Fransrijderstopic 30: 2014 - 20xx Cavaliers français pour toujours

Even dit topic 'afstoffen' na bijna een maand geen posts, dan hier een terzake doende bericht van wat we vandaag gedaan hebben (mijn vader en ik en de oude eigenaar van onderstaande 505's).

In een notedop: Vandaag 2x 505 van de sloop gered, en gezorgd dat deze in Nederland blijven ipv op export gaan!
Het voelde heel goed om dit te doen, en de oude eigenaar was hiermee ook zeer gelukkig!
Beide auto's zullen worden 'opgevangen / verzorgd' door leden van de PCN!
Bijgaand foto's van deze geweldige happening.
Zonder moeite 115 km afgelegd!

15828192656_269e328982_c.jpg

15666647430_0e6d119953_c.jpg

15852004401_09e28c0406_c.jpg

15666480548_cdf1280b9f_c.jpg

15666653760_0a1ff457fe_c.jpg

15231721494_8161aa4013_c.jpg

15231723494_e05c4440ec_c.jpg

15666660150_a145bed78a_c.jpg

15668222327_42afebc9c3_c.jpg

Leuk die 505 break, dat moet wel een zeldzaamheid zijn inmiddels, zeker zo'n laat exemplaar.

A.BRANDHORST zei:
In een notedop: Vandaag 2x 505 van de sloop gered, en gezorgd dat deze in Nederland blijven ipv op export gaan!
Het voelde heel goed om dit te doen, en de oude eigenaar was hiermee ook zeer gelukkig!
Beide auto's zullen worden 'opgevangen / verzorgd' door leden van de PCN!

15828192656_269e328982_c.jpg

15668222327_42afebc9c3_c.jpg

Mooie actie Ab. (y)

Goed werk Albert (en Rob ook zo te zien). (y)
Leuk dat het ook gewoon in Nederland dus nog kan om bij een oud baasje zo'n vondst te doen.

Aansprekende video van een gepassioneerd fransrijder.

https://www.autoweek.nl/video/4318/klokje-rond-citroen-xantia-20-hdi

Let ook op de positiviteit van de keurmeester omtrent de hydrauliek techniek van de Xantia.. (y)

Mooie auto die 505 (y)
Hier gaat het kwa franse auto's wat minder, na 2 309's en 1 106 naar 2 peugeots en een audi S8 gegaan en nu ga ik aanstaande maandag over naar slechts 1 peugeot de 309 turbo en een duitser (S8) en een Japanner (cuore).
Komt nog eens bovenop dat de 309 turbo dan vanwege de overgangsregeling van oldtimers 3 maanden stil moet staan, dat word afkicken :eek:

Kick it!

Afgelopen vrijdag hebben we onze C1 in ontvangst mogen nemen. Visscher had voorgesteld om de auto in januari op kenteken te zetten een ook een voorstel gedaan hoe dat te doen om de verhoogde BPM te omzeilen. Maar naarmate de dag vorderde dat de C1 bij de dealer zou staan kreeg WOFster de kriebels en wilde hem gewoon hebben. Het vooruitzicht om in de koude decembermaand heur billen op de verwarmde voorstoelen te kunnen vlijen gaf de doorslag. En zo kreeg ze vorige week vrijdag heur Sinterklaas kedootje.

Ik heb nog geen fatsoenlijke foto's kunnen maken wegens het slechte weer. Dus voor nu even de foto's met de Neukia van de aflevering.

Toen ik 4 december de "oude" C1 nog schoonmaakte en door de wasstraat haalde stond de opvolger in het poetshok.

10547168_688569444574953_8183663874792023641_o.jpg

Dan op vrijdag de aflevering:

Eerst nog een foto van de oude trouwe C1 met "grote zus".

