Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Moderator
Nico GTR zei:Sturen en vroem vroem geluiden maken is niet hetzelfde als autorijden. :T

Het houdt je van de straat he....speedtouch zei:Prima bezig toch?
Altai zei:Blijft pijnlijk om dit te zien. Het moet gebeuren maar toch......
[sub]NB met een hamer krijg je alles los?[/sub]
Nico GTR zei:Zonde van het blok zeg.....r.i.p.
Ik zou wel de kop er nog af pakken.Die is ook wel wat waard en leuke oefening.
j.ko zei:Goed bezig zo. Die Lancia is toch einde verhaal, dan kun je er maar beter nog wat sleutel-plezier en een paar centen aan overhouden. Het restant naar de sloper straks en dan voor de winter gauw die Caddy weer binnen. Fijn hè, zo'n box vlak bij huis? Een loods zou nog fijner zijn, maar ja... dat gaat meestal niet,()
Twix zei:Goed dat ik even bijgelezen heb... Ik heb ook nog wat wit uitgeslagen stukken kunststof op mijn Fordje.
Micha D. zei:Ik weet niet of ik nou zo'n fan ben van met een föhn je bumpers bewerken, je tast toch het plastic aan. Maar het werkt wel voor nu.
Fijn dat je de Lybra 'gewoon' naar huis hebt kunnen rijden, succes met de demontage (lijkt me erg leuk om te doen).
En ik had het nog niet gezegd, maar leuke keuze die Saab! Blijft ik toch wel een zwak voor hebben en af en toe mis ik die fijne Saab van m'n moeder toch wel.
Bofkont zei:Zonde van zo'n klasse wagen![]()
Gewoon Dirk zei:Heet dat een hamer? Ik dacht dat het een allessleutel was?![]()
Dat is niet gek wanneer je uit een Ford [sub](of BMW)[/sub] komt.Gewoon Dirk zei:...Wouter verklaarde ..... al vond hij de Lancia wel lekker rijden!
Moderator
Altai zei:Dat is niet gek wanneer je uit een Ford [sub](of BMW)[/sub] komt.Gewoon Dirk zei:...Wouter verklaarde ..... al vond hij de Lancia wel lekker rijden!![]()
Altai zei:Gewoon Dirk zei:Heet dat een hamer? Ik dacht dat het een allessleutel was?![]()
![]()
Weer iets geleerd.
Net als laatst, een maat is bezig in de motorruimte, het zit allemaal niet mee en daarom de vraag:
Geef de IMAL even aan...
De wat??? De IMAL, die staat daar op de plank achter je....
Blijkt de IMAL: Ik Maak Alles Los
Engineer2 zei:Je lijst met auto avonturen wordt wel steeds langer zo.
Een keer zelf een auto demonteren hoort er gewoon bij. Nu durf je dingen los te halen waar je normaal niet aan durft te denken. Tuurlijk is het zonde van zo'n Lancia maar dan beter zo en andere exemplaren op de weg houden dan dat je hem helemaal kapot rijdt of dat je een hele berg onderdelen (een hele auto dus) gewoon op de sloop brengt. Voor de sloop zijn deze types ook niet courant genoeg om er nog veel moeite in te steken dus daar is de kans nog groter dat alles de pers in gaat. Het motorblok zou ik ook laten zitten. Wie wil er spullen van een motor die misschien stuk gelopen is? Het is niet in te schatten of de kop niet ook een klap heeft gehad. Had je het zelf goedkoop gerepareerd had je zelf nog het aan kunnen kijken maar om die spullen te gaan verkopen.... en mensen hebben vaker een sensor of zoiets nodig dan een hele motor of een kop.
Tip: bananendozen gebruiken voor de opslag. Die zijn groot, stevig, stapelbaar en je kan er met een marker op schrijven. En makkelijk te krijgen. Ik heb er een stuk of 10 a 15 met onderdelen van iets van 8 auto's.
Pjötr zei:Goed bezig Dirk!
Jammer aan de ene kant voor de Lancia, maar ja dat is niet anders! Mooi dat er zo nog wat liefhebbers blij worden!![]()
Wouter82 zei:Altai zei:Dat is niet gek wanneer je uit een Ford [sub](of BMW)[/sub] komt.Gewoon Dirk zei:...Wouter verklaarde ..... al vond hij de Lancia wel lekker rijden!![]()
Het bevestigde voor mij juist mijn eigen keuzes. Die Italiaanse pedalen zijn ontworpen voor Italiaanse voetjes![]()

F Mitsi zei:Wauw, mooie upgrade! Leuk om te zien hoe je alles zelf aanpakt. Erg leuk om de verslagen elke keer te lezen (hoewel ik niet consequent reageer, lees ik dit topic wel altijd) Ga zo door!![]()
Bentley Arnage zei:Jeetje wat een werk.
Knap dat je dat allemaal zo aandurft. Zou zelf bang zijn dat ik het niet allemaal meer netjes terug krijg.
