Forummers van het eerste uur

Auto encyclopedie zei:
Sta je idd niet bij stil, dat hier ook mensen komen te overlijden.

Nee, gek is dat eigenlijk. Al een paar keer meegemaakt nu sinds ik hier actief ben dat een actief forummer daardoor wegvalt, maar voelt toch apart terwijl je elkaar alleen virtueel kent.

Jay DoubleYou zei:
Auto encyclopedie zei:
Sta je idd niet bij stil, dat hier ook mensen komen te overlijden.

Nee, gek is dat eigenlijk. Al een paar keer meegemaakt nu sinds ik hier actief ben dat een actief forummer daardoor wegvalt, maar voelt toch apart terwijl je elkaar alleen virtueel kent.

Ja en als het plotseling is en of persoon wil het niet delen kom je er nooit achter. Dan denk je goh hoor ik ook nooit meer wat van.

Leuk dat Hyundai Rider dit topic twee weken geleden, na vier jaar stilte, weer heeft afgestoft (y) Vlagen van jeugdsentiment komen voorbij bij het doorlezen! (y)

Elf jaar geleden reageerde ik met deze post in dit topic:
27 november 2001 - daarvoor geruime tijd op internet aan het zoeken geweest naar info over Audi A3. Dus heel veel gelezen. Na aflevering van die auto, eindelijk maar eens aangemeld.
Velen zien komen, ook velen weer zien gaan... en zelf veel beperkter gaan forummen; lees nog veel maar reageer in klein aantal topics. Tsja, carrière maken kost tijd dus minder over voor forum.

Zelf dus geregistreerd op 27 november 2001. Sindsdien volgens mijn profiel 842 reacties gegeven… dat kan niet kloppen. Ik zie dat alle berichten in topics die ik zelf heb aangemaakt, ontbreken. En ik zie dat ik maar reacties kan terugzien tot 2006. Dan zijn mijn meest fanatieke jaren dus ergens verdwenen.

Eerste jaren veel geleerd, veel contacten, meeste virtueel maar door een paar meetings ook in real life kennis gemaakt. Passat-meeting bij Pon, poetsmeeting bij A6-Red, banden-trap-meeting in Maarssen, … Namen van toen Anton van de Wulp, MCW, Corza, A6-Red, A3-White, GZG, Rembrandt, adinsx, selur, bieg, FASt, Zen, BRG, carkiller, arosa & Meike, Total Loss, funf, Marco Hof (500E), … (en excuses aan alle bekenden die ik nu vergeet!).

Op een gegeven moment ben ik wat afgehaakt in actief reageren op allerlei vragen en discussies. Ik merkte toen een soort tweedeling tussen volwassenen die met eigen geld auto’s kiezen en kopen, en enthousiaste jeugd met dromen. De laagdrempeligheid van een anoniem forum liet gemotiveerde meningen nogal vertroebelen met fantasierijke puberwijsheid ;)

Zakelijk van ambitieuze junioradviseur bij BDO gegroeid naar senior, overgestapt als adviseur naar ERAC, daar per 2009 aandeelhouder en MT-lid, 2016 tot en met 2019 algemeen directeur en nu nog steeds als ‘non executive DGA’ hard trekken aan strategische marktontwikkeling op onze kern-expertise van European Affairs, Europese programma’s en instrumenten.
Privé van 26 jaar naar 45 jaar geëvolueerd :rolleyes: Van Nijmegen naar Druten (2004) en sindsdien honkvast. Voormalige mrs. in 2013 uitgezwaaid, sinds 2019 andere mrs. in huis weer.

Al die tijd ben ik wel actief blijven lezen en is de AW Nieuws-pagina vaste prik voor het slapen gaan. Op het forumdeel heb ik mijn eigen ‘auto-carrière’ trouw met jullie gedeeld. Van de A3 op moment van aanmelden naar A4 (2003) – Passat (2005) - A6 (2006) – A6 (2009) – A6 (2010) – A6 (2013) – A6 (2015) – A6 (2019). En parallel naast het dagelijkse werkpaard de 307CC (2004) – 307CC (2005) – S4 cabrio (2014) en voor actuele mrs. de A3 e-tron (2020).

