Twix
Asfaltkampioen
Nu wil je een verstandig advies van ons?Zal ik wel, of zal ik niet... dat is de vraag!
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Nu wil je een verstandig advies van ons?Zal ik wel, of zal ik niet... dat is de vraag!
Denk je dat je hier een verstandig antwoord gaat krijgen?@PBO: ik heb gebeld met de dealer, terugroepactie is gedaan. Moet alleen nog door de RDW worden verwerkt.
Nu iets heel anders...!
Soms gaat er iets mis. Toen we de ëC4 gingen ophalen zag ik plotsklaps een 1e generatie Peugeot 305 rijden. Beige, origineel NL, sidecode 3. Natuurlijk geen foto kunnen maken. Dus, thuis eens gaan googlen. En ja hoor, daar was hij! En te koop! Ze (het is uiteraard een Française...) behoeft wat aandacht, maar is voor een bijna 50 jaar oude Franse auto eigenlijk niet slecht.
Maar dan slaat het dubio toe: moet ik dat nou wel doen xD.
Het is wel een leuk en overzichtelijk project, paar bandjes, spatbordje, deur die niet lekker in het slot valt, en een versleten interieur. En vooral zéér mat. Maar: nooit overgespoten, nooit aan gerommeld, op een paar speakergaten in de hoedenplank na. Motorisch in prima staat en ook oké onderhouden.
Zal ik wel, of zal ik niet... dat is de vraag!
ja... dat was niet helemaal gepland. Maar soms veranderen dingen in je leven sneller dan het licht...De Swift alweer weg? Gaat snel hier...
Oké: doen!!En wat die 305 betreft: natuurlijk verwacht ik van iedereen hier een eerlijk en verstandig antwoord en advies![]()
Doen.ja... dat was niet helemaal gepland. Maar soms veranderen dingen in je leven sneller dan het licht...
En wat die 305 betreft: natuurlijk verwacht ik van iedereen hier een eerlijk en verstandig antwoord en advies![]()
Doen dan natuurlijk! Zonder twijfel.ja... dat was niet helemaal gepland. Maar soms veranderen dingen in je leven sneller dan het licht...
En wat die 305 betreft: natuurlijk verwacht ik van iedereen hier een eerlijk en verstandig antwoord en advies![]()
De ëC4 heeft 54 kWh bruto, de Ampera-e had 64. Het grote verschil zit 'm in het feit dat de ëC4 een warmtepomp heeft en de Ampera-e een gewone straalkachel had. Nu met de kachel aan wint de ëC4 dus. Die komt nu op een 320-340 kilometer; de Ampera-e kwam nu op 270-300. In de zomer is het afwachten.Hoe is de range van de E-C4 ten opzichte van de Ampera?
Want die Ampera was in de praktijk echt goed.niettemin Gefeliciteerd met de upgrade.
En ja uiteraard moet je die 305 doen!
En hoe is de ë-C4 qua ruimte? De Ampera-e kende ik al van een vriend van mij, die rijdt nu bijna 3 jaar in een KIA EV6.De ëC4 heeft 54 kWh bruto, de Ampera-e had 64. Het grote verschil zit 'm in het feit dat de ëC4 een warmtepomp heeft en de Ampera-e een gewone straalkachel had. Nu met de kachel aan wint de ëC4 dus. Die komt nu op een 320-340 kilometer; de Ampera-e kwam nu op 270-300. In de zomer is het afwachten.
Een ander heel belangrijk verschil is toch wel het comfort. Wat rijdt die auto lekker! De Ampera ook, absoluut, maar je ziet de ontwikkeling (technisch!) De motor is veel soepeler en lijkt geleidelijker op te pakken.
Gigantisch. Als je wilt kun je in de kofferbak gaan liggen met de klep dicht haha. Het blijft natuurlijk een sedan, maar je hoeft niet te klagen over de ruimte. Ook in de rest van het interieur is genoeg ruimte zonder dat je het idee krijgt in een mega grote auto te rijden.En hoe is de ë-C4 qua ruimte? De Ampera-e kende ik al van een vriend van mij, die rijdt nu bijna 3 jaar in een KIA EV6.
daar heb je helemaal gelijk in... Gelukkig wordt het kruispunt hier binnen afzienbare tijd geheel aangepakt, en is er nu een parkeerverbod ingesteld. Dat scheelt al enorm met de hoeveelheid gekken die hier probeerden te keren. (gelukkig).Niet doen, je hebt net meer ruimte voor de deur doordat je twee op één hebt ingeruild. Heb je die 305 net opgeknapt, zal je zien dat er weer iemand tegenaan heeft gezeten.![]()
Hahaha, nog even afspreken met de verkoper.Een ouwe Peugeot, nee joh, niet aan beginnen.
Wanneer haal je 'm op?
Die veerschotels zijn gelukkig bij dit exemplaar vooralsnog nog prima, er zijn ooit liters ML in verdwenen. Dat heeft hem gered. Zeker voor een Phase 1 zien de kritieke punten er goed uit.Superleuk, zo'n oude 305! We hadden er vroeger thuis ook een. Daar was van alles mis mee, maar ik heb er toch fijne herinneringen aan. Het motorgeluid is erg karakteristiek, net alsof het een dieseltje is maar het is toch benzine.
Ons exemplaar zakte op 7-jarige leeftijd door de doorgerotte achterveerschotels, dat is dus wel een goed punt om in de gaten te houden want dat schijnt ook een typische 305-kwaal te zijn.
Zien we hem op EMWalhalla?![]()
Al beide blauwe platen gevonden of zit voorop nog een gele?