Formule 1 - Het discussietopic - Seizoen 2026

Geef Yuki eerst eens een goede auto, want de Alpha Tauri's waren nou geen geweldige auto's de laatste jaren en toch weet hij punten te pakken.

Laatst bewerkt:
Ja maar hij heeft toch inmiddels wel aardig wat kansen gehad. Ook dit seizoen vooralsnog 0 punten en Yuki heeft er al 6.

Ah sorry, ik dacht dat je Daniel bedoelde! Tja Yuki, lastig vind ik. Hij zal dit seizoen zich nog wel kunnen bewijzen denk ik, maar ik denk niet dat hij een stoeltje bij Red Bull zelf krijgt.

Alonso wordt ook al genoemd bij Red Bull Racing, Horner schijnt contact met hem opgenomen te hebben.

Ik heb nog weinig tijd kunnen steken in de F1 dit weekend, de quali half gezien, vrij makkelijk voor Red Bull leek het wel. Heb ik nog iets spannends gemist?

Ik was blij dat ik niet vroeg was opgestaan. Zat klaar om de race te gaan kijken, wou net mijn eerst hap ontbijt nemen en het was alweer een rode vlag situatie. Voor de rest leuke acties gezien, een aantal teams die steeds verder door het ijs zakken.
Perez weer netjes tweede, maar dat is net Bottas in zijn tijd bij Mercedes, start hij van de eerste rij dan wordt hij tweede maar start hij verder naar achter, dan blijft hij daar ook hangen.

• Leuk
Waarderingen: JL86
Ja ik ben blij dat ik hem om 9u keek, lekker vooruit spoelen tijdens de rode vlag. Best wel een leuke race met wat mooie inhaalacties van Yuki. Logan die hem weer bijna in de muur parkeert… Ferrari toch ook wel weer sterk, maar nog steeds niet dichtbij Red Bull. Carlos doet het goed dit seizoen!

Ik heb zelf ook niet live gekeken, gewoon lekker tijdens het ontbijt. Zo'n vroege rode vlag is niet grappig wanneer je op deze tijden live kijk.

Best leuke race. Sainz wederom op het podium, erg netjes. Toch bizar hoe Mercedes weer niet vooraan rijdt. Het zag er toch redelijk uit in de trainingen.

Perez inderdaad ook weer netjes tweede. Die lijkt zijn draai ook wat beter gevonden te hebben deze seizoenstart. Hij had ook nog eens twee mooie acties met het inhalen van beide Mercedessen.

Doordat Leclerc, Sainz en Perez zo afwisselend scoren gaat Verstappen al erg vroeg het kampioenschap veilig stellen.

@JL86 ja zeker, ik vond dat ook een leuke race. Vandaag vond ik leuk dat Sainz en Russel wederom van de prima donna's wonnen.

Dat Verstappen alles wint is natuurlijk ook zéér bijzonder en mooi om te zien.

Verstappen is echt van een andere orde, in combinatie met deze Red Bull. Zijn voorsprong had nog groter kunnen zijn, maar Perez heeft twee keer eerder kunnen pitten en zo wat seconden gewonnen door de "undercut". Overigens een terechte keuze van het team om Perez eerder binnen te halen.

Verstappen heeft natuurlijk zelf ook tijd laten liggen door rustiger aan te doen, hij had het gat zelf ook groter kunnen maken, maar dat was niet nodig.

Mijn theorie is dat onnodig ver vooruit rijden niet handig is. De banden slijten te harder en ook wanneer dit met 45 seconden voorsprong eigenlijk geen punt meer is, kan het bij een safety car weer nadelig worden.
Verder wil je de concurrentie ook niet wijzer maken. Die kunnen beter denken dat ze met kleine aanpassingen wel in de buurt kunnen komen in plaats van dat ze terug naar de tekentafel gaan.

Er wordt vaak gezegd dat je een Formule 1 race moet winnen door zo langzaam mogelijk te rijden. Verstappen controleert de wedstrijd vaak.

Kijken jullie overigens echt de complete race 100% ? Ik moet zeggen dat ik 3-4 podcasts luister en ook nog wel stukjes P en Q kijk, maar de race skip ik vaak wat doorheen. Daarna nog een keer de NOS of Race in 30m.

Kijken jullie overigens echt de complete race 100% ? Ik moet zeggen dat ik 3-4 podcasts luister en ook nog wel stukjes P en Q kijk, maar de race skip ik vaak wat doorheen. Daarna nog een keer de NOS of Race in 30m.
Hier kijk ik wel de volledige race, maar het kost me eerlijk gezegd moeite om het echt te blijven volgen...

Ik volg F1 als sinds 2000, maar begin mijn interesse steeds meer te verliezen. Dat komt niet alleen doordat Max zo dominant is, want daar kan ik wel van genieten. Er gebeurt verder gewoon weinig interessants of spectaculairs.

Zijn er meer die daar 'last' van hebben?

Meestal kijk ik de hele race zonder andere activiteiten. Ik ben wel van plan bij de volgende race die ik live kijk de tijden tabellen erbij gaat houden. Ben benieuwd of dat een extra dimensie brengt.

