• We moeten de systeemsoftware onder het forum updaten. Daarvoor zal het forum helaas een tijdje offline zijn. Dit gebeurt woensdag 5 augustus om 09.00 uur en zal ongeveer 2,5 uur duren. Onze verontschuldigingen voor het ongemak.

Het Grote AutoWeek Offtopic-topic! - Terug van ver weggezakt…

Voor mij absoluut, ik kan nu werk, gezin/mantelzorg en wat vrijwilligerswerk binnen 20 km van de basis met elkaar combineren. Wil ik stappen maken qua carriere gaat geheid één van de andere twee eronder lijden. Dat is het me niet waard, dan maar niet vooruit :)

Dat zijn logische overwegingen!

Ben zelf nooit langer dan 3j bij een werkgever gebleven en zelfs niet 2j in dezelfde functie..

En ik werk nog geen 10 jaar voor werkgevers

Plezier in je werk is het belangrijkste, niet? Voor de een is dat carrière jagen, steeds verder kunnen, niet vastzitten. Voor de ander niet. Ik sta al jaren voor de klas, je hebt vrijwel elk jaar een andere groep met andere dynamiek en bijhorende uitdagingen. Ook geef je allerlei lessen i.p.v. alleen wiskunde bijvoorbeeld. Die afwisseling heb ik nodig, maar groei en dergelijke doet mij niks. Weet niet of ik dit tot mijn pensioen volhoud, misschien ooit lesgeven aan de PA.

05:15

PAPAAA
ik moet plassen

Ik denk dat ik serieus niet meer 8u achter elkaar kán slapen..
komt over een jaar of 10 wel weer, dan gaat je lichaam in protest tegen korte nachten. Al haal ik maximaal 7 uur omdat anders mn rug als wekker gaat functioneren. :(
Dat zijn logische overwegingen!

Ben zelf nooit langer dan 3j bij een werkgever gebleven en zelfs niet 2j in dezelfde functie..

En ik werk nog geen 10 jaar voor werkgevers
De eerste jaren ook gedaan inderdaad.

Toen ik hier binnenkwam 12 jaar geleden vloog ik tegen de muren op en nam me heilig voor met een half jaar weg weg te zijn. Inmiddels 11 jaar in vaste dienst. Complimenten voor mn werkgever dus dat ze het zolang uithouden :ROFLMAO:

Plezier in je werk is het belangrijkste, niet?
Absoluut, met een slag om de arm dat je financieel uitkomt. Inhoudelijk kan ik dit over 10 jaar nog met plezier doen, twijfel zit eerder in het stilzitten en schermpjes kijken. Heb meer dan 20 jr stevig fysiek werk achter de rug, en zit nu een jaar of 4 'stil'. Moet echt zorgen dat ik er genoeg naast kan doen, ander gaat mn lichaam in protest.

Ah zo

Lijkt mij wel leuk om later bij een uni les te geven, heb alleen weinig zin in een PhD
Ik heb ook "enkel" HBO, zal dus ook nog een studie moeten volgen. Maar jaren ervaring voor de klas zal ook helpen. Ach, zie het wel. Gezinsleven gaat voor. En zo zorgeloos werken als ik vroeger bij een bijbaantje had, krijg ik toch niet terug.

komt over een jaar of 10 wel weer, dan gaat je lichaam in protest tegen korte nachten. Al haal ik maximaal 7 uur omdat anders mn rug als wekker gaat functioneren. :(

De eerste jaren ook gedaan inderdaad.

Toen ik hier binnenkwam 12 jaar geleden vloog ik tegen de muren op en nam me heilig voor met een half jaar weg weg te zijn. Inmiddels 11 jaar in vaste dienst. Complimenten voor mn werkgever dus dat ze het zolang uithouden :ROFLMAO:

Absoluut, met een slag om de arm dat je financieel uitkomt. Inhoudelijk kan ik dit over 10 jaar nog met plezier doen, twijfel zit eerder in het stilzitten en schermpjes kijken. Heb meer dan 20 jr stevig fysiek werk achter de rug, en zit nu een jaar of 4 'stil'. Moet echt zorgen dat ik er genoeg naast kan doen, ander gaat mn lichaam in protest.

Het is vol te houden zolang het vol te houden is. Ik houd wel scherp in de gaten als ik ‘te ver’ ga qua mezelf voorbij lopen. Gelukkig zijn er in de maandelijkse uitgaven genoeg zaken waar we makkelijk op kunnen besparen als ik een tijdje niet meer wil werken.