1492691_690288904403007_6890520130746417719_o.jpg

10712641_690288884403009_2080048054839582263_o.jpg

10687479_690288897736341_8754634610746359715_o.jpg

10710429_690288934403004_2415787437639278418_o.jpg

De finishing touch, verkoper Gokhan schroeft de antenne voor de DAB+ radio (ja, 308 rijders, een C1 heeft wel DAB+ ;) ) er op.

10845695_690288941069670_3755179636382577312_o.jpg

En hoe rijdt het nu? Nou heerlijk om precies te zijn. We waren altijd al erg enthousiast over de oude C1, maar de nieuwe is toch echt een stuk verbeterd. Veel meer comfort, betere stoelen, schakelen gaat veel soepeler, stukken stiller en een lekker pittig motortje. We zijn erg tevreden.

WOF

Vandaag de C15 even op de brug gehad.
Koets is natuurlijk nog steeds prima.
Onderstel voor behoeft wat renovatie. Ik denk dat ik er gelijk maar een 205 GTI spulletje onderschroef.
Motortje moet ook maar vervangen. Geen zin om daar de lekkage van op te lossen. Heeft inmiddels ook 4 en een halve ton gedraaid.
Ik denk dat een 2.1 TD12 wel leuk is.
Die heb ik immers liggen.

Kek rijtuigje, WOF(y)

Nu bijna iedereen een nieuwe koets heeft is het wel weer eens tijd voor een Fransrijders flashmob...:T

opvallend; dit deel draait al een jaar! :eek:
" Fransrijderstopic 30: 2014 une nouvelle année, de nouveaux véhicules" titel klopt dus nog steeds:D

JA viel mij ook al op, we zijn blijkbaar druk met andere dingen op het moment.
Ik in ieder geval wel. Gelukkig maar.

Eigenlijk weinig nieuws op auto gebied, alles werkt prima!

FLYING DUCKMAN zei:
JA viel mij ook al op, we zijn blijkbaar druk met andere dingen op het moment.
Ik in ieder geval wel. Gelukkig maar.

Eigenlijk weinig nieuws op auto gebied, alles werkt prima!

Zo'n SAAB is dus een verademing begrijp ik:p

Leuke C1 WOF (wat kost zo'n C1 tegenwoordig eigenlijk) Sorry dat ik het vraag, maar ben er echt benieuwd naar.

Helaas nog weinig te melden, behalve dan dat ik een weekje geleden (6 dec.) de Solara maar even heb laten warmdraaien, en hoogst illegaal, dat dan weer wel, een rondje gemaakt.

Want laten vastroesten, is ook geen optie.
Sowieso heb ik wel besloten dat de Solara hoe dan ook een blijvertje is. Misschien dat ik er zomer 2015 een paar weken mee ga rijden. Die 2 a 3 weken belasting moet dan maar. Het is echt een auto die ik koester.

Tijd voor het filmpje dus:

Solara na 5 maanden, startte al de 2e keer!
Vanaf 02:!0 min. zie je min of meer de startactie.

Oh ja, en 26 dec. hoop ik weer voor 15 dgn naar Egypte te gaan, Luxor om precies te zijn.
Ik zal jullie dan weer wat leuke Franse bakken posten in het vakantiefoto's topic.

Leuk bakkie WOF + WOFster! (y)
Wij wachten nog op de 108. Wordt nog spannend of het dit jaar werkelijk lukt.

Verder ook even rustig op autogebied. De 308 mag bijna één kaarsje uitblazen.
Wel een proefritje geregeld met een GT wanneer deze in jan/feb volgend jaar als demo geleverd wordt.
Misschien ga ik wel weer voor de bijl. Deze heeft immers wél DAB+ (zegt men...). ;)

stoterstangen90 zei:
Vandaag de C15 even op de brug gehad.
Koets is natuurlijk nog steeds prima.
Onderstel voor behoeft wat renovatie. Ik denk dat ik er gelijk maar een 205 GTI spulletje onderschroef.
Motortje moet ook maar vervangen. Geen zin om daar de lekkage van op te lossen. Heeft inmiddels ook 4 en een halve ton gedraaid.
Ik denk dat een 2.1 TD12 wel leuk is.
Die heb ik immers liggen.