Hier kijk ik wel de volledige race, maar het kost me eerlijk gezegd moeite om het echt te blijven volgen...
...

Zijn er meer die daar 'last' van hebben?

Met Jos en Schumacher viel ik altijd in slaap, met name door het uitgaansleven.
Met Hamilton en Max val ik in slaap door of bezig met kinderen.
Het Vettel tijdperk heb ik helemaal gemist.

De betrouwbaarheid van techniek en overmacht van de bovengenoemden maakt het wel voorspelbaar.

Ik kijk ook meer voor de techniek en organisatie. Ik ben verder helemaal geen sportkijker. Ik vind topsporters vooral verwend en egocentrisch.
:ROFLMAO:

Ik heb dit seizoen nog geen enkele race helemaal uitgekeken, maar dat heeft ook te maken met beperkte vrije tijd op het moment. Dan is een race achteraf terugkijken (en doorspoelen) een mooie manier om wat tijd te winnen. En eerlijk is eerlijk: over het algemeen mis je er niet veel aan (vind ik). Afgelopen zondag bijvoorbeeld mooi die rode vlag kunnen skippen op die manier haha.

In principe kijk ik live en dan de hele race, maar zit ik tussendoor wel op mn telefoon. Afgelopen weekend later terug gekeken en dan spoel ik er soms wat sneller door heen. De rode vlag situatie ga ik bijv. niet op "normale snelheid" afwachten hehe. Maar je hebt soms wel een moment van 20-30 minuten tijdens een race waar weinig tot niets gebeurd, maar dat is bij veel sport zo. Kijk je bijv. Tour de France 4-5 uur lang? Of alleen het laatste uurtje :p

Mooi, Alonso nog twee jaar bij Aston Martin.
Vind ik toch een sympatieker team dan Mercedes, en daardoor beter bij 'm passen. Heb nooit zo de focus gehad op zijn prestaties, maar vind de manier waarop ie nu bezig is gewoon fantastisch.

Wordt nog wel een leuke stoelendans voor de open plekjes. Veel contracten eindigen.

Ik hoop niet dat Max naar Mercedes gaat. Die hebben nu geen competitieve auto en dat zullen ze volgend jaar ook nog niet hebben. Maar toch, als hij perse weg wil, dan is Mercedes wel het enige echt alternatief tegenover Red Bull.

Ik hoop dat pap Stroll een nieuw kind adopteert en Lance uit de familie zet want dat is volgens mij de enige manier om een andere naast Alonso te krijgen :ROFLMAO:

Ik verwacht niet dat Max weggaat, als hij al naar een ander team zal gaan, dan niet eerder dan 2026

Ik hoop niet dat Max naar Mercedes gaat. Die hebben nu geen competitieve auto en dat zullen ze volgend jaar ook nog niet hebben. Maar toch, als hij perse weg wil, dan is Mercedes wel het enige echt alternatief tegenover Red Bull.
Zou op zich wel interessant zijn om Max buiten Red Bull te zien werken. Zeker als Newey mee zou kunnen gaan.

De Mini Drivers kende ik ook, maar heb ze al langere tijd niet meer in de suggestielijst van Youtube gezien.

Laatst bewerkt:
Ongelofelijk wat een werk zit er in dat soort filmpjes! Elke keer binnen 3 dagen na een race. Dat is wel heel knap. Echt grappig vind ik die Mini Drives echter niet :D

Alonso nog 2 jaar bij Aston Martin,straks met een motor waarvan hij een jaar of 6, 7 nog zei GP2 engine.:D

Ik lees net het volgende dat de Formule 1 toch bij Viaplay blijft.

Ondanks het hogere bod van Ziggo . Nu kijk ik via F1 tv, dus het maakt me niet zoveel uit, maar aan de andere kant Ziggo is al duur genoeg, dus gratis Formule 1 kijken vond ik ook geen verkeerd idee.

Bron

Ik zag het ook inderdaad, wordt een interessant weekend met de sprint race. Vandaag regen dacht ik, geen idee wat de weersvoorspellingen verder zijn, maar regen kan het wel interessant maken.

Voor wie het gemist heeft Sprint Quali zeker even kijken. Highlights staan op YouTube. Sprint race zal ik dan niet verklappen

Ik hou het bewust wat vaag mocht een aspirant liefhebber nog op Viaplay op SBS9 willen kijken.

Was inderdaad interessant. Ik heb slechts de highlights gekeken omdat ik dit weekend maar weinig tijd heb.

Overigens vind dat we hier gewoon over resultaten kunnen praten, wie nog niets gezien heeft zal niet het Formule 1 topic openen, lijkt mij.
Wanneer ik niet live kijk open ik geen internet if nieuws apps.

Dat is ook zo. Sprint was wel spannend, ontzettend mooie actie van Checo. Lando voor mijn gevoel kan niet altijd even goed met spanning omgaan, als hij Pole haalt gooit hij het meestal in de eerste ronde alweer weg.

Terug
Bovenaan