Elco: Peugeot 306 Cabriolet, 407 Coupé & 404 Berline

Doet stiekem best veel, zo'n setje nieuwe lampjes!

Die bougies voor de 306: Wellicht is de vonk van die ngk's wat minder "snel" waardoor de motor iets minder kans heeft op lichte klopneigingen? Blikkerig geluid doet me denken aan verbranding op het verkeerde moment.

Mooie koplampen en ook nog eens heel goedkoop. (y)

Voor de TT zijn alleen van die lelijke aftermarket koplampen beschikbaar, met zo'n omhooglopende ledstrip.
Voor die Halogeen koplampen betaal je ook nog eens 500 euro.

Voor orginele tweedehands Xenon koplampen (nieuw niet te krijgen) wordt 700 euro per koplamp gevraagd.

AsconaGT
Bekende kwaal, die van mij had er aan 1 kant ook last van. Zo kijkt hij een stuk frisser! 2 jaar geleden was er moeilijk aan nieuwe lampen te komen, of het was voor de hoofdprijs. Ik had er toen eentje uit een schade auto weten te halen.

En gelijk led stadslichtejs er in zodat de lensjes daarvan niet zwart worden zoals bij 90% van de A2tjes het geval is. (y)
Ja, vreemd, vooral ook dat het vaak aan een kant is. Bij mij viel het pas op nadat ik led had ingebouwd, waarschijnlijk produceerden de halogeenpitten genoeg warmte om de boel droog te houden. Led-stadslichten had ik al, maar ook van de oude units waren de 'wokkels' nog helemaal helder. Goede baasjes en garages gehad, dus!

MX6
Mooie koplampen en ook nog eens heel goedkoop. (y)
Echt hè? Ik hoefde er ook niet lang over na te denken, zeker niet omdat de A2 mijn zakelijke auto is. Exclusief btw is het al helemaal een lachertje. Eigenlijk zouden ze ook de TT-lampen opnieuw in productie moeten nemen, die auto verdient dat zeker.

Pobresh
Die bougies voor de 306: Wellicht is de vonk van die ngk's wat minder "snel" waardoor de motor iets minder kans heeft op lichte klopneigingen? Blikkerig geluid doet me denken aan verbranding op het verkeerde moment.
Ik kan het niet verklaren. De oude bougies vertoonden in ieder geval geen sporen van detonatie of andere defecten, maar het kan best zijn dat de ontsteking net rond in plaats van precies op het juiste moment gebeurde.

Ook 306: een foto die @XBXG maakte op de laatste forummeeting:

Peugeot 306 cabriolet 1998 by Wouter Bregman, on Flickr

Volgende week gaat de auto weer tot het voorjaar op stal.

Laatst bewerkt:
Het is weer tijd voor een update, al is het een kleine. De 306 staat alweer sinds eind oktober op stal, netjes gewassen wachtend op het voorjaar. Voor komend jaar staan o.a. een goede poetsbeurt en een nieuwe kap op het programma, de huidige is aan het eind van zijn Latijn. De stof is na zo'n 15 jaar gekrompen, waardoor er bij een stevige regenbui water binnenkomt bij de ramen, en ook de kunststof achterruit heeft zijn beste jaren achter zich.

Ik twijfel nog tussen laten monteren of zelf doen. Het tweede lijkt me een flinke uitdaging, maar enorm bevredigend als het lukt. Ook heb ik dan ruim de tijd om het frame te ontroesten en opnieuw in de lak te zetten. Heeft iemand hier ervaring met het zelf vervangen van een cabriokap?

PXL_20241026_182146621.jpg

De A2 staat alweer even op zijn winterset. Ten opzichte van vorig jaar ziet het er iets verzorgder uit, want ik heb een set naafdoppen gevonden. Niet de originele voor deze wielen, die zijn lelijk geoxideerd of onbetaalbaar, maar ik vind deze exemplaren aardig staan. Verder verwacht ik dat -ie deze of volgende week door de 300.000 kilometer gaat. O, en ik ben nog steeds blij met de nieuwe koplampen!

