• We moeten de systeemsoftware onder het forum updaten. Daarvoor zal het forum helaas een tijdje offline zijn. Dit gebeurt woensdag 5 augustus om 09.00 uur en zal ongeveer 2,5 uur duren. Onze verontschuldigingen voor het ongemak.

Het Grote AutoWeek Offtopic-topic! - Terug van ver weggezakt…

1971-dodge-challenger-r-t

Ik heb een keer met een Camaro gereden, jaren '60 model.
800 pk, 120 in versnelling 1. 0-100 onder de 3 seconden.

Bijna gekocht, tot de eigenaar zei er zo'n 20.000 Euro per jaar in te moeten steken voor onderhoud...

383 staat tich meer voor de motor die er in zit? Had ook al ge-google-d op 383 namelijk. Zijn 6,3L motoren die hoofdzakelijk in Chryslers en Chevrolets ingebouwd werden.

Misschien heb je nog wat Balinees houtsnijwerk in een doos op zolder staan?

Afgelopen weekend weer een mooi voorbeeldje bij Kunst en Kitsch. Een gesneden houten beeldje van een Balinees meisje/engeltje 30-40cm hoog, wat bij moeders op zijtafeltje stond. Verdwijnt in een doos op zolder. Blijkt €50k waard te zijn... En nog een kleiner beeldje erbij was goed voor €5k.
Dus ik ga nu alle kringloopwinkels en vlooienmarkten bij langs op zoek naar Balinees houtsnijwerk...

Misschien heb je nog wat Balinees houtsnijwerk in een doos op zolder staan?

Afgelopen weekend weer een mooi voorbeeldje bij Kunst en Kitsch. Een gesneden houten beeldje van een Balinees meisje/engeltje 30-40cm hoog, wat bij moeders op zijtafeltje stond. Verdwijnt in een doos op zolder. Blijkt €50k waard te zijn... En nog een kleiner beeldje erbij was goed voor €5k.
Dus ik ga nu alle kringloopwinkels en vlooienmarkten bij langs op zoek naar Balinees houtsnijwerk...
Wel eerst ff op de onderkant kijken, anders staat je schuur straks vol met prullaria :)

Verhuizen naar het buitenland is niet zo ingewikkeld, heb het al 2 keer gedaan. Het belangrijkste is een baan hebben, anders wordt het een duur “grapje”.

Verhuizen naar het buitenland is niet zo ingewikkeld, heb het al 2 keer gedaan. Het belangrijkste is een baan hebben, anders wordt het een duur “grapje”.
Mijn wederhelft kan als anesthesieverpleegkundige goed verdienen in CH zegt ze. Leraren kunnen ze vast ook gebruiken, misschien taalbarrière... of lesgeven aan expats

Gewoon normale prijzen, jullie worden gewoon opgelicht. Net balletje-balletje op de Ramblas ;)
Naja, vooral genaaid. Bij oplichting heb je (meestal) de keuze zelf ja te zeggen.. :rolleyes:

Als technicus zijnde zou dat niet mn grootste hobbel zijn gok ik. Echtgenote durft het niet aan met dr medische geschiedenis. Snap ik ook wel. Als dat geen rol meegespeeld had is de kans vrij groot dat we idd vertrokken waren.

Mijn wederhelft kan als anesthesieverpleegkundige goed verdienen in CH zegt ze. Leraren kunnen ze vast ook gebruiken, misschien taalbarrière... of lesgeven aan expats
Er zijn wel lessen in het Nederlands hier, vooral gefocused op de Nederlandse expats die hun kinderen Nederlands willen leren.
Als technicus zijnde zou dat niet mn grootste hobbel zijn gok ik. Echtgenote durft het niet aan met dr medische geschiedenis. Snap ik ook wel. Als dat geen rol meegespeeld had is de kans vrij groot dat we idd vertrokken waren.
Dat begrijp ik!

Iemand hier ervaring met ledstrips of -lampen van Philips Hue, Govee of een soortgelijk merk?

Ik wil wat meer indirect licht binnen, dus bijvoorbeeld met ledstrips op de achterkant van de tv, maar er is zo veel keuze. Ik zit te twijfelen tussen iets van €15 bij de Action om gewoon te proberen, maar de duurdere oplossingen die je bijvoorbeeld met je tv kan linken zijn natuurlijk ook wel leuk.

Ik zit te twijfelen tussen iets van €15 bij de Action om gewoon te proberen,
Ik heb dit ook gedaan om eerst te zien hoe het is. Action dingen kunnen geïntegreerd worden in Google home maar zijn waardeloos - na maand geen connectie meer.

Nu overgeschakeld op IKEA en dat werkt prima.

Met ‘laagjes’ licht werken in huis is echt beste idee en had ik veel eerder moeten doen. Ik heb chat gpt gevraagd om een plan te maken en ben er erg blij mee

Ben zo echt te gaar.. morgen naar tilburg. Geen zin in. Misschien ga ik wel gewoon niet.
Ja ik doe vooral momenten dat ik ook echt op m’n best ben / ‘s ochtends vroeg. Ik kan in de avond doorgaans ook niet meer toe zetten.

Nu toch wel gedaan en dan is het uiteindelijk wel lekker.

Sowieso als je echt sporten frequent wilt oppakken met 2-3x per week is het de eerste 2-3 weken afzien maar erna kom je in het ritme en gaat het vanzelf

Action dingen moet je gebruiken met de Tuya-app. Daarmee kun je Lidl, Action, Hema etc combineren. Is allemaal Tuya.
Als je echt alles samen wil gebruiken (dus ook Hue en Ikea bv) dan kun je gaan experimenteren met Home Assistant. Basis heb je best snel door, maar is wellicht nu nog een stap te ver. ;)

Ik heb dit ook gedaan om eerst te zien hoe het is. Action dingen kunnen geïntegreerd worden in Google home maar zijn waardeloos - na maand geen connectie meer.

Nu overgeschakeld op IKEA en dat werkt prima.

Met ‘laagjes’ licht werken in huis is echt beste idee en had ik veel eerder moeten doen. Ik heb chat gpt gevraagd om een plan te maken en ben er erg blij mee
Die van IKEA hebben een prima prijs. Heb je niet het idee dat het echt losse lampjes zijn? De foto’s die erbij zitten (link) zijn niet echt sprankelend.

Action dingen moet je gebruiken met de Tuya-app. Daarmee kun je Lidl, Action, Hema etc combineren. Is allemaal Tuya.
Als je echt alles samen wil gebruiken (dus ook Hue en Ikea bv) dan kun je gaan experimenteren met Home Assistant. Basis heb je best snel door, maar is wellicht nu nog een stap te ver. ;)
Ergens ben ik daar ook best nog wel in tweestrijd met mezelf over. Al die geautomatiseerde voorzieningen is heel cool enzo, maar ik vind het eigenlijk ook wel genoeg dat m’n wasmachine al op de wifi zit :ROFLMAO:

Terug
Bovenaan