FLYING DUCKMAN zei:
A.Brandhorst> Vind het wel link dat je zo met de Solara over de weg gaat. Als je gecontroleerd bent en ze scannen je heb je echt een serieus financieel probleem! Niet alleen krijg je een boete, maar ook nog een naslag op de belastingen en dat kan oplopen naar een paar duizend euro!
Dat valt wel mee, dat risico. Het is in een grote polder ver van de snelweg.
Dus ik heb een stukje dijk van 0,5 km gereden + nog 2 km landweg, en dan weer terug, de 0,5 km dijk.
Het gaat er met name om, dat de motor warm wordt, de remmen niet vast gaan zitten, en zo de auto in beweging blijft.
Overigens @WOF, ik vind de prijs ook stevig. Valt me voor een A-segment dus qua prijs tegen. Maar er zit natuurlijk ook veel techniek in, ondanks dat het een kleine auto is. Overigens best stuitend, zo'n prijsverschil in inruil!
De 605 is afgelopen zaterdag onzacht in aanraking gekomen met een 308 stationwagon. Ik sloeg af richting de A15 vanaf Papendrecht naar rechts, op de rechterbaan reed de (bestuurder van) de 308 die besloot dat hij toch de provinciale weg moest volgen. Dat resulteerde in een slinger naar links. Ik kon ondanks hevig remmen, de 308 niet meer ontwijken. Dus de 308 schampte de bumper van m'n 605 , hij had schade aan zijn velg en (meegespoten) achterbumper. Ik had een forse schram op de bumper en lakschade aan de onderkant van de bumper. Enfin, papieren maar ingevuld, vandaag laat ik de schade meteen maar taxeren. Mijn 605 krijgt vandaag een grote beurt en nieuwe distributieriem. Het gaat meer om de tijd, dan afgelegde kilometers. Overigens heb ik ook al zo'n 19000 kilometer erbij getokkeld in totaal. Kilometerstand nu zon 261300 km. Heerlijke reislimousine die 605, ondanks dat het 'maar' een Sli is, ligt de topsnelheid volgens de boeken op 205 km/h. Best veel voor een zware bak met een leeggewicht van 1375 kgs. En 193 km/h heb ik er ook al mee gehaald, dan heb je nog een beetje gas over, maar je merkt dat dat toch vrij hard is met zo'n Franse zware bak.
Motorrijtuigenbelasting is 205 Euro per 3 maanden. Best pittig. Ondanks dat de 605 zwaar is, haal ik toch een verbruik van gemiddeld 1 op 12,5. Dankzij de 80 ltr tank, heb ik dus toch zon 980 tot 1000 km actieradius. Valt me heel niet tegen, dit verbruik. Hij is zomaar 2,5 km per liter zuiniger dan de 505. Hier denk ik voorlopig (mits hij niet in de puinhopen gereden wordt) nog wel even plezier van te hebben.
De 505 wordt waarschijnlijk half januari opgehaald voor zijn volgende oplapbeurt. Zal zo'n 3500 Euro belopen denk ik, maar dan hoop ik er weer een heel poosje van te genieten. Tijd vliegt, want al weer 10 jaar en 3 maanden geleden sinds ik de 505 aanschafte, kilometerstand zo'n 334500 kms nu.
Nee, geen foto's...