Elco: Peugeot 306 Cabriolet, 407 Coupé & 404 Berline

Dat is het zeker! En hij wordt steeds ook iets zeldzamer met nu nog 1.039 exemplaren in het land, waarvan 68 in (mijn) Jaune Genêt of het meer koperkleurige Jaune Vermeer. Vandaag een ruime 100 kilometer getourd en geen enkele andere 306 Cabriolet gespot, dat was wel eens anders.

Gisteren nog even met de auto in de weer geweest. Ik houd van nette naven en frisse remklauwen, maar bij de 306 had ik deze nog nooit aangepakt. Tot nu, want ik heb de boel ontroest en met hittebestendige lak gespoten! Ook al zijn de klauwen niet per se mooi vormgegeven, het oogt een stuk beter zo. En het beste: dankzij het ontroesten ben ik ineens een flink aantal trillingen armer...

P1012862_e.jpg

P1012863_e.jpg

P1012864_e.jpg

P1012893_e.jpg

Daarna de hele auto maar even goed gewassen en eindelijk in de wax gezet, dat was er na het polijsten nog niet van gekomen. Nog maar een paar foto's dan :)

P1012883_e_3x2.jpg

P1012875_e.jpg

P1012889_e.jpg

P1012892_e.jpg

Het blijft een leuk ding, zeker in het geel.
Mijn remklauwen zijn ook net zilvergrijs gespoten, met Motip remklauw spray.
De klauwen zijn weer als nieuw en hierdoor lijkt de auto weer net wat meer verzorgd.
Ik denk dat er in de praktijk nog veel minder op de weg zijn dan die 1039.
Controleer eens hoeveel er ook een geldige APK hebben.
Van de Mazda hebben er nog 60 een geldig kenteken, maar er zijn er maar 25 met een geldige APK.
Daarnaast worden er van die 25 de meeste geschorst in de winterperiode, inclusief die van mij.
Dat zal met een cabrio niet anders zijn, dus dan zie je ze nog maar zelden.

Dank allen, en inderdaad Nico: hij rijdt weer bijna dagelijks. De iQ maakt nu aanzienlijk minder kilometers, wel wordt als het goed is morgen de aircocondensor vervangen zodat-ie ook bij (te) zomerse omstandigheden inzetbaar blijft.

Afgelopen weekend heb ik de Cyclones van de 306 opnieuw gespoten. De laatste keer was zeven jaar geleden, toen heb ik ze met minder goede lak behandeld waardoor ze nu eigenlijk niet meer schoon wilden worden. Deze keer heb ik ze gespoten met metallic lak in de kleur Gris Etincelle (Peugeot/Citroën kleurcode EVT, speciaal voor wielen) en afgewerkt met 2K blanke lak.

Ze zijn van dichtbij niet allemaal perfect, maar van een klein afstandje zijn ze dat wel. En zo mooi glanzend en contrastrijk als nu zijn ze in mijn bezit in ieder geval nog niet geweest!
P1023097_e.jpg

P1023294_e.jpg

P1023289_e.jpg

P1023286_e.jpg

Echt heel erg mooi! De velgen (mooi rustig ontwerp) staan ook heel erg goed bij de body (ook een heel rustig ontwerp)

Dit weer, die auto en die omgeving is wel echt een zalige combinatie.
De cyclones zien er op de foto in iedergeval erg goed uit (y)

De 306 draait nog steeds zijn rondjes, er is weinig nieuws te melden. Ik heb nog één wens: de techniek straktrekken. De hele basis is nu goed, met frisse motor en revisie-versnellingsbak, maar nu wil ik zaken als motorsteunen en onderstelrubbers laten vervangen. En het liefst ook de dempers. Als het een beetje meezit gaat dat dit jaar nog gebeuren, de monteur die het moet gaan uitvoeren is in ieder geval op de hoogte.

Nieuwe daily

Groter nieuws heeft betrekking op de daily. Afgelopen week ruilde een vriend van me, met een autobedrijf, iets interessants in. Ik ging kijken, rijden en heb meteen gekocht. Daardoor is de Toyota iQ niet langer mijn dagelijks vervoer, in plaats daarvan staat er nu een Audi A2 1.4 Pro Line uit 2004. Jawel, een stemmig grijze Duitser met een aangenaam zwart interieur! De iQ staat nu te koop bij het betreffende bedrijf.

