Klassiekerrijder
Asfaltkampioen
Is dat geen Custom? Heerlijk, zo'n ongespoten grill.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
gearhead zei:
Sem XR4i zei:Ik weet echt niet wat het is.... Ik heb weer helemaal jeuk naar een originele Sierra 2.0/2.3 Ghia...!!! Maak me gek!! Ik zou er graag nog één naast m'n XR4i willen hebben.... Dat zou echt geweldig zijn...
Ik weet het.. Ik ga voorlopig op zoek naar m'n oude 2.3 Ghia... Die was toen nog echt mooi... Wel veel km's, maar echt super onderhouden.
Maar eens kijken of ik de eigenaar kan benaderen via de RDW... is me al eens eerder gelukt... dus..
Of weet iemand ergens anders nog echt een knappe Ghia? Of alleen een kenteken dan? Champagne is echt een super kleur, maar dat lichtgroene is ook super... vooral met het bruine interieur!! Ooit heb ik naast een Chestnut-Brown (bruine) Ghia gestaan... geen metaal lak, maar gewoon simpel... ooohh wat is dat lekker. Die auto was overigens niet fris, maat het is wel lekker kleurtje... heel donker chocolade bruin met een bruin interieur. Hoe jaren '80 wil je het hebben..!!!!
Irwin. zei:Een hele oude Sierra.
![]()
![]()
![]()
Legacy3.0R zei:Is die middelste in de garage nu een post-facelift 3-deurs? Die zie je wel erg weinig! En die rooie is net iets te rood om origineel over te komen![]()
Gaiajohan zei:Ik vond net deze via Google.
![]()
Toevallig ook een custom met nummerplaat JJ-72-KJ. Met een vervaldatum APK van 4-12-2010. Hij rijdt dusDe koper heetf m bovendien nog niet lang: Datum aanvang laatste tenaamstelling 17-12-2009
Sem XR4i zei:Legacy3.0R zei:Is die middelste in de garage nu een post-facelift 3-deurs? Die zie je wel erg weinig! En die rooie is net iets te rood om origineel over te komen![]()
Is volgens mij gewoon een '92er 3 deurs. (aan kenteken en open grill te zien...)
Die zijn niet heel erg zeldzaam.
Klassiekerrijder zei:Inderdaad. De 1.6(L?) had de grotere aerodynamische doppen.
foto weg
2800i zei:Legacy, neem anders contact op, als je wat meer info wil, of plaatwerkadressen (of kom gewoon langs).
Ik rij zelf ook een 2.0 pinto carb met automaat. 1:10 rijdt hij gemiddeld, en 1:11 als je heel zuinig rijdt. Belangrijkste is het kijken naar de nokkenas op inloopsporen, en het stellen van de kleppen. Onrond stationair duidt 9 van de 10x op te strakke kleppen, dan gaat hij wat huppelen en stotteren.
De carburateurs (Weber 32/36 DGAV) zijn soms een drama met de choke, maar je went er aan. Hou er wel rekening mee dat je loodvervanger bijmengt.
Roken is meestal het gevolg van brosse klepseals. Goed te vervangen zonder verwijderen van de kop.
Legacy3.0R zei:Nou, ben dus gaan kijken, en testrit gemaakt.
Minpunten:
Ongelooflijk smerig, zowel binnen als buiten
Enkele deuken, krassen etc.
Rechter achterspatbord rot
Onderkant bestuurdersdeur rot
Hier en daar nog wel wat plekjes
Draait niet mooi rond stationair, en rookt wat, volgens de verkoper gewoon carbu die te rijk staat...
Auto ligt te "duwen" als je stilstaat in D, waarschijnlijk een gevolg van het voorgaande?
Pluspunten:
Alles elektrisch werkt gewoon, op de rechter buitenspiegel na.
LCD schermpje dat toont welke deuren er open staan, was dit een optie?
Interieur helemaal compleet, niks beschadigd, gewoon heel erg vuil
Bodem lijkt keihard
Ophanging, remmen e.d. voelden prima aan, automaat ook.
Al bij al is deze auto in onderdelen alleen al waarschijnlijk zijn geld dubbel en dik waard. Bovendien wil de verkoper hem voor 500 euro met verse keuring loslaten. Dan zal het carbuprobleem waarschijnlijk al opgelost zijn. Moet ik natuurlijk nog een fiks budget rekenen voor het carrosseriewerk, en veeeeeele uren poetswerk. Maar al bij al lijkt er mij wel een prima Sierra van te maken, zeker geen hopeloos geval.
Was een unieke ervaring trouwens, mijn eerste rit in een Sierra, en meteen achter het stuur van een Ghia automaat. Het plaatje klopte gewoon helemaal, ik voelde me echt 1 worden met de auto, dit is gewoon helemaal mijn ding. Blijft de vraag uiteindelijk of dit DE Sierra is, of dat ik beter nog wat rondkijk naar een strakker exemplaar.
Sierra ghia zei:... anders moeten er maar eens via dit topic een bescheiden "Sierra-geinteresseerden-middag" gepland worden
Zien zul je hem een keer![]()
2800i zei:Sierra ghia zei:... anders moeten er maar eens via dit topic een bescheiden "Sierra-geinteresseerden-middag" gepland worden
Zien zul je hem een keer![]()
Goed plan! Toerritje midden-Nederland oid?
iig beter dan met de calibra-club de hele dag bij de Mac hangen![]()
Sierra ghia zei:ziet er nog netjes uit!
Mijn vader heeft ooit een 2.0 CL in die kleur gehad, je ziet die kleur amper meer.
Maar zo'n 2.0 Ohc is erg gewild, zorg er aub voor dat de auto niet voor de motor gekocht word... ze zijn echt zeldzaam aan het worden en leveren geld op.
Heerlijke, crisis uitvoering van de facelift versie met die karakteristieke ohc klank... zou bijna willen vragen wat je ervoor zou willen hebben![]()