Fransrijderstopic 30: 2014 - 20xx Cavaliers français pour toujours

Ik heb weer wat gemist zie ik. :cry:

Helaas kon ik er ook dit keer weer niet bij zijn.
De startmotor van de Dame had het begeven. :rolleyes:

Gelukkig heeft het clubmagazijn mij kunnen helpen, maar toen lukte het mij niet meer om de boel op tijd klaar te krijgen.

Greetzz Renate.

En dan ben ik bij Fete des Limousines geweest..... En dan staat daar maar 1 enkele R20....... En dan sla ik weer aan het zoeken:

photos10.jpg

Ik moet het niet doen..... ik weet het. Even wachten dan maar. Als die over een maand nog niet verkocht is, zal ik eens een bod doen.
(wat een zelfbeheersing :p )

Geen linkje rzasa. Deze R20 staat nog nergens op een advertentiesite. Maar de kans is aanwezig dat die een dezer dagen op Leboncoin verschijnt.

Om dit topic maar weer eens een lekkere schop te geven, ik heb wat nieuws te melden.

Heb besloten de Solara vorige week vrijdag 26-06 tot sowieso eind oktober maar weer uit de schuur te halen. Hij had al anderhalf jaar stil gestaan, en dat is zo slecht voor 'm , dat ik er 4 maanden mee rijd dit jaar in ieder geval. Kost me wel 291 euro per kwartaal aan MRB helaas.

Ik laat 'm dan eind oktober weer voor een verse Apk gaan, en dan moet ie maar weer het schuurtje in. Helaas.
Nu de 605 tot die tijd geschorst.

Overigens wel een leuk beeld nu bij mij voor 't appartement. De Solara en Tagora staan daar gebroederlijk geparkeerd in de avond en nachtelijke uren.

Was dit jaar in het weekend van 30 mei

Dit alles vond plaats op het terrein aan de Varsenerweg 15, te Ommen.
Gelegen buiten Ommen, in buurtschap Varsen. Vlak naast de N340, ter hoogte van hectometerpaal 65,7

Aangezien hier genoeg liefhebbers zitten wou ik dit hier ook even melden. ;) Ik zal er sowieso aanwezig zijn met de C2 iig en er komt werkelijk van alles en nog wat. Als het maar Frans is!

de45f19e-06f4-4d38-8a61-dd2c5b857c11_zpskjawokb2.jpg

ce2cdcc6-bca0-4804-a78a-3349ff2782ec_zpsj9wnz0rj.jpg

Edit: even kleinere plaatjes gepakt ivm de niet-altijd-werkende resize-functie van dit forum. ;)

Vandaag even bij Collection Française (Classic Park, Boxtel) geweest. De opkomst was, zeker gezien de vakantieperiode en het weer, goed, leuk en afwisselend.

Schitterende Matra Rancho Grand Raid:
20150719_131726 by Dave Vrijaldenhoven, on Flickr

En een heel erg mooie, eerste serie Espace 2000 TSE:
20150719_130734 by Dave Vrijaldenhoven, on Flickr

Peugeot 504 Familiale:
20150719_131022 by Dave Vrijaldenhoven, on Flickr

Panhard was ook goed vertegenwoordigd:
20150719_130819 by Dave Vrijaldenhoven, on Flickr

Leuk.

Die Franse autodag is ook wel leuk, nooit eerder van gehoord eigenlijk..
Vraag mij wel af waarom de aankondiging in het Engels moet.. met de Eiffeltoren op de achtergrond..

Wil het een internationaal evenement zijn?

Ze zijn wel druk bezig het te laten groeien idd. Maar waarom er exact voor Engels gekozen is weet ik ook niet. :)

Deze fransrijder wordt iets minder fransrijder... mijn lease 508 is 4 jaar oud en binnen nu en een paar weken komt de nieuwe... En dat is (helaas) geen franse auto. Moet wel bekennen dat ik vrijwillig de keuze heb gemaakt. Ik wilde gaan voor een DS5 maar mijn werkgever staat geen Citroen toe. Alleen Peugeot bleef over en ondanks dat de 508 mij prima bevallen is ga ik geen 2 keer in de zelfde auto rijden. Het is een niet nader te noemen, erg mooie auto geworden, geproduceerd bij onze oosterburen. De DS, 2CV en de 206SW zijn er nog steeds dus ik kan hier nog legaal verschijnen! :)

CLL Martin zei:
Deze fransrijder wordt iets minder fransrijder... mijn lease 508 is 4 jaar oud en binnen nu en een paar weken komt de nieuwe... En dat is (helaas) geen franse auto. Moet wel bekennen dat ik vrijwillig de keuze heb gemaakt. Ik wilde gaan voor een DS5 maar mijn werkgever staat geen Citroen toe.