Een C15 GTD. :D Leuk project, ben benieuwd.
Als je toch een GTI spulletje eronder schroeft, dan ook nog een setje Speedlines eronder.

Ente> Ja dat kun je wel zeggen. Tot nu toe al een dike 15000 kms bijna probleemloos verlopen. De storingen die ik had waren klein en leeftijdsgeorienteerd en echt voor een prikkie verholpen. nieuw speakertje voor in het dashboard, zodat de knipperlicht e.d. weer werkt, nieuwe zuigers voor de achterklep, ander uitlaatdeel. Allemaal echt heel schappelijk geprijst.

Volgende maand met de Saab 1,5 week naar Noorwegen en Zweden voor de wintertrial. Daar doen wel weer wat franse auto's mee, zal wel weer wat foto's delen.

De 2CV is vandaag lekker legaal op stap. Daar moet wel wat aan gebeuren, maar eigenlijk normaal onderhoud.Ik ga er wat extra aandacht aan besteden, want volgend jaar ga ik mee doen aan wat historische rally's. 1 voor oefening, maar ook Le Citron Presse in mei. Dan moet de 2CV gewoon perfect zijn. Heel eventueel dat ik ook nog wat spuitwerk ga laten doen op een paar plaatwerkdelen, want de taxatie staat volgend jaar ook weer op de agenda.

De C1 draait braaf de kilometers. We hadden hem eigenlijk willen vervangen dit jaar, maar gezien mijn onduidelijke werksituatie en 0 storingen gaat hij gewoon door. 185.000 ondertussen. Hele grote kans dat hij gewoon naar de 200.000 gaat en we hem nog hebben.

A.Brandhorst> Vind het wel link dat je zo met de Solara over de weg gaat. Als je gecontroleerd bent en ze scannen je heb je echt een serieus financieel probleem! Niet alleen krijg je een boete, maar ook nog een naslag op de belastingen en dat kan oplopen naar een paar duizend euro!

een paar plaatjes net als vroeger

15737477290_f300e7d9cb_b.jpg

15162944753_bfac7cfff2_b.jpg

15202970316_3d06a6ce65_b.jpg

15158845395_27bebb130b_b.jpg

10865819_693693344062563_5859918725859419608_o.jpg

In ons autotopic zijn de foto's en recente ontwikkelingen van de kleine Uk en de Xantia te vinden.

ENTE zei:
Nu bijna iedereen een nieuwe koets heeft is het wel weer eens tijd voor een Fransrijders flashmob...

Wellicht hebben Poekoek en/of FLYINGDUCKMAN nog wel een leuke route om Frans op de Bult heen. Zo kunnen we met weinig moeite nog een gezellig dagje in het voorjaar hebben en weer eens op peil komen met vlees eten.

A.BRANDHORST zei:
Leuke C1 WOF (wat kost zo'n C1 tegenwoordig eigenlijk) Sorry dat ik het vraag, maar ben er echt benieuwd naar.

Je kan het natuurlijk nakijken op de configurator, maar de onze komt tegenwoordig uit op:
1.0 68pk ETG Shine uitvoering in Sunrise Red = 15.435
Pack Easy Auto = 700
Pack color Sunrise Red = 150
7" Touch drive interface met DAB+ = 200
Verwarmde bestuurders en passagierstoel = 150

Maakt de auto zo: EUR 16.635. Dit is al wel de prijs voor 2015, waarbij een BPM verhoging zit en welke wij niet hadden.

Komt nog een Cruisecontrole van ca. 575 bij en een armsteun van ca. 150 en afleveren op winterbanden voor specifiek onze auto.

