A
Anoniem
Guest
Ik heb wel eens een stoel thuis een stuk mooier gekregen door hem te "scheren" met een tondeuse. Kortste stand.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Zadelsnuiver zei:Eerder gebaseerd op de Fiat Marea dacht ik.
Moderator
Dat is bijzonder schappelijk inderdaad!De afkoopsom was ongeveer anderhalf maandtermijn dat terwijl ik anders nog 11 maanden door had mogen betalen.
Ik ken dat van de Golf IV. Heb het eraf gepoetst met een schuursponsje, warm water en garagezeep. Was nog een stevig klusje! Daarna behandelen met plastishine, ik had die van Valma.Plakkerig dashboard: er zit een soort rubber laagje op wat ranzig wordt.

Oké, afschrijving zul je niet gauw hebben, eerder bijschrijving gezien jouw zorgen. Maar dan nog, voor die 11 maanden die nog resteerden (min anderhalf die je al als boete betaalt) lijkt de winst me dan vrij beperkt. Van die 11x150 gaat de afkoopsom af, je hebt nu even dubbele lasten, je gaat hoe dan ook wel weer (onderhoud- of verbeterings-)kosten maken aan deze aanwinst, waar dat bij de Cactus beperkter zou zijn. En vergeet ook het verschil in verbruik natuurlijk niet.Gewoon Dirk zei:Het jaarkilometrage terugschroeven levert hooguit een besparing op van 50-100 euro per maand. Voor het bedrag wat ik dan alsnog kwijt zou zijn kan ik, na MRB, verzekering en brandstof, tussen de 150 en 200 euro per maand reserveren voor onderhoud aan de Lybra.
Nico GTR zei:Dirk, RTFM of RTFS?
Read the F*cking Sticker.
Gewoon Dirk zei:
De Citroën C4 Cactus gaat per 13-06 met vervroegd pensioen, dit omdat ik sinds kort met de fiets naar het werk ga. Daardoor staat hij veelal werkeloos voor de deur en dan is private lease ineens wel heel duur. Gelukkig kon ik voor een schappelijk bedrag het contract afkopen en vanaf de dertiende is hij dus niet meer van mij.
Gewoon Dirk zei:@Engineer2 - Er werd nogal wat leentjebuur gespeeld binnen de FIAT groep destijds! Dankjewel overigens. Ik hoop dat ik nog lang mag genieten van deze Lybra.
Jammer dat we niet wat langer hebben staan kletsen gisteren, ik had graag de Corvette ook wat beter bekeken maar het is er niet van gekomen. De Lybra is weliswaar mijn eerste Lancia maar zeker niet mijn eerste Italiaan. Ik begon mijn automobiele carriere met een 33 1.4, deze werd opgevolgd door een 145 1.6 ts welke het veld mocht ruimen voor een Fiat Stilo 2.4 20V Abarth Selespeed. Ondanks dat er sindsdien ook een Japanner, twee Zweden twee Francaises en een Amerikaan de revue hebben gepasseerd blijf ik de Italianen een warm hart toedragen.![]()
Wellicht dat ik over een paar jaar ook iets milder denk over dit soort bedragen. Maar ik ben pas een half jaar aan het werk (en mijn vriendin studeert nog) en dan is 100 per maand wel voldoende. Genoeg andere zaken om geld aan uit te geven.Gewoon Dirk zei:@MWH - [...] Overigens ben ik kwijt aan MRB + verzekering nu ongeveer €100 in de maand kwijt aan de Lybra (61 MRB en 43 WA+). De Cadillac daarentegen is iets duurder. Met de nadruk op iets.. (85 MRB en 20 Youngtimerverzekering)![]()
MWH zei:Wellicht dat ik over een paar jaar ook iets milder denk over dit soort bedragen. Maar ik ben pas een half jaar aan het werk (en mijn vriendin studeert nog) en dan is 100 per maand wel voldoende. Genoeg andere zaken om geld aan uit te geven.Gewoon Dirk zei:@MWH - [...] Overigens ben ik kwijt aan MRB + verzekering nu ongeveer €100 in de maand kwijt aan de Lybra (61 MRB en 43 WA+). De Cadillac daarentegen is iets duurder. Met de nadruk op iets.. (85 MRB en 20 Youngtimerverzekering)![]()
![]()
41 MRB en 59 WA verzekering hier... 0 schadevrije jaren, omdat ik met de hobbyverzekering van de BX niets opgebouwd heb. En >50k ervaring in >200 verschillende auto's tellen niet. Het is niet anders. Ik hoop dat het per jaar hard daalt, maar vrees van niet.
Niels. zei:Ik ben even een paar dagen weg en er is alweer een leuke auto gekocht! Erg fraai ding, de kleur staat 'm ook erg goed.![]()

Gewoon Dirk zei:
Gewoon Dirk zei: