Fransrijderstopic 30: 2014 - 20xx Cavaliers français pour toujours

Ah, weer een nieuwe C1 er bij! Gefeliciteerd Simca. :)

Weer terug op het C1 nest zei:
ater op kenteken zetten zal Visscher niet echt kunnen waarderen schat ik in.

Dat schat jij dan verkeerd, ze hebben het zelf voorgesteld.

WOF

Franceling:LOL:

citroen-c1-hatchback-benzine-bruin-001--78156681-Medium.jpg

C1 in Olive Brown..

:confused:

https://www.autotrader.nl/auto/citroen-c1/2014/ommen/63224/citroen-c1-e-vti-68pk-live-3drs-nieuw/
-----

Nou, Ms. FD kan nu niet achterblijven :)

Mijn eerste gedachte toen ik onderstaande foto zag, was "adinsx heeft zijn R17 naar de sloop gebracht". Maar het is een andere, staat in Lisse en volgens de berichten op facebook gaat ie vrijdag de shredder in. Maar morgen wordt er dus wel eert even gebeld of we de R17 niet in zijn geheel daar kunnen komen ophalen.

10390548_598691703572688_6676235289802364478_n_zps0478af62.jpg

Nou, vorige maand was het 'vrij definitief' in huize FD.;)

FLYING DUCKMAN zei:
Vandaag wel even wezen kijken naar een verversing van het wagenpark waar we al een tijdje aan zitten te denken.
conclusie, we willen het gaan doen tzt, alleen even kijken wanneer.

14580019048_2ea86af653_o.jpg

FLYING DUCKMAN zei:
uitvoering moeten we tzt nog even goed bekijken, maar we weten wel in grote lijnen wat we willen.

FD heeft straks alvast 2 voorbeelden binnen 'de groep' te bekijken aan het eind van het jaar.;)

Renault15.17 zei:
Mijn eerste gedachte toen ik onderstaande foto zag, was "adinsx heeft zijn R17 naar de sloop gebracht". Maar het is een andere, staat in Lisse en volgens de berichten op facebook gaat ie vrijdag de shredder in. Maar morgen wordt er dus wel eert even gebeld of we de R17 niet in zijn geheel daar kunnen komen ophalen.

Reddingsactie (y)

Ongelofelijk dat een voorgaande eigenaar blijkbaar dit als enige uitweg weet.. via forum / club zouden er toch wel andere mogelijkheden zijn..

Suc6

Renault15.17 zei:

Als je hem nou netjes wil maken Dave, het project staat bij ons nog steeds droog in de schuur en alles (inclusief de berg extra onderdelen, van koplampen tot stoelen, achteras, motor, versnellingsbak, etc.), mag in 1x weg.

Had voor twee weken terug nog een mogelijk geïnteresseerde, maar helaas niets meer van gehoord.

Ik zou heel graag willen Tom. Maar ik zou het op mijn oprit moeten stallen.... Ik kijk regelmatig rond naar (extra) sleutel-of stallingsruimte, maar dat is niet te vinden hier en/of onbetaalbaar.

Durashift zei:
Dus, niet gered, de schredder heeft gisteren zijn werk gedaan?

@Adinsx.. Staat het in de weg in de schuur bij je ouders?
Anders lekker laten staan voor als de a.s. kleine later groot is;)

Hij staat een soort van in de weg ja.
De 17 is ooit bij huis gehaald als 'cabrio'. Moeders wil graag een cabrio voor met mooi weer. Pa vertelde het mooi dat de 17 découvrable een soort van cabrio is. :T
Nouja, je weet hoe het project sinds 2006 is gelopen. Weinig tijd en toen in de schuur belandt. Moeders heeft het nooit wat gevonden qua model.
Nu moet de 17 echt eerst weg alvorens er een Mégane cabrio kan komen.

Dus ja, hij mag echt weg. In de weg staan in de schuur doet hij overigens niet echt. Ruimte te over, dus hij kan er best nog een paar jaar staan.

Als de kleine later groot is... :)
Die moet eerst nog te voorschijn komen binnen nu een een paar weken. Donderdag op de controle bleek dat 'uk' zich nog prima vermaakte daarbinnen.

Eerlijk is eerlijk, ik heb ook wat minder gevoel bij klassiekers of iconen. Ben meer van het moderne snufjes spul.

Durashift zei:
Dus, niet gered, de schredder heeft gisteren zijn werk gedaan?

Nee, deze witte hebben we vandaag wel degelijk opgehaald. Maar die staat niet bij mij. En daarbij is ie ook dusdanig slecht dat ie ook vrij snel weer weg zal zijn. De velgen, een goed decouvrable dak dat in de kofferbak lag en nog wat kleine dingetjes zullen overblijven. De rest is zo ontzettend rot, geen wonder dat die rechtstreeks naar de sloop is gebracht.