Waarom ik voor deze A2 gevallen ben? Ik vind 't een charmant ding. Een Spaceframe-Audi hoort grijs te zijn en de wielen, nog niet zo lang geleden volledig hersteld, staan hem goed. Rijden doet-ie nog een tandje beter dan de iQ en eerlijk gezegd is de viercilinder een verademing. Snel is de A2 niet, maar wel een stukje koppelrijker en daardoor toch vlotter. En geloof het of niet: de Audi is maar 75 kg zwaarder.

En dan die onderhoudshistorie... laat ik het zo zeggen, hij had de afgelopen acht jaar een heel goed baasje! In maart is de voortrein nog herbouwd, met onder meer nieuwe draagarmen en een vers subframe. Het was dan ook al een nette auto toen ik 'm kocht. Toch ben ik vandaag zo'n zes uur bezig geweest om het in- en exterieur volledig te reinigen, nu is hij echt behoorlijk fris. Ondanks z'n kilometerstand van 263.000-en-een-beetje.

Foto's na het werk van vandaag:

P1072851_e.jpg

P1072836_e.jpg

P1072853_e.jpg

P1072844_e.jpg

P1072859_e.jpg

P1072847_e.jpg

P1072873_e.jpg

P1072876_e.jpg

Laatst bewerkt:
Zo'n A2 vind ik erg leuk! (y) Leuke simpele wieltjes ook.
Forummer Ascona GT had er ook eentje, die heeft 'm net ingeruild.

Net exemplaar zo! Het lijken me erg fijne auto's. Licht van gewicht, daardoor zuinig, beproefde motor, niets mis mee! Ik heb er zelf ook nog eens naar gekeken, maar helaas, alleen de diesel is met automaat geleverd.

Verrassende aanschaf, ik was in de veronderstelling dat de iQ goed beviel. Is het een upgrade ondanks dat deze wat jaartjes ouder is en meer kilometers heeft gelopen?

Volgens mij ook de laatste Audi die het predikaat 'Vorsprung durch technik' daadwerkelijk verdiende.

Gefeliciteerd, nette auto zo te zien.
De A2 was zijn tijd ver vooruit, toen deze uitkwam en zou erg zuinig moeten zijn.
Ook nog de originele Audi radio er in, daar hou ik wel van.
Je kunt eventueel nog een interface op de cd-wisselaar aansluiting aansluiten, als je bluetooth en USB/SD mogelijkheden mist.

Barri
Zo'n A2 vind ik erg leuk! (y) Leuke simpele wieltjes ook.
Forummer Ascona GT had er ook eentje, die heeft 'm net ingeruild.

Die wielen zijn blijkbaar lichtgewicht gesmede exemplaren van Fuchs, maar standaard nogal kwetsbaar behandeld waardoor ze snel corroderen. De afwerking van mijn set is niet meer origineel, ze hebben nu een enigszins authentiek ogende verflaag. Ik was de A2 van AsconaGT al een beetje vergeten, de Twingo bleef wat makkelijker op het netvlies plakken.

ginkelvanmichiel
Licht van gewicht, daardoor zuinig, beproefde motor, niets mis mee!

Ik ben benieuwd naar de motor. Bij 60.000 km is deze al eens onder garantie vervangen. Vermoedelijk is de huidige beter, want die draait alweer 2 ton mee. Naar het verbruik op langere termijn ben ik ook benieuwd, de eerste halve tank (vol-halfvol-vol bij dezelfde pomp) toonde 1 op 18,6. Met de iQ reed ik gemiddeld 1 op 18,55, dus de eerste tekenen zijn gunstig.

MCW
Blijft een bijzondere auto en zeker een upgrade vanuit de iQ. Interieur ziet er ook gewoon goed uit. De kleur vind ik juist weer niks, zie liever zo'n eentje.

Thanks, interieur is redelijk basic maar de knopjes en rode verlichting maken het leuk. Ook de 'balk' voor passagiers vind ik wel grappig, al heb ik geen idee wat je daar precies aan hebt. Die blauwe kleur vind ik ook wel goed staan, maar in mijn ogen is-ie zo toch iets minder 'fris'. Eerlijk: ik had de mijne zeker niet laten staan als ie een andere kleur zou hebben gehad.