Een DS5 is GEEN Citroën maar een DS! Haha... die werkgevers toch ook en hun wagenparkbeheerdertjes.... Wel op blijven letten!

5 maanden geleden toen ik aan het rondkijken was, was het nog Citroen!

Zonder merk en type te noemen; heeft nog een soort van Frans klinkende naam... "Gran Coupe"

CLL Martin zei:
Zonder merk en type te noemen; heeft nog een soort van Frans klinkende naam... "Gran Coupe"

Nice! (y) Veel plezier ermee! Nog een leuk kleurtje uitgezocht?
BMW blijft toch mijn favoriete Duitse merk (hoewel ik nu weer iets met een ster in de grille heb. En het rijdt nog fijn ook).

Je kan beter een ster in je gril hebben dan andersom...

Kleuren combi is niet zo spannend, (donker)grijs metallic met beige leer interieur.

Renault15.17 zei:
Vandaag even bij Collection Française (Classic Park, Boxtel) geweest. De opkomst was, zeker gezien de vakantieperiode en het weer, goed, leuk en afwisselend.

Volgens mij was dit exemplaar er gisteren nog bij in Culemborg, samen met een broertje in een meer rood-bruine kleur. :)

Nee, dat was hij niet. ;) Er waren inderdaad twee Rancho's, de roodbruine Découvrable en het beige exemplaar van EMW-lid en forummer Matrancho.

Die beige heb ik inderdaad op foto's op FB voorbij zien komen. Dat was sowieso een andere, want zonder de lier, bermlampen en ook nog een ander kenteken :);)

Ah, heb ze niet uitgebreid kunnen bewonderen. ;) Was vooral druk bij de kruising naar de Aldi met het verkeer aldaar. De Rancho's stonden meer bij de stands.

Auto-fan zei:
Renault15.17 zei:

Volgens mij was dit exemplaar er gisteren nog bij in Culemborg, samen met een broertje in een meer rood-bruine kleur. :)

Hoi Auto-fan,

Zoals MWH al aangaf was ik niet met mijn Talbot Matra Rancho (Grand Raid) in Culemborg. Hier waren wel twee andere SACN-clubgenoten met hun prachtige Rancho's.

Hieronder overigens een foto van mijn exemplaren (de groene is de Talbot Matra Rancho Découvrable en de olijf matte is een Talbot Matra Rancho Grand Raid):
563y.jpg

Omdat ik ook een paar foto's heb gemaakt van mijn Tagora, post ik die hier ook maar even:
Vorige week gemaakt, op Zaterdag, even heen en weer geweest naar 89340 Chaumont voor wat interieurdelen, achterbank, stoel, FM-radio, gordels e.d.
Nu dus een FM radio in de Tagora ingebouwd, afkomstig van een Tagora met 340000 kilometers op de klok, ook in de kleur Gris Renard, die gesloopt werd, dus heb ik er een en ander aan interieurdelen uitgehaald met hulp van m'n broertje. Mooie omgeving daar overigens. En de 4e keer in mijn leven dat ik in Frankrijk kwam (2 x voor de aanschaf van een Talbot, 2 x voor onderdelen van de Tagora)

20959286496_2990558eb5_c.jpg

20798742679_b315d1415a_c.jpg

Mooie foto's. Ik dacht even Chaumont dat ken ik, maar ik heb mijn R17 destijds in het andere Chaumont gekocht.

simca1006 zei:
CLL Martin zei:
Deze fransrijder wordt iets minder fransrijder... mijn lease 508 is 4 jaar oud en binnen nu en een paar weken komt de nieuwe... En dat is (helaas) geen franse auto. Moet wel bekennen dat ik vrijwillig de keuze heb gemaakt. Ik wilde gaan voor een DS5 maar mijn werkgever staat geen Citroen toe.

Een DS5 is GEEN Citroën maar een DS! Haha... die werkgevers toch ook en hun wagenparkbeheerdertjes.... Wel op blijven letten!

Die snappen er niks van ;)

Nu ja, ik snapte er gisteren bij de Citroën dealer, zo'n 'PSA combi pand' ook niks van eigenlijk.. Beneden Peugeot.. redelijk netjes gevarieerd modelgamma.. al miste ik wel een paar modellen.. (hoger dan 308 kwam het niet)..

Boven Citroën.. man, wat een droefenis.. Zowat de helft van het witte tegels oppervalk was leeg:cry: De Xsara Picasso was er als 2e hands, verder stonden de 'grote schilders' er wel als nieuw.. nu ja, één was eind april geregistreerd.. en nog niet verkocht..

Ik bedacht mij wat ik nu miste. DS5.. leek mij toch wel een nuttige auto.. totdat ik even later mij bedacht dat dit model er wel niet meer mocht staan.. omdat het nu DS is en ik niet bij de 'DS dealer' ben..
Anyway, buiten op de parking stond evengoed wél de DS5 demo..

Hoe zit dat nu.. zijn er nu 'speciale DS (inhouse) verkooppunten' in het land?

Zo, nu even een update van de AX. Zoals ik net hierboven schreef, ik was dus deze week bij de Citroën dealer voor een APK voorkeuring..
Voor 2 tientje.. geen geld en 12 euro voordeliger dan een Bosch Car Service punt. ;)

Afgelopen jaar toch weer 30 duizend kilometers weggereden met de fransoos.. :cool:

De APK punten vielen mij mee, al valt het daarbij behorende bedrag dat dan weer niet.

Bekende / verwachte punten:
-2 voorbanden
-Roest gat onderzijde rechter dorpel voor (moet gelast worden)
-Koplamp bevestiging links.
-Uitlaat niet gasdicht (gum-gum is uitgewerkt na een jaar :D)

Nieuw:
-Buitenmantel handremkabel rechts gescheurd
-Beide draagarm rubbers voor ingescheurd.. bijna metaal op metaal.. / volgens monteur hangt het erom wat betreft goed/afkeur

Kleine 700 euro, exclusief dorpel lassen..
Oeps..

maar ff op zoek naar besparingen..

----------------------------------------------

Vorige week de koelslang bovenin nog kapot..
Ventilator begon op onlogisch moment te draaien en bleef dat doen..

Volgende ochtend de kap open en zie ik dit:

Dit is de boosdoener.

Noodreparatie.

Reparatie.

Lekker, roestwater?

Voilà

-------

Helaas blijkt ik mijn 'eigen pesto fabriekje' te hebben..:(

Is al een tijdje aan de gang, die smurrie.. Komt volgens mij doordat de koppakking 'doorgeslagen' is?
Zie er alleen weinig van aan de olie.. (geen luchtbellen oid).

De kleur van het koelwater is ook meer ontstaan door roest binnen het systeem, volgens de monteur..
Dat geeft mij weer moed.. mede omdat na de reparatie en bijvullen van het systeem (ruim anderhalve liter) de smurrie zich nog niet heeft laten zien onder de radiateurdop.

stoterstangen90 zei:
Koelvloeistof moet je ook regelmatig verversen. (eens in de 2 jaar) Het lijkt wel of jouw koelsysteem vooral water heeft bevat.

Onderhoud, best SST90, is zo iets 1980. Alleen de oudere generatie doet er niets aan. De gemiddelde consument doet liever uitgebreid verslag van deverplichte wintersportvakantie bij de tennisclub of tijdens een buurtfeest.

Flinke kostenpost, Durashift. Toch blijven die AXjes en Saxo's prima karretjes. Laatst nog twijfelde iemand of zij haar Saxo mij gunde en zichzelf een C3 gunde. Maar als je niets vindt, op een defect contactslot na, dan ruil je niet in en blijf je doorkachelen. Deze dame, inmiddels op leeftijd, heeft de Saxo nieuw gekocht en altijd het nodige laten uitvoeren op mijn advies. Prijs per kilometer? Slechts 3 eurocent! Ja zo rij je gewoon door!
Sterkte met de overwegingen!

Ik zou hem houden. Maar ja, ik sta algemeen bekend alls emotioneel autobezitter. Ook de Solara had een fors probleem onlangs.
De oliedruk was (en is) een probleem. Ik ben naar Wateringen gereden, naar Simca TI (hier op het forum ook wel bekend) en heb daar een oliepomp van een Simca 1100 op de kop getikt. Bij de mijne was het balletje wat rond hoort te zijn, een soort van dobbelsteentje geworden. Dus zit er
nu een Simca 1100 oliepomp op. Grapje kostte me al met al incl. grote beurt en APK ook 250 Euro. Voor de Apk had ik alleen een stuurkogel die vervangen moest worden. Nu zit er 20W40 olie in, in de hoop dat dit afdoende is voor het oliedrukverhaal. Het lampje gaf die niet goede oliedruk (gelukkig) aan, anders had ik het misschien nooit geweten.

