Ford Sierra

Leuke Sierra's allemaal.

Hebben jullie daar "in het oosten" toevallig een gave set bumpers liggen voor een Mk III combi?

Taunusdriver. zei:
Voor een mk3 combi?

Zowiezo voor een sedan weet ik wel een setje gave bumpers...

Staat hier in de buurt wel een sloper Of de bumpers nog goed zijn/waren weet ik niet...

Whaaa, dat is een combi in precies de goede kleur en precies de goede uitvoering! Wat had ik daar graag de bumpertjes van willen hebben :cry:

ik sloop een sierra cl uit 88

@wouter82 voorbumper is gaaf, achterbumper niet die zat met trekbandjes vast gemaakt
dus mocht je wat willen hoor ik het wel

had deze inderdaad gekocht voor de motor, een fijne 2.0 ohc:D

Wouter82 zei:
Taunusdriver. zei:
Voor een mk3 combi?

Zowiezo voor een sedan weet ik wel een setje gave bumpers...

Staat hier in de buurt wel een sloper Of de bumpers nog goed zijn/waren weet ik niet...

Whaaa, dat is een combi in precies de goede kleur en precies de goede uitvoering! Wat had ik daar graag de bumpertjes van willen hebben :cry:

Wouter, dan zal ik je teleurstellen... het gaat hier om een CLX uitvoering van de reeks '90 / '92 van voor de facelift vanwaar de jouwe wel is.
Dat betekend dat daar geen bumpers in kleur op zaten, maar gewoon de matzwarte uitvoering.
Je komt ze ooit nog wel een keer tegen :LOL:

Dan hoop ik dat die 2.0 ohc in slechte staat was, een Sierra slopen voor de motor en bak is zo zonde..

Die witte mk1 laser heb ik laatst in het echt gezien, idd een strakke auto.
Hij kwam langs voor een achterbumper, helaas heb ik hem er niet aan kunnen helpen.
Maar een erg net ding hoor!

Is het echt een ouder model? Dat zou dan weer jammer zijn... Ik heb steevie een pb gestuurd, misschien kan hij zeggen wat het bouwjaar is.

Die sierra van Steevie is van '88 er;)

En die OHC is nog prima:cool: evenals de 5bak(y)
Laatstgenoemde komt nog onder mijn mk1:cool:

En voor het geld waarvoor hij die Sierra gekocht heeft, koop je nog niet eens een motor+ bak voor:rolleyes:

Klassiekerrijder zei:
Ziet er bijzonder goed uit! Ik heb alleen de tweede neus nooit kunnen waarderen, de lampen van de Scorpio zijn gewoon te groot voor een Sierra.

Een Sierra MKII heeft geen Scorpio koplampen.. ze lijken er een beetje op, maar dat is het dan ook wel.
Die van een Scorpio zijn breeder en platter. Bovendien zijn de knipperlichten compleet anders.

Ben wel met je eens dat het minder mooi is dat een MKI, maar dit heeft ook wel iets.. voor mij terminste.

Ik weet het nog precies.. 87/88 toen ze kwamen... wat was dat toen een verfrissing!! En er kwam zelfs een sedan..!
Een kennis van mij kreeg er één van z'n baas... een echte Sierra sedan! Toen super nieuw en modern.

Het interieur van zo'n ding vind ik nog steeds echt super mooi.. die deurpanelen, dashboard, die dikke "C"-stijl.. enz.. Het doet me pijn dat al die dingen in de "banger" gaan...
Een paar jaar terug kon je "Sierra" intoetsen bij marktplaats.nl en dat had je er zo 400 te pakken... vandaag precies 33.... Ieder jaar met koninginnendag gaan er tientallen Sierra's/Scorpio's plat met de banger/rodeo in heel Nederland. Echt tiest!

Meestal door jongers van 16 tot 24 jaar die er totaal niets mee hebben en niet lijken te beseffen wat ze doen.
En gare Sierra tot daar aan toe, maar het zijn meestal nog knetter harde auto's ook... anders zou Opa hem inruilen, maar nu gaat ie plat.

Echt jammer.....

