• We moeten de systeemsoftware onder het forum updaten. Daarvoor zal het forum helaas een tijdje offline zijn. Dit gebeurt woensdag 5 augustus om 09.00 uur en zal ongeveer 2,5 uur duren. Onze verontschuldigingen voor het ongemak.

Het Grote AutoWeek Offtopic-topic! - Terug van ver weggezakt…

Wat telen jullie? En hoeveel bunder ?
Gewoon gras, zo’n 8 bunder van mn schoonouders toen die nog in de fokkerij zaten, nu hebben ze nog wat paarden voor de hobby en delen schoonpa en ik het landwerk als hobby :) Wij hadden hier twee van die edele vierpoters tot de directrice zwanger was van de jongste. Kijken over een jaar of wat wel weer of er weer knollen komen. Dit jaar eerst de boel rondom de schuur afmaken, dan komen hier koeien te lopen.

De huidige trekker is met 130 pk sterk zat, een 77/7810 is pure overkill :rolleyes:

Dat is full scale akkerbouw denk ik dan? Zitten gave machines bij!

Voor mij hele andere tak van sport. Vanuit de veehouderij ken ik gras en mais.

Gewoon gras, zo’n 8 bunder van mn schoonouders toen die nog in de fokkerij zaten, nu hebben ze nog wat paarden voor de hobby en delen schoonpa en ik het landwerk als hobby :) Wij hadden hier twee van die edele vierpoters tot de directrice zwanger was van de jongste. Kijken over een jaar of wat wel weer of er weer knollen komen. Dit jaar eerst de boel rondom de schuur afmaken, dan komen hier koeien te lopen.

De huidige trekker is met 130 pk sterk zat, een 77/7810 is pure overkill :rolleyes:
Leuk! Zijn die koeien dan ook van jullie of van een andere veehouder? (‘Boer’ wilde ik eerst zeggen, maar dat klinkt zo negatief. :ROFLMAO:)

Eerst jongvee van een maatje die boer is (niks negatiefs aan dat woord hoor, houden we er gewoon lekker in) en daarna zelf wat aanschaffen. Wil wat van een oud hollands ras hebben

Mooi! Van koeienrassen heb ik weinig kennis. Ik ken alleen de Fries-Hollandse koe, de Roodbonte koe en de Franse Limousin-koe met echt de namen erbij. :ROFLMAO: En de Black Angus ook, maar niet vanuit de wei. :p

O, ik heb helemaal gemist dat ik sinds donderdag 18 jaar hier een account heb.
Het 'forummers v/h eerste uur' deed me er aan denken...het eerste uur ben ik absoluut niet, maar toch sjok ik hier blijkbaar al best een tijdje rond.
Ik ook. Jij dus al iets langer als ik. :ROFLMAO:

images

Hij is eigenlijk vrij, maar was speciaal voor mij naar het werk gekomen. En hij had erge hoofdpijn ook...
Beste man gaat de 2e week van april met pensioen.

Laatst bewerkt:
Nog even een zucht... ik had net een bumperklever, niet te zuinig... komt mij voorbij, ja hoor, zwarte golf, verlaagd, roll bar/cage of hoe je dat ook noemt... toch weer lekker stereotype!

Ik ga tukken, morgen margedag oftewel iets later beginnen maar wel van 9 tot 16 informatie ontvangen... :sleep:
Wel een verzorgde lunch (oftewel bolletjes met salade smeren) dus heel luxe haha

Alphen in the rain. :ROFLMAO: Hier is het ook al aan de gang zo te horen, en met hier bedoel ik thuis. Dag eerder dan de bedoeling was, maar geeft iets meer rust. Ook in aanloop naar komende dagen.

Laatst bewerkt:
Nog 116 Euro op mijn betaalrekening, 24e salaris. 9 dagen met 116 Euro...
Ofwel kansloos, dan maar aanvullen met spaargeld. Was niet de bedoeling.:cry:

Voor degene die het onthouden hebben, ik probeerde uit te komen na de gemeentelijke belastingen.

Nog 116 Euro op mijn betaalrekening, 24e salaris. 9 dagen met 116 Euro...
Ofwel kansloos, dan maar aanvullen met spaargeld. Was niet de bedoeling.:cry:

Voor degene die het onthouden hebben, ik probeerde uit te komen na de gemeentelijke belastingen.
Oef!
Wij moeten 1178,- betalen voor de 31e a.s.
Ik heb een groot deel vanuit mijn bonuspot extra laten uitbetalen bovenop mijn salaris. Wordt 24e uitgekeerd en ik hoop daarmee de extra kostenpost te ondervangen.

Ja, grootste deel wel.
Best verstandig, dat scheelt weer in de maandlasten in de rest van het jaar. Maar dan is het wel logisch dat er een flinke hap uit je maandbudget gehaald wordt. Maar de gecreëerde ruimte maakt wel dat je je spaarrekening weer makkelijker aanvult.

Ik zeg win-win.

Best verstandig, dat scheelt weer in de maandlasten in de rest van het jaar. Maar dan is het wel logisch dat er een flinke hap uit je maandbudget gehaald wordt. Maar de gecreëerde ruimte maakt wel dat je je spaarrekening weer makkelijker aanvult.

Ik zeg win-win.
Ja, kwam ook een nieuw topmatras tussendoor van 175 Euro, dat was net te veel. Ligt wel heel lekker.(y)

Als het zonder extra kosten in termijnen kan dan doe ik dat, zo ook mer de gemeentelijke heffingen.

Maar bijvoorbeeld de autoverzekeringen daar krijg ik korting als ik dat in 1 keer betaal dus dan kies ik daarvoor.

Als het zonder extra kosten in termijnen kan dan doe ik dat, zo ook mer de gemeentelijke heffingen.

Maar bijvoorbeeld de autoverzekeringen daar krijg ik korting als ik dat in 1 keer betaal dus dan kies ik daarvoor.
Dat is mijn filosofie ook wel zo'n beetje, maar Carkiller's methode is imo wel de beste. Je creëert ruimte voor jezelf.

Krijgen in ieder geval ook nog een leuk bedrag terug vanuit de IB 2025; veel aftrekkosten i.v.m. verhuizing. Zal wel ergens eind mei uitbetaald worden. Gaat weer op aan de auto...

Oef! Fakenews. Die was van vorig jaar, voor twee personen. Nu, voor 1 persoon 1700,97 excuus! :oops:
Boah! Snap dan niet dat dat niet gewoon door de helft gaat. Nu ben je alleen in feite duurder uit. Jij kiest er niet voor om alleen achter te blijven. Best oneerlijk eigenlijk. Maar goed.

En geld/spaargeld: ik krijg mijn uitkering altijd de 23ste van de maand, wanneer het in een weekend valt de vrijdag ervoor, maar zou mij ook wel goed uitkomen als ze het de 15de storten. Heb nu nog € 1,96 over op de lopende rekening en heb ook al een en ander van de spaarrekening moeten schrapen. Niet echt fijn voor de kwartaalrente die al niet erg hoog is. Nu was dat ook dankzij het weekje weg, maar anders was ik prima uitgekomen deze maand en had ik mijn Spaarpot (zo heb ik de spaarrekening in de app hernoemd) niet hoeven aanbreken. Heb geen klagen, er zijn mensen die helemaal niks hebben, dus voel me op allerlei vlakken een bevoorrecht mens.

En als het gaat om rekeningen betalen betaal ik alles zoveel mogelijk in één keer, heb als student ook wel ervaren dat gespreid betalen onder de streep in bepaalde gevallen duurder is.

Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan