• We moeten de systeemsoftware onder het forum updaten. Daarvoor zal het forum helaas een tijdje offline zijn. Dit gebeurt woensdag 5 augustus om 09.00 uur en zal ongeveer 2,5 uur duren. Onze verontschuldigingen voor het ongemak.

Het Grote AutoWeek Offtopic-topic! - Terug van ver weggezakt…

Dat “toch rap een beetje opruimen en poetsen want de werkster komt morgen” herken ik van mijn vriendin (wij wonen niet samen). Ik probeer mijn huis zelf netjes te houden, wegens amper woon werk verkeer lukt dat redelijk. Denk ik.
Wij maken het huis ook zelf schoon. Vooral bijhouden en eens in de zoveel tijd even groter onderhoud. Kan prima.

Ik vind het ook te vroeg om te gaan kijken, en helaas niet het idee dat dit F1 seizoen leuk gaat worden. Slechte auto's, afgelaste races...
Ik geef het een kans dit seizoen. Toch al 4x meer inhaalacties geweest in Australië, dan de race vorig jaar. En dat wil de toeschouwer toch zien, actie op de baan?

Coureurs klaagden vorig seizoen dat je vol gas door de 130R (Japan) kon, omdat de auto zo goed aan de weg plakt. Nu zijn de auto's smaller, banden smaller en gaan ze meer glijden in de bochten, meer stuurmanskunst nodig...Weer miet goed!

46658_rev07712-3.jpg

Ik heb zowel de sprint als kwali al gekeken, het regent ontzettend veel hier vandaag dus het wordt thuis maar apenkooi spelen met de kleine!

Wij maken het huis ook zelf schoon. Vooral bijhouden en eens in de zoveel tijd even groter onderhoud. Kan prima.

Het kán ook prima

Heb jaren de discussie gehad met mn vrouw… ze wilde het niet.

Maar het scheelt gewoon net een paar uur per week die we meer met het gezin kunnen doorbrengen, net even die stok achter de deur omdat het wekelijks is. 2x per week heb ik er nog niet doorheen.

Plus ik vertik het om te doen. Badkamer schoonmaken of dweilen.. nee. Stofzuigen wil ik nog best eens doen. Vind het zulk verschrikkelijk werk.

@Magnifieke malloot

Het huis was prima. Tegen de 200 meter dus veel ruimer dan wat we nu hebben. Alleen hebben we nu eigenlijk al zat ruimte. De bg was prima maar geen vloerverwarming maar wel een relatief nieuwe pvc vloer.. badkamer en wc oké genoeg maar minder luxe dan bij ons. Nog geen paneeltjes of airco’s. 1e en 2 dus echt heel ruim maar daar moet alles eruit, stucen, nieuwe vloer, etc. 2e zou perfect een 2e badkamer kunnen. Maar eigenlijk dus net te netjes om direct te slopen allemaal maar wel minder luxe en netjes dan we nu hebben.

Ging me meer om:

- de garage: lang genoeg maar net te smal om om de auto te lopen
- voor de garage is net niet genoeg ruimte voor een volwaardige auto (wel een smart ofzo)
- voor de deur passen ook net niet 2 auto’s ivm de breedte
- de achtertuin: in meters wel wat groter maar eigenlijk viel hij tegen qua formaat

Het kán ook prima

Heb jaren de discussie gehad met mn vrouw… ze wilde het niet.

Maar het scheelt gewoon net een paar uur per week die we meer met het gezin kunnen doorbrengen, net even die stok achter de deur omdat het wekelijks is. 2x per week heb ik er nog niet doorheen.

Plus ik vertik het om te doen. Badkamer schoonmaken of dweilen.. nee. Stofzuigen wil ik nog best eens doen. Vind het zulk verschrikkelijk werk.
Ik vind het zonde van mijn geld om het door een ander te laten doen. Ik vind het zeker geen leuk werk, maar ook niet mega verschrikkelijk; misschien gewend van de bijbaan horeca?
Wij hebben niet van die ontzettend drukke levens, genoeg tijd voor het gezin.

Ik geef het een kans dit seizoen. Toch al 4x meer inhaalacties geweest in Australië, dan de race vorig jaar. En dat wil de toeschouwer toch zien, actie op de baan?