Sem XR4i zei:
vandaag precies 33.... Ieder jaar met koninginnendag gaan er tientallen Sierra's/Scorpio's plat met de banger/rodeo in heel Nederland. Echt tiest!

Meestal door jongers van 16 tot 24 jaar die er totaal niets mee hebben en niet lijken te beseffen wat ze doen.
En gare Sierra tot daar aan toe, maar het zijn meestal nog knetter harde auto's ook... anders zou Opa hem inruilen, maar nu gaat ie plat.

Echt jammer.....

Daarover verschillen de meningen nogal;)

Zoveel van die dingen gaan niet meer plat hoor, hooguit 5 tijdens een rodeo is al veel... En voor 100 piek is dat niet zo gek:rolleyes: als je een klein beetje moeite doet, heb je al een Sierra voor 10 tientjes.. vaak economisch niet meer de moeite om klaar te maken, dus gaan ze plat. En zo komen goede onderdelen bij liefhebbers terecht.
Om alle sloperijen langs te bellen of er een Sierra staat is ook geen optie... en op een sloop demonteert niet iedereen even netjes...

Hetzelfde geld voor eigenlijk alles wat platgaat... sommige auto's kunnen soms nog een paar ton mee, maar als niemand belang heeft bij de hele auto houdt het snel op....

De Sierra mk1 die ik een paar jaar terug heb gekocht, zou anders naar de sloop gaan omdat er niet mee gereden werd, en de 2e versnelling gaar was... Ding had ik opgehaald voor 100 euro, voor de apk ook 100 euro aan kosten en na een paar jaar nog steeds weinig onkosten aan gehad:cool: DÁT is pas zonde...:rolleyes:

Die bruine die ik laatst gekocht heb, heb ik ongezien gekocht, en wilde hem in eerste instantie platjagen.
De auto is nog in zo'n nette staat, dat ik hem weer klaarmaak. Een maat van me heeft een sloper staan, dus kan ik mijne weer voor een paar tientjes aan onderdelen klaarmaken:cool:

Rodeojongens verkopen voor relatief weinig de onderdelen, zodat liefhebbers hun auto weer netjes kunnen maken. Zo is het een win-win situatie voor iedereen:cool:

Wat ook altijd jammer is, is dat mensen roepen dat het zonde is om plat te jagen, maar als je ze de auto aanbiedt voor relatief weinig, hebben ze er óf geen tijd voor, óf geen geld... Dan moeten ze ook niet lopen zeveren:cry:

Als hun eraan kunnen komen, kan iedereen dat.....

Taunusdriver. zei:
Sem XR4i zei:
vandaag precies 33.... Ieder jaar met koninginnendag gaan er tientallen Sierra's/Scorpio's plat met de banger/rodeo in heel Nederland. Echt tiest!

Echt jammer.....

Daarover verschillen de meningen nogal;)

Zoveel van die dingen gaan niet meer plat hoor, hooguit 5 tijdens een rodeo is al veel... En voor 100 piek is dat niet zo gek:rolleyes: als je een klein beetje moeite doet, heb je al een Sierra voor 10 tientjes.. vaak economisch niet meer de moeite om klaar te maken, dus gaan ze plat. En zo komen goede onderdelen bij liefhebbers terecht.
Om alle sloperijen langs te bellen of er een Sierra staat is ook geen optie... en op een sloop demonteert niet iedereen even netjes...

Hetzelfde geld voor eigenlijk alles wat platgaat... sommige auto's kunnen soms nog een paar ton mee, maar als niemand belang heeft bij de hele auto houdt het snel op....

De Sierra mk1 die ik een paar jaar terug heb gekocht, zou anders naar de sloop gaan omdat er niet mee gereden werd, en de 2e versnelling gaar was... Ding had ik opgehaald voor 100 euro, voor de apk ook 100 euro aan kosten en na een paar jaar nog steeds weinig onkosten aan gehad:cool: DÁT is pas zonde...:rolleyes:

Die bruine die ik laatst gekocht heb, heb ik ongezien gekocht, en wilde hem in eerste instantie platjagen.
De auto is nog in zo'n nette staat, dat ik hem weer klaarmaak. Een maat van me heeft een sloper staan, dus kan ik mijne weer voor een paar tientjes aan onderdelen klaarmaken:cool:

Rodeojongens verkopen voor relatief weinig de onderdelen, zodat liefhebbers hun auto weer netjes kunnen maken. Zo is het een win-win situatie voor iedereen:cool:

Wat ook altijd jammer is, is dat mensen roepen dat het zonde is om plat te jagen, maar als je ze de auto aanbiedt voor relatief weinig, hebben ze er óf geen tijd voor, óf geen geld... Dan moeten ze ook niet lopen zeveren:cry:

Als hun eraan kunnen komen, kan iedereen dat.....

Alleen bij ons in Biddinghuizen bij de Flinstones gingen dit jaar al 3 Sierra's/Scorpio's plat... dan ben je nog niet in Rouveen geweest! Daar gingen vorig jaar vier zwarte Scorpio's plat en een zwarte Sierra. (hoeveel dit jaar?)

Ik snap jou punt ook wel... ik weet ook niet wat de staat van die auto's waren en misschien hebben deze jongens veel mensen blijgemaakt met onderdelen om hun Sierra/Scorpio's weer top te maken.
Daar geeft ik je 100% gelijk in. Daar komt bij dat het natuurlijk logisch is dat er steeds minder Sierra/Scorpio's gaan rondrijden... zo is dat nou eenmaal in de loop der jaren.

Waar het mij om gaat is de knappe auto's... en de mensen die ze slopen/platrijden zonder enig idee van waarde.
En nee.., ik kan niet iedere Sierra redden van de dood. Ook niet als ik ze allemaal voor €.100,- p.st kon kopen. M'n vrouw ziet me al aankomen..o_O
Je snapt toch wel wat ik bedoel? Ik heb het hier niet over sloop Sierra's...

Wel loop ik te "zeveren" over mooie Sierra's/Scorpio's die plat gaan voor een kwartiertje fun maximaal. (3 manches.. x 5 min)

Thats it!

Ik snap jouw punt wel, maar hoe kun je zien of een rodeo auto nog perfect was???

Sommige auto's worden mooi opgeschilderd, en lijken ze kogelhard... Vorig jaar een Granada mk1 coupe, donders mooi opgeschilderd, en iedereen riep dat het zonde was... Als je in de auto keek, zat er weinig bodem meer in, en de dorpels waren ook weg:rolleyes:

Scorpio's hatchback met rotte wielkast is afkeur, want het is dragend deel, bij een station is de constructie weer anders. Dus rijden ze hier opt dorp meer met scorpio stations rond, en de hatchbacks gaan plat...

Moet je eens kijken naar de volvo's die platgaan, die kunnen nog zat 5 ton mee, maar er zijn weinig mensen die daar zin aan hebben...

Kennis van me heeft een jaar of 5 alleen maar jaguars platgejaagd. Hij had een afspraak met iemand die in jaguars en onderdelen handelde een afspraak:
Kennis betaalde 100 euro, kreeg een jaguar, moest hem zelf netjes strippen, en de onderdelen retour. Ook hij heeft regelmatig snoeiharde jags gestript.. Domweg omdat er geen handel in zit.... Zonde? weet ik niet... Het is economisch interessanter om auto's in onderdelen weg te doen dan compleet....

Een groot deel van de rodeorijders zijn zelf ook liefhebbers, met de onderdelen verrijken ze hun eigen wagen:cool:

En nu weer verder ouwehoeren over Sierra's!:)

100_4981.jpg

Tja.. daar heb je ook gelijk in... zelfde geld voor de Volvo's..., maar inderdaad.. niemand wil hem hebben als je het vraagt..

Afijn... het is ook niet anders.. Zelf heb ik een keer zo'n Sierra Laser gekocht die jij ook hebt.. kocht m voor paar honderd euro om mee te roppen, maar toen ik hem aan het wassen was, kwam er een nieuwe onder vandaan... ding had net een ton gelopen.