PXL_20241031_145240591.jpg

De 306 ging vroeg op stal en de A2 prematuur op zijn winterbanden vanwege mijn vakantie. Ik ging twee weken naar Australië en maakte onder meer een roadtrip van Sydney naar Melbourne via de kust. De huurauto van dienst was 'n zo goed als nieuwe Subaru Forester 2.5 met softwarematig getrapte CVT. In Nederland heb ik zo'n auto wel eens gereden, maar ondanks zijn kwaliteiten vond ik 'm hier niet zo op zijn plek. Hoe anders is dat in Australië! Het is een gemoedelijke, voldoende stille, iets stugge SUV die op bochtige wegen een serieus sportieve balans blijkt te hebben. Op grotere afstanden is het daarnaast best fijn dat -ie redelijk goed zelfstandig rijdt.

Ook het interieur van een Subaru kan er qua vormgeving en materiaalgebruik tegenwoordig goed mee door, de 'ouderwetse' draaiknopbediening is fijn en de geluidsinstallatie verdient een pluim. Al had ik aanvankelijk een iets zuiniger model gekozen, de Forester was zijn meerverbruik (alsnog een keurig gemiddelde van 1 op 12,8) meer dan waard. Ik heb ervan genoten.

P1058131_elcovandermeer-com.jpg

P1058077_elcovandermeer-com.jpg

P1058016_elcovandermeer-com.jpg

Laatst bewerkt:
Fijne update weer :) Werk aan de kap van de 306 kan natuurlijk lekker in de winterperiode. En zo'n fris kijkende A2 is voor mij als Audi-liefhebber telkens weer heerlijk om te zien.

Australië, brings back memories... November 2023 waren mrs. en ik daar. Onder andere vanuit Melbourne richting het westen de Great Ocean Road gereden. Geweldig!!!

20231110-142847.jpg

Ik heb hier op forum heel topic gemaakt eerder dit jaar, met (auto)verslag van alle reizen.
https://www.autoweek.nl/forum/threa...-bentley-en-10-cyprus-toegevoegd-klaar.12594/
Als je meer wilt lezen, wees welkom op Polarsteps (VincentKetelaars1975)

Leuke updates! En de 306 die mooi staat te stralen in de stalling. Persoonlijk zou ik de cabriokap laten doen maar mijn twee linkerhanden... moeten je niet tegenhouden als je het voelt prikkelen om die klus op te pakken! :) Dat een land verschil kan maken hoe je een auto ervaart hebben we met een aantal modellen tijdens reizen in de Verenigde Staten ook meegemaakt (PT Cruiser, 'sportieve' Ford Taurus) maar wellicht zijn daar de afstellingen van het onderstel ook anders. Leuk dat je TomTom Go gebruikt, ook 'down under'!

Leuk dat je TomTom Go gebruikt, ook 'down under'!
Daar heb ik speciaal vanwege de offline kaarten een abonnementje op genomen. Uiteindelijk was het niet echt nodig, maar 't is best een aardige navigatie-optie.

Fijne update weer :) Werk aan de kap van de 306 kan natuurlijk lekker in de winterperiode. En zo'n fris kijkende A2 is voor mij als Audi-liefhebber telkens weer heerlijk om te zien.

Australië, brings back memories... November 2023 waren mrs. en ik daar. Onder andere vanuit Melbourne richting het westen de Great Ocean Road gereden. Geweldig!!!

Helaas niet, een cabriokap moet met enigszins warm weer geplaatst worden vanwege de kunststof achterruit. Die is koud niet in vorm te krijgen. Liefst doe ik het in de herfst, voor de stalling, want na plaatsing moet het dak drie maanden dicht blijven... Mooi verslag van jullie trip naar Australië, ook om te lezen dat Bondi Beach tegenviel. Ik heb dezelfde ervaring. Verder is Sydney echt een geweldige stad.

Intussen is er ook op autogebied weer wat veranderd:

Weer een 407 Coupé

Afgelopen december werd ik op een verkoopsite gegrepen door een specifieke auto. Toen regeerde het verstand, maar hij bleef me trekken. Uiteindelijk heb ik 'm afgelopen week ongezien en ongereden gekocht en op naam laten zetten, een gokje. Gisteren opgehaald, nu zo'n 700 km verder, en de conclusie luidt: het had niet beter kunnen uitpakken.

Ik presenteer u mijn Peugeot 407 Coupé 2.2 Pack uit 2008.

