• We moeten de systeemsoftware onder het forum updaten. Daarvoor zal het forum helaas een tijdje offline zijn. Dit gebeurt woensdag 5 augustus om 09.00 uur en zal ongeveer 2,5 uur duren. Onze verontschuldigingen voor het ongemak.

Het Grote AutoWeek Offtopic-topic! - Terug van ver weggezakt…

Die van IKEA hebben een prima prijs. Heb je niet het idee dat het echt losse lampjes zijn? De foto’s die erbij zitten (link) zijn niet echt sprankelend.
Ik heb ze onder de kasten zitten waardoor je alleen het weerkaatsende op de vloer en muur ziet, niet direct de lampen zelf. Dat moet je ook wel willen, zoals op de foto van IKEA zou ik nooit doen

Vorige bewoners hadden hier al deels klik aan klik uit op de lampen. Heb ik uitgebreid zodat we de lampen kunnen dimmen. Enige nadeel is dat het niet werkt met LED dus we hebben nog kooldraadlampen. Veel watt, maar geeft een mooi licht vinden wij en mooier dan LED, zeker destijds. Zodra de lampen kapot zijn vervang ik het wel door LED, maar voor nu vind ik het prima zo. Werkt al bijna 9 jaar, zolang wonen we hier.

Heb van een oude eikenhouten balk zelf een lamp gemaakt boven de eettafel 10 jaar geleden, was wel een mooi project, nog steeds blij mee. Andere deel van de balk is een kapstok.

Vorige bewoners hadden hier al deels klik aan klik uit op de lampen. Heb ik uitgebreid zodat we de lampen kunnen dimmen. Enige nadeel is dat het niet werkt met LED dus we hebben nog kooldraadlampen. Veel watt, maar geeft een mooi licht vinden wij en mooier dan LED, zeker destijds. Zodra de lampen kapot zijn vervang ik het wel door LED, maar voor nu vind ik het prima zo. Werkt al bijna 9 jaar, zolang wonen we hier.
Als plafondlicht heb ik dimbare LED lampen. Niet met zo’n draaiknop, maar normale schakelaars. De dimfunctie zit in de lampen en kent 3 standen.

Verder hóef ik niet per sé LED-strips, maar ik heb geen ruimte (meer) voor staande lampen. Ondanks dat de spotjes kunnen dimmen is het alsnog niet gezellig verlicht als dat je enige vorm van verlichting is

Morgen…

Om 4u wakker worden, steeds harder ‘mama’ gaan roepen, en als papa op komt dagen zeggen ‘ik had nog geen tot morgen gezegd’

Adem in, adem uit….

De logica van een driejarige :)

Naja, peuk, koffie en dóór

Morgen…

Om 4u wakker worden, steeds harder ‘mama’ gaan roepen, en als papa op komt dagen zeggen ‘ik had nog geen tot morgen gezegd’

Adem in, adem uit….

De logica van een driejarige :)
Herkenbaar! Wij hebben wel redelijk gedrild dat je alleen roept voor serieuze zaken (subjectief) en dat gaat best goed, maar nu is het vaak 'Ik dacht aan iets engs.' Ach ja, even een aai en een knuffel en dan kan iedereen weer verder slapen. Als ze dat nodig hebben, prima. Hooguit één keer per nacht doorgaans. En soms een nacht dat het niet lukt, hoort erbij. Ik kan er redelijk tegen, maar standaard wordt mama geroepen, die slaapt het liefst door.

Herkenbaar! Wij hebben wel redelijk gedrild dat je alleen roept voor serieuze zaken (subjectief) en dat gaat best goed, maar nu is het vaak 'Ik dacht aan iets engs.' Ach ja, even een aai en een knuffel en dan kan iedereen weer verder slapen. Als ze dat nodig hebben, prima. Hooguit één keer per nacht doorgaans. En soms een nacht dat het niet lukt, hoort erbij. Ik kan er redelijk tegen, maar standaard wordt mama geroepen, die slaapt het liefst door.
Hier eens per week ongeveer, mevrouwtje begint nu met de 'zeurpuntjes' fase. Idem, ik word al eerste wakker en slaap ook zo weer verder. Wel omgekeerd met toen ze baby waren, toen stond de directrice bij de eerste snik al naast bed :ROFLMAO:

Kreeg om 4:45 ‘PAPA MN DEKEN IS ERAF’