In het echte leven nog altijd contact met GZG, Rembrandt, FASt, vorig jaar selur nog, White af en toe op de app. Anton trof ik 2018 bij Tesla in Amsterdam. We herkenden elkaar meteen, erg leuk!

Quadrifoglio Verde zei:
Er is toen nog een meeting geweest van het Italiaanse topic, dat was in 2006. De Maserati was van ene Lucas (als ik me de naam goed herinner), enkele jaren na de meeting stond hier op het forum een mededeling dat hij overleden was. De voorste 146 was toen van mij. Verder denk ik niet dat er nog mensen van die meeting actief zijn hier op het forum.

Zeker wel! Ik zie m'n Musaatje nog staan aan 't eind van het rijtje. Kan me nog herinneren dat we toen zo hard mogelijk cirkels gingen rijden en ik vooral bang was dat 'ie om zou vallen... ;) Maar het Italo-topic werd op gegeven moment wel erg stil (bestaat het nog?) en ik rijd zelf ook al een tijdje geen Italiaans meer.

Ik ben sowieso meer een lezer dan een reageerder. Vroeger deed ik geregeld mee met de Knutselhoek-wedstrijden of de Quizcompetitie, tegenwoordig doe ik voornamelijk nog mee met de Occasionwedstrijd en zo heel sporadisch post ik iets in een topic waarin iemand een auto zoekt.

Grappig ketelapper om dat zo te lezen. Ik herinner me een A6 meeting bij PON in Leusden. De C6 versie was volgens mij net uit (2005?) en je had er echt werk van gemaakt(y) met alle nicknames onder de ruitenwisser op een A4tje en de specs van de Audi’s erbij.
Bij PON waren ze volgens mij minder blij, want er was op die dag ook een internationale Porsche meeting. Had het gevoel dat ze blijer waren met het Porsche gepeupel dan met de Audi paupers...

Afgelopen week jongeheer Poekoek tegen het lijf gelopen. Ook zo’n bekende naam uit het verleden maar niet meer actief hier.
Ik had ‘m al jaren niet meer gezien, maar geen spatader veranderd.

lybra zei:
Quadrifoglio Verde zei:
Er is toen nog een meeting geweest van het Italiaanse topic, dat was in 2006. De Maserati was van ene Lucas (als ik me de naam goed herinner), enkele jaren na de meeting stond hier op het forum een mededeling dat hij overleden was. De voorste 146 was toen van mij. Verder denk ik niet dat er nog mensen van die meeting actief zijn hier op het forum.

Zeker wel! Ik zie m'n Musaatje nog staan aan 't eind van het rijtje. Kan me nog herinneren dat we toen zo hard mogelijk cirkels gingen rijden en ik vooral bang was dat 'ie om zou vallen... ;) Maar het Italo-topic werd op gegeven moment wel erg stil (bestaat het nog?) en ik rijd zelf ook al een tijdje geen Italiaans meer.

Ik ben sowieso meer een lezer dan een reageerder. Vroeger deed ik geregeld mee met de Knutselhoek-wedstrijden of de Quizcompetitie, tegenwoordig doe ik voornamelijk nog mee met de Occasionwedstrijd en zo heel sporadisch post ik iets in een topic waarin iemand een auto zoekt.

Leuk, dat had ik niet meer verwacht na al die jaren!