P1068674_elcovandermeer-com.jpg

P1068683_elcovandermeer-com.jpg

P1068679_elcovandermeer-com.jpg

Het is een origineel Nederlands geleverde auto met de zeldzame 'Nineteen'-wielen in, je raadt het al, 19 inch. Sinds de verkoop van mijn rode coupé bleef het model me bij. Elke keer dat ik er een zag miste ik niet het exemplaar dat ik had, maar wel wat de auto kon zijn. Een aantal opties wilde ik beslist niet meer: LPG, de lekkagegevoelige en dorstige V6 en het adaptieve onderstel waarvoor je geen nieuwe dempers meer kan kopen. Deze auto voldoet aan al die eisen, en dankzij de kleur en wielen oogt hij 'n pak moderner.

Ook rijdt -ie aanzienlijk fijner dan mijn oude V6. Je merkt echt dat -ie lichter is, hij stuurt gretiger in en het gewicht drukt merkbaar minder door. Ondanks dat -ie eenvoudigere stuurbekrachtiging heeft dan de zescilinder is de beleving beter. Het goede is behouden. De auto is nog steeds enorm stil, comfortabel en toch communicatief. Het dashboard vind ik, ondanks het ontbreken van een uitgebreid leerpakket en grote navigatiescherm, nog altijd erg mooi. Natuurlijk is de 2.2 wat minder vlot dan de 3.0, in de praktijk valt het verschl enorm mee. Dankzij de nokkenasverstelling trekt deze viercilinder er al vanaf 2.000 tpm aardig aan en daardoor is het niet nodig om veel toeren te maken om toch goed vooruit te komen. Past bij zijn GT-karakter.

Natuurlijk is niet alles perfect. Hij kan een polijstbeurt gebruiken en de koplampen hebben een grondige restauratie nodig, beide ga ik dit voorjaar doen. Verder is er vooral veel goed. De distributie is recent gedaan, de banden zijn niet oud en ik heb 'm op nog geen deukje kunnen betrappen. Hier hebben vorige eigenaren duidelijk liefde voor gehad.

Het betekent ook dat de A2 van eigenaar gaat wisselen. Dat wordt nog een uitdaging voor een auto met sinds december 300.000 kilometer op de teller, maar degene die het aandurft krijgt er een behoorlijk goede A2 voor terug.

P1058503_elcovandermeer-com-scaled.jpg

Laatst bewerkt:
Hij is leuk! Ziet er inderdaad iets moderner uit.

Ik herken het wel dat een V6 niet altijd beter rijdend is. Ik ben nog steeds weg van het weggedrag van mijn 4-cilinder Alfa 164 wat een veel mooier gebalanceerde auto is dan de V6 versies (ook weleens gereden). En voelt ook veel lichter aan. Toch neigen mensen altijd naar de V6.

Ik verwacht wel weer een Frans vlaggetje in de grill..

Mooie auto gescoord Elco! Gefeliciteerd en veel mooie, veilige kilometers gewenst. En veel plezier met het finetunen ervan.

Een coupé is altijd leuk! Dat hier de 2.2 niet onder doet voor de 3.0 V6 snap ik zeker. Dat is ook eigenlijk geen echt hele fijne V6. Ook niet in de Renault producten waar die ook in hangt. Veel rijplezier gewenst!

Wat cool, weer gevallen voor de oude liefde, maar nu met de wijsheid die de eerdere episode meebracht. Het gebrek aan kleur vind ik jammer, verder vind ik het model nog steeds geweldig. Dit gaat met jouw inzet weer een prachtig exemplaar worden.

Mooie coupe zeg. De kleur en de velgen maken heb echt af in deze combinatie. De velgen zijn groot, maar staan prima onder de auto.

Wat is de interieurkleur?

Gefeliciteerd met de nieuwe aanwinst! Die velgen staan het model echt heel goed.

Ik hoop dat de 2.2 in jouw bezit betrouwbaarder blijkt dan mijn ervaringen ermee. Voor de wegligging doet het blok inderdaad heel veel goeds.

Ik verwacht wel weer een Frans vlaggetje in de grill..
Heel subtiel zou dat best weer 'ns kunnen ja!

Die Franse sloep is ook meer Elco. :) mooie keuze ben benieuwd hoe die er straks bij staat als die af is.
Is het ook, al ben ik nog steeds bijzonder enthousiast over de A2. De 407 rijdt trouwens zeker niet als een sloep, hij is best wel stevig.

Mooie auto gescoord Elco! Gefeliciteerd en veel mooie, veilige kilometers gewenst. En veel plezier met het finetunen ervan.
Dankjewel!