Saillant detail is dat garage Dijkstra uit Lelystad, waar de eerste C1 oorspronkelijk gekocht is, ons ongevraagd nog een inruilbod deed via de post. Nieuwsgierig geworden ben ik daar eens op ingegaan. Ondanks dat ze de C1 al 1,5 jaar niet gezien hebben geloofden ze mij op mijn trouwe hondeogen dat de auto 'beter was dan toen jullie hem afleverden' en deden ze ons het genereuze bod van EUR 3700, tegen 5250 bij Visscher waarbij Visscher ook nog de laatste onderhoudsbeur aan de oude C1 voor rekening nam. Ik heb Dijkstra maar vriendelijk gevraagd om ons uit het klantenbestand te schrijven.

FLYINGSAABMAN zei:
nieuw speakertje voor in het dashboard, zodat de knipperlicht e.d. weer werkt

:confused: :confused: :confused: :confused: :confused: :confused: :confused: :confused:

Dus omdat je knipperlicht het niet doet vervang je een speaker? En mijn vrouw maar niet begrijpen waarom ik een subwoofer als leeslamp heb.

WOF

ENTE zei:
Jij had toch een vermogen geïnvesteerd in een 306? Staat gelijk aan een nieuwe auto....:)

Da's ook alweer lang geleden, want dat was alweer in 2012. Mijn laatste aanwinst (Duits) staat ook alweer ruim een jaar voor de deur.

Wings of freedom zei:
ENTE zei:
Nu bijna iedereen een nieuwe koets heeft is het wel weer eens tijd voor een Fransrijders flashmob...

Wellicht hebben Poekoek en/of FLYINGDUCKMAN nog wel een leuke route om Frans op de Bult heen. Zo kunnen we met weinig moeite nog een gezellig dagje in het voorjaar hebben en weer eens op peil komen met vlees eten.

Maakt de auto zo: EUR 16.635. Dit is al wel de prijs voor 2015, waarbij een BPM verhoging zit en welke wij niet hadden.

Komt nog een Cruisecontrole van ca. 575 bij en een armsteun van ca. 150 en afleveren op winterbanden voor specifiek onze auto.

Saillant detail is dat garage Dijkstra uit Lelystad, waar de eerste C1 oorspronkelijk gekocht is, ons ongevraagd nog een inruilbod deed via de post. Nieuwsgierig geworden ben ik daar eens op ingegaan. Ondanks dat ze de C1 al 1,5 jaar niet gezien hebben geloofden ze mij op mijn trouwe hondeogen dat de auto 'beter was dan toen jullie hem afleverden' en deden ze ons het genereuze bod van EUR 3700, tegen 5250 bij Visscher waarbij Visscher ook nog de laatste onderhoudsbeur aan de oude C1 voor rekening nam. Ik heb Dijkstra maar vriendelijk gevraagd om ons uit het klantenbestand te schrijven.

FLYINGSAABMAN zei:
nieuw speakertje voor in het dashboard, zodat de knipperlicht e.d. weer werkt

:confused: :confused: :confused: :confused: :confused: :confused: :confused: :confused:

Dus omdat je knipperlicht het niet doet vervang je een speaker? En mijn vrouw maar niet begrijpen waarom ik een subwoofer als leeslamp heb.

WOF

Nou ja, laat ik het even goed zeggen, de boordcomputer maakte geen geluid meer, dus de knipperlichten deden het nog wel, maar je kon ze niet meer horen, dit bleek een klein speakertje te zijn. Gelukkig werk ik bij een bedrijf die veel met elektronica doet, dus het was snel vervangen door onze reparatie afdeling.
Waarbij het werk nog een paar maand doorgaat gelukkig, wat verlenging gekregen, maar de toekomst is wel onzeker. Niet dat ze mij niet willen houden, heel graag zelfs, maar het is onduidelijk of dat ook mogelijk is vanwege diverse factoren. Ondertussen werken we gewoon keihard door.

