Formule 1 - Het discussietopic - Seizoen 2026

Raar prijsbeleid hebben ze dan wel, waarom jij meer moet betalen dan ik? Krijg ook nog 7 dagen een gratis trial daarbij dus dit weekend was gratis.

Ach, ESPN+ biedt nog veel meer naast Formule 1. Maar dat heb ik niet nodig.

Die 7 dagen trial heb ik ook bij F1TV.

Kan het niet zo zijn dat Buxton/Coulthard/Palmer de commentaren doen voor de vrije trainingen en dat voor het echie Croft en Brundle naar voren stappen?

Raar prijsbeleid hebben ze dan wel, waarom jij meer moet betalen dan ik? Krijg ook nog 7 dagen een gratis trial daarbij dus dit weekend was gratis.
Nieuwe abonnees betalen meer, iets van 11 euro per maand voor F1TV. "Oude" abonnees gaan van de €69 naar €95.

Dat is raar, want ik had een abonnement alleen betaalde ik per maand, die heb ik in december stop gezet en een paar dagen geleden geactiveerd voor €79,99 per jaar met 7 dagen trial. Per maand was ie nu wel een stuk duurder overigens!

Kan het niet zo zijn dat Buxton/Coulthard/Palmer de commentaren doen voor de vrije trainingen en dat voor het echie Croft en Brundle naar voren stappen?
Nee gisteren tijdens de race waren het dezelfde. Croft en Bundle niet gezien :unsure:

DEan4qW.jpg

Bovenstaand is het menuutje wat je krijgt bij F1TV.
De bovenste twee zorgen voor het commentaar:
-kies je de bovenste, dan krijg je het F1TV “team”, met Buxton/Palmer
-kies je het wereldbol icoontje dan krijg je ander commentaar, gebaseerd op je taal-instelling:
Nederlands geeft Viaplay commentaar
Engels geeft SkySports commentaar met Brundle

Ah oké bedankt voor de tip, ik maak sowieso gebruik van een VPN dus kan hem dan makkelijk op Engeland zetten!

DEan4qW.jpg

Bovenstaand is het menuutje wat je krijgt bij F1TV.
De bovenste twee zorgen voor het commentaar:
-kies je de bovenste, dan krijg je het F1TV “team”, met Buxton/Palmer
-kies je het wereldbol icoontje dan krijg je ander commentaar, gebaseerd op je taal-instelling:
Nederlands geeft Viaplay commentaar
Engels geeft SkySports commentaar met Brundle
Ah, duidelijk. Bedankt voor de info. Niet dat ik nu iets anders ga doen, ik zette altijd het commentaar naar Engels Sky.

Tja dat was dan de eerste race van 2024. Een grote, dure carnavalsoptocht en Max en Perez zetten de rest met gemak op >20sec... Kon ook makkelijk meer zijn op een circuit waar ieder team de week ervoor meer dan 100 laps per testdag heeft afgelegd! En dan nog dit gigantische verschil.
Het kampioenschap is net als vorig jaar nu al gelopen. Niemand komt ook maar iets dichterbij sinds mid-2022. Dat kon je verwachten met de huidige regels. Maar mogelijk gaat het weer heel spannend worden om plaatsen 3 tot 20. Want daar gaat een prestigieus kampioenschap om... Close racing voor plaatsen 3 t/m 20!

Allemaal bedongen door Viaplee in een amechtige poging om meer voet aan de grond te krijgen en de zaak weer winstgevend te krijgen. Ik doe er niet aan mee. Zaterdag kon ik nog kijken want mijn abbo liep af op 3/3. Volgende week kijk ik wel naar Zwitserse televisie. Hoe meer mensen dat doen hoe beter.

@Tiburon2003 de Zwitserse versie is ontzettend saai om te kijken, dan kun je beter naar ORF kijken.

Ik lees net overigens dat er een paar grote technische bazen bij Alpine eruit gesmeten zijn... opzich begrijpelijk na het resultaat van dit weekend.

Sainz uitgeschakeld
Carlos Sainz zal dit weekend niet meer in actie komen. Hij wordt vervangen ivm een blindedarmontsteking. Het verbaast mij dat hij gisteren dan alsnog heeft kunnen rijden.

Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: JL86
Ja ik was ook verrast maar kan accuut zijn! Beardman valt niet tegen in P3, op een technisch moeilijk circuit. Knap als rookie.

In principe genees je daar wel snel van, vooral bij deze mannen met top chirurgen op speed dial.