Alhoewel ik de 406 Coupé mooier vind, is dit ook zeker een fraaie Peugeot. Veel plezier ermee.
Zon 406 is makkelijker mooi te vinden, maar ik blijf het zeggen: heb je eenmaal in een 407 gereden, dan ga je niet meer terug.

Een coupé is altijd leuk! Dat hier de 2.2 niet onder doet voor de 3.0 V6 snap ik zeker. Dat is ook eigenlijk geen echt hele fijne V6. Ook niet in de Renault producten waar die ook in hangt. Veel rijplezier gewenst!
Op zich is -ie wel fijn, maar hij is ook weinig uitgesproken. De 3.5 van Nissan/Renault heeft veel meer karakter.

Heel wat anders dan de A2! Nette auto en ook interessant om het vergelijk met de V6 te lezen.
Inderdaad heel anders, maar soms moet je gewoon toeslaan als er iets voorbij komt.

Wat cool, weer gevallen voor de oude liefde, maar nu met de wijsheid die de eerdere episode meebracht. Het gebrek aan kleur vind ik jammer, verder vind ik het model nog steeds geweldig. Dit gaat met jouw inzet weer een prachtig exemplaar worden.
Haha, ik wist dat je dit zou zeggen. Ik ben juist blij met het zwart/zwarte, lekker tijdloos. Als je 'm vergelijkt met mijn vorige ziet die er een stuk ouder uit.

Van harte, heel erg mooi.
Dankje!

Wat verrassend. Veel plezier gewenst met je nieuwe voiture!
Die velgen zijn echt een zeldzaamheid.
Voor mij ook, maar wel blij mee. De hele auto zag er op de foto's goed uit, maar die wielen gaven de doorslag.

Mooie coupe zeg. De kleur en de velgen maken heb echt af in deze combinatie. De velgen zijn groot, maar staan prima onder de auto.

Wat is de interieurkleur?
In de meeste gevallen zouden deze karrewielen potsierlijk zijn, maar met die grote zwarte koets erboven kan het wat mij betreft prima. Het brengt de auto in verhouding. Het interieur is net zo zwart als de buitenkant. Vind ik wel fijn, al had ik rood helemaal het einde gevonden.

Mooie aanwinst Elco.
Thanks! Binnenkort eens op de foto naast jouw Laguna? ;)

Gefeliciteerd. Dikke bak
Misschien is het wel een beetje 'n dikke bak ja.

Gefeliciteerd met de nieuwe aanwinst! Die velgen staan het model echt heel goed.

Ik hoop dat de 2.2 in jouw bezit betrouwbaarder blijkt dan mijn ervaringen ermee. Voor de wegligging doet het blok inderdaad heel veel goeds.
Thanks! Ik ben nu wel benieuwd naar jouw 2.2-ervaringen. Volgens mij staan deze motoren best goed bekend, al klinken ze bij koude start wel erg rauw. Mijn exemplaar is daarop geen uitzondering. Hopelijk valt het olieverbruik een beetje mee, altijd een van de spannendste zaken bij een nieuwe gebruikte auto.

Gefeliciteerd met je nieuwe 407 coupé!
Blijf het een fraai model vinden.

Doet mij heel erg denken aan de auto van een oud-collega die 'm in december heeft ingeruild op een 508....maar zoveel toeval?

Daar heb ik speciaal vanwege de offline kaarten een abonnementje op genomen. Uiteindelijk was het niet echt nodig, maar 't is best een aardige navigatie-optie.

Helaas niet, een cabriokap moet met enigszins warm weer geplaatst worden vanwege de kunststof achterruit. Die is koud niet in vorm te krijgen. Liefst doe ik het in de herfst, voor de stalling, want na plaatsing moet het dak drie maanden dicht blijven... Mooi verslag van jullie trip naar Australië, ook om te lezen dat Bondi Beach tegenviel. Ik heb dezelfde ervaring. Verder is Sydney echt een geweldige stad.

Intussen is er ook op autogebied weer wat veranderd:

Weer een 407 Coupé

Afgelopen december werd ik op een verkoopsite gegrepen door een specifieke auto. Toen regeerde het verstand, maar hij bleef me trekken. Uiteindelijk heb ik 'm afgelopen week ongezien en ongereden gekocht en op naam laten zetten, een gokje. Gisteren opgehaald, nu zo'n 700 km verder, en de conclusie luidt: het had niet beter kunnen uitpakken.