Volgens mij zit ik hier vanaf 2003, maar de email bij mijn gebruikers naam van toen was ik na een jaar of 2 verloren. Toen ergens in 2005 opnieuw aangemeld als Gullwing, en dat account heb ik vorig jaar per ongeluk verwijderd toen bleek dat ik automatisch ook was ingelogd bij Nu.nl dat wilde ik niet, mijn account daar verwijderd, maar toen was mijn account hier ook weg. Vraag me af of die automatische koppeling wel mag van de GDPR, lijkt mij niet.

ketelapper zei:
... En ik zie dat ik maar reacties kan terugzien tot 2006. Dan zijn mijn meest fanatieke jaren dus ergens verdwenen....

Erg zonde, door de incompetentie van AW moesten er post worden verwijderd, omdat de server het zogenaamd niet meer aankon oid. Toen ging ik ook van 17K posts naar 2500 posts oid. Al die "mooie" posts van lang geleden zijn helaas allemaal verdwenen/

Ha die ketelapper: ik kan mij nog goed een van de eerste poetsmeetings herinneren bij jou in de loods in Oosterhout. Erg leuke dag gehad met alle poetsgekken :D
En daar ook Bob TDI ontmoet. Inmiddels al jarenlang allerbeste vrienden. Wat een geluk :)

Heb af en toe nog wel eens heimwee naar mijn tijd als ph1963, gewoon net op het randje keet schoppen en de boel hier wat animeren.
Toen waren er ook enkele dames zeer actief, denken we maar aan Maxikitt, Aztek en Moon, om Miss Porsche en Tamara niet te vergeten (zeker als de meeting in Oosterhout valt).
Vermoed dat ik intussen ruim de 55.000 post overschreden heb, maar net bij het bereiken van de kaap van 50.000 is AW het archief beginnen schrappen...
Met amper nog 5.100 posts lijk ik wel een newbie :rolleyes:

British Racing Green zei:
Heb af en toe nog wel eens heimwee naar mijn tijd als ph1963, gewoon net op het randje keet schoppen en de boel hier wat animeren.
Toen waren er ook enkele dames zeer actief, denken we maar aan Maxikitt, Aztek en Moon, om Miss Porsche en Tamara niet te vergeten (zeker als de meeting in Oosterhout valt).
Vermoed dat ik intussen ruim de 55.000 post overschreden heb, maar net bij het bereiken van de kaap van 50.000 is AW het archief beginnen schrappen...
Met amper nog 5.100 posts lijk ik wel een newbie :rolleyes:

Hier ook. Toen ik in 2017 thuis kwam te zitten zat ik over de 10.000 posts. Is denk ik weinig meer van over.

banden-trap-meeting in Maarssen
Karten in Maarssen. Jij was met de A4, iemand met een S60 D5 en iemand met een C5? Ik reed met RobGT mee in zijn AX GT, of met Meike in een Citroën CX (twee meetings gehad in Maarssen).

Barri zei:
banden-trap-meeting in Maarssen
Karten in Maarssen. Jij was met de A4, iemand met een S60 D5 en iemand met een C5? Ik reed met RobGT mee in zijn AX GT, of met Meike in een Citroën CX (twee meetings gehad in Maarssen).

iemand met een S60 D5---> GZG (is die hier nog, of is-ie #derrrannn :))
iemand met een C5 --> Ikke :cool:

Meike heeft zich in mijn gezin onsterfelijk gemaakt door mijn dochter een ritje te gunnen in de Elise, tijdens een meeting bij De Meern.
Trouwens........22 augustus bandentrappen op 1,5 meter bij De Meern. ;)

Gaaf, goede herinneringen zo samen hier (y) Komen steeds meer namen terug in mijn grijze brij.

Karten in Maarssen bij Le Fabrique inderdaad. GZG zie ik privé nog altijd (inmiddels via Audi en weer Volvo nu Tesla).
Poetsmeeting was bij het bedrijf van A6-Red, ja. Toen waren er drie canyonrode A6- en bij elkaar: van A6-Red, van zijn collega Avanti en de mijne.

