Fransrijderstopic 30: 2014 - 20xx Cavaliers français pour toujours

Zonder rolbeugel, gewone stoelen en een achterbank? Of is de auto weer "teruggetuned" naar een burgermansuitvoering?

Haha, MWH! Hoewel feitelijk niet leuk, is het wel vermakelijk om te lezen. Hopelijk is je relatie met je partner beter dan met de Aca :T.

Mooi verhaal, inderdaad:p
Volgens mij is m'n oude tip van destijds nog houdbaar: breng 'm naar de vakman, die maakt er een betrouwbaar gebakje van!

Ik ga d'r geen geld in steken, dan gaat de BX nog altijd voor. Die trouwens vorige week ook ineens vlak na de koude start (bij uitrijden parkeervak) afsloeg en niet meer wilde starten. Daarna heb ik het niet meer durven proberen, eerst even prioriteit geven aan mijn tentamen van komende donderdag.

Leuk verhaal MWH. De Aca ziet er knap uit van buiten(y)

Vervoersmiddelen verhuizen..? De fiets kan toch wel achterin de Aca als een matras ook past? ;)

Iemand een mening over deze specifieke 206 GTI / aanbieder? Ben erg benieuwd, anders ga ik hem waarschijnlijk aanstaand weekend halen.

https://www.autobedrijfdima.nl/Peugeot/206/2.0-16V-GTI-Climate-Control-2229373/2158/1/1/details.aspx?zoek=&mrkid=62&mrk=Peugeot&mdlid=1016&so=lijst

Durashift zei:
Vervoersmiddelen verhuizen..? De fiets kan toch wel achterin de Aca als een matras ook past? ;)
Ja, dat kan ook wel, maar blijkbaar vond ik dat niet handig. Ik heb nu al geen idee meer waarom ik dat niet gedaan heb. o_O

@jeust: Ik heb er geen verstand van, maar het lijkt me een leuk bommetje. (y)

Op de valreep van het oude jaar wil ik iedereen nog het beste wensen voor 2016.
Dit jaar was extreem druk voor mij, veel gedaan gezien en beleefd. Soms behoorlijk stressvol, maar het was een mooi jaar.

Afgelopen 1,5 jaar heb ik met heel veel plezier Saab gereden dagelijks. Enorm genoten van de snelheid comfort en vermogen. Maar de leeftijd begon toch wel tekenen te vertonen en het werd mij teveel hobby auto. en daar heb ik te weinig tijd voor.

Vanaf 2016 zijn we weer volop Citroen rijders, want vandaag krabbel gezet onder deze C3!

Over een week, of misschien 2 halen we hem op!
23790836500_a7d0c2b1b9_c.jpg

24060426786_f9bba9355e_c.jpg

Da's een nette wagen FD(y)
Komen er ook weer stickers van je bedrijf op? Die SAAB was daardoor zeer herkenbaar. zag 'm vaak staan verderop aan de dijk bij Benno:)

Nee deze zal vast wel iets herkenbaars krijgen, maar zeker niet zo uitgesproken als de Saab. Deze is mij te nieuw en te netjes om zoiets mee te doen :)

2016....Kan je gelijk even de topictitel aanpassen van 2014 naar 2016:)

Zalig uiteinde allemaal!

2r559gy.jpg

ENTE zei:
2016....Kan je gelijk even de topictitel aanpassen van 2014 naar 2016:)

Zalig uiteinde allemaal!

2r559gy.jpg

:)

Voor mij begint het nieuwe jaar met een nieuwe/oude wagen.
Vanaf maandag een nieuwe job en de leasewagen voor een mooie prijs van de leasemaatschappij overgenomen. Zo kan ik nog enkele jaren van een goed onderhouden C5 Tourer genieten...al zal dat niet meer voor de job zijn: kantoor op 1,5 km van thuis: dat lukt wel met de fiets;)

iDS zei:
Zo kan ik nog enkele jaren van een goed onderhouden C5 Tourer genieten...al zal dat niet meer voor de job zijn: kantoor op 1,5 km van thuis: dat lukt wel met de fiets;)

Rijd jij dan zoveel privé dat diesel interessant is?

TALBOT

TAGORA 2.2 GLS

89-ZF-RB
Vul hieronder uw kenteken in:
B
Datum eerste toelating
05-03-1981
I
Datum tenaamstelling
31-12-2015
Tijdstip tenaamstelling
10:21
Datum eerste afgifte Nederland
08-01-2008

Ik heb voorlopig dit te melden: De Tagora staat nu officieel op mijn naam. Dus nu 4 auto's met een Frans merk in bezit.

speedtouch zei:
iDS zei:
Zo kan ik nog enkele jaren van een goed onderhouden C5 Tourer genieten...al zal dat niet meer voor de job zijn: kantoor op 1,5 km van thuis: dat lukt wel met de fiets;)

Rijd jij dan zoveel privé dat diesel interessant is?

Nee, alleen was de gevragde prijs erg scherp. Voor een benzineversie (erg schaars trouwens in België) zou ik al snel enkele duizenden Euro's meer kwijt zijn.
Bovendien zou ik dan nog een trekhaak moeten laten monteren, wat het verschil enkel vergroot.
De meerprijs aan verkeersbelasting wordt ook deels gecompenseerd door een lagere verzekeringspremie.
Dat alles samen maakt het voor mij toch nog de moeite waard.

A.BRANDHORST zei:
Datum eerste afgifte Nederland
08-01-2008

Ik heb voorlopig dit te melden: De Tagora staat nu officieel op mijn naam. Dus nu 4 auto's met een Frans merk in bezit.

sow,
was dat ophaalproject al in 2007/8 ?! Voor mn gevoel veel minder lang geleden...

FLYING DUCKMAN zei:
Nee deze zal vast wel iets herkenbaars krijgen, maar zeker niet zo uitgesproken als de Saab. Deze is mij te nieuw en te netjes om zoiets mee te doen :)

Hoe zag je Saab er dan uit?
(kon geen foto ervan vinden op je website)

Gefeliciteerd hiermee. Leuk, een e-HDI denk?

Gebruikte diesel en dan 40 duizend kilometer per jaar, dat moet wel uit kunnen (als je afschrijving meetelt in de kostenberekening..).

Ja wel diesel en in denk dat we hier zeker een jaar of 4 in gaan rijden, dat hebben we onderling afgesproken.

Onze Saab nu ziet er zo uit
22357700923_1cba772f66_c.jpg

de nieuwere 9-3 ziet er zo uit...veel minder mooi.
3.jpg

Meld mij ook even met mijn Twingo uit `98. 162xxx op de teller op dit moment, hopelijk zonder problemen richting de 2 ton! Eergister zonder problemen door de APK gekomen met complimenten van de keurmeester.

ru4wxdW.jpg

FLYING DUCKMAN zei:
Ja wel diesel en in denk dat we hier zeker een jaar of 4 in gaan rijden, dat hebben we onderling afgesproken.

Onze Saab nu ziet er zo uit
22357700923_1cba772f66_c.jpg

Ah, ziet smaakvol uit wat mij betreft. (y)
Past zeer goed bij de rally / classic fotografie, vind ik.

C3 is dan toch anders.. past misschien beter bij de zakelijke (productfotografie) kant. De blauw gele baan zou je erin kunnen houden.. de 'sponsoren' past wat minder, denk ik.. (visueel dan..)

Welkom hier, Braadslee.. Schrijf je avonturen met de Twingo in dit topic, dan komt het hier ook wat meer tot leven ;)

Durashift zei:
Welkom hier, Braadslee.. Schrijf je avonturen met de Twingo in dit topic, dan komt het hier ook wat meer tot leven ;)

Hehe, nee daar is mijn eigen topic voor ;) Dankje Durashift!

Het jaar weer zwevend begonnen!
SAM_3015 by twan238, on Flickr

ook nog steeds een 100% Frans wagenpark hier :) toch nog maar even een overzichtje?

Citroën Dsuper 1972
Citroën GS Club 1977
Citroën BX 16 TRS 1983
Peugeot 205 1.1 GL 1984

Ja tijd vliegt inderdaad!

Durashift> Die striping was heel specifiek voor Saab en was eigenlijk alleen voor een rally een jaar geleden waar ik als fotograaf bij was, maar ik kreeg zoveel positieve reacties dat ik het erop heb laten zitten. Ik werd er erg herkenbaar door.

Maar op de C3 komt het niet te zitten. De C3 wordt ook ingezet voor het fotografiewerk, maar daarnaast zal hij ook regelmatig in gezet worden door Mme FD om mee naar het werk te rijden. Dan blijft de C1 wat vaker staan. We merken nu al dat we veel lange afstanden met de Saab deden en de kms van de nieuwe C1 zijn naar beneden gezakt, van dik 25000 bij onze eerste C1 tot nu 18000 denk ik.
De C3 mag aan de bak, zal wel zo'n 40000-45000 km worden per jaar

Ja, ik zal 'm missen die herkenbare SAAB...:T
Hoe moet dat nu? Ik zou 'm gewoon toch volplakken FD, dan herkennen we je weer:D

Dat sluit ik niet uit dat dat ooit nog eens gebeurt.
Maar voorlopig, 18 januari hoop ik D.V. naar Zuid-Afrika te gaan, voor een 17 daagse safari. Dat dan weer wel.
Als je alleen bent, zoals ik, moet je zelf de slingers maar ophangen. Een ander doet het niet!

Verder iedereen al het goede voor 2016 toegewenst, zakelijk en privé.
Voorlopig heb ik maar 1 auto waar ik legaal mee mag rijden, de 605.