De C1 is inderdaad prijzig geworden als je hem leuk wilt aankleden. Bij ons is daarom de favoriete auto voor vervanging van de C1 doorgeschoven naar een DS3. Min of meer gezegd dat we de C1 blijven rijden tot hij de 2 ton heeft gehaald. Dat is nog iets meer dan 15000 km. Vind het toch wel leuk dat we de auto dan ook zo'n 8 jaar hebben gereden en we nog steeds de eerste eigenaar zijn. En het kan zelfs zomaar zijn dat hij zelfs dan nog blijft hoor.

Als het gaat om iets te organiseren moet ik echt passen. Dat gaat mij op het moment absoluut niet lukken, misschien eind februari weer, maar eerder zeker niet.
Volgende maand staat voor mij in het teken van historische rally's. Eerst de omloop van het oosten, om nog eens te oefenen, dan even naar de MECC in Maastricht.
Weekje later technische keuring van de wintertrial, gevolgd door de wintertrial zelf. De Saab gaat mij naar Noorwegen en Zweden brengen en mij hopelijk een week lang veilig door de Noorse en Zweedse bossen loodsen alweer ik weer foto's ga maken van diverse rally deelnemers. Tzt zal ik wel even wat posten, maar het is te volgen via the wintertrial

Gisteren wel voor het eerst met een C4 Cactus gereden, erg leuk, zeker iets voor mijzelf in de toekomst, hoewel ik de DS4 nog steeds prefereer.

15886750697_eea549e7b1_b.jpg

15885238420_3f972d1ac3_b.jpg

16072517525_337d2250a9_b.jpg

15886751197_6681a48213_b.jpg

15885239180_8a744ae660_b.jpg

FLYING DUCKMAN zei:
A.Brandhorst> Vind het wel link dat je zo met de Solara over de weg gaat. Als je gecontroleerd bent en ze scannen je heb je echt een serieus financieel probleem! Niet alleen krijg je een boete, maar ook nog een naslag op de belastingen en dat kan oplopen naar een paar duizend euro!
Dat valt wel mee, dat risico. Het is in een grote polder ver van de snelweg.
Dus ik heb een stukje dijk van 0,5 km gereden + nog 2 km landweg, en dan weer terug, de 0,5 km dijk.

Het gaat er met name om, dat de motor warm wordt, de remmen niet vast gaan zitten, en zo de auto in beweging blijft.

Overigens @WOF, ik vind de prijs ook stevig. Valt me voor een A-segment dus qua prijs tegen. Maar er zit natuurlijk ook veel techniek in, ondanks dat het een kleine auto is. Overigens best stuitend, zo'n prijsverschil in inruil!

De 605 is afgelopen zaterdag onzacht in aanraking gekomen met een 308 stationwagon. Ik sloeg af richting de A15 vanaf Papendrecht naar rechts, op de rechterbaan reed de (bestuurder van) de 308 die besloot dat hij toch de provinciale weg moest volgen. Dat resulteerde in een slinger naar links. Ik kon ondanks hevig remmen, de 308 niet meer ontwijken. Dus de 308 schampte de bumper van m'n 605 , hij had schade aan zijn velg en (meegespoten) achterbumper. Ik had een forse schram op de bumper en lakschade aan de onderkant van de bumper. Enfin, papieren maar ingevuld, vandaag laat ik de schade meteen maar taxeren. Mijn 605 krijgt vandaag een grote beurt en nieuwe distributieriem. Het gaat meer om de tijd, dan afgelegde kilometers. Overigens heb ik ook al zo'n 19000 kilometer erbij getokkeld in totaal. Kilometerstand nu zon 261300 km. Heerlijke reislimousine die 605, ondanks dat het 'maar' een Sli is, ligt de topsnelheid volgens de boeken op 205 km/h. Best veel voor een zware bak met een leeggewicht van 1375 kgs. En 193 km/h heb ik er ook al mee gehaald, dan heb je nog een beetje gas over, maar je merkt dat dat toch vrij hard is met zo'n Franse zware bak.

