Het Grote AutoWeek Offtopic-topic! - Terug van ver weggezakt…

Bedankt allemaal, we maken er wat van vandaag. Zelf ook niet al te best geslapen. Maar niet door jengelende kinderen. :p

Pagina 403, Peugeot maar weer…
Peugeot-403-b.j.1959-020-scaled.jpg

Laatst bewerkt:
Toevallig, ik heb hem gisteren gezien.

Goed uitgevoerde docu met een host die op een fantastische wijze z’n interviews zo opzet dat hij het probleem makkelijk blootlegt, maar zelf mistte ik wat diepgang. Het ging nu vooral om het ‘wat’ en ‘hoe’, waarbij de ‘waarom’ een beetje onderbelicht bleef. Onderwerpen zoals familie en opvoeding werden wel behandeld, maar hadden wat mij betreft prominenter in beeld mogen komen.

Wellicht behoor ik ook niet helemaal tot de doelgroep van de docu, aangezien het leek alsof het meer voor een oudere doelgroep is die niet zelf in aanraking zou komen met dit soort content.
Ik vond het ook net wat minder diepgang hebben dan de docu’s die hij normaal maakt - die zijn ook vaak in meerdere afleveringen.

Misschien is dit een opstap naar meer? Hoop het wel.

Ik ben vooral nieuwsgierig naar hoe het komt dat zoveel jonge jongens er in gaan geloven - waar zit de echte ‘root cause’ en hoe komen we van dat afschuwelijke social media af

Ik vond het ook net wat minder diepgang hebben dan de docu’s die hij normaal maakt - die zijn ook vaak in meerdere afleveringen.

Ik ben vooral nieuwsgierig naar hoe het komt dat zoveel jonge jongens er in gaan geloven - waar zit de echte ‘root cause’ en hoe komen we van dat afschuwelijke social media af
soort 'golfbeweging' door de decennia heen? Er is ook een tijd geweest dat heren in zo'n strak pakje aerobics stonden te doen, of zoals in de franse tijd erg 'vrouwelijk' deden qua verzorging. of een combinatie van die golf met dit als boomerang tegen de mannen in jurken kant?

Ik sla er maar een slag naar hoor. Kom zelf uit een cultuur waar we gemiddeld best macho zijn, tot we thuiskomen met een grote mond en dan leeglopen als een ballon als moeder danwel echtgenote met de pollepel klaar staat. :eek:

soort 'golfbeweging' door de decennia heen? Er is ook een tijd geweest dat heren in zo'n strak pakje aerobics stonden te doen, of zoals in de franse tijd erg 'vrouwelijk' deden qua verzorging. of een combinatie van die golf met dit als boomerang tegen de mannen in jurken kant?

Ik sla er maar een slag naar hoor. Kom zelf uit een cultuur waar we gemiddeld best macho zijn, tot we thuiskomen met een grote mond en dan leeglopen als een ballon als moeder danwel echtgenote met de pollepel klaar staat. :eek:
Ik hoop het, maar de hoeveelheid haat naar vrouwen en LHBTIQ+ vind ik echt zorgwekkend.

Ik zou ook wel een Deel 2 willen zien.

Verder denk ik dat er verschillende redenen zijn waarom ze erin gaan geloven. Het zal er grotendeels mee te maken hebben dat deze content creators de jongeren vertellen wat ze willen horen. Namelijk, het ligt aan de ander (vrouwen, mensen met andere politieke opvattingen, etc.), niet aan henzelf. Het is veel makkelijker om boos te zijn op anderen en hen de schuld te geven, dan dat je naar jezelf kijkt. Dat is ook geen modern probleem, maar iets wat je overal en altijd tegenkomt en zal tegenkomen.

Verder zijn jongeren van nu veel kwetsbaarder voor 'perfecte' toekomsten. Als je vóór je 23e nog geen Lamborghini hebt kunnen kopen van je crypto investeringen en financieel onafhankelijk bent, heb je gefaald (doen ze je denken). Deze content creators hebben dit wel bereikt (of doen in ieder geval alsof ze het bereikt hebben). 15 jaar geleden was het veel lastiger om hiermee in aanraking te komen, terwijl je dit nu de hele dag op social media voorbij kan zien komen.