406c
Verrassende aanschaf, ik was in de veronderstelling dat de iQ goed beviel. Is het een upgrade ondanks dat deze wat jaartjes ouder is en meer kilometers heeft gelopen?

Dat deed ie op zich ook wel, maar mijn wagenpark is de afgelopen tijd toch al niet stabiel. Naast de vaste plek voor de 306 is er iets wat ik 'de schopstoel' noem. Daarop zitten auto's eigenlijk continu, al bleef de 407c relatief lang plakken. Of het een upgrade betreft? Voor de buitenwacht misschien niet, maar ik ervaar het wel zo.

Pietzoveel
Veel veilige kilometers gewenst! Leuke auto!

Dankjewel!

MX6
Ook nog de originele Audi radio er in, daar hou ik wel van.
Je kunt eventueel nog een interface op de cd-wisselaar aansluiting aansluiten, als je bluetooth en USB/SD mogelijkheden mist.

Ja, die radio is wel fijn. Nog fijner, er zit al een Dension Gateway Lite in met goed functionerende carkit en bluetoothstreaming.

Ha, wat grappig! Ik zie inderdaad een cruise control-hendel zitten, maar dit niet terugkomen in de advertentie. Ga ik ook nog doen, CC inbouwen.

Wat ik trouwens mooier vind aan zo'n eerdere A2 is de grille/het serviceluik. Misschien was die hoogglans kunststof plaat destijds te radicaal, inmiddels vind ik het moderner ogen dan de ribbelgrille die de mijne heeft.

Precies dat is het! Toen vond iedereen het gek, zo'n plaat. Maar nu is zo'n optische grille juist wat ouderwets.

Eigenlijk zijn die EMW'ers ook maar een stelletje nalopers hè, maar dan binnen een kleiner clubje dan 'de maatschappij'. :p De A2 heb ik eerder ook vrij serieus overwogen. Wat de zoektocht voor mij op een ander spoor leidde is mijn extra eis zijnde kleur van binnen en buiten. Dat is praktisch onmogelijk te vinden in goede staat en betaalbaar.

Deze A2 ziet er na jouw werk weer vrijwel als nieuw uit, ondanks die flinke kilometerstand! (y)

Ik ben inderdaad m'n website aan het migreren naar een nieuwe, snellere server. Nog even wachten tot het SSL-certificaat erdoor is, dan werken alle foto's weer.

En hop, de site is weer live.

Laatst bewerkt:
IT-migratie…..altijd lastig. :p
Foto’s zijn nog niet te zien, maar de links werken ook niet (meer).

Maar ach, had al wat gezien. Leuke Audi. En een leuk weetje over die kentekenplaathouder.;)
Normaal zou ik zeggen: weg dat ding, maar in dit geval zou ik m laten zitten.

Och, dit was een vrij eenvoudige WordPress-installatie met database, wachten op het SSL-certificaat duurde het langst. Het belangrijkste was 'n soepele overgang van de mail, die is gelukkig maar maximaal een paar minuten offline geweest. Inmiddels lijkt alles weer te werken zoals het deed, maar dan sneller. Kunnen we de foto's weer zien!

Rembrandt
En een leuk weetje over die kentekenplaathouder.;)
Normaal zou ik zeggen: weg dat ding, maar in dit geval zou ik m laten zitten.
Die gaat inderdaad nergens heen! :)

Eigenlijk zijn die EMW'ers ook maar een stelletje nalopers hè, maar dan binnen een kleiner clubje dan 'de maatschappij'. :p De A2 heb ik eerder ook vrij serieus overwogen. Wat de zoektocht voor mij op een ander spoor leidde is mijn extra eis zijnde kleur van binnen en buiten. Dat is praktisch onmogelijk te vinden in goede staat en betaalbaar.

Deze A2 ziet er na jouw werk weer vrijwel als nieuw uit, ondanks die flinke kilometerstand! (y)
Maar echt! Criteria lijken te zijn: 'de maatschappij' blieft het niet en het is relatief goedkoop in aanschaf. Ik ben best content met deze formule, die ik gek genoeg vooral toepas op de dagelijkse auto. Zowel de 407, iQ en A2 voldoen eraan terwijl de 306 allesbehalve EMW is.

Gefeliciteerd met de A2 Elco! Ik heb dat altijd een leuke auto gevonden! Hij is na jouw poetsbeurt om door een ringetje te halen! Mooie foto's ook! Ook van de 306, fijn dat die nog altijd zijn rondjes rijdt, is wel een beetje een Forum-icoon inmiddels he?

