Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Dat is echt zo anders dan wat ik doe. Hoe hard je ook rent, aan het eind van de maand krijg je hetzelfde. En geen bonus of bedankje.
Enige compensatie is veel vakantie, maar je zit dan fulltime op 41,5u per week ipv 40. En dat redt niemand die ik ken.
Ik werk in ploegendienst, 33,6 uur.
Maar in de praktijk tijdens de ochtenddienst van 06:30 tot 15:30 en in de avonddienst van 14:00 tot 23:30. Ik heb om de beurt 3 of 4 dagen dienst. Soms 3 dagen weekend.
Jij werkt een kleine 80 uur per week?Jij bent hier de rijkste volgens mij
Das ongeveer een halve werkweek![]()
Jij werkt een kleine 80 uur per week?
Dus... Wat is dan de helft?Nee wisselend 45-60 afh van de drukte.
Dat klopt gedeeltelijk. Die buffer wordt gebruikt om de levensduur van de accu te verlengen, omdat je hem dus in principe nooit 100% vol kunt laden. Maar in principe moet je bijv. na 5 jaar nog ongeveer zo’n 90% SoH over hebben. De eerste jaren gaat het wat harder en dan vlakt het wat af.Er is altijd degradatie ja. Dat is de zogenaamde buffer tussen bruto en netto capaciteit. Bij de Niro is dat 3,5kWh.
De SoH gaat over de netto capaciteit van de accu =100%. Zodra de degradatie >3,5kWh dan lever je netto capaciteit in en gaat de % omlaag.
Maar slechts 78x DC laden is ook gunstig, dat is 78/1300 (totaal ladingen x 100 = 6%.
Dus... Wat is dan de helft?
Die tijd heb ik gehad. 60-70u en 2000km de week.Nee wisselend 45-60 afh van de drukte.
Jij werkt 45-60 uur.33u tov 60u is ongeveer de helft toch
Jij werkt 45-60 uur.
Ik werk werkelijk 39,6 uur per week.
39,6 X 2 is 79,2. Dat is wel ietsje meer dan de helft.![]()
De rest van het bericht heb je niet gelezen? 06:30-15:30 is 9 uur. 14:00 tot 23:30 is 9,5 uur.Er staat toch echt 33,6?
De rest van het bericht heb je niet gelezen? 06:30-15:30 is 9 uur. 14:00 tot 23:30 is 9,5 uur.
Op papier moet ik 25u per week maken, ik heb 0,6 fte. Dat is minstens 27u elke week en is mijn werk lang niet af. Meeste weken geraak ik wel aan 30.
Ja, in de praktijk wel. Nou ja, werk... Ik ben aanwezig.Oh ik ga toch niet zitten rekenen
Je werkt dus ‘gewoon’ 40u
Zijn jullie ook allemaal rijksambtenaar dan!?we zijn allemaal zielig
Nope maar m'n oude man wel. Is inmiddels met pensioen maar de laatste jaren voor het rijk gewerkt. Als leraar officieel geen ambtenaar meer geloof ik.Zijn jullie ook allemaal rijksambtenaar dan!?![]()
Wat? Het gevoel hebben dat je werk nooit af is en van de leiding geen waardering krijgen?later als ik groot ben wil ik dat ook![]()
Wat? Het gevoel hebben dat je werk nooit af is en van de leiding geen waardering krijgen?![]()
100%?... Liever niet! Ik heb echt wel een steekje los soms. Een dag niet gelachen, is een dag niey geleefd.Enfin, we zijn allemaal zielig is de conclusie. Behalve Robert, die is 100%
Ik zit nu 22 jaar bij hetzelfde bedrijf. Zegt genoeg denk ik.
Ah, pensioenbreuk, onzekerheid en iets verlaten wat je leuk vind is vooruitgang.Dat je comfort belangrijker vindt dan vooruitgang?![]()
Dat bevestig alleen maar wat S J zegt en is helemaal niks mis mee hoor. Het is niet makkelijk om een comfortabele positie op te geven.
Voor mij absoluut, ik kan nu werk, gezin/mantelzorg en wat vrijwilligerswerk binnen 20 km van de basis met elkaar combineren. Wil ik stappen maken qua carriere gaat geheid één van de andere twee eronder lijden. Dat is het me niet waard, dan maar niet vooruitDat je comfort belangrijker vindt dan vooruitgang?![]()
Jep! Zeer waarschijnlijk door iemand aan boord brand gesticht. Meer is er nog niet over bekend.Ik lees weer heftig nieuws uit Zwitserland, 6 doden door brand in lijnbus...
Doet hij goed. Bij ons bedrijf gaan ze standaard gesprekken aan met onze medewerkers om de mogelijkheden te bespreken, zodat ze niet tot het eind volle bak blijven werken.Mijn vader heeft ook jarenlang een leidinggevende functie gehad. Wilde iets eenvoudigers en kreeg dat ook tegen hetzelfde salaris. Inmiddels ietsje minder omdat hij minder wilde werken, maar zoals ik al vaker heb uitgesproken hier heeft dat goed uitgepakt en werkt hij nu drie dagen. Hij heeft meer vrijheid, meer rust, daar ging het om. Nog een paar jaar en dan kan hij helemaal stoppen.