Je weet waar een redelijke basis te vinden is :)

Zonde overigens. Weer een minder. Hoeveel zijn er nog op NL kenteken?

Aparte kleur op die C1.

Nou net weer een afspraak gemaakt voor de huidige C1, 180.000 km alweer. Daarna kunnen we weer even verder. Er komt zeker een nieuwe Citroen, maar wanneer is gewoon nog even de vraag.

Ondertussen met de Zweed alweer 7000 km afgelegd in een paar maand tijd, ding bevalt echt waanzinnig goed, heb er enorm veel lol van.

Gisteren de AX voorzien van verse olie en filter + andere achterdemper (waarvan de uitlaatklem het enige nieuwe onderdeel is;) )

Morgen wacht een andere uitdaging.. Ashoes binnenzijde bak vervangen + bakkeering en dan ook maar gelijk ashoes buitenkant, die is ook niet al te best meer..

Iemand tips of ervaring hiermee?

Het is een 'soort' kliksysteem volgens de gisteren meekijkende garagist.

Wij zijn (bijna) klaar om te vertrekken naar het 2e Renaultoloog Festival. Ruim 300 Renaults uit 9 landen zijn dit weekend op het manegeterrein in Kronenberg (bij Sevenum, naast Toverland). Ik heb er zin in!

ik plaats hier niet zo heel veel, maar lees wel regelmatig mee. Dus hoog tijd voor een kleine bijdrage :)
Na het optreden van mijn BX in het september nummer van Autoweek Classics ruim 3000 probleemloze kilometers gereden, en dat is voor het eerst :p
de 2 plaatjes van vanmiddag zijn dus meer als verdiend.
SAM_0545 by twan238, on Flickr
SAM_0547 by twan238, on Flickr

Ik post hier ook even wat foto's van het 305-505 registerevenement van afgelopen zaterdag. Helaas was er geen enkele 505 bij.
Tegenwoordig ben ik 305-505 registervertegenwoordiger bij de PCN.

15205695126_d3e75f9694_c.jpg

15042035050_9a5de42805_c.jpg

15205687176_c9642ce9f7_c.jpg

15225623471_4a497f2fa2_c.jpg

15228713905_e8c66885e6_c.jpg

15228343482_12bdda3896_c.jpg

15205672166_30bfb612ac_c.jpg

Hierboven het beest van de dag... Echt geweldig toen we door Tiel reden en het gaspedaal werd even flink ingetrapt..met een mooie V6 brul die volgde uit de uitlaat.
15228704055_c5e5d011ed_c.jpg

15228700445_42506df2f9_c.jpg

15228329152_9b8147d011_c.jpg

15041919329_b99e5f7810_c.jpg

15225595031_114ae00f3f_c.jpg

15042111047_2824eb6538_c.jpg

15225587531_dffbda3e18_c.jpg

Bij de pont vanaf Culemborg gefotografeerd waar jullie stonden te wachten op de pont:
15228296462_f44915fd6c_c.jpg

15042076258_b38e30d42b_c.jpg

15041967550_c3ee735d36_c.jpg

15205618686_7e8be5fb51_c.jpg

15228281662_3c5aff6158_c.jpg

15041956640_2349509a6d_c.jpg

15228642205_bf804cfb59_c.jpg

15041949350_dd95df28fa_c.jpg

15228265872_fa3eb069e2_c.jpg

Bij het eindpunt, molen de Zwaluw te Kesteren:
15225520401_a2c4db4d58_c.jpg

15042044217_b6432d444d_c.jpg

15041980049_85b1be0dbc_c.jpg

Dit waren mijn foto's van afgelopen zaterdag.

Leuke foto's, Ab(y)

---------------

Ook lullig... een stallingseigenaar die op eigen houtje besluit een 2CV te 'vernietigen'. :(

omroep gld zei:
Familie in Zutphen in tranen na sloop Eend

ZUTPHEN/UDDEL - Zo heb je een Eend en zo is die foetsie. Een gezin in Zutphen had een Citroën 2CV, en die stond in een stalling in Uddel. Met als doel de wagen ooit te restaureren.

De familie Broek ontdekte onlangs dat de wagen is gesloopt. Vorig jaar al. Ze eist nu genoegdoening.

https://www.omroepgelderland.nl/web/nieuws-1/2069245/familie-in-zutphen-in-tranen-na-sloop-eend.htm#.VBdVHhaW31U

Als je vanaf 2008 de rekening niet voldoet kan je natuurlijk op je klompen aanvoelen dat er iets te gebeuren staat, ook al krijg je geen rekening meer thuis.
Beetje naïef :(

Zou het een van de weinige originele zwarte 2cv's zijn geweest? Sowieso jammer.
Weer eendje minder.