Geen straf zo'n A2 en een eigenlijk briljante auto. Zo'n gladde grill zou ik zelf wel naar neigen om te monteren. Beter bij het design passend en tegelijk ook moderner

Prachtig ding zo’n A2. Slim concept en heel mooi gebouwd. Echt een toekomstig klassieker. Zilvergrijs staat hem ook prima.

Dank allen! Ik ben ook best enthousiast over de A2 en beleef er echt al plezier aan. Mijn plan was om er snel cruise control in te bouwen, maar helaas bleek de bij VAGshop bestelde hendel met bekabeling toch niet leverbaar. Ik moet dus op zoek naar 'n ander adres.

Ondertussen ben ik ook nog bezig met de 306. Gisteren heb ik - met de A2 - een gebruikte passagiersdeur met goed werkend raammechanisme opgehaald. Het huidige mechaniek is nogal moe en kruipt tergend traag omhoog, binnenkort zal ik de boel ombouwen van de donordeur naar mijn eigen. Een mini-verslag daarvan volgt later.

Degene bij wie ik de deur haalde had ook een mooie 306 Cabriolet en een berg reserveonderdelen, die hij enigszins wilde opruimen. Daarbij was ook een tunnelconsole, een onderdeel dat bij mijn auto een paar hooguit redelijk dichtgemaakte schroefgaten had. Ook waren er delen van het oude alarmsysteem op gemonteerd. Ik mocht 't onderdeel voor niks meenemen en heb het vandaag ingebouwd.

Het nieuwe onderdeel helemaal schoongemaakt:
P1034138.jpg

En met 'helemaal' bedoel ik: tot glimmende ventilatiekanalen aan toe. Ja, ik heb tijdens deze klus even aan mijn voorhoofd gevoeld.
P1034136.jpg

Voor:
P1034139.jpg

Tijdens (vóór het stofzuigen):
P1034143.jpg

Na:
P1034144.jpg

Tussendoor heb ik ook de A2 nog even in de wax gezet. In kleien en polijsten heb ik nog geen zin, maar dit helpt al behoorlijk. Zo staat 'het wagenpark' er nu bij:
PXL_20230809_151059464.jpg

Laatst bewerkt:
Ja absoluut, dat ben ik ook! En ik heb er nog eentje in die categorie. Afgelopen weekend heb ik eerst het raammechanisme vervangen. Met succes: raam omlaag en omhoog vóór ging in 23 seconden. Na: 9 seconden.

P1034258.jpg

De nieuwe motor erin gepopnageld, zoals het origineel ook was. Nu nog eens een mooie manier vinden om de gaten in de deuren af te dichten.

De volgende upgrade was onvoorzien. Ik kwam op Marktplaats een redelijk fris stuurwiel tegen, wat helaas al verkocht bleek. De verkoper bood ook deurpanelen van een Phase 3 aan, met mooie stiksels. Die wilde ik al een tijdje hebben. Vandaag heb ik ze (deels) gespoten en daarna ingebouwd. Het spuiten was nodig, want bij de laatste fase heeft Peugeot blijkbaar geprobeerd de softlak van Volkswagen te imiteren. Dat is perfect gelukt.

Vóór:
P1034236.jpg

Tijdens:
P1034243.jpg

Klaar:
P1034251.jpg

Voor/na:
P1034256.jpg

P1034268.jpg

En de andere kant:
P1034254.jpg

P1034259.jpg

Blij mee!

Ik had ‘t niet gedacht, maar de 306 kan dus toch nog netter! Maar na deze upgrades zul je toch wel praktisch klaar zijn, of niet? ;-)

Wat voor een stuurwiel had je liefst in de 306 gezien?

Ha, nee, natuurlijk niet! Naast het technisch straktrekken is-ie ook echt toe aan een nieuwe kap. Vorige week liet een plakstrip bij de toch al wat gemankeerde achterruit los, waardoor die er minder strak in zit. De techniek moet nog dit jaar, volgend jaar is dan de kap aan de beurt. Ook moet de aansluiting tussen dorpel en achterscherm nog eens goed worden aangepakt, deze is nu niet mooi meer.