Coureurs klaagden vorig seizoen dat je vol gas door de 130R (Japan) kon, omdat de auto zo goed aan de weg plakt. Nu zijn de auto's smaller, banden smaller en gaan ze meer glijden in de bochten, meer stuurmanskunst nodig...Weer miet goed!
Ik heb denk ik wel definitief afgehaakt. Nu de coureurs van het gas af moeten om een stomme accu op te laden heeft het niet veel F1 gehalte meer. Ik associeer F1 altijd met rondenlang zo hard rijden als je kunt. Daar lijkt het voorgoed afscheid van te hebben genomen en daarmee is het niks meer voor mij.

Ik vind het zonde van mijn geld om het door een ander te laten doen. Ik vind het zeker geen leuk werk, maar ook niet mega verschrikkelijk; misschien gewend van de bijbaan horeca?

Heb ook nooit in de horeca gewerkt idd :ROFLMAO:

M’n vrouw heeft ook tijd zat hoor maar ik ben het probleem hierin. Ze wil het dan verdelen om het eerlijk te maken.. dan koop ik het eigenlijk af :p

Ze heeft ook een idioot hoge standaard van wat ‘schoon’ is. Dus een schoonmaakster vinden waar ze tevreden mee is is ook lastig.. ik doe het iig nooit goed dus dan doe ik het ook niet meer lol

@Magnifieke malloot

Het huis was prima. Tegen de 200 meter dus veel ruimer dan wat we nu hebben. Alleen hebben we nu eigenlijk al zat ruimte. De bg was prima maar geen vloerverwarming maar wel een relatief nieuwe pvc vloer.. badkamer en wc oké genoeg maar minder luxe dan bij ons. Nog geen paneeltjes of airco’s. 1e en 2 dus echt heel ruim maar daar moet alles eruit, stucen, nieuwe vloer, etc. 2e zou perfect een 2e badkamer kunnen. Maar eigenlijk dus net te netjes om direct te slopen allemaal maar wel minder luxe en netjes dan we nu hebben.

Ging me meer om:

- de garage: lang genoeg maar net te smal om om de auto te lopen
- voor de garage is net niet genoeg ruimte voor een volwaardige auto (wel een smart ofzo)
- voor de deur passen ook net niet 2 auto’s ivm de breedte
- de achtertuin: in meters wel wat groter maar eigenlijk viel hij tegen qua formaat
Dus niet overtuigd? Of nog in conclaaf?

Ik heb denk ik wel definitief afgehaakt. Nu de coureurs van het gas af moeten om een stomme accu op te laden heeft het niet veel F1 gehalte meer. Ik associeer F1 altijd met rondenlang zo hard rijden als je kunt. Daar lijkt het voorgoed afscheid van te hebben genomen en daarmee is het niks meer voor mij.
Ik volg het totaal niet, maar F1 is hybride nu of zo? Dat snap ik als full EV niet eens... dit moet brullen en ruiken, toch?
Of ja, brullen, F1 is meer janken?

Straks voor de onderhandeling: Een set All Seasons Michelin CrossClimate2 235/55/R19 105V kost 230,- per stuk inclusief montage en balanceren. Dus bijna 1000,- voor een 'burger'. Wat zou de dealer er voor moeten betalen denken jullie?
De auto zelf staat nu op Vredestein winterbanden zag ik op foto. Dus die moeten er zo wie zo af

Laatst bewerkt:
Straks voor de onderhandeling: Een set All Seasons Michelin CrossClimate2 235/55/R19 105V kost 230,- per stuk inclusief montage en balanceren. Dus bijna 1000,- voor een 'burger'. Wat zou de dealer er voor moeten betalen denken jullie?

scheelt niet veel hoor 700/800 gok ik

De auto zelf staat nu op Vredestein winterbanden zag ik op foto. Dus die moeten er zo wie zo af
Wellicht de helft? Lijkt mij dat ze dat makkelijk gratis kunnen weggeven.!

