• We moeten de systeemsoftware onder het forum updaten. Daarvoor zal het forum helaas een tijdje offline zijn. Dit gebeurt woensdag 5 augustus om 09.00 uur en zal ongeveer 2,5 uur duren. Onze verontschuldigingen voor het ongemak.

Het Grote AutoWeek Offtopic-topic! - Terug van ver weggezakt…

Ik werk ook 40 uur (contract), maar maak elke week wel 2 a 3 meer a 140%. Ik begin iets na 7 en ben niet weg voor 4en, moet 8,5 uren maken.

Ik werk in ploegendienst, 33,6 uur.

Maar in de praktijk tijdens de ochtenddienst van 06:30 tot 15:30 en in de avonddienst van 14:00 tot 23:30. Ik heb om de beurt 3 of 4 dagen dienst. Soms 3 dagen weekend.

Dat is echt zo anders dan wat ik doe. Hoe hard je ook rent, aan het eind van de maand krijg je hetzelfde. En geen bonus of bedankje.
Enige compensatie is veel vakantie, maar je zit dan fulltime op 41,5u per week ipv 40. En dat redt niemand die ik ken.

Haha ja ik ben ook voor een paar u per week verbonden aan de hogeschool dus ik weet hoe het daar gaat. Hele andere wereld.. vooral de verantwoordelijkheid en druk zijn zijn anders.

Ik werk in ploegendienst, 33,6 uur.

Maar in de praktijk tijdens de ochtenddienst van 06:30 tot 15:30 en in de avonddienst van 14:00 tot 23:30. Ik heb om de beurt 3 of 4 dagen dienst. Soms 3 dagen weekend.

Jij bent hier de rijkste volgens mij

Das ongeveer een halve werkweek :ROFLMAO:

Er is altijd degradatie ja. Dat is de zogenaamde buffer tussen bruto en netto capaciteit. Bij de Niro is dat 3,5kWh.
De SoH gaat over de netto capaciteit van de accu =100%. Zodra de degradatie >3,5kWh dan lever je netto capaciteit in en gaat de % omlaag.
Maar slechts 78x DC laden is ook gunstig, dat is 78/1300 (totaal ladingen x 100 = 6%.
Dat klopt gedeeltelijk. Die buffer wordt gebruikt om de levensduur van de accu te verlengen, omdat je hem dus in principe nooit 100% vol kunt laden. Maar in principe moet je bijv. na 5 jaar nog ongeveer zo’n 90% SoH over hebben. De eerste jaren gaat het wat harder en dan vlakt het wat af.

Ik werk (als ik werk... zit al weken thuis) 40 uur, compleet met in- en uitklokken. Nou wordt er wel vaak overgewerkt, eerder deed ik dat ook 10-12 zaterdagen per jaar. Toen ik 60 werd ben ik daarmee gestopt.

Ik zou niet eens weten wat m’n contract is. Volgens mij 38u. Zit ik altijd stuk boven maar ik word prima betaald en ik bepaal zelf inrichting van m’n tijden en word op output afgerekend.

Grootste rijkdom die er is qua werkgeverschap

Dat bevestig alleen maar wat S J zegt en is helemaal niks mis mee hoor. Het is niet makkelijk om een comfortabele positie op te geven.

Dat bevestig alleen maar wat S J zegt en is helemaal niks mis mee hoor. Het is niet makkelijk om een comfortabele positie op te geven.

Behalve als je een risicozoekende idioot bent zoals ik. Al weet ik zeker dat ik binnen een week weer een job heb als ik hier stop :ROFLMAO:

Ja, ik snap alleen de uitgestoken tong smiley niet. Ik werk in de medicijnen, vele bedrijven leggen het loodje nu.
Gaat je vooruitgang, tenzij je WW vooruitgang vind. In mijn bedrijf zijn binnen de muren ook veel mogelijkheden, ik kan zeker groeien. Beetje kort door de bocht...

Dat je comfort belangrijker vindt dan vooruitgang? :p
Voor mij absoluut, ik kan nu werk, gezin/mantelzorg en wat vrijwilligerswerk binnen 20 km van de basis met elkaar combineren. Wil ik stappen maken qua carriere gaat geheid één van de andere twee eronder lijden. Dat is het me niet waard, dan maar niet vooruit :)

Ik werk 40 uur in de week, soms iets meer. De laatste jaren zo’n 80-120 uur per jaar extra, waarvan ik zelf mag kiezen of ik ze opneem of laat uitbetalen. Zit nu 9 jaar bij deze werkgever, ben 31, sinds ik er werk is mijn ontwikkelpad best lang vrij steil geweest en merk nu dat dat afneemt, ik merk dat ik er erg onrustig van wordt. Dus ben actief opzoek naar perspectief binnen ons bedrijf en aan het afwegen tegen alternatieven. Ik wil altijd alternatieven hebben.

Maar kan mij goed voorstellen dat ik er ooit net zo over denk als @Carkiller , dat hoop ik zelfs. Alleen niet op mijn 31e al, laat dat maar tot na mijn 50e. En dan zie ik mij ook ineens gerust iets anders doen, zoals lesgeven oid. Ik wil ab-so-luut niet de tijd tot het pensioen volmaken in min of meer eenzelfde functie in min of meer dezelfde tak van sport. Dat is eigenlijk ook meteen het belangrijkste over dat ik weet wat ik wil :LOL:

Ik werk al altijd bij hetzelfde bedrijf, 40+ jaar inmiddels. Vroeger was ander werk zoeken ook niet de norm zoals tegenwoordig.

Binnen het bedrijf van alles gedaan en mogen doen, ook leidinggevend. Dat heb ik 15 jaar gedaan en was er toen klaar mee. De omgekeerde weg gevolgd, stapje terug maar ook plezier terug.

Nog 1,5 jaar tot pensioen en hopelijk nog een leuke tijd. Een bedrijf is continue in beweging en plannen voor de toekomst word ik niet meer bij betrokken. Dus de binding wordt zo wel minder. Misschien ook juist wel goed.

Mijn vader heeft ook jarenlang een leidinggevende functie gehad. Wilde iets eenvoudigers en kreeg dat ook tegen hetzelfde salaris. Inmiddels ietsje minder omdat hij minder wilde werken, maar zoals ik al vaker heb uitgesproken hier heeft dat goed uitgepakt en werkt hij nu drie dagen. Hij heeft meer vrijheid, meer rust, daar ging het om. Nog een paar jaar en dan kan hij helemaal stoppen.

Laatst bewerkt:
Mijn vader heeft ook jarenlang een leidinggevende functie gehad. Wilde iets eenvoudigers en kreeg dat ook tegen hetzelfde salaris. Inmiddels ietsje minder omdat hij minder wilde werken, maar zoals ik al vaker heb uitgesproken hier heeft dat goed uitgepakt en werkt hij nu drie dagen. Hij heeft meer vrijheid, meer rust, daar ging het om. Nog een paar jaar en dan kan hij helemaal stoppen.
Doet hij goed. Bij ons bedrijf gaan ze standaard gesprekken aan met onze medewerkers om de mogelijkheden te bespreken, zodat ze niet tot het eind volle bak blijven werken.

Mijn pa stopte al met 59 de mazzelaar. Mijn vrouw en ik zijn van plan om te (kunnen) stoppen met werken als we 56 zijn. Maar om dat te halen moet mijn gezondheid natuurlijk wel een beetje meewerken, zodat ik mijn salaris tot die tijd kan behouden.

Terug
Bovenaan