Gewoon Dirk: 1995 Cadillac Eldorado Touring Coupe + 2008 BMW 118i M-sport Cabriolet + 2009 Honda Insight + 2006 Renault Scenic

Leuk filmpje Dirk, moest bij de titel ook meteen aan dit topic denken.
Grappig om weer een extra gezicht bij een forummer te hebben, altijd maar de vraag wie er nou achter de naam schuil gaat, in dit geval dus gewoon Dirk.

Leuk filmpje Dirk! Ik had meteen door dat het jouw auto was.
Iets met een kenteken-afwijking van mijn kant... --> "Een grote Amerikaan met JS in het midden, moet Gewoon Dirk zijn"

@Tomolino - Mooi gezegd, inderdaad gewoon Dirk!

@madmat1986 - Thanks! Bijzonder hoe zoiets als een kenteken meteen voor herkenning kan zorgen.

@uwbuuurman & NicoGTR - Dank jullie beiden!

@MWH - Ook jij bedankt en inderdaad, het is echt een hele eer. Vooral alle leuke reacties van iedereen. Hier op het forum, onder het filmpje zelf, van familie en vrienden en zelfs op youtube zie en hoor ik bijna alleen maar positieve reacties. Als ik het zelf kijk zie ik vooral dat het onwennig was zo voor de camera, gelukkig valt de rest dat niet zo op!:T

Dat je die Cadillac nu al vier maanden hebt, wat vliegt de tijd toch ook! Mooi dat de auto zo mooi in de belangstelling staat, niet alleen van jezelf getuige de updates iedere keer, van je partner en van omstanders, maar nu ook een artikel én filmpje! Die zijn allebei erg gaaf geworden. Leuk om ook een gezicht te hebben bij een forummer :p

@Pjötr - Dankjewel, het blijft een feest om te kijken!

@Rutger - De tijd vliegt zeker met zo'n vliegend tapijt onder mijn kont. En dankjewel, ik ben echt heel blij met hoe het artikel en het filmpje geworden en ontvangen is. Misschien moet je de Scoupé ook maar aanmelden, kan ik ook een gezicht bij een forummer krijgen ;) :p

@Smarter - Dankjewel. Overal hoor ik positieve geluiden over mijn enthousiasme. Dat wordt echter teweeg gebracht door die auto, dat is de echte ster!

Ik heb je gisteren nog gezien en je wagens ook weer bewonderd. Het leder is mooi geworden en ook het embleem staat geniaal. Maakt de kleurrijke Cadillac nog kleurrijker!
Dat een auto met gouden ornamenten hier misschien als fout gezien wordt heeft misschien wat te maken met het grauwe en soms eentonige straatbeeld van Nederland? ;)

Ga zo door met dit stukje Detroit Iron!

Dirk, wat een leuk filmpje bij Autoweek ;)! Je ziet je passie en geluk over je wagen eruit springen. Dat had ik ook nog tegen je vriendin gezegd haha. Ben toen nog speciaal het blad nog wezen kopen!
Ik moet echt wat actiever worden op het forum, want ik mis genoeg van jouw updates. Daarnaast vind ik het gouden ornament op de motorkap geniaal hehe. Past wel bij het merk en de auto natuurlijk.

@Marc - Een beetje een late reactie. Vorige week was inderdaad erg gezellig maar dat is het al gauw als je ons bij elkaar zet heb ik de indruk! Ook heel leuk o, je eens aan mijn vriendin voor te kunnen stellen, ze vond je een heel aardige en rustige jongen dus je bent welkom zo vaak als je wilt!

@BraboPower - Bedankt. Dat filmpje is inderdaad erg leuk geworden, verder hebben we het er gisteren nog over gehad natuurlijk! Ik zal snel ook een berichtje plaatsen in jouw topic, ik heb immers nog een paar leuke foto's van jouw bolide op de camera staat. Hier alvast een voorproefje, stiekem wil de Clio ook een Eldorado zijn...

Dan de kleinste update ooit, afgelopen dinsdag heb ik het volgende ontvbangen per post:

Wat leuk om een folder van je eigen auto te hebben. Ook de fantastische verhalen die ze weten te vertellen over de Eldorado zijn geweldig.
Om even te citeren: "De Northstar doet zijn werk in alle rust en stilte, daarom is de startmotor uitgerust met een systeem dat deze stopt zodra de motor draait." Geloof me, als die motor aanslaat heb je dat echt wel in de gaten al is het maar vanwege alle dieren in een straal van vijftig meter die geschrokken wegschieten. :)

Verder heb ik nog een paar leuke plaatjes. Laatst had ik even het idee in de Verenigde staten te zijn beland.

Ik mag de Cactus natuurlijk niet vergeten, hierbij ook een plaatje van hem/haar.

Hah, vooral dat 2e plaatje van dat parkeerterrein doet idd best wel Amerikaans aan op de een of andere manier! Tof! zucht, krijg gelijk weer "heimwee"
Tis inmiddels bijna precies een jaar geleden dat wij vertrokken naar Californië voor de meest epische road-trip in mijn leven.
Heerlijk hoe je daar eigenlijk nergens zorgen had over "ruimte" en "zou er wel parkeerplek zijn?" :D

Dirk het was weer erg leuk om een bezoek te brengen bij jullie thuis. Het zonnetje maakte het nog eens extra fijn ;)! Maar inderdaad de Clio wilde stiekem een Amerikaanse zijn. Ik ben benieuwd naar de foto's in het groot ;)! Ik zie ze vanzelf wel verschijnen hehe.
Cactus moet natuurlijk ook regelmatig in het zonnetje worden gezet hé! Want het blijft een geniale wagen in alle opzichte.
Je hebt in ieder geval weer lees voer in huis.

Ik had gehoopt een foto te vinden waar zowel de Caddy als de Cactus op staan, maar helaas :D Is er toevallig toch een duoportret beschikbaar?

Wouter82 zei:
Ik had gehoopt een foto te vinden waar zowel de Caddy als de Cactus op staan, maar helaas :D Is er toevallig toch een duoportret beschikbaar?

Zo'n duoportret is er nog niet nee, wel een goed idee om eens te doen. Als ik binnenkort tijd heb ga ik er mee aan de slag!

Streven is maandag de definitieve versie klaar te hebben. Maar maak er geen halszaak van hoor, het is op zich prima.

Ik ga er zeker niet mijn weekend voor omgooien, maak je geen zorgen! Maar mocht ik het toevallig zo voor elkaar krijgen dat ik beide auto's gezamelijk op een leuke locatie heb dit weekend dan zal ik in ieder geval één foto voor het eind van het weekend hier plaatsen. ;)

@Wouter.

Bij gebrek aan een hulpje om de auto's even naar een mooie fotolocatie te rijden heb ik ze gewoon maar bij mij achter naast elkaar gezet. Als je de foto met alleen de Cadillac mooier/leuker vind moet je die maar gebruiken. Beide auto's zijn hier in ieder geval wel brandschoon!

Ik durf het bijna niet te zeggen, maar wat lijkt de Cactus groot naast de Cadillac! Nu zijn auto's in de laatste decennia natuurlijk een stuk breder, hoger en langer geworden, maar op dat laatste vlak trekt de Cadillac nog altijd (letterlijk) een lange neus naar de Cactus, dus het zal ook wel aan het perspectief liggen :)

Het zijn inderdaad twee totaal verschillende auto's en ja, de Eldorado oogt haas klein naast de cactus.
Het perspectief speelt hem hier parten, vooral ook doordat de Cadillac verder naar achteren staat en omdat de ondergrond afloopt naar rechts (de goot is nog net zichtbaar). De Cactus heeft een korte, bolle neus waardoor hij lekker fors oogt waar de Cadillac een lange, hoekige neus heeft die langzaam naar beneden duikt. Hierdoor oogt die lange neus verschrikkelijk veel lager. Ook staan de wielen bij de C4 verder naar buiten wat hem een meer vol voorkomen geeft. Grappig is trouwens dat beide op 16" velgen staan, de Eldorado op iets breder rubber dan de Citroën (225 vs 205)

Ik ga nog een keer een volledige serie maken met beide auto's op rechte ondergrond voor-achter-naast elkaar. Ik denk dat dat wel leuke plaatjes op moet leveren.

En Wouter, dankjewel! Eerst vond ik het maar een doorsnee foto, maar hoe langer ik kijk hoe leuker ik hem ga vinden.

Maar dat is het grappige aan die cactus vind ik... merkte ik ook toen ik er in reed. Kwa afmetingen is het absoluut geen grote auto, maar door zijn SUV achtige voorkomen lijkt ie gewoon een stuk groter dan ie is :)

Daar heb je helemaal gelijk in Omni, overigens zijn ze ook slim omgegaan met de ruimte. Daardoor is de praktische bruikbaarheid van de Cactus een stuk groter dan die van de V40 die ik eerst had.

Momenteel valt er niet veel te melden over het wagenpark. Het is vooral veel rijden en af en toe schoonmaken. Wel heb ik twee korte filmpjes gemaakt van (het geluid van) de Cadillac. De eerste is opstarten met koude motor en voorzichtig wat toeren maken. Bij het tweede filmpje was de motor goed op temperatuur (ruim een uur gereden) dus kon hij wat meer de toeren in getrapt worden. :D

https://youtu.be/al4ySPBFnCM

https://youtu.be/5HkMYuRTMGM

Na even met de camera te hebben geschud kwamen er zowaar nog twee plaatjes van mijn wagens uitgevallen.
Zie hier de Cadillac!

