Het Grote AutoWeek Offtopic-topic! - Terug van ver weggezakt…

Ik ben helaas bij de 4e klas gesneuveld :( In die tijd moest je zowel Latijn als Grieks om Gymnasium te mogen blijven doen en Grieks stond ik zware onvoldoende voor dus zou ik blijven zitten.

Moet dat tegenwoordig niet meer dan? Heb in ams op het gym gezeten

Heb je überhaupt wel een oog dicht gedaan als ik die tijden zo bekijk?

Uurtje of 3 maar ben sinds woensdag in Lissabon zonder gezin

De vraag stellen is m beantwoorden
Oké. Puur interessevraagje uit belangstelling. ;)

Best knap. Op mijn werk worden ook veel Latijnse namen gebruikt. Is in de medische wereld normaal.
Yes. Heb jij het ook geleerd/moeten leren voor het werk wat jij doet?

Ik vraag trouwens ook wel eens aan artsen bij hun uitleg ‘Mag het ook gewoon in het Nederlands?’ :ROFLMAO:

Ik heb 3 jaar Atheneum gedaan. Maar ik heb geen talenknobbel en was lui, dus stuurden ze naar HAVO. Kon ik lui zijn. Gevolg, nooit geleerd iets te doen :unsure:
4 jaar tweetalig VWO, ook nooit geleerd te leren, zou in de 4e blijven zitten. Ik was er wel klaar mee en ouders met mij, toen maar overgestapt naar MBO, kon ik snachts werken combineren met ‘bijkomen’ op school. :)

Ik heb wel het voorrecht gehad om 2x 4VWO te mogen volgen, maar uiteindelijk maakt dat zo weinig uit. In het moment was het minder leuk, maar nu is er niemand die er naar vraagt of er echt iets van vindt.

Ondanks dus 7 jaar op de middelbare school was ik alsnog pas 22 toen ik m’n MSc haalde, wat ook echt nog vroeg zat is om het werkende leven te beginnen. Had het niet per sé anders willen doen dus

4 jaar tweetalig VWO, ook nooit geleerd te leren, zou in de 4e blijven zitten. Ik was er wel klaar mee en ouders met mij, toen maar overgestapt naar MBO, kon ik snachts werken combineren met ‘bijkomen’ op school. :)
Dat ben ik wel met je eens. De naam van mijn MBO-school rijmde op ‘Vakantieoord’ ! :ROFLMAO: Regelmatig lesuitval zonder vervanging of roosterwijzigingen met veel tussenuren als gevolg. Dan maakte ik mijn huiswerk. :p

Dat ben ik wel met je eens. De naam van mijn MBO-school rijmde op ‘Vakantieoord’ ! :ROFLMAO: Regelmatig lesuitval zonder vervanging of roosterwijzigingen met veel tussenuren als gevolg. Dan maakte ik mijn huiswerk. :p
Bij ons zat aan de Loolaan in Apeldoorn een kroeg praktisch naast school. De uitbater hoefde het niet van het weekend te hebben zullen we maar zeggen….

Ik was niet geinteresseerd in school, heb de luie route genomen, MAVO - MBO - HBO, ik was vrij weinig aanwezig op de colleges, nooit blijven zitten, allemaal vrij makkelijk gehaald. Tijdens mijn studie alleen aan het werk (naast HBO zon 20-25 uur) en in de kroeg. Vanaf mijn 14de/15de hard gewerkt, altijd bijbaantjes gehad, ook eigen "kleine" ondernemingen en nu zijn we hier in het SLT van het bedrijf waar ik voor werk.

Ik heb de mogelijkheid gehad om nog een Master naast mn werk te doen, maar wat ik moet ik met die titel. Ik krijg mijn salaris en bonussen ook zonder, dat vind ik belangrijk dan een rits aan titels op mn LinkedIn profiel :p

Zelf ook 6 jaar Latijn-Wiskunde gedaan; pff in het begin afgezien - het eerste jaar hadden wij maar liefst 9h Latijn per week. Waarvan 3 op vrijdag :giggle: . In het 6de jaar maar 4h Latijn meer, maar wel 6h Wiskunde.
Was niet altijd even makkelijk maar wat ik er leerde was me organiseren, discipline hebben en hard werken. Zeker omdat ik vanaf mijn 15de ook nog >2 maand per jaar vakantiewerk deed aan 5,5 dagen per week om mijn rijbewijs / brommer en later moto te betalen...
Ben nadien vrij vlot naar de universiteit overgeschakeld, net door die aangeleerde discipline en dat werken. Plus de motivatie dat in geval van '2de zit' (= soort van herexamen aan de univ) ik mijn trots op 2 wielen zou moeten verkopen.

Ik was niet geinteresseerd in school, heb de luie route genomen, MAVO - MBO - HBO, ik was vrij weinig aanwezig op de colleges, nooit blijven zitten, allemaal vrij makkelijk gehaald. Tijdens mijn studie alleen aan het werk (naast HBO zon 20-25 uur) en in de kroeg. Vanaf mijn 14de/15de hard gewerkt, altijd bijbaantjes gehad, ook eigen "kleine" ondernemingen en nu zijn we hier in het SLT van het bedrijf waar ik voor werk.

