Gewoon Dirk
Wegverkenner
speedtouch zei:Jammer dat het zo gelopen is!
Opzich wel, al kan je niet altijd even veel geluk hebben met oudere auto's.
Gelukkig staat er alweer iets totaal anders leuks hier om het Lybra leed wat te verzachten.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
speedtouch zei:Jammer dat het zo gelopen is!

Gewoon Dirk zei:...nu weet ik het zeker. Ik ga er een onderdelenhandeltje mee beginnen.Lijkt me een leuke ervaring en je kan er op die manier meer aan verdienen dan wanneer ik hem gewoon naar de sloop zou brengen.
Monsieur Le Loure zei:Voordeel is dat als je er zelf een kras of deuk in rijd het je zelf niet zoveel boeit.
Ik heb ook zo'n auto, heerlijk. Ik ben contra-Bofkont
j.ko zei:Gewoon Dirk zei:...nu weet ik het zeker. Ik ga er een onderdelenhandeltje mee beginnen.Lijkt me een leuke ervaring en je kan er op die manier meer aan verdienen dan wanneer ik hem gewoon naar de sloop zou brengen.
Precies wat ik met mijn Alfa ook gedaan heb. Was inderdaad leuk, niet alleen het sleutelen, maar ook het handelen. Op twee lichtunits na (achterlichtbalk en mistlamp) ben ik alles intussen wel kwijt. Laat je de auto bij je thuis staan en haal je er wat vanaf als iemand wat nodig heeft (dan duurt het lang) of haal je er op een paar weekenden alles van waarde vanaf en leg je dat in het schuurtje / op zolder?
j.ko zei:Ziet eruit als een prima auto voor veilig dagelijks gebruik. Moet technisch in orde zijn, optisch maakt het wat minder uit. Hou je Cadillac mooi en deze goed (en maak hem niet te netjes).
MWH zei:Ook een LZ-kenteken, dat doet me maar weer realiseren dat mijn Rover heel ouderwets oogt. Logisch, maar confronterend.Qua staat komt hij wel ongeveer overeen. Genoeg te verbeteren, om het positief te stellen. Maar zoals Monsieur le Loure al zegt, het heeft ook zijn voordelen. Zoals jullie weten laat ik het ook maar lekker zo. Ik ben benieuwd of jou dat ook gaat lukken Dirk, of dat je toch aan het verfraaien slaat.
![]()
Gewoon Dirk zei:Ik had je inderdaad al even gemist Twix! Zo zie je maar, ook het AW forum draait gewoon door als je even niet kijkt!![]()
Twix zei:Gewoon Dirk zei:Ik had je inderdaad al even gemist Twix! Zo zie je maar, ook het AW forum draait gewoon door als je even niet kijkt!![]()
Goed te horen dat ik nog gemist word. Maar ben blij dat het Forum gewoon door draait, want ergens bevalt het me wel.![]()
Bossinkje zei:Laat ik eens bij het begin beginnen.. Jammer dat de Cactus het veld heeft moeten ruimen, maar wel begrijpelijk dat als een auto bijna alleen maar stil staat. Dan kost een auto eigenlijk alleen maar geld, helemaal als het een nieuwere auto betreft via Private Lease.
Dan de Lybra. Leuke wagen, echt iets apart. Dat zijn we inmiddels gewend van je, vooral kijkend naar die geweldige Amerikaan. Jammer van de problemen die je er mee hebt, begrijpelijk dat je besloten hebt hem weg te doen. Als het vertrouwen er niet meer is, is het plezier van de auto ook grotendeels verdwenen. Ik had toen exact hetzelfde met mijn Clio. Ondanks dat ik daar al heel veel aan had verspijkerd en er dus eigenlijk bijna niets meer kapot kon, was ik toch het vertrouwen in de auto kwijt en kon ik daarnaast ook nog een leuke inruildeal maken op de Ibiza. Waarschijnlijk als ik was doorgereden met de Clio had ik er geen problemen meer mee gehad, maar heb er geen spijt van gehad.
Dan de Saab. Een ietwat no-nonsense auto in mijn ogen. Geen stylingswonder, maar toch is het wel weer iets aparts. Ik heb Saabs altijd al mooi gevonden, al was ik persoonlijk voor een cabrio gegaan. De kleine schades kun je verwachten van een oudere auto, en die zie je gelukkig toch niet als je er in rijdt.
Veel plezier met de Saab, Dirk!
Engineer2 zei:SAAB cabrio's zijn duur. Namelijk een van de weinige die echt wintervast zijn. Ik denk dat deze sedan relatief een koopje was.
Qua hoek voor de foto moet je denk ik wat hoger je standpunt kiezen. Voor de achterkant in ieder geval. Wel 3/4 schuin. Het is wat tegennatuurlijk maar dat geeft de diepte.
Ik denk overigens dat de krasjes op de bumpers en deur met een lakstiftje, fijntjes schuren en weer polijsten aardig verborgen worden. De plekjes op het dak zijn uitgebeten vogelpoep. Ook stevig polijsten. Interieur... hmm. Het is een beetje rubber achtig he dat wat er afbladdert. Plastidip?
Los van de paar plekjes op het dashboard ziet het interieur er erg mooi uit en straalt klasse uit. Net even een stapje moderner en mooier afgewerkt dan de 9-3 ervoor.
Gewoon Dirk zei:Het moment is daar! De Honda heeft een nieuw baasje gevonden.
Na lange tijd van weinig actie is het eindelijk zo ver...
Ik had de auto al bijna aan een handelaar verkocht toen zich toch een liefhebber meldde.
De beste man houdt van de hoekige jaren '80 auto's en had eerder al een Volvo 242 en een Toyota Corolla sedan uit 1985.
Na een hoop mailverkeer in beide richtingen kon hij vandaag, de laatste dag dat er nog met de auto gereden mag worden, dan eindelijk langskomen voor een proefrit. De auto was in de staat zoals beschreven, de proefrit was enkel een formaliteit en we zijn direct doorgereden naar het postkantoor om hem over te schrijven.
Het ga je goed beste Accord, dat je nieuwe baasje maar vele leuke kilometers met je mag maken!
![]()
Gewoon Dirk zei:
Gewoon Dirk zei:Qua krasjes en plekjes bijwerken wil ik nog niet te hard van stapel lopen. Eerst maar zien dat de auto het een tijdje uithoudt. Die plekjes op het dak missen overigens echt lak op sommige stukken, iets wat ik nog niet eerder heb gezien bij uitgebeten vogelpoep. Voor wat het interieur betreft, het zijn vooral de plekjes op de radio waar ik me aan stoor. De deurklink bijvoorbeeld is bijna helemaal ontdaan van dat rubber achtige laagje, misschien dat ik die verder schoon maak en glimmend laat. Plastidip is wel een goede tip, valt dat ook te kwasten/bijtippen of kan je dat alleen spuiten?
Michanus zei:Gewoon Dirk zei:...
Het ga je goed beste Accord, dat je nieuwe baasje maar vele leuke kilometers met je mag maken!
Mooi wagentjeGoede oude techniek van honda
![]()
Engineer2 zei:Gewoon Dirk zei:Qua krasjes en plekjes bijwerken wil ik nog niet te hard van stapel lopen. Eerst maar zien dat de auto het een tijdje uithoudt. Die plekjes op het dak missen overigens echt lak op sommige stukken, iets wat ik nog niet eerder heb gezien bij uitgebeten vogelpoep. Voor wat het interieur betreft, het zijn vooral de plekjes op de radio waar ik me aan stoor. De deurklink bijvoorbeeld is bijna helemaal ontdaan van dat rubber achtige laagje, misschien dat ik die verder schoon maak en glimmend laat. Plastidip is wel een goede tip, valt dat ook te kwasten/bijtippen of kan je dat alleen spuiten?
Van oorsprong kwam Plastidip in een potje waar je onderdelen in doopt (hence the name) maar met een kwastje ging ook. Conrad verkocht het toen (dit is echt lang geleden) en we gebruikten dat spul bv in modelbouw om scherpe randjes van iets rubber achtigs te voorzien. Voor de auto heb ik het zelf ook nog niet gebruikt maar zal er binnenkort ook eens aan beginnen.
Gewoon Dirk zei:Twix zei:Gewoon Dirk zei:Ik had je inderdaad al even gemist Twix! Zo zie je maar, ook het AW forum draait gewoon door als je even niet kijkt!![]()
Goed te horen dat ik nog gemist word. Maar ben blij dat het Forum gewoon door draait, want ergens bevalt het me wel.![]()
Bevalt het je wel dat het forum zonder jou doordraait of bevalt het forum je wel?![]()

speedtouch zei:Het geeft toch een lekker gevoel als je het zelf kunt verhelpen!
omniradius zei:Haha, ja in deze "geweldige" Hollandse zomer kan je je inderdaad niet de luxe permiteren om geen goed werkende ruitenwisser op je auto te hebben
Nuttig karweitje dus![]()
Michanus zei:omniradius zei:Haha, ja in deze "geweldige" Hollandse zomer kan je je inderdaad niet de luxe permiteren om geen goed werkende ruitenwisser op je auto te hebben
Ik voel een beetje Sarcasme![]()
speedtouch zei:Het geeft toch een lekker gevoel als je het zelf kunt verhelpen!