En natuurlijk niet te vergeten de Citroën!

Dat geluid van je Caddy is trouwens wel monsterlijk bruut, godsamme zeg :eek:

omniradius zei:
Dat geluid van je Caddy is trouwens wel monsterlijk bruut, godsamme zeg :eek:

Haha ja dat geluidje blijft verslavend zeg! En dan komt het op zo'n video maar half over...

Joël D. zei:
Wow. Klinkt echt als een sportwagen joh. Had ik niet verwacht. (y)

Ja daar stond ik in het begin ook van te kijken! Overigens is niet alleen het geluid als dat van een sportwagen, zo voelt de acceleratie ook! Hij sleurt er echt met het grootste gemak aan.

[size=small]Edit: Reactie van Joël ook even meegenomen![/size]

Zo dan, de Eldorado klinkt echt als een held! Glorieus gewoon :eek: een collega van mij Had een Seville/STS met volgens mij dezelfde Northstar motor maar die klonk lang niet zo lekker.

Hele fijne plaatjes van beiden bolides ook weer, top!

@Bofkont - :T(y)

@Twix - Dankjewel! De Cactus verveelt inderdaad ook nog steeds niet. Wat me opvalt is dat hij het vreselijk goed doet blij kleine kinderen
Allemaal vinden ze het een leuke auto, willen ze hem knuffelen of voelen aan de airbumps. Sommige blijven met verwondering van een afstandje staren.

@Barri - Ik denk dat dat geluid zo fijn is om de pijn te verzachten van de brandstofkosten. ;)

@Zadelsnuiver - Ik weet ook niet of hij standaard zo hoort te klinken. Toen hij met de oliewissel op de brug stond had ik wel de indruk dat er een erg lang stuk pijp zat tussen de kathalisator en de eerstvolgende demper, wie weet is er een demper tussenuit gehaald.

@Pjötr - Dankjewel! Daar waar die Cactus foto is genomen is een leuke fotolocatie inderdaad, veel mooie graffiti en een groot contrast tussen lichte en donkere gebieden. Volgens mij weet jij ook wel waar het is...

Ik denk ook dat je Caddy is aangepast. Hij klinkt echt echt heel bruut, en ik kan me haast niet voorstellen dat ie af fabriek zo zou klinken. :p

Gekke is dat je het in de auto niet zo merkt, want toen ik dat stukje met je meereed is het motorgeluid bij stevig optrekken me (uiteraard :T ) wel opgevallen, maar het uitlaatgeluid eigenlijk niet....

Klopt wat je zegt, het uitlaadgeluid zit echt achter de auto. Toch hoor je hem wel een beetje als je weet waar je op moet letten. Ik zal eens op inderzoek gaan hoe de uitlaat er uit hoort te zien, dan weet ik meteen of er dempers ontbreken.

Eenvrijeusernaamiserbijnaniet zei:
Die Caddy klinkt echt onwijs zeg! o_O Heerlijk geluid!

We moeten nog steeds eens een meeting kortsluiten, ben ook wel heel benieuwd naar het live geluid van jouw rode bom!

Gewoon Dirk zei:
Die Caddy klinkt echt onwijs zeg! o_O Heerlijk geluid!

We moeten nog steeds eens een meeting kortsluiten, ben ook wel heel benieuwd naar het live geluid van jouw rode bom!

We wonen alleen een halve wereldbol van elkaar vandaan... :) Zal laten weten als ik weer eens daar in de buurt ben. (y)

Misschien scheelt het als we andersom de bol om rijden. :D En insgelijks, mocht ik op jouw halfrond terecht komen dan hoor je het ook bijtijds!

Het is alweer veel te lang geleden dat ik hier nog eens gereageerd hebt! Supermooie foto's van de Eldorado en de Cactus, met als kers op de taart natuurlijk het geweldig begeesterend filmpje van jou met de Caddy!

Gewoon Dirk zei:
@Wouter.

Bij gebrek aan een hulpje om de auto's even naar een mooie fotolocatie te rijden heb ik ze gewoon maar bij mij achter naast elkaar gezet. Als je de foto met alleen de Cadillac mooier/leuker vind moet je die maar gebruiken. Beide auto's zijn hier in ieder geval wel brandschoon!

Mooie foto, Dirk, Het lijkt er op dat de Cactus groter is dan de Cadillac........

@Escher - Bedankt voor de leuke reactie! Het filmpje (is het heel schandalig dat ik hem nog steeds regelmatig bekijk?) van Autoweek is innderdaad de kers op de Eldorado-taart. Binnenkort moeten we onze coupés echt eens naast elkaar gaan zetten.

@Cabriorob - Inderdaad, de Cactus lijkt enorm op die foto. Zaterdag kan je zien dat dat wel meevalt... ;)

Terug
Bovenaan