Ik heb de mogelijkheid gehad om nog een Master naast mn werk te doen, maar wat ik moet ik met die titel. Ik krijg mijn salaris en bonussen ook zonder, dat vind ik belangrijk dan een rits aan titels op mn LinkedIn profiel :p
Zo sta ik er ook in. Op zich probeerde ik voor school binnen mijn mogelijkheden wel mijn best te doen, maar uitgebreide verhalen op LinkedIn om ‘gezien te worden’ doen mij ook weinig. Toen ik eenmaal ben afgekeurd heb ik mijn account dan ook verwijderd.

Zo sta ik er ook in. Op zich probeerde ik voor school binnen mijn mogelijkheden wel mijn best te doen, maar uitgebreide verhalen op LinkedIn om ‘gezien te worden’ doen mij ook weinig. Toen ik eenmaal ben afgekeurd heb ik mijn account dan ook verwijderd.
Ik had het meer over titels. Je hebt mensen met 3 - 4 titels achter hun naam, mij niet bellen ;).

De “art of doing business” leer je in de praktijk!

Zo ff wat eten voor de lunch opwarmen!

IMG-4305.jpg

Laatst bewerkt:
Om een beetje in het thema te blijven, ik heb de tentamenweken eindelijk weer getrotseerd. Eindelijk weer tijd voor andere dingen, heb de hele maand maart alleen maar de binnenkant van m'n studieboeken gezieno_O
Ik heb mijn examens (in 2008) al lang en breed gehad, maar de periode tussen mei en de zomervakantie blijf ik er toch altijd weer aan denken. Dromen dat er dingen misgaan enzo… :ROFLMAO:

Ik heb mijn examens (in 2008) al lang en breed gehad, maar de periode tussen mei en de zomervakantie blijf ik er toch altijd weer aan denken. Dromen dat er dingen misgaan enzo… :ROFLMAO:
Ik heb 1x per jaar dat ik badend in het zweet wakker word omdat ik m’n examen wiskunde niet heb gehaald. Echt icm extreme paniek terwijl ik (1) het heb gehaald met 7.8 en (2) ik verder dus bijna nóóit droom.

Sowieso had ik helemaal geen nare herinnering aan examen periode , alles ging soepel toen.

Ik heb 1x per jaar dat ik badend in het zweet wakker word omdat ik m’n examen wiskunde niet heb gehaald. Echt icm extreme paniek terwijl ik (1) het heb gehaald met 7.8 en (2) ik verder dus bijna nóóit droom.

Sowieso had ik helemaal geen nare herinnering aan examen periode , alles ging soepel toen.
Same here. :ROFLMAO:

@robert
Dank voor je suggestie mbt EV6! (y)
Echter zoek ik tot 28k, dat is de max wat ik besteden kan/mag.
Ga morgen wel in Bergschenhoek een Plus met 77kwh accu bekijken bij Hofman Auto's.
En ook nog een Air-instapper bij Kia dealer in Rotjeknor met weinig kilometers, kan ik er 1,5 jaar langer mee na verwachting.

Dank voor je suggestie mbt EV6! (y)
Echter zoek ik tot 28k, dat is de max wat ik besteden kan/mag.
Ga morgen wel in Bergschenhoek een Plus met 77kwh accu bekijken bij Hofman Auto's.
En ook nog een Air-instapper bij Kia dealer in Rotjeknor met weinig kilometers, kan ik er 1,5 jaar langer mee na verwachting.
Dat is niet ver bij mij vandaan, succes.

Ik heb ook weekend! Lekker een Aperol spritz , vanavond een Guinness denk ik
Proost!

Gisteravond na een vergadering nog even een paar rummetjes weggetikt. Vandaag ist het internationale whisky dag dus dat straks met een maatje nog maar eens even vieren, en dan moet ik weer een beetje gaan trainen met bier voor over twee weken de eerste trekkertrekavond.

Zwaar leven zo.

Hierbij sluit ik mij ook maar aan bij dit topic, elke vrijdag avond patat dag hier in de familie. Mijn moeder besteld elke keer hetzelfde. Een frikandel speciaal met patat, ik wissel het steeds af. Dit keer een kaassouffle met patat en een beetje mayonaise. Eetsmakkelijk iedereen mocht u nog niet gegeten hebben. :p:giggle:

Ik had een dag met de jongste. Zei ze in de auto vanmiddag 'Goed bedacht, maatje' nadat ze eerst van mening was dat ik verkeerd reed, maar het toch goed kwam. Ze kende die route niet nadat we de oudste naar een verjaardag hadden gebracht.
Ik moest er erg om lachen, zal ze wel weer gehoord hebben op tv. Lekker bijdehand, houd ik wel van.

Ik had een dag met de jongste. Zei ze in de auto vanmiddag 'Goed bedacht, maatje' nadat ze eerst van mening was dat ik verkeerd reed, maar het toch goed kwam. Ze kende die route niet nadat we de oudste naar een verjaardag hadden gebracht.
Ik moest er erg om lachen, zal ze wel weer gehoord hebben op tv. Lekker bijdehand, houd ik wel van.
Iets met krijg je je handen vol aan...;)

Terug
Bovenaan