Wel een overduidelijke verbetering. Stoelverwarming is ook altijd lekker. Daar ga je vast veel plezier van hebben!![]()
Engineer2 zei:Mooi interieur en mooie klus. En dat in een weekend tijd? Goed doorgewerkt!
Eigenlijk is de TECH II een General Motors apparaat en de aanmeldprocedures zijn dan ook identiek aan die van de Vectra uit dat jaar. Maar de computers hebben wel allemaal wat SAAB toevoegingen aan de software. Goed dus dat je ook voor de electronica allemaal SAAB materiaal had. RHD versus LHD heeft bij vrijwel elke auto ook wat verschillen in het tapijt met isolatie. Ik denk dat je met jouw kleine aanpassing wel wat geluk hebt zelfs.
En weer een ervaring rijker dus. Wat is het volgende project![]()
Engineer2 zei:PS: wel tijd voor een nieuwe avatar. Of een update (een heel erg kale en droevige Lybra).
j.ko zei:Weer lekker bezig!![]()
Jacob106xs zei:Ja als je nu alles bij elkaar in 1 update vermeld dan zie je pas wat een werk je hebt verzet! Toppie!
Kom binnenkort hier even langs, heb hier nog een BX waar de binnenkant ook even eruit moet![]()
smarter zei:Zo dan! Best wel een hele stoere klus ditMooie upgrade ook.
Nico GTR zei:Zo met meer foto's is t een leuker verhaal! Supernetjes man!![]()
Zadelsnuiver zei:Nou Dirk, jij bent vanaf vandaag officieel mijn AW held nu, wat een werk! Wat een transformatie! En wat staat dit nieuwe interieur mooi in combinatie met de grijze koets! Echt een hele strakke update![]()
rzasa zei:Mooie update!
Lycan Capri zei:Goed bezig![]()
MWH zei:Wat een geweldig interieur en wat goed dat je dit gewoon doet! Ik zou er alleen aan beginnen wanneer ik weet dat ik de auto de komende twee weken niet nodig heb, ruimte heb om het achter mijn kont te laten vallen wanneer ik geen zin meer heb (waarschijnlijk elke 10 minuten dus) en al het mogelijke gereedschap tot mijn beschikking heb.![]()
Wouter82 zei:Zojuist in het echt aanschouwd en ook in het donker een prachtig interieur![]()
Joël D. zei:Mooie upgrade Dirk. Ziet er goed uit. Respect ook dat je dit even in een weekendje doet.![]()
@PM zei:Mooie upgrade! Inderdaad wel een klusje waar je een weekend aardig mee vol krijgt.
Ik neem aan dat je de deurrubbers rechtsvoor en linksachter ook even hebt losgetrokken of dat binnenkort gaat doen?
Damianw26 zei:Inderdaad wat een enorme berg werk, maar het resultaat mag er wezen zeer fraai!
Altai zei:Dat ziet er helemaal niet verkeerd uit voor iemand die een hamer gebruikt als schroevendraaier...
Petje af Dirk.
Ziet er gelikt uit. Ook leuk om te lezen (en te bekijken) de LHD en RHD verschillen.
speedtouch zei:Je hebt er veel energie in gestopt, petje af!![]()
Engineer2 zei:Een hamer als schroevendraaier gebruiken... hier zit een verhaal achter![]()
Thomas3006 zei:Hi Dirk,
Moet duidelijk wat vaker op het forum kijken, maar heb je topic bijgelezen. Erg leuk om te zien.
Jammer dat je zo kort van de Lancia hebt kunnen genieten, maar deze Saab is een prachtige opvolger! Sympathiek merk en hoogwaardige kwaliteit. Respect ook voor het werk dat je hebt verzet in het interieur, zulke klussen geven enorme voldoening vind ik altijd, ziet er super chic uit!![]()
Jacob106xs zei:Haha, die ellenlange updates zijn een berg werk (bij zo'n monsterupdate ben ik toch al snel een uur tot anderhalf uur bezig om 'm zo goed mogelijk online te krijgen), maar het geeft je wel een berg voldoening. Dat gezegd hebbende, is het misschien toch weer eens tijd om er in mijn topic weer eens wat bij te schrijven. denk ik...![]()
Jay DoubleYou zei:Even teruggebladerd voor het verschil, maar ziet er geweldig uit. Heerlijk wagenpark zo samen met de Cadillac.
Marc-827-vitesse zei:Wat een gave update Dirk!
Jammer van de Lancia maar ja, merendeel had hem in zijn geheel de pers in gedaan, nu hebben andere Lancia's er nog wat aan. Wat is de Saab mooi nu vanbinnen zeg! Is echt enorm opgeknapt.Ik heb wel wat ervaring op het gebied van auto's maar een interieur over bouwen vind ik nog best intimiderend. Goed gedaan.
Pjötr zei:Goede update dat lederen interieur zeg! Heel erg gaaf! Knap werk Dirk!![]()
Eenvrijeusernaamiserbijnaniet zei:Dat is echt een mooie interieursamenstelling. Vind het een erg mooie combinatie van kleuren. Leuk ook die bekerhouder onder het zitvlak van de middenpassagier.
Veel plezier ervan!