Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Enkel met het hek open tijdens het klussen, nooit zonder mij in de buurtOja, je mag daar niet parkeren he![]()
![]()
Dat is een originele (ook met opgelegde letters!). Ik heb op marktplaats een niet bedrukte plaat gevonden, en daar ben ik nu even mee aan het experimenteren voor de voorzijde... Nog niet helemaal tevreden weliswaar.Waar heb je die lichtblauwe plaat laten maken? Mijn VX2300 heeft voorop een donkerblauwe en achterop lichtblauw met opgelegde letters, zou het graag in balans krijgen![]()
Moderator
Misschien zien ze er iets vetter/groter uit doordat het opgelegde letters(/tekens) zijn. Om dat te voorkomen zou je óf de zijkant van de letters ook blauw moeten maken, of alle letters net een millimeter kleiner maken.Dat ziet er niet gek uit!
Jawel, vrij zeldzaam natuurlijk (Stefan105 hierboven heeft er ook een op zijn Vauxhall). Maar nu de plaat gepoetst is ziet hij er wel weer toonbaar uit. Het gave vind ik ook dat de platen op de Peugeot vast zitten met plastic boutjes en moertjes die zelf ook blauw zijn!Achter ook opgelegde letters? Maar dat is dan toch ook geen originele plaat, of wel?
Absoluut. Zeker die enige tijd hebben stilgestaan of waar geen onderhoud aan gedaan is…Zijn dat niet de standaard "side dishes" bij oudere auto's?
Moderator
Opzich is het leer nog wel heel. Ik heb meerdere bekleders benaderd, maar de prijzen zijn helaas echt absurd hoog. Meer dan 1000 euro voor twee stoelen. Dat haal je er nooit uit… ik ga wel eens nadenken hoe ik dit oplossen ga. Eerst maar eens de techniek en het plaatwerk doenJammer dat rechtsvoor ook het leer beschadigd is, anders volstond een nieuw stukje bekleding in het midden.
Ik overweeg stoelhoezen van een 2cv, die hebben dezelfde stof. Als daarvan banen tussen de skai genaaid kunnen worden zou het super zijn.Als iemand met een naaimachine overweg kan, kan diegene het wel maken.
En in Hilversum is Nefkens intussen door Jansen van Kouwen overgenomen. We hebben er in de loop van de jaren twee auto's gehaald en hoeven er verder niet té vaak binnen te lopen, maar onze ervaringen zijn op zich positief. Maar inderdaad, slordig van de banden.@Barri Inderdaad, dat is een goede zaak.
Met de dealer hier idem. Toen het nog Auto Boll was en voor Opel ZAM Zeist was het goed. Toen werd het Henri en Herman en was het klaar. Service ver te zoeken. Nu is het weer overgenomen, door Nefkens. Een voordeel: de ëC4 hoeft pas in 2028 weer voor onderhoud. En ik ga inderdaad zelf wel speuren naar een set all seasons. De verkoper heeft vandaag netjes gereageerd en aangegeven dat hij ervoor gaat zorgen dat het gedeelte dat ik had betaald voor de banden wordt teruggestort. Even in de gaten houden dus.
Nee, dat is een regelaar die lastafhankelijk is. Dit is eigenlijk niets anders dan een begrenzer die bij een snelle remactie voorkomt dat de achterkant uitbreekt. Maar, ik heb al een alternatief binnen! Dus die kan erop en dan remt de auto weer zoals het moet. Als het goed is!Ik krijg je foto's niet geopend.... Probleem is dat die Fransen veel merken toeleveranciers hebben gehad,,, Is het zoiets?
Het klopt, inderdaad aan de voorzijde van het fuseestuk. De remslang loopt als het ware achter de poot langs. Ze hebben er inderdaad wel een soort extra beschermrubber omheen zitten, maar ik heb geen slijtage gezien.Goed bezig, remmerij is ook allemaal niet heel spannend, maar moet wel goed zijn.
Zie ik het goed dat de remklauwen aan de 'voorkant' zitten?
Heb je geen last dat de remslang langs de bovenste fusee/veerpoot schuurt met uitsturen?