Ik presenteer u mijn Peugeot 407 Coupé 2.2 Pack uit 2008.

P1068674_elcovandermeer-com.jpg

P1068683_elcovandermeer-com.jpg

P1068679_elcovandermeer-com.jpg

Het is een origineel Nederlands geleverde auto met de zeldzame 'Nineteen'-wielen in, je raadt het al, 19 inch. Sinds de verkoop van mijn rode coupé bleef het model me bij. Elke keer dat ik er een zag miste ik niet het exemplaar dat ik had, maar wel wat de auto kon zijn. Een aantal opties wilde ik beslist niet meer: LPG, de lekkagegevoelige en dorstige V6 en het adaptieve onderstel waarvoor je geen nieuwe dempers meer kan kopen. Deze auto voldoet aan al die eisen, en dankzij de kleur en wielen oogt hij 'n pak moderner.

Ook rijdt -ie aanzienlijk fijner dan mijn oude V6. Je merkt echt dat -ie lichter is, hij stuurt gretiger in en het gewicht drukt merkbaar minder door. Ondanks dat -ie eenvoudigere stuurbekrachtiging heeft dan de zescilinder is de beleving beter. Het goede is behouden. De auto is nog steeds enorm stil, comfortabel en toch communicatief. Het dashboard vind ik, ondanks het ontbreken van een uitgebreid leerpakket en grote navigatiescherm, nog altijd erg mooi. Natuurlijk is de 2.2 wat minder vlot dan de 3.0, in de praktijk valt het verschl enorm mee. Dankzij de nokkenasverstelling trekt deze viercilinder er al vanaf 2.000 tpm aardig aan en daardoor is het niet nodig om veel toeren te maken om toch goed vooruit te komen. Past bij zijn GT-karakter.

Natuurlijk is niet alles perfect. Hij kan een polijstbeurt gebruiken en de koplampen hebben een grondige restauratie nodig, beide ga ik dit voorjaar doen. Verder is er vooral veel goed. De distributie is recent gedaan, de banden zijn niet oud en ik heb 'm op nog geen deukje kunnen betrappen. Hier hebben vorige eigenaren duidelijk liefde voor gehad.

Het betekent ook dat de A2 van eigenaar gaat wisselen. Dat wordt nog een uitdaging voor een auto met sinds december 300.000 kilometer op de teller, maar degene die het aandurft krijgt er een behoorlijk goede A2 voor terug.

P1058503_elcovandermeer-com-scaled.jpg

Gefeliciteerd met je nieuwe 407 Coupe.

Nog steeds een mooi model, geniet ervan.

• Leuk
Waarderingen: Elco
Gefeliciteerd met je nieuwe 407 coupé!
Blijf het een fraai model vinden.

Doet mij heel erg denken aan de auto van een oud-collega die 'm in december heeft ingeruild op een 508....maar zoveel toeval?
Het zou kunnen... want hij is op 29 november ingeleverd. Ik DM je even.

Je weet dat Google Maps ook offline te gebruiken is?
In theorie werkt dat aardig, maar in de praktijk soms net niet. Uiteindelijk was er natuurlijk niets aan de hand, maar aan de andere kant van de wereld vond ik betrouwbare kaart wel een fijn idee.

Gaaf hoor. Inmiddels is zo'n 407 coupe behoorlijk uniek volgens mij, ik zie ze eigenlijk nooit meer. Die velgen staan erg goed.

Laatst bewerkt:
Ik zei het bij de vorige ook volgens mij; het grootste nadeel van de 407 coupe is dat de 406 coupe zo verschrikkelijk mooi was, van binnen en buiten. Deze komt dan toch wat ongelukkig over, waarvan de grootste overhang aan de voorkant toch wel het minste is.
Maar sowieso een coupe is altijd erg mooi, en het blijft jammer dat steeds minder merken dit type model aanbieden (en dan beboel ik niet die veredelde hatchbacks 3-deurs).
Nu kom je op de premium merken uit en zelfs daar word het aanbod beperkt (mercedes)

Laatst bewerkt:
Ik ben nu wel benieuwd naar jouw 2.2-ervaringen. Volgens mij staan deze motoren best goed bekend, al klinken ze bij koude start wel erg rauw.
Dat ze koud als een diesel klinken is product eigenschap. Mijn ervaringen met die van mijn vader zijn dat de VVT pulley stuk ging (prijzig onderdeel), injectoren die defect raken en een vastgeslagen koppeling. Die laatste was na uren file rijden op de M25 maar de rest van het convoy had er geen last van.

Hopelijk valt het olieverbruik een beetje mee, altijd een van de spannendste zaken bij een nieuwe gebruikte auto.
De meeste zitten rond de 1L op 5000km, of het zo ontworpen is weet ik niet (de 2.0 variant doet immers minder dan de helft) maar ze hebben het in ieder geval allemaal.

Tijdloos model de 407 coupe. Denk dat de 2,2 de ideale motor is. Groot genoeg, zeker in Nederland en ik denk een stuk voordeliger in het onderhoud dan de zescilinder. Hoe dan ook, veel plezier ermee!

Gefeliciteerd met de 407! Een prachtig exemplaar zo te zien, heel stijlvol is dat 19 inch lichtmetaal. Ik kan me ergens wel voorstellen dat je de nuchterheid van de A2 af en toe zult missen maar dat is vast gemakkelijk vergeten als je op zo'n zwart landjacht af loopt (y)

Schitterend ding en zo te lezen technisch ook in goede staat. Ik snap wel dat je zoiets aanschaft. Ziet er nu al heel netjes uit, dankbare kleur om straks lekker met de polijstmachine onder handen te nemen.

Vind de 407 nogal een lompe auto, en zwart doet een design nooit goed, maar fijn dat je gevonden hebt wat je zocht!

Mooi, het blijkt inderdaad de auto van Sanoma's collega te zijn geweest. Hij heeft me ervan kunnen verzekeren dat de auto afgelopen jaren goed onderhouden is. De informatie heeft wel een smetje geworpen op het blazoen van de tussenhandelaar, maar gelukkig weet ik nu waar ik aan toe ben en wat er nodig is om 'm ook voor de komende tijd goed te houden.

Gaaf hoor. Inmiddels is zo'n 407 coupe behoorlijk uniek volgens mij, ik zie ze eigenlijk nooit meer. Die velgen staan erg goed.
Het model is sowieso nauwelijks verkocht, volgens Kenteken.tv zijn er maar dertig 'weg'. Een daarvan is mijn oude rode, die een klein jaar na verkoop is geëxporteerd. Er zijn er nog 270 over, waarvan 223 met geldige APK.

Ik zei het bij de vorige ook volgens mij; het grootste nadeel van de 407 coupe is dat de 406 coupe zo verschrikkelijk mooi was, van binnen en buiten. Deze komt dan toch wat ongelukkig over, waarvan de grootste overhang aan de voorkant toch wel het minste is.
Maar sowieso een coupe is altijd erg mooi, en het blijft jammer dat steeds minder merken dit type model aanbieden (en dan beboel ik niet die veredelde hatchbacks 3-deurs).
Nu kom je op de premium merken uit en zelfs daar word het aanbod beperkt (mercedes)
Dat is het ook, al vind ik de 406 Coupé inmiddels wel een beetje saai. De 407 is minder 'standaard lekker' waardoor je ernaar kan blijven kijken, en ook vanbinnen vind ik de 406 weinig aan. Alleen heel specifieke uitvoeringen zien er wel geinig uit, met de onderkant van het dashboard meegespoten in de kleur van de bekleding. Standaard vind ik het interieur van de 407, en zeker de coupé, er veel voornamer uitzien. En die overhang, tja, daar heb je nu eenmaal mee te maken, de 19 inch leidt de aandacht aardig af.

Dat ze koud als een diesel klinken is product eigenschap. Mijn ervaringen met die van mijn vader zijn dat de VVT pulley stuk ging (prijzig onderdeel), injectoren die defect raken en een vastgeslagen koppeling. Die laatste was na uren file rijden op de M25 maar de rest van het convoy had er geen last van.

De meeste zitten rond de 1L op 5000km, of het zo ontworpen is weet ik niet (de 2.0 variant doet immers minder dan de helft) maar ze hebben het in ieder geval allemaal.

Die VVT-poelie is inderdaad berucht en prijzig. Hij lijkt nu nog goed te werken en is eigenlijk wat te duur om preventief te doen, al is het wel te overwegen omdat de distributie binnenkort aan de beurt is. Over slechte koppelingen hoor je ook wel vaker, da's gewoon afwachten en ook het olieverbruik houd ik in de gaten. Helaas heeft hij, net als de V6, een belachelijke peilstok die amper af te lezen is, maar vooralsnog zegt -ie 'Oil OK'.