Volgens het interview zou ie gerestaureerd worden bij een bedrijf in Zutphen. Daar maken ze toch alleen plastic bloembakken??:)

ENTE zei:
Volgens het interview zou ie gerestaureerd worden bij een bedrijf in Zutphen. Daar maken ze toch alleen plastic bloembakken??:)

Duckhunt jaagt inderdaad op 2CV's om er midlife-bloembakken van te maken ;) .

Hallo Fransrijders,

Een poosje terug heb ik mij voorgesteld met mijn 106XS. De laatste maand is hij aardig aan het kraken geweest. Toen hij door de apk kwam was al snel duidelijk wat het probleem is: de auto is toe aan een paar verse rubbers bij de stabilisatorstang. Als ik deze wil bestellen op mijnautoonderdelen.nl dan krijg ik de keuze uit een diameter van 19mm of 21mm.

Weet iemand ook welke bij mijn auto van toepassing is? Het staat namelijk niet in de handleiding.

Alvast bedankt! :)

Groetnis út Fryslân van 106xsphase1

De 21mm stabilisatorstang is alleen op de snelle versies gemonteerd. Dus de XSi, Rally, etc. Ik denk dat jouw 1.4 de 'gewone' 19mm stang heeft. Maar dat is eenvoudig zelf op te meten met een schuifmaat.

Zo weer rustig hier.

Gisteren de C1 weer bij de garage gehad. Laatst hadden we opeens een probleem, lampje begon te branden. Dus mme FD toch maar even langs de garage. Bleek het oliepijl opeens heel erg laag te zijn. We zaten wel tegen de beurt aan, maar dit hadden we nog nooit gehad.

Ik moet dan ook schuld bekennen in het feit dat de C1 zo betrouwbaar is dat ik ook niet meer de moeite nam om te kijken, alleen ruiterwisservloeistof wordt bijgevuld, schande ik weet het.

Maar goed, gisteren dus voor de onderhoudsbeurt. Ons gevoel bij de auto is nog steeds goed, MAAR...
We hebben hem nu 7 jaar, dit was de beurt voor 180.000 km. Wat moet je dan verwachten? Remmen zijn voor al eens vervangen, bijna 100.000 km geleden. Originele koppeling zit er nog in, originele uitlaat hangt er nog onder, achterremmen schoonmaken is alleen nodig af en toe. Ah accu...nee ook nog goed en de originele, pffff tja, nou ja hij verbruikt wel olie...

Dus rolde hij door de beurt zoals altijd zonder extra gebreken. Zonder opmerkingen, helemaal niets. Wij rijden dus nog wel weer een aantal maanden door met de C1. Ik weet niet of we de 195000 km beurt gaan halen, want de wens is wel ontstaan om hem een keer te vervangen. De nieuwe C1 is zeker een optie, maar in beeld is nu toch ook wel heel serieus een DS3 of DS3 Cabrio gekomen.

Maar de 200.000 is ook niet ver meer....zouden we het halen? Dat zou dan zijn zomer 2015

Voorjaar/zomer 2015 is een mooi moment om in een cabrio te stappen;)

Fijn dat de C1 zo betrouwbaar en lage onkosten kent. Zou dat nu ook komen door het gebruik? Gewoon wat langere stukken rijden ipv korte stadsritten.

Ik begrijp het goed dat niet het oliedruk lampje ging branden maar het algemene diagnoselampje? Vreemd, wellicht een soort voorwaarschuwing?

------------

Mijn AX is deze week APK goed gekeurd.. 'hoop' geklooi met de koplampen gehad (die vermaledijde plastic pinnen die over de stelbout kop moeten:()

't zit nu vast met een hoop kit, een holle wand plug, en 't staat op hoogte. Niks meer aan doen.

Helaas ook een roestgat in de dorpel rechtsonder.. Krijg een er een déjà vu gevoel van richting de rode ZX... :(

Hallo Frans-rijders,

Na een klein uitstapje naar een zeker Italiaans bakproduct, rijd ik weer Frans! Ditmaal een Citroën. Wie had dat gedacht, na al die Renaults die ik versleten heb...ik ben erg tevreden met mijn Xsara!

P1010346.JPG

Hier mijn topic: https://www.autoweek.nl/forum/read.php?18,4860245,5344484#msg-5344484

Klopt sst90.. Het gat was nu net genoeg om door de APK te komen..

Ik heb nog zo'n 'pvc' matje liggen wat ik destijds op het binnenscherm van de ZX had 'geprut' tegen het spatwater..
Misschien frommel ik dat wel naar binnen voor het pekelwater aankomende winter..
Volgend jaar zomer dan maar eens een lasapparaat opzoeken;)

rzasa zei:
Hallo Frans-rijders,

Na een klein uitstapje naar een zeker Italiaans bakproduct, rijd ik weer Frans! Ditmaal een Citroën. Wie had dat gedacht, na al die Renaults die ik versleten heb...ik ben erg tevreden met mijn Xsara!

