Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Moderator
Taunusdriver. zei:Voor een mk3 combi?
Zowiezo voor een sedan weet ik wel een setje gave bumpers...
Staat hier in de buurt wel een sloper Of de bumpers nog goed zijn/waren weet ik niet...
Wouter82 zei:Taunusdriver. zei:Voor een mk3 combi?
Zowiezo voor een sedan weet ik wel een setje gave bumpers...
Staat hier in de buurt wel een sloper Of de bumpers nog goed zijn/waren weet ik niet...
Whaaa, dat is een combi in precies de goede kleur en precies de goede uitvoering! Wat had ik daar graag de bumpertjes van willen hebben![]()
Klassiekerrijder zei:Ziet er bijzonder goed uit! Ik heb alleen de tweede neus nooit kunnen waarderen, de lampen van de Scorpio zijn gewoon te groot voor een Sierra.
Sem XR4i zei:vandaag precies 33.... Ieder jaar met koninginnendag gaan er tientallen Sierra's/Scorpio's plat met de banger/rodeo in heel Nederland. Echt tiest!
Meestal door jongers van 16 tot 24 jaar die er totaal niets mee hebben en niet lijken te beseffen wat ze doen.
En gare Sierra tot daar aan toe, maar het zijn meestal nog knetter harde auto's ook... anders zou Opa hem inruilen, maar nu gaat ie plat.
Echt jammer.....
Taunusdriver. zei:Sem XR4i zei:vandaag precies 33.... Ieder jaar met koninginnendag gaan er tientallen Sierra's/Scorpio's plat met de banger/rodeo in heel Nederland. Echt tiest!
Meestal door jongers van 16 tot 24 jaar die er totaal niets mee hebben en niet lijken te beseffen wat ze doen.
En gare Sierra tot daar aan toe, maar het zijn meestal nog knetter harde auto's ook... anders zou Opa hem inruilen, maar nu gaat ie plat.
Echt jammer.....
Daarover verschillen de meningen nogal
Zoveel van die dingen gaan niet meer plat hoor, hooguit 5 tijdens een rodeo is al veel... En voor 100 piek is dat niet zo gekals je een klein beetje moeite doet, heb je al een Sierra voor 10 tientjes.. vaak economisch niet meer de moeite om klaar te maken, dus gaan ze plat. En zo komen goede onderdelen bij liefhebbers terecht.
Om alle sloperijen langs te bellen of er een Sierra staat is ook geen optie... en op een sloop demonteert niet iedereen even netjes...
Hetzelfde geld voor eigenlijk alles wat platgaat... sommige auto's kunnen soms nog een paar ton mee, maar als niemand belang heeft bij de hele auto houdt het snel op....
De Sierra mk1 die ik een paar jaar terug heb gekocht, zou anders naar de sloop gaan omdat er niet mee gereden werd, en de 2e versnelling gaar was... Ding had ik opgehaald voor 100 euro, voor de apk ook 100 euro aan kosten en na een paar jaar nog steeds weinig onkosten aan gehadDÁT is pas zonde...
Die bruine die ik laatst gekocht heb, heb ik ongezien gekocht, en wilde hem in eerste instantie platjagen.
De auto is nog in zo'n nette staat, dat ik hem weer klaarmaak. Een maat van me heeft een sloper staan, dus kan ik mijne weer voor een paar tientjes aan onderdelen klaarmaken
Rodeojongens verkopen voor relatief weinig de onderdelen, zodat liefhebbers hun auto weer netjes kunnen maken. Zo is het een win-win situatie voor iedereen
Wat ook altijd jammer is, is dat mensen roepen dat het zonde is om plat te jagen, maar als je ze de auto aanbiedt voor relatief weinig, hebben ze er óf geen tijd voor, óf geen geld... Dan moeten ze ook niet lopen zeveren![]()
Als hun eraan kunnen komen, kan iedereen dat.....
Sem XR4i zei:Maar uh.. weet iemand wanneer die Ford dag in Lelystad is?
Sem
Taunusdriver. zei:Sem XR4i zei:Maar uh.. weet iemand wanneer die Ford dag in Lelystad is?
Sem
European Ford Event (EFE)?
12 september 2010
EFE
En 'onze' FORDFREAKS Meeting is het derde weekend van juni![]()
Moderator
Ford Lord zei:De Sierra..........
Ik weet nog wel als de dag van gisteren dat we de MK1 2.3 Diesel gingen ophalen ( ik zal rond de 8 jaar geweest zijn ( ben nu 37 ))
i(
gearhead zei:Ford Lord zei:De Sierra..........
Ik weet nog wel als de dag van gisteren dat we de MK1 2.3 Diesel gingen ophalen ( ik zal rond de 8 jaar geweest zijn ( ben nu 37 ))
i(
Kan dat? De diesel kwam pas in 1986 dacht ik? Kan het mis hebben hoor.
Harm78 zei:Ligt het aan mij of is er een soort Sierra-rage aan het ontstaan? Ik zie ze de laatste tijd zo vreselijk veel rijden, terwijl ik echt dacht dat ze uitgestorven waren. En het zijn niet eens importbakken, eigenlijk allemaal gewoon origineel Nederlandse auto's. Ik kan me niet herinneren dat ze een paar jaar geleden ook zo talrijk waren...
Sierra ghia zei:Blijft mooi he, zo'n mk1
Was het wel een beetje te doen, dat klimwerk voor het 1.6-je?
Blijf het een nette Laser vinden, die velgen zijn smaak maar ik zag hem al een tijd niet meer te koop staan op Fordworld, toch maar tot inkeer gekomen?
Ik wil ook weer eens met de Sierra op pad, die staat al tijden langs de kant.. momenteel ligt het halve dashboard er uit omdat ik de regeleenheid voor het grafische display en de waarschuwingslampjes kapot heb, en daar uiteraard eerst een ander voor moet hebben voordat ik het geheel weer dichtschroef..
Toch maar eens vaart achter de zoektocht zetten!
Moderator
Taunusdriver. zei:Heeft er iemand binnenkort nog belang bij een '93er Sierra Combi?
Weet er namelijk nog 1 die binnenkort verkocht wordt![]()