Qua stuur zoek ik hetzelfde als er nu in zit, maar dan wat frisser. Mijn stuur is versleten en rijp voor vervanging, dankzij Colourlock ziet het er gelukkig nog enigszins acceptabel uit. Mocht ik geen goed stuurwiel vinden laat ik het huidige opnieuw bekleden, maar dat is wel wat prijziger.

Mooie A2! Ik heb hem net weg gedaan inderdaad. Ik had een van de eerste bouwjaren (2000) en dit is een van de laatste. Deze jaren zijn wel gevoellig voor versleten knopjes door het premium laagje. Maar hier ziet alles er nog heel goed uit.

Draagarmen is gevoellig punt ivm (jawel) roest. Maar dat is al aangepakt bij deze blijkbaar. Vocht in koplampen is een bekend dingetje maar is hier ook goed zo lijkt het. verder ziet hij er heel netjes uit. Cruise control heb ik ook er in gezet en verder is het gewoon een verassend moderne auto, zelfs na moderne maatstaven. Niet alleen qua luxe maar ook met rijden en afwerking in het interieur kun je duidelijk zien dat ze zichzelf er niet goedkoop vanaf hebben gemaakt. (wat uiteindelijk het ontbreken van succes is geweest van de A2, veeel te duur).

Wij hadden toch best wel wat probleempjes ermee, waarna de twingo er in de plaats van is gekomen

Deze jaren zijn wel gevoellig voor versleten knopjes door het premium laagje. Maar hier ziet alles er nog heel goed uit.

De knopjes van mijn auto zijn relatief goed, helaas niet absoluut. Op de bekerhouders en raambedieningsknoppen heb ik wat softtouch kunnen herstellen, maar op de clima-unit neemt de mintoets al langzaam afscheid. Gezien leeftijd en kilometers vind ik het voor nu in ieder geval acceptabel, al was de 407 Coupé op dat gebied veel beter.

Mijn A2 heeft de afgelopen 8 jaar een goede eigenaar gehad die 'm onder meer naar de A2-dokter in Waalwijk bracht, mede daardoor denk ik dat ik een heel aardig exemplaar getroffen heb. Vocht in de koplampen heb ik nog niet kunnen ontdekken en zelfs de 'wokkels' zijn nog in perfecte staat. Dat zegt natuurlijk niet alles, maar wel iets. Ook het verbruik van tot nu toe 1 op 17,3 vind ik bijzonder redelijk.

Ook nog twee leuke nieuw plaatjes van de 306, op 'n behoorlijk bekende locatie:

P1034337_e.jpg

P1034331_e.jpg

Inderdaad, op Concours d'Elégance Soestdijk, wat voortleeft onder de naam 'Wheels at the Palace'. Een aanrader om dit weekend te bezoeken, ook als je niet per se van exclusieve en onbetaalbare klassiekers houdt.

Vandaag de paar eerste beelden geschoten met mijn nieuwe speelg... eh, zakelijke investering. De omgeving in de buurt van mijn woonplaats leent zich daar uitstekend voor, zeker in combinatie met een gele auto.

Tijdje geen bericht, maar da's goed bericht. Al gebeurt er natuurlijk niet écht niks.

Om te beginnen met de 306, die nu eindelijk naar waarde getaxeerd en navenant verzekerd is. De taxatiewaarde is realistisch, niet te hoog en niet te laag. Op basis van deze taxatie is-ie nu als oldtimer verzekerd bij de KNAC, waardoor-ie nu aanzienlijk minder snel total-loss is dan voorheen. De dagwaarde voor reguliere verzekeraars is immers 'n pakje Sportlife en een doosje eieren voor de moeite.

IMG_20231116_144719_105.jpg

Nu dit geregeld is kan ik 'n afspraak maken voor het grote technische onderhoud. Ik werk een lijst in stapjes af. Taxatie en verzekering stonden daarop vóór onderhoud, want voor ik nog meer investeer moet dat eerst enigszins verzekerd zijn.

De A2 rijdt intussen lekker door, ik ben al bijna 9.000 km verder en hij bevalt nog altijd erg goed. Hij past een stuk beter bij mijn gebruik dan de iQ, vooral de stoelen en zitpositie zijn een verademing. Ook al mis ik daardoor de cruise control niet zo erg, die upgrade komt nog wel. Daarvoor heb ik geïnformeerd bij de A2-dokter in Waalwijk. Die heeft nog niet gereageerd, dus nog even afwachten en misschien binnenkort eens A2-112 bellen.

