Formule 1 - Het discussietopic - Seizoen 2026

'Ouderwets' een laptop met HDMI naar de TV gaat ook als een speer met F1TV. Laptop kan je ernaast zetten en als je dan 'display extent' kiest (Windows toets - P) dan kan je de race fullscreen op de TV zetten en op de laptop een paar onboard of statistiekvenstertjes. Op je tv twee of vier vensters of kleine overlay "picture in picture" lukt ook prima. Draadloos muisje is dan wel handig.
Ik heb mijn wifi niet tot het uiterste gedreven, maar je kan sommige streams op 3 of 4 Mbps zetten ipv 6Mbps voor 1080p.
Ik gebruik de Firefox add-on 'popup this video' zodat je een windows krijgt zonder de tabbladenbalk. Al kan je ze zo over elkaar leggen dat je daar geen last van hebt.

Hieronder even een heel snel opzetje. Ik besef nu dat als je de stats op een ander scherm draait de kleine windowtjes eigenlijk beter over de beknopte stats van de race kunnen.
Ik heb het gister bij de SprintQuali geprobeerd. Werkt tot op zekere hoogte. Windows P doet het. Tweede scherm activeren is go. Ik kan vervolgens met mijn muis naar het tweede scherm (de TV) maar niet meer terug. Niet omhoog, niet omlaag, niet naar links, niet naar recht. Waar zit dat in? Ik moet, om op de laptop terug te komen, weer Windows P doen en splitten stoppen.

Ik heb het gister bij de SprintQuali geprobeerd. Werkt tot op zekere hoogte. Windows P doet het. Tweede scherm activeren is go. Ik kan vervolgens met mijn muis naar het tweede scherm (de TV) maar niet meer terug. Niet omhoog, niet omlaag, niet naar links, niet naar recht. Waar zit dat in? Ik moet, om op de laptop terug te komen, weer Windows P doen en splitten stoppen.
Dat moet je bij je beeldscherminstellingen regelen. Soms gaat dat beter via de instellingen van de fabrikant. Je hebt ook de 'kloon' modus naast de 'extend/uitbreidmodus" vervolgens kies je welk scherm boven, onder, links of rechts staat. De resolutie kan je ook nog aanpassen. En het bijvoorbeeld het 'bovenscherm' kan je links of rechts uitlijnen.
Je muis kan je makkelijk kwijtraken ja. Vaak omdat je tv een randje scherm verstopt, groter is als de laptopresolutie of wat traag is om de snelle pointer te tonen. Kruisje rechtsboven zie ik bv amper en ik heb een 'rullenbak' links.

Helemaal naar linksonder proberen te krijgen met lange halen kan dan helpen. Er zijn ook wat van die 'find my mouse/mouse trail' truukjes in windows.

Man man man, Lewis kegelt 3 gasten van de baan, racing incident? Hij wordt dan, oké opzettelijk, door Kevin geblokkeerd en Kevin krijgt 3 uur penalty! :ROFLMAO:

Magnussen kwaad: "Moest weer die domme tactiek uitvoeren"​

"Magnussen moest namelijk een gat creëren waardoor zijn teamgenoot Nico Hülkenberg weg kon rijden bij de rest."

Ja dat viel op inderdaad en Kevin kan wel met z’n ellenbogen verdedigen, ook dat is duidelijk hehe. Hij heeft wel terecht penalties gekregen, maar waarom 10 sec per penalty? Zelfs de commentatoren waren verrast bij de eerste. “That seems a bit harsh”.

Magnussen kwaad: "Moest weer die domme tactiek uitvoeren"​

"Magnussen moest namelijk een gat creëren waardoor zijn teamgenoot Nico Hülkenberg weg kon rijden bij de rest."

Misschien. Maar het resultaat is dat Hülkenberg/het team weer twee punten kunnen bijtellen. Nico zou dit ook voor hem doen maar dan moet Kevin eerst wat beter gaan kwalificeren.

Voor speeding in the pitlane ja, maar niet voor het turn 1 incident...
Ah echt? Wat een onzin, ik vind dat als jij andere uitschakelt, je daar voor gestraft moet worden. Norris en Stroll vallen door Lewis uit en Alonso rijdt laatste.. terwijl dat Lewis 3 plaatsen wint… daar heb ik toch moeite mee!

Dat moet je bij je beeldscherminstellingen regelen. Soms gaat dat beter via de instellingen van de fabrikant. Je hebt ook de 'kloon' modus naast de 'extend/uitbreidmodus" vervolgens kies je welk scherm boven, onder, links of rechts staat. De resolutie kan je ook nog aanpassen. En het bijvoorbeeld het 'bovenscherm' kan je links of rechts uitlijnen.
Je muis kan je makkelijk kwijtraken ja. Vaak omdat je tv een randje scherm verstopt, groter is als de laptopresolutie of wat traag is om de snelle pointer te tonen. Kruisje rechtsboven zie ik bv amper en ik heb een 'rullenbak' links.

Helemaal naar linksonder proberen te krijgen met lange halen kan dan helpen. Er zijn ook wat van die 'find my mouse/mouse trail' truukjes in windows.

Ik ben er achter. Als ik met de muis naar de TV ga kon ik niet terug. Maar ik probeerde steeds via linksonder naar de laptop terug te keren (die links van de TV staat). Dat wilde niet. Maar nu probeerde ik het hoger, vanaf het midden naar links en dan kom ik wél op de laptop terug.

• Leuk
Waarderingen: Vorq
Ah echt? Wat een onzin, ik vind dat als jij andere uitschakelt, je daar voor gestraft moet worden. Norris en Stroll vallen door Lewis uit en Alonso rijdt laatste.. terwijl dat Lewis 3 plaatsen wint… daar heb ik toch moeite mee!
Alonso ook.

Misschien. Maar het resultaat is dat Hülkenberg/het team weer twee punten kunnen bijtellen. Nico zou dit ook voor hem doen maar dan moet Kevin eerst wat beter gaan kwalificeren.
Ik vind dit soort tactieken prima, maar het moet wel leuk blijven.

Magnussen zorgt in ieder geval voor een interessante twist. Laten we zien hoe dit uit gaat pakken.

Absoluut, er gebeurde een hoop en een nieuwe winnaar! Norris had geluk met de safety car, maar heeft ook gewoon erg goed gereden.

Leuke race, één van de weinig die ik echt 100% en live heb gezien sinds jaren.

Prachtig resultaat en trend ook voor Verstappen. McLaren kruipt over de Ferrari's heen en Perez staat niet op het podium.

Er staan 4 coureurs onder hem 83-101 punten, hij loopt zelf al 35 voor en als McLaren echt sneller aan het worden is wil Piastri ook nog wel wat van die puntjes snoepen. Dus dan heb je 5 concurrenten die elkaar in het vaarwater zitten. Volgens mij hoeft Verstappen alleen nog maar elke keer derde te worden op die manier.

Ja ontzettend leuk en verdient voor Lando. Long time coming! Uiteindelijk gaat het hier om en is het leuk om te zien dat zulke gasten ook kunnen winnen.

Het enige smetje op het feest vond ik wel de safety car. Hoe kan Lando meer voorsprong hebben na de pitstop dan voor de pitstop? Dan heeft de SC dus een te lage delta gereden, lijkt mij want voordat hij ging boxen was het 10-11 sec. dan had hij nooit voor Max kunnen uit komen...

Maar goed Lando was daarna ook gewoon kneiter snel, en had dan zeer waarschijnlijk Max ook nog wel ingehaald. Dus ik vind het ontzettend leuk voor Lando en hij heeft het gewoon top gedaan!

Zou mooi zijn als er dit seizoen nog een overwinning van Norris zou komen, en dat Red Bull Racing serieuze tegenstand krijgt, hetzij van Ferrari, of van McLaren.

Dat zou mooi zijn, maar hoogstwaarschijnlijk een utopie. Het was al bekend dat dit niet het beste circuit is voor RB.

Het maakt het natuurlijk wel wat leuker als het veld dichter bij elkaar zit en Max niet alles wint, maar ik ben het met Frits eens dat het zeer waarschijnlijk niet zo zal zijn en dat dit straten circuit de RB niet goed ligt.

Krijgen we binnenkort F1 auto's met spatborden?

Ferrari-Test-mit-Radverkleidungen-Fiorano-Formel-1-2024-169Gallery-7dfc426d-2105960.jpg

Spannende kwalificatie met een bekende pole-sitter. Kan morgen best eens een mooie race worden.

Piastri nog een gridstraf, maar in principe een gemixte start opstelling dus kan best wel leuk worden.

Ik kijk geen formule 1, je weet van te voren toch al wie er wint en daarom is het niet spannend.
Het was een erg vermakelijk race met een heel spannend einde. Ik heb genoten.

Race was gewoon echt heel erg saai op pak hem beet de laatste 10 ronden na. Nog knap volgehouden op het eind door Max (y)

Zit P3 te kijken maar die zet ff een tijd neer waar niemand bij in de buurt komt! Het zou wel leuk zijn voor Charles want hij wilt hem zo graag winnen.

Vorige week was het ook een al ellende bij RBR en stond Max toch weer op pole. Ik ben heel benieuwd.

Terug
Bovenaan