Ik vind het hem wel waard, dat is hetzelfde met de gastank in de Solara, uitbouwen of niet? Ik zet over 2 wkn de Solara weer terug in de schuur waar nu de 605 tijdelijk in geparkeerd staat. Heb dus 291 Euro mrb afgetikt, ja te veel om het het hele jaar elk kwartaal weer te schokken. Maar de gastank uitbouwen kost ook weer 400 Euro naar schatting. Dus als ik hem gebruik, wat ik nu dus ook doe, dan gebruik ik hem goed. En afgelopen maandag heb ik nog gas getankt in Belglië voor 0,234 Euro / Ltr. Dat is dan wel weer leuk. Ook al tank ik gas in NL, dan nog rijd ik voor circa 5 cent / km aan brandstofkosten. Maar goed, ik heb de Solara natuurlijk ook laten opknappen destijds en de gastank inbouwen kostte me ook 1300 Euro.

Dus ja, dan maar 1 x per anderhalf jaar 3 maanden mee rijden, en dan weer schorsen.
Op termijn hoop ik dat hij toch zijn 40 jaar gaat redden op deze manier, en zo kan ik de auto nog wel houden. Feit is wel, dat ik hem bij mijn zwager gratis kan stallen, dat scheelt echt een slok op een borrel. Anders had ik het echt niet geweten of ik hetzelfde gedaan had, als dat ik nu doe.

Je kúnt natuurlijk weer een andere kopen, maar je blijft altijd zitten met het feit dat het een gebruikte is, die dus op (korte) termijn ook weer problemen / hoge kosten kan gaan opleveren. Gezien dat je toch 30000 km per jaar maakt met 'm, zou ik de reparaties dus toch overwegen. Wel eerst goed checken hoe de algehele staat van de carrosserie is, of hij verder goed is, is dat zo, dan reparatie uitvoeren denk ik, en doorrijden. Wat doet hij in verbruik?

stoterstangen90 zei:
Koelvloeistof moet je ook regelmatig verversen. (eens in de 2 jaar) Het lijkt wel of jouw koelsysteem vooral water heeft bevat.

Dat zou best nuttig kunnen zijn.. Tijdens mijn bezit heb ik er, op vorige week na met de flinke lekkage, altijd 'long life' koelvloeistof van de Action in gedaan.. (oranje kleur).

Ik geef het toe.. ben momenteel écht een knakenrijder.. misschien wel een centenrijder.. Ik heb de auto nodig voor inkomsten.. alleen zijn die momenteel niet dusdanig riant dat er een flink onderhoudsbudget 'gespaard' kan worden.

@Ab.. verbruik is 1 op 17 gemiddeld.. nu in de zomer tegen de 18, in de winter rond de 16 kilometer per liter. Dan rijdt ik wel rustig en op de snelweg zo rond de 100 km/h.

Ik wil de AX ook wel houden.. elk ander voertuig zal meer doen in wegenbelasting, verzekering en brandstofkosten.. Heb weleens LPG berekend.. zou een paar tientjes per maand besparen.. in de categorie '1000 kg G3 voertuig'.

Wordt vervolgt.

Nou, het 'dilemma' wordt misschien wat eenvoudiger te beantwoorden..

:cry:

Obstakel waartegen de AX zijn 'neus' stootte

Sterke bumper partij, zo'n Crafter. Ik stootte alleen het afdekkapje van de mistpit eruit.. waarbij de 'bevestigingsclipjes' niet eens afgebroken waren..
Feitelijk geen schade bij de tegenpartij..

Het ging ook niet al te hard.. gleed door op de gladde klinkers...[size=x-small]weinig profiel op de banden helpt natuurlijk ook niet:rolleyes:[/size]

Net de straat uit, bij mij thuis.. :( Onoverzichtelijk... ik weet het (nu op zondag is er geen 'kip' te bekennen).. druk en tijdsdruk aan mijn zijde..
Geen goede combinatie.. al had ik ook geen voertuig op mijn weghelft verwacht..
Alleen, die kon niet veel anders omdat zijn weghelft weer geblokkeerd was door een geparkeerde vrachtwagen...