Ik heb toen de rubberen spoiler eraf gehaald (dat vindt ik lelijk) en hem volledig gepoetst... echt schitterend. (knetter harde deuren en schermen)
Een dag of 3 later had een vriend van mij voor nood een auto nodig en heeft hem voor het zelfde bedrag overgekocht... na een paar weken moest er een APK op en toen bleken de beide wiellagers achter vervangen te moeten worden... dat vond ie te duur..

Je snapt het wel he? Juist... plat ging ie.. gewoon omdat ze niets waard zijn..

Afijn.. het is niet anders..

Maar uh.. weet iemand wanneer die Ford dag in Lelystad is?

Sem

Taunusdriver. zei:
Sem XR4i zei:
Maar uh.. weet iemand wanneer die Ford dag in Lelystad is?

Sem

European Ford Event (EFE)?

12 september 2010

EFE

En 'onze' FORDFREAKS Meeting is het derde weekend van juni:D:D

Heheh.. Grappig.. die Ford Freaks meeting.. nooit van gehoord! Nee ik bedoel dat gebeuren iin Lelystad op het Midlandcircuit.
Volgens mij is daar toch ook ieder jaar een meeting?

Wouter,

Check MP bij Ford onderdelen, er word een station in jullie kleur gesloopt, voorbumper is nog netjes, achterbumper is niet helemaal fris meer.

De Sierra..........

Heb ik altijd al wel een leuk model gevonden ( hoewel ik nog altijd meer fan ben van de Taunus en Granada )
M'n pa heeft vroeger ook wel Sierra gehad ( of mischien wel meerdere maar dat weet ik niet meer precies :( )
Ik weet nog wel als de dag van gisteren dat we de MK1 2.3 Diesel gingen ophalen ( ik zal rond de 8 jaar geweest zijn ( ben nu 37 ))
ik zat op de WC o_O en de Sierra werd naar buiten gereden ( kon het allemaal goed horen , die auto's dan he ;) )
mijn eerste gedachte was, dat er weer zo'n mercedes gestart werd om aan de kant gezet te worden voor de Sierra , maar buiten gekomen bleek onze "nieuwe" diesel dit geluid te maken :eek:
Veel plezier aan het ding beleeft :p

Vele jaren later toen ik zelf een rijbewijs had had ik bijna een Zwarte XR4i gekocht (y) maar dat grijze interieur heeft mij nooit zo aangesproken (n)
Ben toen toch maar voor de pre-Sierra gegaan, een Taunus TC3 met 2.8 V6 automaat :)

Nog weer jaren later :rolleyes: toen ik m'n huidige huis gekocht heb, ook al weer zo'n 11 á 12 jaar terug heb ik MK1 2.3 V6 Ghia gekocht hier bij de plaatselijke Ford Dealer voor zo`n 350 gulden met nog een paar maand APK erop :p
Het was zo'n mooie campange Bruine :cool:
Bij het opnaam zetten bleek het ook nog eens een LPGer te zijn :LOL:
Heb een paar maand met zeer veel plezier in deze Sierra gereden ( heb hem de bijnaam Sierraad gegeven ;) )

De Sierra is later naar m'n zwager gegaan, voor het helpen met verbouwen tijdens de verbouwing ;)

Als ik dan, zo als hier, weer wat Sierra's zie dan denk ik nog met veel plezier aan die tijd terug.

Wat ik altijd wel gemist heb in de Sierra Ghia is de houtafwerking op dashbord en deuren :cry:

Ik was zaterdag in Roermond voor die rode sloper. Heb de voorbumper en buitenspiegels meegenomen. Máár... die auto heeft ook airco!!!!! Dus als iemand daar behoefte aan heeft, grijp je kans! Ook elektrische ramen (vóór) waren aanwezig. Ik zou het allemaal ook graag willen hebben, maar kan het er zelf niet uithalen en zo. :(

Ford Lord zei:
De Sierra..........

Ik weet nog wel als de dag van gisteren dat we de MK1 2.3 Diesel gingen ophalen ( ik zal rond de 8 jaar geweest zijn ( ben nu 37 ))
i(

Kan dat? De diesel kwam pas in 1986 dacht ik? Kan het mis hebben hoor.

gearhead zei:
Ford Lord zei:
De Sierra..........

i(

Kan dat? De diesel kwam pas in 1986 dacht ik? Kan het mis hebben hoor.