Wat is dan de root cause? Enerzijds het 'erbij willen horen', lijkt mij. Als je continu wordt geconfronteerd met mensen waarvan het lijkt alsof ze het allemaal gemaakt hebben, is het niet onbegrijpelijk dat jongeren dat zelf ook willen. Ook denk ik niet dat er ook maar één kijker van deze content is die op een ochtend wakker werd en dacht "Ik haat vrouwen". De documentaire behandeld ook dat de content steeds controversiëler en extremistischer van aard wordt. Bijvoorbeeld, twee jongens die geïnterviewd werden zeiden dat deze content creators hun inspireerden dat je zelf iets van je leven moet maken, want een ander doet het niet voor je. Dat vind ik op zichzelf helemaal geen gekke gedachte en is in de kern ook gewoon de waarheid. Maar in onze huidige samenleving (met name social media) moet het altijd beter, groter, extremer. Ook deze content. Kijk 10x naar filmpjes van mensen die zeggen dat je er zelf iets van moet maken en dan je weet dat wel. Vervolgens is er iemand die zegt dat het jou niet lukt om iets van je leven te maken omdat [vul hier een reden in]. Een volgende persoon zegt dan weer dat de mensen achter die reden de oorzaak zijn van een heleboel problemen en voordat je het weet ben je in dat gedachtengoed gezogen.

Dat is dus juist ook een heel interessant aspect. Eén van de geïnterviewden erkende ook dat zijn moeder totaal niet achter zijn uitspraken staat en ze expliciet afkeurt. Toen zij vervolgens ook in de docu zat, kon je zien dat deze zelf-toegegeven vrouwenhater gewoon op z'n knieën de vloer zat schoon te maken toen ze zei dat hij dat moest doen.

Ze verschuilen zich achter de claim dat ze niet achter de boodschap staan, maar het puur doen voor het geld/bekendheid (en dus alsnog geld).

Toen zij vervolgens ook in de docu zat, kon je zien dat deze zelf-toegegeven vrouwenhater gewoon op z'n knieën de vloer zat schoon te maken toen ze zei dat hij dat moest doen.
Ik vond dit een heel geestig shot inderdaad.

Sowieso waanzinnig knap hoe die theroux helemaal onder de huid was gaan zitten van die gozer want hij was overduidelijk geraakt in z’n ego terwijl Louis zoals altijd hele simpele vragen bleef stellen

Theroux maakt mooie/goede docu's, heb er ook wel een paar gezien over Rednecks of streng gelovigen in een gemeenschap; demonstreren bij een militaire begrafenis, dat het zijn/haar verdiende loon is, straf van God etc.

Hier de openbare laadpaal Vattenfall defect aan één zijde. Aan andere zijde staat nu mijn 'klevende' buurman met z'n plug-in V60.
Bel je de storingsdienst voor een reset, krojg je een Belgische aan de lijn: Nee, we kunnen geen reset doen zolang er 1tje aan het laden is... OK, dan wacht ik wel even tot die van buurman vol is, bedankt!
Over een uurtje teruglopen naar de paal en dan als "de buurman" bellen: Ik krijg de laadkabel niet los, kunt u m loskoppelen?
En dan een reset geven?

Hier de openbare laadpaal Vattenfall defect aan één zijde. Aan andere zijde staat nu mijn 'klevende' buurman met z'n plug-in V60.
Bel je de storingsdienst voor een reset, krojg je een Belgische aan de lijn: Nee, we kunnen geen reset doen zolang er 1tje aan het laden is... OK, dan wacht ik wel even tot die van buurman vol is, bedankt!
Over een uurtje teruglopen naar de paal en dan als "de buurman" bellen: Ik krijg de laadkabel niet los, kunt u m loskoppelen?
En dan een reset geven?
En? :)

Nee, nog niks.
Vattenfall-dame wilde niet meewerken ook al was de buurman klaar. Nee meneer, dat moet hij zelf doen...Dan kunnen wij een reset geven.
De Volvo was klaar met laden; led bij laadpoort was groen. Zo ineens bult getik en een plok en hij begon weer te laden en de ventilator ging aan. Heeft de volvo ook iets als Sentry zoals Tesla?

Nee, nog niks.
Vattenfall-dame wilde niet meewerken ook al was de buurman klaar. Nee meneer, dat moet hij zelf doen...Dan kunnen wij een reset geven.
De Volvo was klaar met laden; led bij laadpoort was groen. Zo ineens bult getik en een plok en hij begon weer te laden en de ventilator ging aan. Heeft de volvo ook iets als Sentry zoals Tesla?

Niet dat ik weet. Misschien zag hij je en zette hij de verwarming aan.

Hoe ging het bij jou, @Jay DoubleYou ?
Compleet afgemat hiero, veel te gek gedaan, maar dat heeft me wel een aanpassing in mijn weekschema opgeleverd! Krijg meer rustmomenten, in deze fase nog erg nodig. Kortom: veel spanning en emoties later kom ik wel tot de conclusie dat ik hier echt mens ben en ook gewoon mag zijn wie ik ben, geen ziekenhuispatiënt of nummer. Maar dat het zwaar gaat worden is wel duidelijk. Als het me uiteindelijk gaat opleveren dat ik mijn leven als voorheen weer kan oppakken heb ik daar uiteraard veel voor over.