----

Vooral klote dat de koplampbevestiging (weer) een probleem wordt (vermoed ik). Vorig jaar, bij aankoop, zelfde problemen gehad..
Bumper is nog heel, niet gescheurd.. Wel bevestiging 'losgeschoten'.. beetje krom gedrukt..
Radiateur is nog nét heel.. wel een afdruk van een richel van het voorframe in de lamellen.. kijken hoe dat zich houdt.

Die trek je eenvoudig recht met behulp van een boom en een vrachtwagenspanband.
Spul is zo slap dat je het eenvoudig weer recht trekt.

Overigens had ik met de BX net zo'n leuke koelvloeisoffontein.

Inmiddels ligt de motor eruit en is de kop eraf.

De koppakking was een grote koekenbrij.

Komt weer goed.

stoterstangen90 zei:
Die trek je eenvoudig recht met behulp van een boom en een vrachtwagenspanband.
Spul is zo slap dat je het eenvoudig weer recht trekt.

(..).

Heb je zin in een extra project?

Vorig jaar met een professionele trekbalk / menselijk handelen ook 'recht' getrokken (foto's een paar pagina's terug te zien). Alleen, juist die vermaledijde koplampbevestiging 'oogjes' krijg ik met de hamer niet eens 'recht'.. :(

@durashift: Balen van de AX. Mocht je toch interesse hebben in een opvolger. De door mij eerder genoemde Saxo gaat mogelijkerwijs toch ingeruild worden. Heb je echt een goede auto aan. Bij interesse pb.

Vanochtend afscheid van de AX genomen. Gedoneerd aan de (auto)techniek afdeling van de plaatselijke ROC.
Krijgt ie (tijdelijk dan) een 2e leven als leer/sleutelproject:)

Deze herfst autodelen met de ZX van mijn moeder, blijf dus nog ff fransrijder.

Even een schopje voor dit topic, een mooie CX Prestige past hier wel!

Vandaag de eigenaar / auto ontmoet (van) een CX Prestige, waarvan de huidige eigenaar ooit eerder ook eigenaar van was, hij heeft heel lang naar de auto gezocht, en heeft hem uiteindelijk teruggevonden en teruggekocht. Mooi verhaal dus, schitterende auto in dito staat, gespot te Dordrecht vanavond, we hadden een fijn gesprekje samen over de auto en over zijn CX / mijn Peugeot 505. Met toestemming foto's gemaakt overigens.
22266466361_2eedd7c23c_c.jpg

21634982583_d827059cb3_c.jpg

stoterstangen90 zei:
Overigens had ik met de BX net zo'n leuke koelvloeisoffontein.

Inmiddels ligt de motor eruit en is de kop eraf.

De koppakking was een grote koekenbrij.

Komt weer goed.
Inmiddels is de BX weer een rijdende auto. Staat ook weer thuis inmiddels. Voor de APK moeten er nog wel wat kleine dingen worden opgelost.

@ss90: Mooi!

Laat ik ook eens proberen om dit topic weer een schop tot leven te geven. Zo'n 5 jaar terug ben ik actiever geworden op dit forum toen ik kennis had gemaakt met enkele forummers na een oproep. Ik moest namelijk binnen Enschede verhuizen omdat mijn studentenhuis werd opgeheven, had de Acadiane van mijn vader geleend (die zelf met vakantie was), maar de Aca werkte niet mee. Hortend en stotend had ik het tot voor de deur gered, maar aanslaan wilde hij niet meer. Anne Jan had ik een pm gestuurd, die me naar FD en ENTE verwees voor technisch inzicht. Beide heren zijn wezen kijken, maar hun oplossingen waren van korte duur, na een ritje was het weer gedoe. Na anderhalve week is mijn vader, terug van vakantie, naar Enschede getogen om de Aca tot leven te wekken. Volgens hem was er geen enkel probleem...

In de afgelopen jaren is mijn relatie met de Aca eigenlijk niet veranderd. Te veel kreeg ik te maken met ongelukkige toevalligheden, blijkbaar heeft het karretje gewoon een hekel aan me. Anderhalf jaar terug was misschien wel het hoogtepunt, toen ik drie pogingen heb gedaan om met de Acadiane naar Frankrijk op vakantie te gaan. Elke poging kwam ik verder, maar toen hij bij de derde poging begon te sputteren bij Maastricht ben ik toch maar omgekeerd en heb de C3 Pluriel meegepakt. Iets veiliger.