Motorrijtuigenbelasting is 205 Euro per 3 maanden. Best pittig. Ondanks dat de 605 zwaar is, haal ik toch een verbruik van gemiddeld 1 op 12,5. Dankzij de 80 ltr tank, heb ik dus toch zon 980 tot 1000 km actieradius. Valt me heel niet tegen, dit verbruik. Hij is zomaar 2,5 km per liter zuiniger dan de 505. Hier denk ik voorlopig (mits hij niet in de puinhopen gereden wordt) nog wel even plezier van te hebben.

De 505 wordt waarschijnlijk half januari opgehaald voor zijn volgende oplapbeurt. Zal zo'n 3500 Euro belopen denk ik, maar dan hoop ik er weer een heel poosje van te genieten. Tijd vliegt, want al weer 10 jaar en 3 maanden geleden sinds ik de 505 aanschafte, kilometerstand zo'n 334500 kms nu.

Nee, geen foto's...;)

Als Opelrijder, en dan ook nog met witte kentekenplaten, ben ik hier eigenlijk illegaal. Maar deze advertentie uit TV-Digital wilde ik jullie niet onthouden:

Frohes Fest! :)

Ha ZEN! Leuk dat je ook weer eens komt buurten hier.
Iedereen fijne Kerstdagen en op naar een gezond 2015, hopelijk met weer een wegenbelastingvrije situatie voor onze oldtimers!
16072246446_e4e0a6e4c3_c.jpg

Kijk, allen weer terug op het nest aan 't eind van het jaar(y)

Fijne Kerstmis allemaal!

(Mooie post ZEN, zal 'm even in het 308 topic posten!)

Bonjour!

Tja, ik ben reuze tevreden met mijn 2005 Vectra C 1.9 cdti Cosmo Caravan (CaraZen), die afgelopen week de 140.000 km heeft gehaald en ruim een jaar in mijn bezit is.

Jaja, Opel, diesel, witte platen... en dat bij mij... ;)

Wie van jullie kan er in juni iin de buurt van München zijn? Er is dan een Talbot Tagora treffen met nu al 15 Duitse aanmeldingen, zo las ik net in het Duitse blad Youngtimer. Ik wil de gegevens desgewenst wel hier plaatsen.

V3DImage.ashx

Het Franse-jaaroverzicht kan voor mij kort dit jaar; slechts 1 wissel gemaakt van een nette behoudende familie-container.....

......naar de uiterst bijtellingsvriendelijke auto van het jaar:

2djqy6t.jpg

21oot4y.jpg

2woyuqd.jpg

20f8dpx.jpg

2moassh.jpg

28a0o00.jpg

308 ontpopt zich -na wat piepen en kraken in het begin- tot een keurig rijdende wagen, niet bijzonder uitgesproken qua karakter maar wel solide vervoer.

De Teutoonse kant van ENTE (in de vorm van een E30) blijkt een schot in de roos; nimmer zoveel kilometers gemaakt in een hobby auto. Nee, geen foto's :T

Mijn Frans auto overzicht in woord.
Toename van het aantal auto's voor mij in 2014: Ciao Panda, Bonjour C1 en AX! Maar ook een Charade rijker samen met PR74 en de 205 CJ flink opgeknapt; verser interieurtje en grote gebruikssporen en deuken aan buitenzijde keurig weggewerkt.

Ook vanuit Friesland alvast de beste wensen voor het nieuwe jaar! :D

Dit jaar stond voor mij in het teken van het kopen van mijn eerste auto: Peugeot 106 XS

Verder is net bekend dat mijn vader zijn eigen auto inruilt voor een auto van de zaak. Dus na 7 jaar trouwe dienst zal onze Renault Laguna Grand tour 1.9 dci Dynamique (2003) naar een nieuw baasje gaan. Daarvoor krijgen wij in de plaats een Renault Mégane Estaté dci 110 Bose (ook alweer 2 jaar oud). :)

Met vriendelijke groet van Jacob106XS (die niet zoveel reageert maar wel graag meeleest)