@BRG
Miss Porsche, ja, die werkte toen bij een vriend van mij in de Peugeot-garage. En Tamara, die is zelfs bij mij thuis geweest maar dat wist haar man toen niet :eek:

Op naar 20 jaar forum-jubileumfeestje. Wie tipt de redactie?

ketelapper zei:
@BRG
En Tamara, die is zelfs bij mij thuis geweest maar dat wist haar man toen niet :eek:

Haar man wist wel meer niet ;)
Heeft ze die niet verlaten voor forummer Nol?

Namen van toen Anton van de Wulp, MCW, Corza, A6-Red, A3-White, GZG, Rembrandt, adinsx, selur, bieg, FASt, Zen, BRG, carkiller, arosa & Meike, Total Loss, funf, Marco Hof (500E),
Och ja.. herkenbare namen. Selur had/heeft zo'n fijne smaak voor kleurrijke auto's toch? Signum en een S60 in het oranje meen ik mij zo te herinneren.

Uit het grote offtopic nog de namen: Smith, Bob, Celica, MrBenz, Lankhorst en iets met een Voyager/Voyeiger... en ik meende mij nog een moderator 'Cas' te herinneren; die was nogal trots op z'n autoriteit.

Ja en als het plotseling is en of persoon wil het niet delen kom je er nooit achter. Dan denk je goh hoor ik ook nooit meer wat van.
Kan me nog herinneren dat er een keer een overlijden van een trouw forumlid werd gemeld; was toen toch wel een schok.

Sanoma zei:
Och ja.. herkenbare namen. Selur had/heeft zo'n fijne smaak voor kleurrijke auto's toch? Signum en een S60 in het oranje meen ik mij zo te herinneren.

Begon ooit als Seat-rijder met de nick Selur Taes ;)
En had ook een brandweerrode Mondeo met zilveren accenten.

Durashift zei:
Terence zei:
Ha die ketelapper: ik kan mij nog goed een van de eerste poetsmeetings herinneren bij jou in de loods in Oosterhout. (..)

Dat was/is de loods van A6-red toch?

Daar was ik ook bij, toen redelijk besmet geraakt met het poetsvirus. Carclean was die dag ook aanwezig.

Worden een hoop bekende namen genoemd hier, mooie tijden waren dat met zo nu en dan een relletje wat toen nog goed kon.

ketelapper zei:
@BRG
En Tamara, die is zelfs bij mij thuis geweest maar dat wist haar man toen niet :eek:

Haar man wist wel meer niet ;)
Heeft ze die niet verlaten voor forummer Nol?

Die kan ik me nog wel herinneren van een meeting die begon op parkeerplaats Raakeind bij Gilze en eindigde in een Tilburgs restaurant, ergens in 2005. Een echte Tilburger geloof ik. Een van de forumleden die toen aanwezig was met een Audi S4 raakte bij die meeting zijn rijbewijs kwijt.

@929V6:

Sticknet.
Rijbewijs was hij niet kwijt voor zover ik me herinner, alleen dikke boete.
Ik heb ook nog in die S4 gereden toen, hij gaf gewoon de sleutel. Dat was voor de aanhouding, hij wilde zelf laten zien wat de auto kon en daar was ik gelukkig niet bij.

Kwam na het checken van een oude externe harde schijf de volgende serie tegen.

Gezien ik hier met de Astra Coupe was, die ik toen echt net had, moet dit begin 2004 zijn. Kwam er tijdens deze meeting pas achter dat mijn auto een alarm had, had de ramen open laten staan en door de wind ging opeens mijn alarm af, duurde wel even voor ik doorhad dat het mijn auto was. ;)

Ik was toen vanaf de Mac in Dordrecht samen met iemand in die rode Rover 220 GTi en samen met rke in zijn Camry naar deze Mac gereden alleen weet niet meer waar dit nu precies was.