Nu de reden van deze post:
Afgelopen maand zat ik in hetzelfde parket als vijf jaar terug. Weer een studentenhuis opgeheven (of eigenlijk iets meer gedoe er omheen, maar dat doet er hier niet toe). De gelegenheid heb ik aangegrepen om nu echt samen te gaan wonen. Met veel geluk last minute nog een huisje weten te bemachtigen, bij Guus om de hoek. (misschien heeft hij de BX wel op de singel zien staan) Mijn ouders waren weer op vakantie, dus ik stond er weer alleen voor en heb de Acadiane opgehaald bij het lege huis van mijn ouders. Starten was bijzonder moeizaam, maar na enige stilstand kon ik dat wel begrijpen. Met het laatste rukje van de startmotor kwam er leven in.

Heenreis en de eerste ritjes in Enschede waren geen probleem. Wel begon op een gegeven moment spontaan de motorkap te fladderen: Motorkapvergrendeling losgetrild van de motorkap. Heb ik weer, maar kan gebeuren. Moertje kwijt en M7 is natuurlijk niet standaard, maar gelukkig mocht ik er eentje meenemen bij de Kwik Fit (zijn ze toch ergens goed voor).

Verhuizing afgerond, de Aca bleef nog even in Enschede. Zelfs een keer meegenomen naar mijn bijbaan in Almelo, veel leuk commentaar gekregen. Op een koude ochtend had ik door wat gedoe met verhuizen van vervoersmiddelen de Aca bij mijn nieuwe huis staan en mijn fiets niet. Dan maar met de Aca naar bijbaan2. Hung-huuuung-huuuuuhuuuungng... Enkele trage slagen van de startmotor wist hij eruit te persen, meer niet. Dan maar met de reservefiets te laat komen, bah. 's Middags nog een keer proberen, hij is nog nooit sneller aangeslagen. Maf ding.

Afgelopen weekend wilde ik hem weer terugbrengen naar mijn ouders, wegens omstandigheden met een tussenpoos in Haarlem. Ik weer naar de Aca gelopen, die wegens gedoe met vervoersmiddelen (hoe verhuis je die?!) nu weer bij mijn oude huis stond. Het was fris, maar had niet gevroren zoals de vorige keer, dus het starten zou nu wel moeten lukken. Dacht ik. Niet dus. Na het ding gevoelsmatig volledig leeggestart te hebben, de startmotor draaide nog een klein schokje per draai aan de sleutel, deed ik de verlichting aan. Die brandde hard als altijd. Wat me ook wel logisch leek, na totaal misschien 30 seconden starten hoort een accu niet leeg te zijn. Mijn vermoeden is dat er ergens in de startmotor zelf een verhoogde weerstand zit o.i.d.

Die kennis zou me echter niet van mijn plek krijgen. Gelukkig ken ik iemand bij een studentenhuis in de buurt. Hem dus eens gecontacteerd om te helpen. Hij zou me wel aanduwen, was al eens eerder gebeurd toen de accu van de BX leeg was. Fijn dat de Aca licht is, dan kan aanduwen in je eentje. Zo kwam het ding weer tot leven. Vriendin opgehaald bij huis, maar voor de reis naar Haarlem wilde ik nog tanken. Nu moest de zooi toch wel los gekomen zijn? Nee hoor... Mijn vriendin dus een spoedcursus 'starten met aanduwen' gegeven en zelf aangeduwd met haar achter het stuur. Het was even eng, maar lukte en probleemloos knorden we naar Haarlem. Daar heeft hij anderhalve dag gestaan voor ik verder ging naar mijn ouders in De Bilt. Starten ging probleemloos... De lange rit had de auto blijkbaar goed gedaan. Of zou het dan toch de accu zijn? Ik zou het vreemd vinden...

Ach, ik ben er in elk geval vanaf en mijn vader zit er weer mee opgescheept. Kan hij er eens mee kijken. Als hij klaar is met verbouwen. En de DS die nog steeds met kapotte versnellingsbak staat. En een Traction die al jaren op restauratie staat te wachten. Ach, hij zal er wel weer niks aan doen omdat hij nooit problemen heeft... :rolleyes:

Ik rijd nog even met de BX in de rondte (dit jaar niet veel gedaan behalve rijden, wel een korte vakantie Duitsland met het rode monster) en dan mag hij weer de stalling in. Volgend seizoen moet ik weer wat meer aan onderhoud en mooimakerij doen, heb ik mezelf voorgenomen.

Aparte verschijning, deze auto het begin jaren tachtig geracet in een toerwagen kampioenschap.

Terug
Bovenaan