Tijdloos model de 407 coupe. Denk dat de 2,2 de ideale motor is. Groot genoeg, zeker in Nederland en ik denk een stuk voordeliger in het onderhoud dan de zescilinder. Hoe dan ook, veel plezier ermee!
Thanks Marc! Vind ik dus ook, en doordat nieuwe auto's erg groot zijn geworden oogt deze 407 nu aanzienlijk minder lomp dan bij zijn introductie.

Gefeliciteerd met de 407! Een prachtig exemplaar zo te zien, heel stijlvol is dat 19 inch lichtmetaal. Ik kan me ergens wel voorstellen dat je de nuchterheid van de A2 af en toe zult missen maar dat is vast gemakkelijk vergeten als je op zo'n zwart landjacht af loopt (y)
Het is dat het echt nergens op slaat om de A2 als derde auto aan te houden, maar ik heb wel moeite met het idee dat hij weggaat. Maar die 407 is gewoon... tja, ik hoef je niet uit te leggen hoe dat werkt.

Schitterend ding en zo te lezen technisch ook in goede staat. Ik snap wel dat je zoiets aanschaft. Ziet er nu al heel netjes uit, dankbare kleur om straks lekker met de polijstmachine onder handen te nemen.
Dankje Kristian! Hij is inderdaad technisch en optisch heel aardig 'bij'. Natuurlijk zijn er puntjes op de i te zetten, maar dat is eigenlijk altijd het geval als je zo'n oude auto koopt. Nu al zin om 'm met de DAP beet te pakken.

Mooie 407! Heel wat anders dan de ook leuke A2, maar dit past toch wel beter bij de 306!
Oude liefde roest niet, zeggen ze, net als een A2. Maar ik kan niet wachten tot duo 'Black & Yellow' hier op de parkeerplaats staat.

Leuk, Elco!!! De oude liefde die opbloeit, maar dan in een beter jasje!!
Dat is het zeker! Ben erg blij dat ik deze heb gevonden.

De eerste week met de 407 is qua kilometers wel een beetje uit de hand gelopen, maar ik heb er uitgebreid van genoten en het was natuurlijk een goede test. Op een defect lampje van de kentekenplaatverlichting en een gesneuveld pitje in het achteruitrijlicht heeft hij die goed doorstaan. Ook het verbruik valt me niet tegen.

PXL_20250125_105702588.jpg

Hij werd er wel vrij vies van, dus net maar even goed gewassen. Ook de doffe koplampen kon ik niet aanzien, dus die heb ik afgelopen week even snel gepolijst om een beeld te krijgen van wat er mogelijk is. Het resultaat geeft hoop!
Clipboard-4.jpg

Laatst bewerkt:
Helaas niet, een cabriokap moet met enigszins warm weer geplaatst worden vanwege de kunststof achterruit. Die is koud niet in vorm te krijgen. Liefst doe ik het in de herfst, voor de stalling, want na plaatsing moet het dak drie maanden dicht blijven...
Ah, nu ging ik wel uit van een werkplaats waar je bij goede temperatuur zou kunnen werken. Dak met ruit avond ervoor alvast bij de kachel van de werkplaats leggen en volgende dag aan de knutsel. En inderdaad tijd zo plannen dat dak dichtlaten geen straf is met weinig kans op cabriodagen.

Weer een 407 Coupé
Van harte! Ik snap de fascinatie wel vanuit dit model. Ietsje 'ongemakkelijk' design maar daarmee wel lang boeiend. Enjoy! of beter: Beaucoup de plaisir (y)

Gefeliciteerd met de 407 en zo te zien een prachtig exemplaar.
Die 19 inch velgen staan er prachtig onder.
Het is nog best een moderne auto om te zien.

Heb je ook nog wat foto's van het interieur?

Binnenkort zal ik wat meer foto's maken, het goede weer van vandaag heb ik gebruikt om de A2 te fotograferen. Inmiddels staat de advertentie online, de goede zoeker kan 'm vinden.

Wel vervelend, die foto's, want daardoor besef ik des te meer dat ik 'm eigenlijk helemaal niet kwijt wil. En dat meerdere mensen, inclusief de A2 Dokter, zeggen dat ik gek ben door zo'n nette en goede auto op te ruimen helpt niet mee.