Alle bewoners en meelezers van dit topic een heel goed, gelukkig en gezond 2015 gewenst! :D

En, nog net voor het verstrijken van de 2014 deadline is er hier uit het brabantse ook nog wat nieuws. Na bijna 9 jaar en ruim 180.000 km mag onze Laguna II 1.6-16 Elective Grandtour LPG-G3 met pensioen. Vandaag ja gezegd tegen onderstaande 2006 Mégane. :)

Oud: van 2003 met inmiddels 320.600 km op de teller:
Foto-CYJ4TSUZ-D.jpg

Wordt nieuw: van 2006 met iets meer dan 142.000 km op de klok. Ook weer LPG-G3. Die kan wel weer een jaar of 5-6 mee.
Foto-OBN6UZR4-D.jpg

Hier geen veranderingen aan het front. De C4 blijft braaf zijn kilometers draaien, zonder ook maar enige rammel of kraak. Citroën heeft zijn zaakjes tegenwoordig goed op orde.

De 2cv heeft wel de nodige rammels en kraakjes, maar blijft ook doorgaan.

Ligt er al sneeuw?
5bcgcta9vkc.jpg

Tot vanmorgen zag het op de parkeerplaats er zo uit:

Na bijna zeven jaar (7 minus 14 dagen) vanmorgen de Twingo afgeleverd aan de nieuwe eigenaar met bijna 72k op het klokkie:

Het wagenpark bestaat dus weer uit twee auto's, ehh. stations. :)

Zit hier met een berg nieuwe auto tijdschriften voor me; kom zowaar een oude bekende tegen. Wat een rusteloze ziel is mijn oude 404 aan het worden:eek:
Ondertussen sind de verkoop in 2012 al bij 4 handelaren te koop gestaan!

link naar advertentie

wjjfjr.jpg

Ook van mij een jaaroverzicht

Begin dit jaar hadden we onderstaande Focus

DSC_0926_zps074fec0a.jpg

Op zich een prima auto, maar gewoonweg niet m'n ding.
Hier zat groot onderhoud aan te komen ( bak ) en dan vraag je je af ofdat je wel wilt investeren in een auto welke je gewoon als vervoermiddel ziet en waar bij mij als ( groot frans of zweeds ) autoliefhebber het hart geen tikje sneller gaat slaan
Particulier verkocht dus. Erg goede prijs voor gekregen trouwens!

Ik was al maanden op internet aan het speuren om met met een beperkt budget een mooie grote auto te vinden.
Lang gezocht en toch gevonden, mijn mooie Renault Safrane.
Uit 2000, met de 2 liter Volvo erin, net 150k gelopen.
Ik ben d'r blij mee !

8521058-4_zps46600e3e.jpg

Ook de C3 van mijn vrouw hebben we nog steeds, inmiddels alweer 179k gelopen en ze loopt nog als een zonnetje
Afgelopen zomer wel geïnvesteerd in groot onderhoud, distributie, 4 nieuwe banden, nieuwe radiateur, dat soort dingen

DSC_0554_zpsebb2ecba.jpg

Anyway, de Safrane en de C3 dus, weer 100% frans en het bevalt prima

Ik hoop dat iedereen mooie kerstdagen heeft gehad en wens iedereen alvast een mooi, gelukkig en vooral gezond 2015 toe

Volgens mij heb ik hier al een jaar niet meer gepost :confused:
Maar wel regelmatig meegelezen, al ging dit topic niet zo snel dit jaar.

In augustus heb ik mijn zwarte C2 VTR verkocht (binnen 1 dag via Marktplaats voor de vraagprijs :T).
Daarvoor in de plaats een Peugeot 205 GTI 1.9 uit 1991.
Vanaf dat moment rijd ik iedere kilometer met een dikke grijns van oor tot oor.

Foto550-EKFAWVVE.jpg

Foto720-OEA4VUFM.jpg

Iedereen een gezond, veilig en fransvol 2015!

Terug
Bovenaan