Iedereen het beste gewenst voor 2016! Op een hoop leuke, veilige en vooral Franse kilometers. ;)

Overigens is er ook dit jaar weer een Franse Autodag voor de liefhebbers. ;) Mochten mensen nog klachten/verbeterpunten hebben n.a.v. afgelopen jaar hoor ik deze ook graag in de PM. :)

Goh, 15 pagina's Fransrijders topic in 2 jaar (!).
Er zijn wel eens andere tijden geweest.

@ FD, mooie C3, veel comfortabele en veilige kilometers toegewenst! (y)

@Albert, fijne vakantie. Schijnt erg mooi te zijn daar!

@Auto-fan, ik zal de datum in de gaten houden. Wellicht kan ik dit jaar wel komen.
Was er afgelopen editie geen bezoek van de AutoWeek redactie bij? Ik heb daar nooit meer iets van gezien/vernomen.

@ENTE, sterkte met je inferieure rammelbak dit jaar. :T :p

En de rest natuurlijk ook allemaal veel (auto)plezier in 2016!

Autoweek zou komen, maar uiteindelijk 'is daar iets tussen gekomen' idd. Ze hadden wel toegezegd te komen idd!

Wat is het onmeunig rustig hier. Hebben jullie elkaar niets meer te vertellen? :)
Uiteraard ga ik zelf ook nog wel even kijken, maar ik heb wellicht interesse in deze C5 en was nieuwsgierig naar jullie input. Speciale punten waar op te letten en kent iemand toevallig de garage? Het leek me zelf geen gekke combinatie.
Jaja, wellicht worden we nog eens Fransrijder. :cool:

Auto-fan zei:
Autoweek zou komen, maar uiteindelijk 'is daar iets tussen gekomen' idd. Ze hadden wel toegezegd te komen idd!
Degene die zou komen bleek toen ziek te zijn en het was te kort dag vervanging te regelen. Zoiets kan altijd gebeuren.

@ De Schaduw: heb helaas geen specifieke kennis mbt de C5, dus kan je daar niet mee helpen. Wel ziet hij er netjes uit zo op het oog. :)

Hé, een reactie! :D

Bedrijf klinkt ook wel goed, kan zo geen gekke dingen vinden. Juist erg veel positieve reacties (want me dan stiekem weer een beetje huiverig maakt...)

Ik vind het uiterlijk van een C5 behoorlijk zouteloos, hoewel ik er inmiddels na 16 jaar wel aan gewend ben. Het interieur van dit exemplaar vind ik dan weer wel fraai, en dat is toch het gedeelte waar je het meest tegenaan kijkt als eigenaar.
De 2 liter 16v is behoorlijk bomproof.

Ik zou zeggen, doen.

@De Schaduw:
zwak punt van de eerste serie C5 was de elektronica en met name de bekabeling die alle onderdelen verbond (een soort busbar) waarin wel eens storingen voorkwamen en waardoor er op elektrisch vlak eigenaardige dingen kunnen gebeuren. Een testrit en alle verlichting eens ontsteken zal wel uitsluitsel geven.
Bij de gemelde kilometerstand zou er geen probleem mogen zijn met de vering. Kan je gemakkelijk testen door de carrosserie naar beneden te drukken bovenop een veerpunt. De wagen moet uitveren zonder na te deinen. Ook eens het niveau van de hydraulisch systeem checken: wagen in zijn hoogste stand zetten. Onder de motorkap vind je een reservoir met vlotter onder kijkglas. De vlotter moet zich tussen de markeringen bevinden (zie ook instructieboekje)

Dank voor de reacties!

@ss90: Echt supermooi issie van buiten inderdaad niet maar je hebt wel veel auto voor je geld en ik ben wel eens nieuwsgierig naar een wat ruimere fransoos.
@iDS: Bedankt voor de tips. Als het tot een proefrit komt zal ik hier zeker op letten. (y)

Je zou dan ook een Laguna kunnen overwegen,die vindt ik er toch fraaier uitzien en is ook comfortabel.
Volgens mij is die ook beter verkocht waardoor de keuze wat groter is.

Laguna rijdt sowieso anders dan een C5 met veerbollen.. Hoewel de C5 wel wat lichter had gemogen.

Zowel Laguna als C5 zou ik laten staan uit die periode. Beter even iets meer geld uitgeven voor het vernieuwde type van beide modellen...En dan prefereer ik persoonlijk de Citroën boven de Laguna als het om betrouwbaarheid gaat.

Een C5 met onderhoudshistorie is best aan te raden als je een ruime comfortabele auto zoekt. Een Hpi; afblijven. Een 1.8 is te karig. Verder zwakke punten; stuurleidingen (lekkages) piepende en versleten remmen aan achterzijde. Electronica, daar moet je geluk mee hebben maar dat is voor meer dingen zo. Neem digitale tv van KPN, sinds drie dagen in bezit, drie dagen ellende.....

Terug
Bovenaan