P1131589-e_elcovandermeer-com.jpg

P1131570_elcovandermeer-com.jpg

P1131606_elcovandermeer-com.jpg

P1131580_elcovandermeer-com.jpg

P1131617_elcovandermeer-com.jpg

Laatst bewerkt:
Het is jammer, maar je kunt ook niet alle auto's houden. Ook niet als je op een boerderij woont. Stilstand is bij auto's eigenlijk altijd achteruitgang.

Het is ook wel jammer, als ie straks verkocht is ben je daar ook zo weer overheen. Wat je ervoor in de plaats hebt is erg fraai!

Ik heb de advertentie gevonden, nette prijs. Ik zie ook meteen dat je erg dichtbij woont! :)

De advertentie was niet moeilijk te herkennen, al is het maar aan de foto's die 1000x beter zijn dan bij alle andere aangeboden A2's (dan wel andere auto's).

Succes met de verkoop Elco, en gefeliciteerd met weer een 407! Ik kijk er altijd naar om als ik er een zie, vooral de donkerrode om toch even te denken: Zou het Elco zijn, en daarna te beseffen dat je die al lang niet meer hebt. ;-)

Het is jammer, maar je kunt ook niet alle auto's houden. Ook niet als je op een boerderij woont. Stilstand is bij auto's eigenlijk altijd achteruitgang.
Als ik op een boerderij zou wonen moest je echt mijn bier vasthouden...

Het is ook wel jammer, als ie straks verkocht is ben je daar ook zo weer overheen. Wat je ervoor in de plaats hebt is erg fraai!

Ik heb de advertentie gevonden, nette prijs. Ik zie ook meteen dat je erg dichtbij woont! :)
Is ook zo, al heb ik dit gevoel nog nooit zo sterk gehad. Gelukkig zijn er nog geen reacties ;). Als we in elkaars buurt wonen zal ik mijn ogen open houden voor de blauwe Bimmer!

De advertentie was niet moeilijk te herkennen, al is het maar aan de foto's die 1000x beter zijn dan bij alle andere aangeboden A2's (dan wel andere auto's).

Succes met de verkoop Elco, en gefeliciteerd met weer een 407! Ik kijk er altijd naar om als ik er een zie, vooral de donkerrode om toch even te denken: Zou het Elco zijn, en daarna te beseffen dat je die al lang niet meer hebt. ;-)
Thanks, ik hoop altijd dat de presentatie het verschil maakt. Vooral het effect van video heb ik gezien, en als het weer en de agenda een beetje meezitten maak ik er ook een van de A2. Verdient -ie sowieso! Je mag trouwens gerust een foto maken als je een rode 407 Coupé ziet, die zijn nog veel zeldzamer dan de zwarte.

Als ik op een boerderij zou wonen moest je echt mijn bier vasthouden...

Is ook zo, al heb ik dit gevoel nog nooit zo sterk gehad. Gelukkig zijn er nog geen reacties ;). Als we in elkaars buurt wonen zal ik mijn ogen open houden voor de blauwe Bimmer!

Thanks, ik hoop altijd dat de presentatie het verschil maakt. Vooral het effect van video heb ik gezien, en als het weer en de agenda een beetje meezitten maak ik er ook een van de A2. Verdient -ie sowieso! Je mag trouwens gerust een foto maken als je een rode 407 Coupé ziet, die zijn nog veel zeldzamer dan de zwarte.
Foto’s doen heel veel zo niet alles. Ik ga vooral af op de slechte foto’s dan heb je nog kans op een buitenkansje want vaak 0 reactie.

Dat is 't eigenlijk ook, dus ik houd die prijs nog even aan. Nog geen serieuze reactie, vandaag wel een nieuwe APK zonder adviespunten. Blijkbaar kan ik prima zelf koplampen afstellen.

Ook de 407 even geüpgraded met led-koplampen als vervanger voor de wat verouderde xenon, afgelopen weekend ook nieuwe (uiteraard weer luxe) kentekenplaten gemonteerd. Omdat het komende tijd droog belooft te blijven de auto meteen maar even gewassen en een paar foto's gemaakt.

P1131672_elcovandermeer-com.jpg
P1131689_elcovandermeer-com.jpg
P1131680_elcovandermeer-com.jpg

P1131714_elcovandermeer-com.jpg

P1131695_elcovandermeer-com.jpg

P1131705_elcovandermeer-com.jpg

Terug
Bovenaan