Ik weet dan ook niet meer geheel zeker hoe oud ik was ;)

De Sierra was vanaf het begin leverbaar met de 2.3 Diesel, ten laatste binnen een jaar.
Wel leuk weer om zulke reacties te lezen, een champagne 2.3 Ghia heb ik nu in bezit!
Alleen heb ik alweer een aantal maanden niet met de auto gereden, de regeleenheid voor de boordcomputer is kapot en moet daar nog een andere voor scoren, helaas moet daarvoor het onderste gedeelte van het dash voor los, en om zo rond te rijden is afbreuk aan de Sierra.
De Ghia's van het eerste uur hadden hout op de deurpanelen, dat zijn de uitvoeringen waar de gestreepte achterlichten op zitten, deze zijn slechts een jaar leverbaar geweest.

Te weinig tijd, laten we het daar maar op houden..

Ligt het aan mij of is er een soort Sierra-rage aan het ontstaan? Ik zie ze de laatste tijd zo vreselijk veel rijden, terwijl ik echt dacht dat ze uitgestorven waren. En het zijn niet eens importbakken, eigenlijk allemaal gewoon origineel Nederlandse auto's. Ik kan me niet herinneren dat ze een paar jaar geleden ook zo talrijk waren...

Harm78 zei:
Ligt het aan mij of is er een soort Sierra-rage aan het ontstaan? Ik zie ze de laatste tijd zo vreselijk veel rijden, terwijl ik echt dacht dat ze uitgestorven waren. En het zijn niet eens importbakken, eigenlijk allemaal gewoon origineel Nederlandse auto's. Ik kan me niet herinneren dat ze een paar jaar geleden ook zo talrijk waren...

Ik denk voornamelijk dat je er op gaat letten. Opvallend? Check het aantal leeftijdgenoten ook. De Vectra van dezelfde bouwjaren zijn destijds meer verkocht, maar er blijven nog minder over. Stiekum is de Sierra toch een taaiere auto dan je zou verwachten.

Freez

Laatst met m'n meissie een weekendje naar Saarburg geweest....
Met de Sierra natuurlijk:cool::)

100_5367.jpg

100_5418.jpg

100_5382.jpg

100_5384.jpg

De camping lag bovenop een berg, dus de Sierra heeft veel mogen klimmen en afdalen:cool:

Donderdagmiddag had ik de Sierra volgetankt in hoogeveen, maandagmorgen in Saarburg weer getankt... Met een verbruik van slechts 1:12,8:cool:(y)
Op de camping ook wel reacties gehad op de Sierra, zal wel mede komen door m'n klompen:):)

100_5403.jpg

Der TaunusDriver am See:):):)

Blijft mooi he, zo'n mk1 :D
Was het wel een beetje te doen, dat klimwerk voor het 1.6-je?

Blijf het een nette Laser vinden, die velgen zijn smaak maar ik zag hem al een tijd niet meer te koop staan op Fordworld, toch maar tot inkeer gekomen?
Ik wil ook weer eens met de Sierra op pad, die staat al tijden langs de kant.. momenteel ligt het halve dashboard er uit omdat ik de regeleenheid voor het grafische display en de waarschuwingslampjes kapot heb, en daar uiteraard eerst een ander voor moet hebben voordat ik het geheel weer dichtschroef..
Toch maar eens vaart achter de zoektocht zetten!

Zo zie ik binnen 100 meter 2 MKI's. Eentje stond geparkeerd, dat kenteken zal ik de volgende keer opschrijven.
De andere was een 82-er 2.0 L automaat, JG-23-LZ.

Sierra ghia zei:
Blijft mooi he, zo'n mk1 :D
Was het wel een beetje te doen, dat klimwerk voor het 1.6-je?

Blijf het een nette Laser vinden, die velgen zijn smaak maar ik zag hem al een tijd niet meer te koop staan op Fordworld, toch maar tot inkeer gekomen?
Ik wil ook weer eens met de Sierra op pad, die staat al tijden langs de kant.. momenteel ligt het halve dashboard er uit omdat ik de regeleenheid voor het grafische display en de waarschuwingslampjes kapot heb, en daar uiteraard eerst een ander voor moet hebben voordat ik het geheel weer dichtschroef..
Toch maar eens vaart achter de zoektocht zetten!

