Het Grote AutoWeek Offtopic-topic! - Terug van ver weggezakt…

Vandaag gewerkt, boodschappen gedaan en net de wasmachine aangezet. Als de was zo te drogen hangt wel klaar met deze dag. Zeker door minder nieuws, oud collega is overleden gisteren. Was een toffe vent, rond de 78 geworden. (Weet het niet precies maar op zijn 65e ging hij met pensioen en dat was 12 jaar geleden.)

O, hij had een Jaguar XJ 4.2 V8...

Laatst bewerkt:
Afgesproken om vrijdag eens naar het werk te gaan. Even met de collega's is ook wel fijn.

Kan ik ook mijn laptop meenemen, dan kan ik in ieder geval zorgen dat ik met de online trainingen bij ben. De wat langere met foto's of filmpjes is geen doen op de telefoon.

Ik heb ook nog een medisch verhaal, niet zo heel spannend, maar we delen alles hier hè!
Aanstaande maandag MRI van de schouder (met contrast) om hopelijk wat uit te sluiten danwel te bevestigen, in ieder geval duidelijkheid... hoop ik dus.
Lees ik net dat je 24 na de scan geen auto mag rijden of fietsen... uhm, ja, de auto rijdt zichzelf, dus gewoon maar doen. Anders kan ik dinsdag niet eens gaan werken :unsure:

Succes alvast MM.

Ik moest ooit naar wat ik dacht en begrepen had een MRI scan voor mijn nieren, maar ben nogal claustrofobisch.
Ik dus overleggen met mijn huisarts over hoe ik het aan moest pakken, uiteindelijk kwamen we uit op een kalmerend medicijn.

Vervolgens naar de afspraak, ik die pil ingenomen, half stoned in een bed naar de scanner... Is het een open scanner...:censored:

Nieren waren in orde, dat was het belangrijkste. De communicatie duidelijk niet.

Ik heb ook nog een medisch verhaal, niet zo heel spannend, maar we delen alles hier hè!
Aanstaande maandag MRI van de schouder (met contrast) om hopelijk wat uit te sluiten danwel te bevestigen, in ieder geval duidelijkheid... hoop ik dus.
Lees ik net dat je 24 na de scan geen auto mag rijden of fietsen... uhm, ja, de auto rijdt zichzelf, dus gewoon maar doen. Anders kan ik dinsdag niet eens gaan werken :unsure:
Zou je dat dan wel doen? Als je, hoe klein de kans is, betrokken wordt bij een aanrijding dan ben je niet verzekerd.

Ja daar ben ik ook benieuwd naar. Ik ben, naast dat ik hoogtevrees heb, ook wel claustrofobisch, maar ik durf het wel aan, denk ik. Eerder wel CT gehad, maar dat is een ander apparaat. Toch is het anders dan in een nauwe grot of zo, hier heb ik iets meer vertrouwen in!

Ik heb bij mijn hartproblemen ook een mri scan gehad met contrastvloeistof. Ik heb niks gehoord of gelezen over niet mogen rijden. Maar ja de ene contrastvloeistof is de andere niet.

Omdat het een eeuwigheid duurt voordat het CBR me toestemming geeft een ander rijbewijs aan te vragen zei mijn vrouw al dat ik gewoon moest rijden, maar dat durf ik toch niet aan.

Ik ga maandag wel met het OV naar het ziekenhuis en weer naar huis. Maar dinsdag ga ik gewoon weer naar het werk met de auto. Het is een scan, geen operatie.
Kan je vrouw niet mee dan als chauffeur? Als je toch last hebt en je wordt aan de kant gezet ben je ook aan de beurt, lijkt me. Er hoeft maar net 1 agent te zijn die z’n dag niet heeft… :rolleyes:

Ritje met de ambulance van het ene ziekenhuis naar het andere was ruim 900 euro (dure taxi) waarbij al 300 eigen risico was.
2017 getransfereerd tussen 2 ziekenhuizen voor een zware longingreep waarvoor die escalatie / verplaatsing nodig was. De factuur lag al op de mat toen ik terug thuis kwam inclusief 2 incasso aanmaningen. Exact waar je op zit te wachten met een lange revalidatie voor de boeg. En al helemaal als je daarvoor verzekerd bent via je werk en ik die factuur al helemaal niet moest krijgen om te beginnen…
Ze wouden me vastmaken op een bed en me naar die ziekenwagen brengen. Euhm no, ik ben zelf naar dat ding gestapt met mijn Baxster houder rollend naast me. Toen wilden ze dat ik plat zou liggen maar ook dat wou ik niet, gewoon zitten gordel aan en klaar.
De rit was met een Mercedes ziekenwagen waarin je kon rechtstaan en met een crazy zachte luchtvering waar ik al zittend al wagenziek in werd. Gelukkig waren de 2 dames 2CV gek, 1 was een Burton aan het bouwen. Zo viel de rit al bij al nog mee ;)

Ik heb bij mijn hartproblemen ook een mri scan gehad met contrastvloeistof. Ik heb niks gehoord of gelezen over niet mogen rijden. Maar ja de ene contrastvloeistof is de andere niet.
Denk dat jij de vloeistof in een vat kreeg, via infuus? Bij mij spuiten ze het in het gewricht, daarom staat er expliciet dat ik het niet mag belasten. En daarom niet mag autorijden danwel fietsen de eerste 24u.

Ik heb geen ‘spannende’ medische verhaal voor mijzelf hoor. Al heel mn leven vrij saai wat ik graag zo wil houden / ben ik erg dankbaar voor. Het meest spannende is een gescheurde knieband en een bloedvergiftiging door een spinnenbeet. Beide tijdelijk. Ok die laatste was op dat moment wel even spannend maar kan er nu wel om lachen.

Succes met je schouder - hopelijk zit het mee.

Goedemorgen. Straks even naar de dealer voor een nieuwe kentekenplaathouder voor de Swift. Had ze gebeld, ze gaan het fixen. Nogmaals, je ziet er amper wat van, maar aan aan 1 kant kan ik zo mijn hand onder de plaat duwen dus straks ben ik hem kwijt...

Ja ik zal dat in het weekend wel even nalezen, morgen hele dag op pad, de kleine nu naar bed dus even een paar uurtjes “chillen” en dan naar bed.

Terug
Bovenaan