• We moeten de systeemsoftware onder het forum updaten. Daarvoor zal het forum helaas een tijdje offline zijn. Dit gebeurt woensdag 5 augustus om 09.00 uur en zal ongeveer 2,5 uur duren. Onze verontschuldigingen voor het ongemak.

Het Grote AutoWeek Offtopic-topic! - Terug van ver weggezakt…

Ja dat is prima, ze vragen mij altijd of we hochdeutsch moeten spreken of Zwitsers Duits, want ze horen natuurlijk dat ik geen Zwitser ben. Dan zeg ik altijd dat het mij niet uitmaakt want ik versta Zwitsers Duits wel, alhoewel sommige dialecten wel heel pittig zijn.

Na een paar jaar wen je er wel aan denk ik

Einde van de dag, ze is in de keuken, ik kom daar en wil wat vragen en zij uit het niets heel boos what do you want… toen ben ik maar weer omgekeerd, naar m’n werkkamer gegaan en ben ik daar maar een uur gaan zitten, was al klaar met werken :rolleyes:
Ze spreekt Duits toch?:unsure:

:unsure: Jij denk dat dat aan de grammatica ligt
wat anders dan?

latest

Ik zou niet weten waarom ik met mijn vriendin/kinderen een andere taal moet spreken. Heb ze op vakantie paar woorden Frans geleerd. Ik kan een beetje Duits en aardig Engels.

We zijn nogal vaak in het buitenland en denk eraan om op termijn ook een nanny te nemen dus dan is naast NL sowieso EN wel handig. Maar we leren ook wat Hindi gezien we daar ook vaak te vinden zijn

Dat lijkt mij wel een hele lastige taal om te leren.

M’n vrouw heeft een redelijke talenknobbel dus die doet dit vooral :p

(Helpt ook wel dat we allebei Grieks en latijn hebben gehad dus ‘vreemde’ talen zijn net wat minder vreemd)

Terug
Bovenaan