Thanks:D jammer dat jij niet rond kan toeren:( is idd een heel gedoe om dat te vervangen... Heb het werkplaatshandboek doorgekeken en zag ik dat ook voorbij komen:eek:o_O

Het klimwerk was prima te doen:cool:(y)
Het is idd een nette Sierra, en dan na te gaan dat als ik hem niet had gekocht, hij op de sloop was belandt:eek:o_O De velgen zijn Capri S velgen, zaten onder m'n Taunus. Als ik een keer geschikt aan RS velgen kan komen, gooi ik die eronder:cool: Ik wilde de Sierra toen (anderhalf jaar geleden) verkopen omdat ik hem toen weinig gebruikte... Aangezien ik heb besloten hem te houden, heb ik er een paar maand geleden een 5bak onder gehangen en wil hem nog wat verder perfectioneren:D M'n Granada gaat wel de deur uit, en daar komt een '73er Taunus GXL V6 voor weer:):cool::LOL:

En zo blijf je bezig:)

:eek::eek: Wat een geld zego_Oo_O

Als je er 1 koopt die niet belastingvrij wordt voor €500,- mag je nog lang sturen voordat je €2400,- aan wegenbelasting hebt betaaldo_Oo_O

Hij heeft idd hangspiegels, en zo'n stuur heb ik nog niet eerder in een Sierra gezien....

Die cassette houder in het dashboard... heerlijk. 1982, het introductie jaar.

Nou maar hopen dat 'ie niet wordt opgereden door een gierigaard.

Die heb ik al vaker voorbij zien komen en toen moest hij ongeveer €3400 opbrengen.

Nette mk1, jammer van het kenteken... een echte "L" met z'n krijtstreepjes bekleding, zonde van die afzichtelijke spoiler die de achterklep verpest..
Dat stuur is weer jammer... ik zou die man zo een origineel stuur toe willen zenden en een briefje met het vriendelijke doch dringende verzoek om dat stuur zsm om te wisselen.

Oude Laser
Deze heb ik een jaar geleden van de schroot gered, inmiddels staat hij alweer voor de 2e keer te koop en elke keer word er meer voor gevraagd.
Was best een net ding, interieur erg netjes maar toch wel wat laswerk nodig achter aan de dorpels.
De basis was goed, blok ook oerdegelijk!
Wel raar dat er een NAP check op zit van 80K, toen ik hem vorig jaar verkocht zat er ook NAP bij, alleen had de Sierra toen 173K gelopen ( ook niet veel )

Die hangspiegel-sierra is niet origineel. De spiegels zijn anders, ook het stuur. En dat bakkie rechts, dat normaal open is.
Beetje sjonnie-accessoires, als je het mijn vraagt.
1e eigenaar? My ass...:T

Hey.

K'herriner mij nog dat onze buurman ook een Stationwagon versie had van de Sierra en dat was ne witte. Toch blijf ik een Sierra een apparte verschijning vinden :D

Bovenstaande Sierra staat in de krant! Klik hier voor het artikel!

https://img34.imageshack.us/img34/1313/scannen0005e.jpg

Leuk artikel Nick! Geinig om de lezen dat de Sierra in zijn tijd te vooruitstrevend werd gevonden.

Pure handel voor die man, wel leuk dat hij zoiets aanbied.
1x raden wie er voor dat ontbrekende wieldop is gebeld :LOL:

Kleur van de stoelen komt niet overeen met de rest van het interieur, die zijn ooit dus al vervangen.
Wel leuk zo'n L-uitvoering, kan me herinneren dat zo rond '93/'94 de sloperijen er vol mee lagen, kon ik nog maar terug naar die tijd :(

Taunusdriver. zei:
Heeft er iemand binnenkort nog belang bij een '93er Sierra Combi?

Weet er namelijk nog 1 die binnenkort verkocht wordt;)

Voor onderdelen of als rijdend geheel? Heb je foto's en/of meer info? :)

Terug
Bovenaan