Michanus zei:Net werk dirk![]()
Wat is er nog mis met de wagen dat je volgende week weer aan de bak moet ?
Mvg Michael![]()
omniradius zei:Haha, ja in deze "geweldige" Hollandse zomer kan je je inderdaad niet de luxe permiteren om geen goed werkende ruitenwisser op je auto te hebben
Zadelsnuiver zei:Weer lekker nuttig bezig geweest Dirk! En wat een mazzel dat het niet op de snelweg in de stromende regen gebeurde![]()
smarter zei:Dit soort kleine observeer-demonteer-repareer akties vind ik zelf ook altijd zo leuk. Gewoon als niet geschoolde monteur logisch nadenken en kijken of het lukt.
Volgens mij heeft Dirk nog een Lancia projectje staan. Een plus een maakt toch twee?smarter zei:Dat mis ik nu zelf op mijn vrije dinsdag. Nu dus aan het kijken naar wat leuks om ook weer lekker aan te prutsen en van te genieten.
Altai zei:Volgens mij heeft Dirk nog een Lancia projectje staan. Een plus een maakt toch twee?smarter zei:Dat mis ik nu zelf op mijn vrije dinsdag. Nu dus aan het kijken naar wat leuks om ook weer lekker aan te prutsen en van te genieten.![]()
smarter zei:Dit soort kleine observeer-demonteer-repareer akties vind ik zelf ook altijd zo leuk. Gewoon als niet geschoolde monteur logisch nadenken en kijken of het lukt.
Dat mis ik nu zelf op mijn vrije dinsdag. Nu dus aan het kijken naar wat leuks om ook weer lekker aan te prutsen en van te genieten.
Altai zei:smarter zei:Dit soort kleine observeer-demonteer-repareer akties vind ik zelf ook altijd zo leuk. Gewoon als niet geschoolde monteur logisch nadenken en kijken of het lukt.
Klopt helemaal Smarterleuk om te lezen en helemaal wanneer het weer in elkaar zit en alles werkt zoals het moet.
Volgens mij heeft Dirk nog een Lancia projectje staan. Een plus een maakt toch twee?smarter zei:Dat mis ik nu zelf op mijn vrije dinsdag. Nu dus aan het kijken naar wat leuks om ook weer lekker aan te prutsen en van te genieten.![]()
smarter zei:Altai zei:Volgens mij heeft Dirk nog een Lancia projectje staan. Een plus een maakt toch twee?smarter zei:Dat mis ik nu zelf op mijn vrije dinsdag. Nu dus aan het kijken naar wat leuks om ook weer lekker aan te prutsen en van te genieten.![]()
Morgen ga ik een 1998 MG F bekijken
Gewoon Dirk zei:Ik heb mezelf beloond met een paar heerlijke Belgische speciaalbiertjes Altai!
Het probleem met dat sterke bier is echter wel dat ze er behoorlijk in hakken, ik ga zo maar mijn bedje opzoeken![]()
Altai zei:Het was te mooi om te laten lopen Dirk. En hobby auto..... de trekhaak is zeker een grote plus maar een tweede auto (project of niet) zit er voorlopig alhier niet in.
Ik heb hier ook nog een speciaal biertje staan -vanaf het vakantieadres meegenomen- maar die moet nog even wachten. Altai gaat ook naar bed.
Nico GTR zei:Bier is hier hartstikke duur! :T
Michanus zei:Gewoon Dirk zei:Ik heb mezelf beloond met een paar heerlijke Belgische speciaalbiertjes Altai!
Het probleem met dat sterke bier is echter wel dat ze er behoorlijk in hakken, ik ga zo maar mijn bedje opzoeken![]()
Westmalle tripel mijn favorietEerste keer dat ik dat dronk had ik niet door dat het zo sterk was..Was toen 16 jaar en had er 3 achter mekaar gedronken..die avond kon ik mijn fiets niet vinden en wist ook niet hoe ik thuis was gekomen
![]()
A3-White zei:Alle bieren hou je uiteraard wel bij op Untapped?
Moderator
Jacob106xs zei:Het is wel een erg nuchtere auto bij wat ik van jou gewend ben.
Nico GTR zei:Das kleurverschil waar Bofkont jaloers op is....die had daar vast voor getekend.![]()
Gewoon Dirk zei:Jemig Nico wat ben jij een zuiplap! Dat is bijna een liter drank per dag, genoeg om het stempel alcoholist te krijgen!
Waarom investeer je dat geld niet in iets blijvends, zoals een RS bijvoorbeeld?![]()