Mooie kwali, knap van Bearman, eerste quali en dan 11de. RB natuurlijk wel weer het snelst, zal morgen in principe een vrij makkelijke dag moeten worden. Maar je weet maar nooit!

In principe genees je daar wel snel van, vooral bij deze mannen met top chirurgen op speed dial.
Een narcose blijft een narcose, en een acute blindedarmontsteking kan je zeker meer dan een week ziek van zijn. Wie je dokter ook is...

Gelukkig heeft 'ie twee weken, laten we hopen dat hij er dan weer bij is!

Dat begrijp ik maar kijk eens naar het snelle herstel van Lance vorig jaar met z’n gebroken polsen/vingers?! Dat zou bij ons ook veel langer duren…

We zullen zien met Sainz, twee weken is wel kort voor een blindedarmontsteking. Bearman heeft het goed gedaan, ik ben benieuwd wat hij morgen in de race kan doen.
Voor Sainz is het sowieso wel balen, omdat hij dit seizoen wel moet presteren voor volgend jaar. Zo'n positie kan best nog lastig worden.

Verder vielen de Mercedessen en de McLarens tegen, daar had ik wat meer van verwacht.

Dit was de eerste sessie die ik met F1TV heb gekeken, met commentaar van Sky, dank u allen voor de uitleg! Helemaal goed.

Dit seizoen belooft op sportief gebied misschien niet al te spannend te worden, maar door de move van Hamilton naar Ferrari gaat er her en der bij Mercedes en Ferrari wel wat broeden natuurlijk.

Maar hoe gaat dit aflopen bij Red Bull? Is Helmut Marko op een ramkoers? Is er inderdaad een machtstrijd gaande tussen de aandeelhouders? Zal Verstappen echt zijn boel oppakken mocht Marko weggaan, al dan niet gedwongen?

Ik vind het gek dat Verstappen zo uitdrukkelijk partij kiest voor Helmut Marko. Hij zou als de ster van het team juist boven de twee kampen moeten gaan staan en ze (proberen te) verenigen, door te wijzen op wat er SAMEN allemaal al bereikt is en nog steeds bereikt wordt. Ik denk dat hij belang heeft bij eenheid, niet bij tweespalt. Natuurlijk kan hij zijn lot hieraan verbinden, maar dan moet hij verkassen. Naar Mercedes? Zou dat echt werken, Verstappen en Wolf? En hoe lang blijft Mercedes nog?

Ik vind het gek dat Verstappen zo uitdrukkelijk partij kiest voor Helmut Marko. Hij zou als de ster van het team juist boven de twee kampen moeten gaan staan en ze (proberen te) verenigen, door te wijzen op wat er SAMEN allemaal al bereikt is en nog steeds bereikt wordt. Ik denk dat hij belang heeft bij eenheid, niet bij tweespalt. Natuurlijk kan hij zijn lot hieraan verbinden, maar dan moet hij verkassen. Naar Mercedes? Zou dat echt werken, Verstappen en Wolf? En hoe lang blijft Mercedes nog?
Helmut Marko is de man die Max de kans gaf in de Toro Rosso. Helmut Marko is de man die de switch beval tussen Kvyat en Max, waarna Max leverde door de GP van Spanje te winnen. Max heeft heel veel te danken aan Helmut Marko.

Dat hele Max en Mercedes verhaal vind ik raar, waarom zou je voor een team kiezen dat al meer dan 2 jaar niks meer gewonnen hebt, terwijl je nu zelf alles wint. Dan kun je er beter voor zorgen dat het bij RB gewoon weer rustig wordt en gewoon door gaan met winnen!

Dat hele Max en Mercedes verhaal vind ik raar, waarom zou je voor een team kiezen dat al meer dan 2 jaar niks meer gewonnen hebt, terwijl je nu zelf alles wint. Dan kun je er beter voor zorgen dat het bij RB gewoon weer rustig wordt en gewoon door gaan met winnen!
Voorlopig zijn dat speculaties van de media en daar trek ik mij weinig van aan. Maar vergeet niet dat Hamilton ook van Mclaren ging waar hij kampioen was naar het team van Mercedes wat op dat moment ook niet goed draaide.

Helmut Marko is de man die Max de kans gaf in de Toro Rosso. Helmut Marko is de man die de switch beval tussen Kvyat en Max, waarna Max leverde door de GP van Spanje te winnen. Max heeft heel veel te danken aan Helmut Marko.
Dat weet ik, en daarom snap ik Max' persoonlijke binding wel. Maar vanuit zakelijk en sportief oogpunt zou hij zich boven deze strijd moeten plaatsen en de verbindende factor moeten zijn.