Ik heb er inmiddels wel led-dimlicht en (nog niet op deze foto) stadslicht in gezet Daarmee is-ie, zoals een echte Audi, klaar voor kerst. Zonder gekheid, 't staat 'm goed en geeft veel meer licht zonder dat 't iemand verblindt.
IMG-20231008-WA0009.jpg

Ook praktisch: acht wielen slikt-ie vrij makkelijk.
PXL_20231117_132748442.jpg

De 15-inch Audi-set die je ziet heb ik laatst gekocht. Ze krijgen binnenkort de winterbanden aangemeten die ik overhield aan de iQ. Geen overbodige luxe, het rubber wat er nu omheen zit stamt uit 2007...

Laatst bewerkt:
De Audi is intussen voorzien van cruise control, keurig en vlot ingebouwd door de A2-dokter voor een prijs waarvoor ik er zelf mijn vingers niet aan wil branden. Ook de APK kwam-ie zonder opmerkingen door. Inmiddels is de A2 de 279.000 kilometer voorbij met een gemiddeld verbruik van 1 op 16,9 en niets in mij denkt aan afscheid nemen.

Ook staat-ie op een winterset. Niet al te mooie A2-wielen met banden die ik over had van de iQ. Past... bijna helemaal!

PXL_20231212_090634959.jpg

Maar het belangrijkste nieuws betreft de 306. Deze winter ging-ie niet op stal vanwege geplande werkzaamheden en die zijn inmiddels uitgevoerd. Vóór en achter heeft-ie nieuwe dempers, in de voortrein zijn ook de toplagers vervangen en alle rubbers zijn nu Powerflex Black. Net als de onderste motorsteun.

Die ingrepen missen hun uitwerking niet. De auto gaf me de laatste tijd weinig vertrouwen in bochten en daarnaast had ik last van irritante vibraties op snelwegtempo en trillingen bij het remmen. Ongeacht de wielset. Nu, na het vervangen van dempers en rubbers, is-ie weer helemaal rustig. Zowel bij het accelereren, bij het rijden op de snelweg als bij het remmen. Heer-lijk. En dankzij de bussen met castercorrectie loopt de cabrio fijner rechtuit. Heel blij mee!

Over de te kiezen dempers heb ik lang nagedacht, maar uiteindelijk ben ik gegaan voor een set gangbare vervangingsdempers. Nee, geen Monroe :). Ik wilde de auto wel beter laten rijden, maar niet harder maken en dat is gelukt. Het blijft een cruiser die je zo nu en dan ook best even beet kunt pakken.

Helemaal klaar ben ik nog niet. Ook de andere motorsteunen wil ik vervangen, gewoon door rubbers, en er is een uitlaatpakking aan zijn einde waardoor de 306 soms klinkt als een beschoten jachtvliegtuig. Ook heb ik een set nieuwe achterremmen liggen die ik over een tijdje zelf monteer. Het zijn kleine dingetjes, het grote werk is nu gedaan.

Optisch moeten er ook nog een paar dingen gebeuren. Het is weer tijd voor een rondje restylen en als 't een beetje meezit komt er dit jaar een nieuwe cabriokap. De huidige heeft er dan ruim 13 jaar op zitten, een prima score voor deze buitenslaper.

PXL_20240203_153213171_e.jpg

Uitlijnen na alle onderstelaanpassingen

P1035030_elcovandermeer-com.jpg

P1035048_elcovandermeer-com.jpg

En een paar plaatjes van vandaag, even genieten van het gedane werk.

Lekker bezig Elco. Hier staat een vertroeteling van het blauwe werkpaard voor donderdagavond op het programma. Nog weinig slijtagedelen, wel lekker stevig gepland onderhoud.

Nog even over de laatste foto. Optisch bedrog, of hangt de uitlaat net wat te hoog in zijn 'gat'. ?

Die uitlaat is een eeuwigdurende frustratie, al sinds ik de auto heb. De huidige is slechts een paar jaar oud maar de pasvorm is helaas ronduit matig. Al meerdere mensen hebben tevergeefs geprobeerd om 'm beter te monteren. Er moet uiteindelijk maatwerk onder, maar alles op zijn tijd. Nu weggooien is óók zonde.

Terug
Bovenaan