Herken vooral op de eerste grote "groepsfoto" heel erg veel mensen. (y)

117176986_10218210276637202_6352413989341306188_o.jpg

117247930_10218210276757205_2587177915977320855_o.jpg

117167313_10218210276957210_158742436305614851_o.jpg

117230027_10218210277437222_725102697445442080_o.jpg

117293836_10218210277517224_9021472372682758936_o.jpg

117172492_10218210278597251_3175118971044931005_o.jpg

117174282_10218210278757255_4015815706352162058_o.jpg

117241069_10218210278837257_2280332475577369721_o.jpg

117170886_10218210279317269_6425830936323906741_o.jpg

117175570_10218210279397271_8079137686596791224_o.jpg

116769653_10218210276397196_3369414787000426277_o.jpg

117239597_10218210276077188_5695966027126057811_o.jpg

117117442_10218210276037187_3441848007610044565_o.jpg

PS : En Ja, Tamara staat opvallend vaak op de foto's, ik ben tenslotte ook maar een man.

Ik kan me ook nog een meeting herinneren bij de Gallery in Brummen. De foto's moeten ergens nog op Autoweek staan.

Ha, wat een heerlijk nostalgische foto's. Van ver voor mijn tijd hier ook. :)

Ik moet nu vooral terugdenken aan de Yue-Loongmeeting die we hadden. Dat we met een aantal leden naar Noord-Brabant waren gereden om die zo bijzondere Yue-Loong Feeling te bezichten. Er was zelfs iemand van AutoWeek bij aanwezig, ik moet hier ergens tussen de tijdschriften dat artikel nog wel hebben liggen.

Ah. Ik heb alvast het fotootje gevonden!
5xxy5brbmk9o_600.jpg

@929v6 Nu je het zegt denk ik inderdaad dat het Oosterhout was. (y) Twijfelde even of het niet Bergen op Zoom was. Had wel het idee dat ik het in Noord-Brabant moest zoeken.

Haha handen in de zakken en kijken naar andermans auto's. Zo herkenbaar

@Total Loss
Inderdaad 2004. Ik zie mezelf en ik zie 41-NP-DS. Dat was de Peugeot 307cc die mijn ex heeft gereden van januari 2004 tot maart 2005. Leuke plaatjes (y)

Ik heb mij op 15 November 2003 aangemeld,eventjes met de naam autofan,maar snel veranderd naar Charger,omdat er al een auto-fan actief was.Tijdje niet aanwezig geweest,kon niet meer met mijn oude account inloggen,dus heb een nieuwe aangemaakt,mocht de account met die naam Charger nog bestaan,die kan nu verwijderd worden.
Ben lang niet meer zo actief als vroeger,post en reageer nu voornamelijk in het wat zag jij voor bijzonders vandaag topic.

Die gele Lotus, was die niet van ene Michael? Ergens uit de Bollenstreek dacht ik. Heeft later ook eens de Nacht Van Weesp gereden met een groep van het forum waarbij de deelname bijna onzeker was omdat een forummer er vandoor was gegaan met het inschrijfgeld van een stuk of vijf equipes.

Nee helaas. Nog maar een keer betaald om deelname veilig te stellen, maar de forummer is met de noorderzon vertrokken. Hebben nog via familie contact proberen te zoeken maar dat viel niet in goede aarde... Er was blijkbaar meer aan de hand.

Jammer zoiets, toch. Zeker als het vertrouwen zo groot is dat jullie hem de betaling lieten regelen.

Behalve de knutselhoek was er ook een wekelijkse "herken de auto's quizz"
Bij de oude schijf waar ik bovenstaande foto's vond kwam ik ook een door mij gemaakt quizz tegen.
Gedateerd 5-11-2005

117182826_10218256150904030_878649614697541458_o.jpg

Grappig, dat dacht ik ook meteen toen ik Opelrijder zag staan :). Ik verbaas me soms over alle overbodige informatie die ik in mijn grijze massa heb opgeslagen in de loop van de tijd :).

Barri zei:
Cas, onze Opel rijder uit Noord-Holland. Aardige gast, was eens op een meeting met z'n zoon.