Zou het ergens ook wel fijn vinden om die stabiliteit te hebben.. had gehoopt dat bij de huidige werkgever te vinden maar toch weer na 3j die kriebel om weg te gaan. Ligt ook aan afspraken die ze niet zijn nagekomen want het werk zelf vind ik heel leuk.

Financieel uitkomen is natuurlijk heel belangrijk.. maar waar ligt je threshold. Heb die vrij hoog liggen maar soms denk ik ook.. het hoeft allemaal niet.

Nu in de trein zodat ik nog even kan werken onderweg naar de klant. Of op het aw forum zitten. Potato potato.

Over langere tijd of net even een paar bagger projecten?
Over een langere periode helaas. Ik heb lokaal leuke collega’s en ik heb een goed team gebouwd. Maar de Engelse in Engeland verpesten het, door elk project te verkl*ten, wat in het hele lokale team veel frustratie veroorzaakt.

Maar er staat bij wijze van spreken een pot met goud te wachten, alleen is dat een jaar uitgesteld dus zeer waarschijnlijk pas eind volgend jaar (exit van het bedrijf) die ik eigenlijk niet wil missen.

Dus dan maar met tegenzin nog ff een goed jaar beuken?

Hier een 40 urig contract, maar door vermoeidheid en druk gezinsleven en vrouwlief heeft drukke baan redde ik de 40 uur al niet.

Nu helaas al 1,5 jaar niet gewerkt door herseninfarct. Hopelijk komt de energie weer snel terug en kan ik weer aan de bak.
Heb je dan geen recht op begeleiding van het UWV?

05:15

PAPAAA
ik moet plassen

Ik denk dat ik serieus niet meer 8u achter elkaar kán slapen..
Hopelijk komt dat wel weer. Op een gegeven moment komt er een periode dat je wakker ligt over wanneer ze thuiskomen. ;)

Over een langere periode helaas. Ik heb lokaal leuke collega’s en ik heb een goed team gebouwd. Maar de Engelse in Engeland verpesten het, door elk project te verkl*ten, wat in het hele lokale team veel frustratie veroorzaakt.

Maar er staat bij wijze van spreken een pot met goud te wachten, alleen is dat een jaar uitgesteld dus zeer waarschijnlijk pas eind volgend jaar (exit van het bedrijf) die ik eigenlijk niet wil missen.

Als dat jaar voor jou te overzien is kun je dat doen, maar is die pot zo belangrijk voor je dat het dat waard is? Of is er zoveel tegenzin dat je daarna helemaal kapot en opgebrand bent en een lange periode nodig hebt om te herstellen?

Als je buiten werk om een activiteit kunt vinden om de frustratie te lossen, zou het met me met die spreekwoordelijke pot aan de finish de moeite waard zijn dat jaartje uit te zingen. Wat extra van de Merc en Bird genieten komend jaar:p

Als je buiten werk om een activiteit kunt vinden om de frustratie te lossen, zou het met me met die spreekwoordelijke pot aan de finish de moeite waard zijn dat jaartje uit te zingen. Wat extra van de Merc en Bird genieten komend jaar:p
Ik probeer de frustratie hier op de voorpagina af te geven, dat gaat vooralsnog prima :p

Het irritante was, ze wilde eigenlijk aan het einde van dit jaar al de exit doen, hebben ze vorige week gepresenteerd dat het verschoven wordt. Ik dacht bij mijzelf neeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeee! :ROFLMAO:

De exit geeft mij 2 opties, 1 ik vertrek en zoek iets anders of 2 mijn irrante Engelse collegas vertrekken en de nieuwe eigenaar veranderd het e.e.a. aan processen en dan blijf ik.

Financieel gezien is dit bedrijf echt heel er goed voor mij, alleen is geld natuurlijk niet het belangrijkste. Geld maakt niet gelukkig, dat weet ik ook wel.

Ik probeer de frustratie hier op de voorpagina af te geven, dat gaat vooralsnog prima :p

Het irritante was, ze wilde eigenlijk aan het einde van dit jaar al de exit doen, hebben ze vorige week gepresenteerd dat het verschoven wordt. Ik dacht bij mijzelf neeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeee! :ROFLMAO:

De exit geeft mij 2 opties, 1 ik vertrek en zoek iets anders of 2 mijn irrante Engelse collegas vertrekken en de nieuwe eigenaar veranderd het e.e.a. aan processen en dan blijf ik.