Gefeliciteerd met je Xsara! Ziet er strak uit!

Yoooo even mijn jaarlijkse berichtje in het fransrijdershoekje!

Heb nog steeds de blauwe 2CV6, de leasert is nog steeds de 508SW, de zwarte DS is verkocht, is nu een "blanc carrare" 66'er pallas in de maak en mevrouw CLL rijdt in een 206SW! Tot volgend jaar weer!

CLL Martin zei:
Yoooo even mijn jaarlijkse berichtje in het fransrijdershoekje!

Heb nog steeds de blauwe 2CV6, de leasert is nog steeds de 508SW, de zwarte DS is verkocht, is nu een "blanc carrare" 66'er pallas in de maak en mevrouw CLL rijdt in een 206SW! Tot volgend jaar weer!

Mooi te vernemen dat het goed gaat met jullie en de voitures.
Van de nieuwe DS mag je best een plaatje posten hoor! :)

@drmmj, mooie 406! Een tijdje geleden zelf ook zo'n groene (Vert Sherwood) 406 break gehad. Was een 2 liter automaat.
Wat een heerlijke auto was dat zeg! Ik denk wel de lekkerste Peugeot van alles wat ik inmiddels gereden heb.

Verder zelf ook niet zoveel nieuws. De 308 houdt zich al 18.000 km. goed. De 404 automaat heeft mij deze zomer weer heerlijk laten genieten.
De 403 is in de revisie maar bleek toch iets meer werk dan alleen optisch opknappen. Tenslotte de 404 cabrio, die staat al 2 jaar stil, even geen tijd en middelen genoeg voor.
O ja, en ik heb tegenwoordig nog een E46 cabrio. Heerlijk zo'n mooie nazomer. :cool:

Van mij ook maar weer even een update

Ik ben nog steeds hartstikke blij met de Safrane, wordt meer en meer mijn auto
Inmiddels voorzien van luxe kentekenplaten en gele verlichting
km stand 151.500

To do:
- Orginele Renault Radio zoeken en inbouwen
- Een keer goed poetsen
- Schokdempers voor vervangen

De auto is trouwens verrassend zuinig, in de stad en woon/werk 9,8l op100km en op de lange baan 8,0l op 100km

Zo stond ze er van de week bij, ongewassen

Safrane_zpsc4e22f01.jpg

Het liefst wel, maar moet kijken ofdat gaat lukken

Bovenstaande audio komt namelijk uit een Phase 1, Phase 2 heeft een normaal DIN formaat
Stuurwielbediening en Display zitten er gewoon in, dus volgens mij gewoon aansluiten en spelen maar

Leuke updates weer.

Auto poetsen moet/wil ik ook nog doen, voor de winter.
Is nu geen gezicht.. voorzijde vers in de lak, de rest lekker 'verkleurt'

Toch weer even wat te melden. Gisteren met ma Gilletti op pad geweest voor een nieuwe auto.
Er waren een paar "harde" eisen te weten A-segment, rood en pittig blokje ("wil wel normaal een vrachtwagen kunnen inhalen" )

Eigenlijk wou ze een heel ander merk maar die kon niet meer het gewenste leveren. Dan ben ik natuurlijk niet te beroerd om haar even te begeleiden naar mijn vaste Peugeot dealer. ;)
Goede prijs kunnen afspreken en daarom gaan we komende week het volgende bestellen:
Type: Peugeot 108 1.2 VTi Allure
Kleur: Rouge Scarlet
Opties: Armsteun, asbak (voor de snoepjes) en een reservewiel.
Levering begin 2015.

Sommige concurrenten zullen op sommige vlakken best beter zijn maar het is wel een leuk bakkie hoor!

S7-Essai-video-Peugeot-108-une-recette-mise-a-jour-qui-fonctionne-encore-324015.jpg

Proficiat met de beslissing, Gilletti! In de 108 schijnt het een zeer pittig motortje te zijn, die 1.2 VTI, die ik in mijn 208 ook heb en ik vind hem ook al niet sloom.

speedtouch zei:
Proficiat met de beslissing, Gilletti! In de 108 schijnt het een zeer pittig motortje te zijn, die 1.2 VTI, die ik in mijn 208 ook heb en ik vind hem ook al niet sloom.

Sterker nog, ik heb ooit in een 308 gereden met die motor en zelfs daarin viel hij niet tegen.
We hebben een proefrit gemaakt met de 1.0 maar daar was bij 100 km/u de fut wel uit.

leuk!

Claudia laatst met de DS3 gereden met die motor en die was ook erg te spreken.

Voorlopig gebeurt er in huize FD helemaal niets met de auto's, zit niet echt mee op werkgebied, laten we het daar maar op houden.
De C1 gaat dus voor de 2 ton!

Terug
Bovenaan