Ok leuk waarom moet ik dit komen doen.. :sleep: o_O
Omdat het papa/butler is bij kleine dametjes:ROFLMAO:

Gutenmorgen. Hier al gearriveerd bij hotel waar ik tot ‘s avonds laat vergaderingen en diner heb. Morgen weer hotel weer hele dag, vrijdag idem

Living the good life… :D

Gutenmorgen. Hier al gearriveerd bij hotel waar ik tot ‘s avonds laat vergaderingen en diner heb. Morgen weer hotel weer hele dag, vrijdag idem

Living the good life… :D
Aan het eind van de week helemaal ‘hotel-de-botel?’ :p

Ook hier Gutenmorgen! Zoo, ik was ver weg vannacht zeg! Die autorit van anderhalf uur heeft me wel gesloopt. Ben ik niet meer gewend na afgelopen maanden. :ROFLMAO:

En iedereen met nachtbrakers, sterkte vandaag! :confused:

Ik zit nog steeds op de terugkeer van mijn auto te wachten.:mad:
Geluk bij een ongeluk is dat ik deze week gewoon thuis ben. Zou eigenlijk naar Azie (met Emirates via Dubai) voor het werk, maar dat hebben we op tijd uitgesteld. Achteraf de juiste beslissing.

Nu kan ik (hopelijk) komende week zelf de auto omwisselen. Zag mijn vrouw tegenop.
Ben wel zat van het wachten.

Fietser tegen de auto. Rechterspiegel in gruzelementen. :cry:
Zo’n spiegel is kennelijk (voor een generieke schadehersteller althans) moeilijk te krijgen. Daar wacht ik nu al weken op. We gaan morgen de vierde week in.:rolleyes:

Kennen jullie dat, wanneer je je vaat niet direct in de vaatwasser zet maar op het aanrecht, dat het dan niet past en je nog dingen met de hand af moet wassen? Ik wel in ieder geval. Ik heb ook maar een kleine vaatwasser, maar zet het er nu meteen in zeg ik steeds tegen mijzelf...:unsure:

Kennen jullie dat, wanneer je je vaat niet direct in de vaatwasser zet maar op het aanrecht, dat het dan niet past en je nog dingen met de hand af moet wassen?
Nee. :ROFLMAO:

Zo’n spiegel is kennelijk (voor een generieke schadehersteller althans) moeilijk te krijgen. Daar wacht ik nu al weken op. We gaan morgen de vierde week in.:rolleyes:
Had je bericht er vlak boven nog niet gelezen, dacht dat de eerste zin nu om de Dacia ging :oops:, tot ik de rest las. :p

Goh, het zal je maar gebeuren....dat je de vervangende auto ook in elkaar rijdt. :rolleyes:

Heb ik al eens gehad. Toen mijn vrouw een ongeluk had gehad met de eerste (zwarte) C5 en we een vervangende auto hadden. Die heb ik op de terugweg naar de verhuurlokatie (ook) in elkaar gereden. Kon zo op de trailer terug.
Eigen risico was afgekocht.:cool:

Wow voor een spiegel..

Ik herinner het me nu idd van het ‘ongeluk’

Ik moet alles alleen doen, werken en huishouden. Dat is prima, maar ik wil de vaatwasser wel vol hebben voordat ik hem aan zet. Anders is het zonde.

Dat snap ik ook niet, eerst afspoelen. Mijn vaatwasser spoelt ook voor, en ik heb liever dat vettigheid in het filter van de vaatwasser terecht komt dan rechtstreeks in mijn gootsteen.

Maar goed, ieder zijn ding.

Na het afspoelen was het alweer schoon. Heet water stond op standje bloedheet, dus die spoelde het meteen schoon. Dus toen was een vaatwasser overbodig.

Ik snap hem, afspoelen en later weer afwassen lijkt me ook meer werk. Als je het meteen doet wordt het ook makkelijker schoon. Mijn vaatwasser is in ieder geval weer uitgeruimd. Gisteren al de was gedaan dus ik lig op schema. Vandaag ook gestofzuigd en wat opgeruimd, tot zo ver de huishoudelijke mededelingen.:whistle:

Precies op tijd de tuin voorzien van wat meststof. Lekker buitje eroverheen….. :cool:

Ik pak hier de vaatwasser in. Alleen dan werkt het voor de gezinshoeveelheid (1x per dag draaien). Als ik de andere gezinsleden laat inpakken wordt de helft niet schoon.:devilish:

Terug
Bovenaan