Dus voor €350,- meer een setje afdingen? Kost het hun slechts 350-400,- op de marge
Eerst voor niks extra proberen. Ik geloof niet dat het jouw €230 kost en de garage €200. Is inkoop en werk (montage et cetera). Maar heb wat dat betreft geen idee, dus misschien zit er maar 10% tussen. Proberen kan altijd, sowieso doen ;)

Eerst voor niks extra proberen. Ik geloof niet dat het jouw €230 kost en de garage €200. Is inkoop en werk (montage et cetera). Maar heb wat dat betreft geen idee, dus misschien zit er maar 10% tussen. Proberen kan altijd, sowieso doen ;)
De band kost idd 230 per stuk bij de lokale bandenboer hier in het dorp. Heb ze net gebeld voor de benodigde info ter onderhandeling

Nee wil wel echt 2 auto’s kwijt kunnen anders ‘win’ ik te weinig

Liefst een dubbele garage of een bredere oprit

En een tuin waar vrouw tevreden mee is
Ja dat winnen snap ik heel goed. Ik kijk ook weleens op funda, maar ik heb wel een aantal voorwaarden. Vrijstaand, flink perceel zodat we een (flinke) kapschuur kunnen plaatsen (of die staat er al), goede oprit. En dan liefst ook gasloos. Dan zie ik het prijskaartje en denk ik, teveel wensen haha.
Daarnaast zitten de kinderen hier goed en mijn wederhelft ook, vind ik ook veel waard.
Ik zie genoeg langdurige klusprojecten om mij heen, dat is niks voor mij. Misschien als de kinderen ouder zijn.

Je kan proberen uiteraard, maar een garage heeft niet veel marge op A-merk banden. Waar ze aan verdienen is montage / balanceren en uitlijnen. Als die garage jou zegt : het moet uitgelijnd worden heb jij dan voldoende kennis om dat tegen te spreken? Ook aan bandenopslag verdienen ze.

Ja dat winnen snap ik heel goed. Ik kijk ook weleens op funda, maar ik heb wel een aantal voorwaarden. Vrijstaand, flink perceel zodat we een (flinke) kapschuur kunnen plaatsen (of die staat er al), goede oprit. En dan liefst ook gasloos. Dan zie ik het prijskaartje en denk ik, teveel wensen haha.
Daarnaast zitten de kinderen hier goed en mijn wederhelft ook, vind ik ook veel waard.
Ik zie genoeg langdurige klusprojecten om mij heen, dat is niks voor mij. Misschien als de kinderen ouder zijn.

Ja volgens mij is jullie huis al wat wij zouden willen qua volgende stap. :ROFLMAO:

Klushuis geen issues mee als het maar een goede basis heeft (geen houten vloeren etc)

Ik zou al weglopen voordat je binnenkomt, dat is pas een statement ;)

Whahaha

Bedoel meer hij heeft nu niet een auto nodig en ook niet die

Duidelijk laten weten dat je een deal wilt maken.. anders bereid zijn om weg te lopen en niet jezelf voorbij lopen omdat het zo leuk en mooi is

Maar dat zul jij moeten snappen :p

Duidelijk laten weten dat je een deal wilt maken.. anders bereid zijn om weg te lopen en niet jezelf voorbij lopen omdat het zo leuk en mooi is

Ja precies, jezelf niet laten verleiden, alhoewel dat niet altijd even makkelijk is.

Geldt ook voor de koop van een huis ;)

Woning sinds 2003. Inmiddels in waarde verdubbeld in bijna 25 jaar. Nou wordt daar heel dramatisch over gedaan, maar mijn vorige huis verdubbelde in waarde in 7 jaar tijd.

Huidige woning is nog niet af, maar heeft in principe alles wat we willen. En een lage hypotheek.
Huizen die mooier lijken zijn zoveel duurder, dat als ik dat budget in dit huis steek ik hier een paleisje heb staan. :cool:

Ja precies, jezelf niet laten verleiden, alhoewel dat niet altijd even makkelijk is.

Geldt ook voor de koop van een huis ;)

Haha ja ik ben nuchter genoeg hoor voor alles behalve auto’s :censored:

Vind vooral die overdrachtsbelasting echt belachelijk… 20-30k omdat ik een huis koop??

Ja dat is best veel, hier betaal je heel weinig bij aankoop alleen als verkoper betaal je over je winst belasting.

Haha ja ik ben nuchter genoeg hoor voor alles behalve auto’s :censored:

Vind vooral die overdrachtsbelasting echt belachelijk… 20-30k omdat ik een huis koop??
Dat is met meer belastingen zo.

