• We moeten de systeemsoftware onder het forum updaten. Daarvoor zal het forum helaas een tijdje offline zijn. Dit gebeurt woensdag 5 augustus om 09.00 uur en zal ongeveer 2,5 uur duren. Onze verontschuldigingen voor het ongemak.

Het Grote AutoWeek Offtopic-topic! - Terug van ver weggezakt…

Ach nu krijg je m’n “slechte” grappen gratis, als ik comedian was geworden had je er voor moeten betalen :p
Ik dacht dat je forumvrienden en Carkiller het gratis zouden krijgen… :p

Raketten gooi je niet, die zin is slecht Nederlands.

Hier! IJsje om het goed te maken… ;)
1220447.png

Aan het begin van een zin schrijf je "ijs" met een hoofdletter op de I en een kleine letter j (tenzij het een eigennaam is, dan krijgt de j ook een hoofdletter).
De correcte schrijfwijze aan het begin van een zin is dus:
Ijs

Aan het begin van een zin schrijf je "ijs" met een hoofdletter op de I en een kleine letter j (tenzij het een eigennaam is, dan krijgt de j ook een hoofdletter).
De correcte schrijfwijze aan het begin van een zin is dus:
Ijs
Dit is wel erg taalneuzelen, maar ik ben het niet met je eens. De ij schrijf je, in tegenstelling tot alle andere tweetekenklanken, als geheel in hoofdletters. Dat is hoe ik het heb geleerd en tevens leer aan leerlingen.

Dit is wel erg taalneuzelen, maar ik ben het niet met je eens. De ij schrijf je, in tegenstelling tot alle andere tweetekenklanken, als geheel in hoofdletters. Dat is hoe ik het heb geleerd en tevens leer aan leerlingen.
Is wat het internet zegt, ik verzin het niet. Als je het schrijft is het een lange ij, dat is weer anders. En JW begon met taalneuzelen dus ik ging er verder mee. ;)

Zullen we het dan maar gewoon zo “Eisje of Ysje” schrijven? Dan kunnen we de discussie eindigen, MM naar bed, Carkiller terug aan het werk en ik ga nog even m’n tv show afkijken :p

Is wat het internet zegt, ik verzin het niet. Als je het schrijft is het een lange ij, dat is weer anders. En JW begon met taalneuzelen dus ik ging er verder mee. ;)
Ga je nou een leraar tegenspreken? Jij durft! :ROFLMAO: En dan krijg ík de schuld… :rolleyes:

En ik had altijd ruzie met m'n NL leraar. MOEST Jan Wolkers vroeger op mijn VWO lijst zetten. Ik haatte Wolkers, ordinaire rommel. Lampo en Daisne vond 'ie weer niks, mocht niet. Na protest gelukkig wel.

Maar ik moet hier MM helaas wel bijvallen..:ROFLMAO:

Ik drink ook geen alcohol hoor, zeker niet deze avond :ROFLMAO:

@De Dude succes morgen met lopen! Misschien sta ik nog wel ergens langs de kant, dan zal ik je in gedachten aanmoedigen

Halloooh??
Iemand hier?

(Tjirp....tjirp....tjirp)

Ook niet @S J 1001 ?

Ben wakker en ken de slaap nie vatten nie (n)
Dan maar effe beneden een kopje thee zetten en kijken of er hier nog één wakker is? :unsure:

Straks komt pagina vierhonderd al.
Hier onder een paar auto's: (dan maai ik ze vast voor jullie voeten weg)
- Tank 400 Hi-T
- Mercedes G 400 CDI
- Chevrolet 400
- Lexus ls 400
- ....
:whistle:

De oudste bij ons heeft een paar weken geleden zn letterdiploma gekregen, maar daar stonden ook alle klanken als ‘oe’ ‘ui’ en ‘ie’ op. Ze leren tegenwoordig blijkbaar a, bu, cu in plaats van aaa bee cee. Hij dacht elke keer als wij een letter zeiden dat we de e erachter plakten. Lekker verwarrend :)

Guuuuutmornin' sunshine!

De oudste bij ons heeft een paar weken geleden zn letterdiploma gekregen, maar daar stonden ook alle klanken als ‘oe’ ‘ui’ en ‘ie’ op. Ze leren tegenwoordig blijkbaar a, bu, cu in plaats van aaa bee cee. Hij dacht elke keer als wij een letter zeiden dat we de e erachter plakten. Lekker verwarrend :)
Klopt. Mijn dochters snappen het niet als mijn vrouw het zegt, maar "Papa snapt het wel" :ROFLMAO:
Je hebt a en aa, zo leren ze het zuiver. Officieel moet ik het tot in groep 8 zelfs nog zo doen, alleen kijken ze mij dan raar aan hèhè.
Dat je de ij niet zo typt heeft met de indeling van het toetsenbord te maken meen ik. Maar zo diep gaan ze niet op die stof in op de pabo.

Guuuuutmornin' sunshine!

Klopt. Mijn dochters snappen het niet als mijn vrouw het zegt, maar "Papa snapt het wel" :ROFLMAO:
Je hebt a en aa, zo leren ze het zuiver. Officieel moet ik het tot in groep 8 zelfs nog zo doen, alleen kijken ze mij dan raar aan hèhè.
Dat je de ij niet zo typt heeft met de indeling van het toetsenbord te maken meen ik. Maar zo diep gaan ze niet op die stof in op de pabo.
Ik vind het vooral onhandig, maar goed, wij leerden nog schrijven met vulpennen en incidenteel de kroontjespen.

Begin echt een fossiel te worden merk ik :rolleyes:

Terug
Bovenaan