Financieel gezien is dit bedrijf echt heel er goed voor mij, alleen is geld natuurlijk niet het belangrijkste. Geld maakt niet gelukkig, dat weet ik ook wel.
Geen optie 3...bevorderd worden en je irritante engelse collega's er zelf uit mogen kicken? :p

Maar lastig ja. Kun je thuis je werk wel aardig achter je laten of valt dat niet mee?

Inmiddels wel, heeft wel wat tijd gekost en een hele goede psycholoog om mij daar bij te helpen ;)
En je hebt nog je AW forum-vrienden nog, waar je lekker tegenaan kunt 'ventileren'.
We staan je met raad bij natuurlijk ;)
@Carkiller ongetwijfeld ook. ;)

Het valt niet mee om je werk te moeten doen als de werksfeer niet leuk is of als je geen fijne collega’s hebt waarmee je verplicht moet samenwerken. Zo’n soort situatie heeft mijzelf een burn-out en 100% afkeur gekost. Het werk wat ik deed was superleuk en zou ik absoluut zo weer willen doen, maar dat zie ik als eigen ondernemer of ZZP-er echt niet zitten als ik kijk waar je dan allemaal aan moet voldoen. Daarnaast ben je niet standaard verzekerd bent tegen uitval of langdurig ziek zijn. Van mijn (andere) hobby mijn werk maken gold zeker wel voor mij, ook al had het totaal niks met auto's te maken.

Laatst bewerkt:

Als je daarna (financiële) ruimte hebt om enige tijd rust te nemen voor je weer in een nieuwe uitdaging stapt, lijkt mij het de afweging waard. Is het financieel voordeel niet van orde van grootte zou ik daar persoonlijk niet op wachten, maar dat zijn mijn twee centen.

Ik ben wel populair vandaag zeg, zit in alle berichten. Ik ga nu even een nieuwe wekker halen, de oude heb ik de adapter van gesloopt met de stofzuiger...

Heb je dan geen recht op begeleiding van het UWV?

Hopelijk komt dat wel weer. Op een gegeven moment komt er een periode dat je wakker ligt over wanneer ze thuiskomen. ;)

Als dat jaar voor jou te overzien is kun je dat doen, maar is die pot zo belangrijk voor je dat het dat waard is? Of is er zoveel tegenzin dat je daarna helemaal kapot en opgebrand bent en een lange periode nodig hebt om te herstellen?
Ik ben nu nog in dienst. Na 2 jaar wordt het WIA als ik dan nog niet hersteld ben. Hoe dat werkt moet ik nog uitpluizen.

Ik ben nu nog in dienst. Na 2 jaar wordt het WIA als ik dan nog niet hersteld ben. Hoe dat werkt moet ik nog uitpluizen.
Je zou er nu al info over kunnen aanvragen of je kunnen inlezen op internet, dan kun je je er alvast in verdiepen. Dan kom je hopelijk ook minder tot niet voor verrassingen te staan als het zover is. Anders moet je dan nog handelen en keuzes maken op het moment wanneer de nood het hoogst is. Ik spreek uit ervaring… :rolleyes:;)

Mijn nieuwe radiowekker doet het goed, even puzzelen hoe ie werkt.
Was even langs Media Markt gereden, ze zeiden we hebben er niet veel. Ik zei duidelijk, en daarom gaan winkels failliet en besteld iedereen online. Maar die ze hadden vond ik prima, hoe simpeler hoe beter bij een radiowekker. En ja, je kan ook je telefoon gebruiken. Maar ik ben een radiowekker gewend.

Mijn vorige radiowekker was goed, maar je moest er zo ongeveer voor gestudeerd hebben om die te bedienen. En o wee als je half slaperig het verkeerde knopje indrukte, had je de volgende ochtend oceaan geluiden of zo...

Mijn nieuwe radiowekker doet het goed, even puzzelen hoe ie werkt.
Was even langs Media Markt gereden, ze zeiden we hebben er niet veel. Ik zei duidelijk, en daarom gaan winkels failliet en besteld iedereen online. Maar die ze hadden vond ik prima, hoe simpeler hoe beter bij een radiowekker. En ja, je kan ook je telefoon gebruiken. Maar ik ben een radiowekker gewend.

Mijn vorige radiowekker was goed, maar je moest er zo ongeveer voor gestudeerd hebben om die te bedienen. En o wee als je half slaperig het verkeerde knopje indrukte, had je de volgende ochtend oceaan geluiden of zo...
Mijn laatste kostte een tientje, heeft het jááren gedaan.

Terug
Bovenaan