Heb echt geen moeite met belasting betalen, helemaal prima, maar dat voor letterlijk alles wel een taks is en anders rap verzonnen word is wel echt vermoeiend aan het worden

Idem hier. Goede verdeling is de key. Ja, er zitten klusjes tussen die niet leuk zijn, maar het moet. En een druk leven is een keuze wat mij betreft, zeker qua werk. Als ik kon werken en het zou me te druk zijn dan zou ik iets eenvoudigers zoeken en het dan maar doen met minder. Mijn eigen geluk en gezondheid en die van mijn naasten zijn voor mij het belangrijkst. Alles wat ik materieel gezien nu verzamel heb ik toch niks aan als ik het loodje leg. Het is ook maar net welke levensstandaard je kiest. Maar dat mag iedereen voor zich weten.

Dat is met meer belastingen zo.

Heb echt geen moeite met belasting betalen, helemaal prima, maar dat voor letterlijk alles wel een taks is en anders rap verzonnen word is wel echt vermoeiend aan het worden

Ja eens.. als ik kijk naar alleen al IB… fair share is logisch maar tis wel echt idioot aan het worden.

Idem hier. Goede verdeling is de key. Ja, er zitten klusjes tussen die niet leuk zijn, maar het moet. En een druk leven is een keuze wat mij betreft, zeker qua werk. Als ik kon werken en het zou me te druk zijn dan zou ik iets eenvoudigers zoeken en het dan maar doen met minder. Mijn eigen geluk en gezondheid en die van mijn naasten zijn voor mij het belangrijkst. Alles wat ik materieel gezien nu verzamel heb ik toch niks aan als ik het loodje leg. Het is ook maar net welke levensstandaard je kiest. Maar dat mag iedereen voor zich weten.

Vind werk leuker dan schoonmaken en dat levert ook nog eens meer op dan laten schoonmaken kost.. win-win :)

Whahaha

Bedoel meer hij heeft nu niet een auto nodig en ook niet die

Een setje vredestein all seasons kost hun kale prijs inclusief montage 850,- verdienen ze er niks op

Beste keuze ever inderdaad. Je koopt vrije tijd met elkaar en rust, wat mij wat waard is.

Onze komt elke week en neemt vaak ook wat lekkers mee

Maat van me is dus paar jaar terug overgestapt naar 2x per week en zegt dat dat echt nog veel fijner is.. geen idee of het overdreven is maar klinkt wel fijn :ROFLMAO:

2x in de week een schoonmaakster lijkt mij een 'overkill' eerlijk gezegd. Zeker als je 60+ uren buiten de deur maakt en of vaak uit bent lunchen, dineren etc.

Ik heb hier nu twee schoonmakers: Goofy en Kareltje.
Goofy zuigt de woon- en eetkamer, terwijl Kareltje de badkamer, keuken en het toilet dweilt.
En ik zit een kopje koffie te drinken. :cool:
Precies. Hier ook. Als we weggaan zetten we de stofzuiger aan en als we thuiskomen is er gezogen en gedweild. En we hebben een app om in de gaten te houden of er plekken zijn overgeslagen. Dat is wel ten positieve veranderd sinds onze ouwe Duitse goedzak niet meer midden in de kamer ligt. :ROFLMAO: En wij hebben een vrijwel onderhoudsvrije tuin, maar anders was er vast ook een maaier geweest.

Vind werk leuker dan schoonmaken en dat levert ook nog eens meer op dan laten schoonmaken kost.. win-win :)
Beste keuze ever inderdaad. Je koopt vrije tijd met elkaar en rust, wat mij wat waard is.

Onze komt elke week en neemt vaak ook wat lekkers mee
Ook dat is voor iedereen anders. Mijn vader is inmiddels 60+ en heeft als hij over een paar jaar klaar is ruim 40 jaar gewerkt. Hij heeft de afgelopen jaren wordt juist meer rust en vrije tijd gecreëerd door in stapjes minder te gaan werken. Daarnaast wonen wij ook al 25 jaar op dezelfde plek wat qua ruimte en omgeving nog steeds goed bevalt en dus nog lang niet weg willen. Ik kan eerlijk zeggen: we zijn gelukkiger dan we ooit geweest zijn.

Terug
Bovenaan