• We moeten de systeemsoftware onder het forum updaten. Daarvoor zal het forum helaas een tijdje offline zijn. Dit gebeurt woensdag 5 augustus om 09.00 uur en zal ongeveer 2,5 uur duren. Onze verontschuldigingen voor het ongemak.

Het Grote AutoWeek Offtopic-topic! - Terug van ver weggezakt…

Ik moet alles alleen doen, werken en huishouden. Dat is prima, maar ik wil de vaatwasser wel vol hebben voordat ik hem aan zet. Anders is het zonde.

ik hoor de vaatwasser draaien hier en volgens mij zit ie 50% vol

Liever alles netjes ‘bij’ dan wachten op dat de vaatwasser helemaal vol zit..

Het gaat over vaatwassers, ik kom later wel terug :p

het is verdorie toch geen Libelle forum
Ik weet eerlijk niet eens hoe dat ding werkt…enige wat ik mag doen is em open zetten.

Sinds er ooit een keer witte shirts roze uit de wasmachine kwamen is me verboden aan dat ding te komen, en die lijn is blijkbaar doorgetrokken naar vaatwasser inpakken en aanzetten

Ik weet eerlijk niet eens hoe dat ding werkt…enige wat ik mag doen is em open zetten.

Sinds er ooit een keer witte shirts roze uit de wasmachine kwamen is me verboden aan dat ding te komen, en die lijn is blijkbaar doorgetrokken naar vaatwasser inpakken en aanzetten
Vooruit, ik zal gewoon eerlijk bekennen dat ik chef vaatwasser ben. En ik draai ook de meeste wasjes, ik werk het minst van ons beiden op papier voor de baas ... en nu ook geen auto met cilinders meer, gaat gewoon helemaal mis. Misschien moet ik maar naar dat forum...

Hoe laat begin je?
Ik ben tussen half 9 en 9 op kantoor en dan tussen 6 en 7 weg. Dat is helaas exclusief de tijd die ik er thuis nog insteek. 9.30 a 10 uur op kantoor in principe. Ik heb het voordeel dat het maar 15 min rijden is, dus ben nu net thuis aangekomen! Moet zo nog wel ff een paar e-mails doen.

Valt mee, altijd zo geweest! Mijn MD zit momenteel in NY voor een paar maanden dus heb regelmatig om 10-11 uur ‘s avonds nog een gesprek :ROFLMAO: . Dat is wel een nadeel.

Maar mannen hebben toch veel beter ruimtelijke inzicht dan vrouwen? Dat is bewezen! Mannen kunnen veel beter vaatwassers inpakken, krijgen a la tetris veel meer in kwijt.

Maar mannen hebben toch veel beter ruimtelijke inzicht dan vrouwen? Dat is bewezen! Mannen kunnen veel beter vaatwassers inpakken, krijgen a la tetris veel meer in kwijt.
Ja, alleen daar komt die hele preek achteraan..
‘Dat moet daar, anders word het niet goed schoon’
‘Nee, dat niet daarboven, die lekt na’
‘Andersom, want dan past dat weer daar’

Oftewel, unaniem besloten dat dat niet onder mijn takenpakket valt, noodgevallen uitgezonderd

En je hebt een contract, of staan daarin geen uren?

Officieel is het fulltime 40u maar er staat dat overwerk bij de functie hoort en dat er idd prestatiegedreven bonussen zijn die het uiteindelijk de moeite waard zouden moeten maken

Heb gister ook de 12u aangetikt, vandaag een rustig dagje van 9-17

Edit: zal vanavond nog wel een uurtje wat admi doen

Precies dát!
Als ik een ander gezinslid z’n gang laat gaan, is de volgende ochtend de helft nog vies, staat er afwaswater in de bakjes (verkeerd om erin gelegd) en plakken de borden aan elkaar.

Ach, ben ik tenminste nog ergens goed in. :p

:love:Mijn ODB2 dongle was al gekomen vandaag, 2 dagen eerder dan Amazon opgaf.
Zojuist effe ingeplugd, car scanner app geinstalleerd en rondje gereden. En.....
(Trom geroffel.......)

SoH =100% ! (y)
En dat na 158dkm.
Maar zonder gekheid, SoH van 100% na 158k km slaat bij mijn weten nergens op. Ik lees weleens dat accu's marges hebben en je daarom een SoH ziet van 100%, maar de accu al wel capaciteit heeft verloren.

Officieel is het fulltime 40u maar er staat dat overwerk bij de functie hoort en dat er idd prestatiegedreven bonussen zijn die het uiteindelijk de moeite waard zouden moeten maken

Heb gister ook de 12u aangetikt, vandaag een rustig dagje van 9-17

Edit: zal vanavond nog wel een uurtje wat admi doen
Dat is echt zo anders dan wat ik doe. Hoe hard je ook rent, aan het eind van de maand krijg je hetzelfde. En geen bonus of bedankje.
Enige compensatie is veel vakantie, maar je zit dan fulltime op 41,5u per week ipv 40. En dat redt niemand die ik ken.

100% bij 158d km lijkt mij niet correct, een batterij/accu degradeert altijd toch?
Er is altijd degradatie ja. Dat is de zogenaamde buffer tussen bruto en netto capaciteit. Bij de Niro is dat 3,5kWh.
De SoH gaat over de netto capaciteit van de accu =100%. Zodra de degradatie >3,5kWh dan lever je netto capaciteit in en gaat de % omlaag.
Maar slechts 78x DC laden is ook gunstig, dat is 78/1300 (totaal ladingen x 100 = 6%.

Terug
Bovenaan