Was inderdaad een aardige gozer tot ze hem moderatorrechten toekenden; vanaf dat ogenblik voelde hij zich beter dan de rest en was er geen land meer mee te bezeilen.

arosa zei:
Met de komst van moderaters was de sfeer op het forum ook wel verdwenen.

Uitleg forum zei:
Moderators
Op het forum zijn een aantal moderators aangesteld om ervoor te zorgen dat het forum op een goede manier gebruikt wordt. Dit zijn: carlover, CorZa, Ivanov, Smith, Terence en vectra2000-driver.

Carlover? Verdwenen forummer van het eerste uur
CorZa? Woont tegenwoordig in the middle of nowhere, wellicht hebben ze daar zelfs nog nooit van het internet gehooord
Ivanov? Eigenlijk nooit problemen mee gehad
Smith? Was ooit nadrukkelijk aanwezig, weet niet of die hier ooit nog komt
Terence, ja die is hier nog
Veccie? Wanneer zou die ooit nog eens op dit forum geweest zijn (mijn dichtste forumbuur sinds ik halftijds Zeeuw ben).

arosa zei:
Met de komst van moderaters was de sfeer op het forum ook wel verdwenen.

Uitleg forum zei:
Moderators
Op het forum zijn een aantal moderators aangesteld om ervoor te zorgen dat het forum op een goede manier gebruikt wordt. Dit zijn: carlover, CorZa, Ivanov, Smith, Terence en vectra2000-driver.

Carlover? Verdwenen forummer van het eerste uur
CorZa? Woont tegenwoordig in the middle of nowhere, wellicht hebben ze daar zelfs nog nooit van het internet gehooord
Ivanov? Eigenlijk nooit problemen mee gehad
Smith? Was ooit nadrukkelijk aanwezig, weet niet of die hier ooit nog komt
Terence, ja die is hier nog
Veccie? Wanneer zou die ooit nog eens op dit forum geweest zijn (mijn dichtste forumbuur sinds ik halftijds Zeeuw ben).

Merkwaardig hoe Smith en vectra2000 daar nog genoemd worden terwijl die naar mijn weten al veel langer verdwenen/moderator-af zijn dan Yellow Cab of 500E....

Total Loss zei:
Behalve de knutselhoek was er ook een wekelijkse "herken de auto's quizz"
Bij de oude schijf waar ik bovenstaande foto's vond kwam ik ook een door mij gemaakt quizz tegen.
Gedateerd 5-11-2005

https://scontent-amt2-1.xx.fbcdn.ne...=da035edc3dc7144d6d153fefc027d671&oe=5F564794

1.
2. Suzuki Ignis
3. Morgan Plus 4
4. Lada 111
5. Audi Allroad quattro
6. Mercedes-Benz A-klasse 3 deurs
7. Citroen Berlingo
8.
9. Fiat Doblo
10. Lotus Exige
11. Daewoo Evanda
12. Land Rover Freelander
13. Ford Streetka
14. Honda Legend
15. Suzuki Swift
16.
17. Volvo XC70
18. Mazda Tribute
19.
20.

Rest zal ik even moeten opzoeken.:T

Die quiz heb ik ook nog een blauwe maandag aan mee gedaan en 1 keer als organisator. Dit was mijn quiz van 31 januari 2009:

Verder natuurlijk veel meegedaan met de shopwedstrijden in de knutselhoek maar daar is helemaal niets meer van te vinden op het forum.
Er was ooit een hele levendige tuningscene en een handjevol impressionisten. (en veel spammers en offtopic geneuzel) Nu heb ik de knutselhoek bijna voor mij alleen.:p

Was 500E in een vorig leven niet BudgetBenz? CorZa inderdaad al een tijd niet meer gezien, de laatste keer had ie het druk met verwijderen van spamberichten. Nu alleen Terence en Ivanov als actieve moderators?

Terug
Bovenaan