Compleet afgemat hiero, veel te gek gedaan, maar dat heeft me wel een aanpassing in mijn weekschema opgeleverd! Krijg meer rustmomenten, in deze fase nog erg nodig. Kortom: veel spanning en emoties later kom ik wel tot de conclusie dat ik hier echt mens ben en ook gewoon mag zijn wie ik ben, geen ziekenhuispatiënt of nummer. Maar dat het zwaar gaat worden is wel duidelijk. Als het me uiteindelijk gaat opleveren dat ik mijn leven als voorheen weer kan oppakken heb ik daar uiteraard veel voor over.
Oef, klinkt heftig. Sterkte man!

Ik
Ik heb nog 170km range hoor. Is genoeg voor nog 1 dag. Morgen eerder thuis komen en dan de werkende kant van de laadpaal pakken. En dan het oplaadniveau van de Kia smoren naar 6kW laden zodat het lekker lang duurt :ninja:
Ik had op dit forum gelezen dat bmw rijders een zekere reputatie schijnen te hebben tijdens het rijden, maar zo te lezen zijn volvo’s ook minder sociaal en pakken kia’s graag revenge :)

Dan durf ik het misschien nog aan om bmw te gaan sturen naast de audi…

Aan andere zijde staat nu mijn 'klevende' buurman met z'n plug-in V60.
Zijn ook altijd die V60’s :ROFLMAO:

Haha, lekker typisch? Wat is daar voor nodig?
Ja gewoon in het menu: 1) service >> 2) wasstraat modus niet meer en niet minder. Maar hij bleef ‘grijs’ alsof ik het niet kon gebruiken.

Kwam er toen via de Jongen van de wasstraat achter dat de tesla ook gewoon in neutraal kan via het .. jawel.. dak. Daar zitten de fysieke knoppen voor de ‘automaat’.

Leuk zo’n hyper moderne auto :poop:

Ik heb zaterdag in apeldoorn gepraat over een groene Plus 77kWh versie. Die staat in breda vestiging. Nu zaterdag heen voor een proefrit en dongle mee. Daarna door naar een 2e nabij breda.
Ik heb in principe nog 8 weken de tijd. Mooie oefening om mijn onderhandelings-skills te verbeteren
Gewoon eerst niet te enthousiast zijn en nauwkeurig de auto bekijken van boven tot onder. ;)

Oef, klinkt heftig. Sterkte man!
Bedankt. Was het ook. En ik ben van het type ‘niet zeuren, gewoon doorgaan’, maar dat moet ik echt afleren, want dat is echt niet goed voor mijn lijf.

Klinkt idd pittig!
Maar heel veel succes en kracht om door te gaan kerel! (Boks emoji)

Ik heb nog 170km range hoor. Is genoeg voor nog 1 dag. Morgen eerder thuis komen en dan de werkende kant van de laadpaal pakken. En dan het oplaadniveau van de Kia smoren naar 6kW laden zodat het lekker lang duurt :ninja:
Laadunit hier aan de muur hangt al vier weken niks te doen. Je bent van harte welkom. :p
Wel max. 7,6kWh, dus ‘t duurt even. Kun je weer even langs de Kia-dealer.;)

Kwam al vrij arrogant over bij de eerste kennismaking bij die laadpaal. Omdat de auto nieuw was en er ook nieuwe mensen in de straat waren komen wonen, dacht ik 1+1=2....niet dus. Beetje geirriteerd kwam er uit Nee, ik woon hier al af begin! (2018) Ik heb een oprit, maar neem geen laadpaal! En liep weg
Klinkt wel als de gangmaker op de buurt bbq ja :rolleyes:

Kwam al vrij arrogant over bij de eerste kennismaking bij die laadpaal. Omdat de auto nieuw was en er ook nieuwe mensen in de straat waren komen wonen, dacht ik 1+1=2....niet dus. Beetje geirriteerd kwam er uit Nee, ik woon hier al af begin! (2018) Ik heb een oprit, maar neem geen laadpaal! En liep weg
Whaha heb je mijn irritatie verhaal wel eens gelezen? Ik zal het even opzoeken.

Ik had precies hetzelfde ! Ook v60 rijdert, ook het argument ik woon er als eerste (dus heb meer recht op de paal).

Heb echt flink wat woorden gehad toen

Zijn ook altijd die V60’s :ROFLMAO:

Ja gewoon in het menu: 1) service >> 2) wasstraat modus niet meer en niet minder. Maar hij bleef ‘grijs’ alsof ik het niet kon gebruiken.

Kwam er toen via de Jongen van de wasstraat achter dat de tesla ook gewoon in neutraal kan via het .. jawel.. dak. Daar zitten de fysieke knoppen voor de ‘automaat’.

Leuk zo’n hyper moderne auto :poop:
Machtig ingewikkeld... had je maar een Ford gekocht. Of nee, een VW :unsure:

Terug
Bovenaan