Vergeet niet dat er ook nog een band was tussen Verstappen en Dietrich Mateschitz. Dat zal ook nog wel meespelen. En laat er nu ook een machtstrijd gaande zijn tussen de Thaise aandeelhouders en de zoon van Mateschitz. Ik ben benieuwd hoe dit afloopt.

Lando geen straf voor de jump start, Checo 5 sec en Kevin 10 sec… wat vinden jullie daarvan?

Lando geen straf voor de jump start, Checo 5 sec en Kevin 10 sec… wat vinden jullie daarvan?
Ik denk dat Norris geluk had dat hij blijkbaar net binnen de lijntjes bleef, dus geen straf is terecht.
Perez was wat mij betreft ook duidelijk, die werd net voor Alonso losgelaten en wat betreft Magnussen... ik denk dat hij twee keer een terechte straf heeft gekregen. Dus al met al ben ik het eens met de besluitvorming.

Qua race was het voorin natuurlijk niet zo spannend, maar door de vroege safety car waren de plaatsen achter de top 3 lang onzeker. Gelukkig dat niet iedereen een stop maakte, dat maakt het toch wat leuker. Stel je voor dat iedereen op de harde band was gekomen.

Ook gaaf dat Bearman zevende is geworden. Dat is natuurlijk een prachtige prestatie. Hopelijk gaan we hem nog meer zien in de toekomst. Misschien een zitje bij Haas volgend jaar?

In dat licht is ook Piastri iemand om in de gaten te houden. Die doet het ook geweldig, erg solide.

Met betrekking tot Magnussen en z’n 2x 10 sec is het toch echt wel zwaar. Ja beide overtredingen maar normaal zou dat 5 seconde moeten zijn. Lando schiet toch echt voor de start van de lijn, hij stopt dan wel, maar dat mag volgens mij gewoon helemaal niet. Het voelt aan of er inconsequent besloten werd gisteren..

Bearman 7de was echt een top prestatie, ik zat de hele race naar hem te kijken. Meerdere op de baan ingehaald, echt knap!

Ah oké! Jammer, een degradatie in de “schade” lijkt mij handiger. MAW als jij iemand van de baan rijdt en die kan niet meer verder of moet de pit in, is een zwaardere straf gerechtvaardigd maar als dat niet het geval is, zoals gisteren, is 10 sec nogal zwaar.

Met betrekking tot Magnussen en z’n 2x 10 sec is het toch echt wel zwaar. Ja beide overtredingen maar normaal zou dat 5 seconde moeten zijn. Lando schiet toch echt voor de start van de lijn, hij stopt dan wel, maar dat mag volgens mij gewoon helemaal niet. Het voelt aan of er inconsequent besloten werd gisteren..
De rijders hebben een bepaalde marge op hun startplek waar ze mogen bewegen. Blijkbaar is Lando daar binnen gebleven.

• Leuk
Waarderingen: JL86
Ah oké! Jammer, een degradatie in de “schade” lijkt mij handiger. MAW als jij iemand van de baan rijdt en die kan niet meer verder of moet de pit in, is een zwaardere straf gerechtvaardigd maar als dat niet het geval is, zoals gisteren, is 10 sec nogal zwaar.
Daar zit wat in, al vind ik dat de zwaarte van een straf eigenlijk nooit af mag hangen van het gevolg voor anderen. Het wordt dan namelijk vrij subjectief.

Daar zit wat in, al vind ik dat de zwaarte van een straf eigenlijk nooit af mag hangen van het gevolg voor anderen. Het wordt dan namelijk vrij subjectief.
Deels wel en deels niet. Zoals Hamilton en Max vind ik dat daar toch zwaarder gestraft mag worden. Zowel Max die op Hamilton terecht komt als Hamilton die Max er af knikkert.
Maar ik vind dit nog steeds een vreselijk circuit met al die hekken er omheen.

Haha! Dat is ook een optie, pas na de race gaan slapen… of gewoon gebruik maken van de moderne techniek en de race gewoon later terug te kijken

Ik doe hetzelfde als Frits, kijk ook niet op m’n telefoon voor of tijdens de race. Gewoon ontbijt maken en TV aan, lights out! :cool:

Terug
Bovenaan