MACHINER
Kilometervreter
De dag is nog niet om heEn daar kom je nu mee?![]()
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
De dag is nog niet om heEn daar kom je nu mee?![]()
Heb er nu toch nog niks aan maar wie weet rond de zomer wel weer. Maak ik er gewoon mijn eigen whisky dag van.De dag is nog niet om he![]()
Succes Frits! Met dezelfde collega ook weer?Ik ga zo weer naar Amsterdam voor nacht 3 alweer.
Nee gelukkig niet.Succes Frits! Met dezelfde collega ook weer?![]()
Veel plezier, maar ik vond het teleurstellend. Klein, vies en heel toeristisch. Staan ook veel gasten die je allemaal oregano en poedersuiker willen verkopenIk ga naar pink street
Dan zeggen dat je ‘from Amsterdam’ bent.Staan ook veel gasten die je allemaal oregano en poedersuiker willen verkopen
En nu heb je pannenkoeken en pizza genmaakt?Veel plezier, maar ik vond het teleurstellend. Klein, vies en heel toeristisch. Staan ook veel gasten die je allemaal oregano en poedersuiker willen verkopen
Veel plezier, maar ik vond het teleurstellend. Klein, vies en heel toeristisch. Staan ook veel gasten die je allemaal oregano en poedersuiker willen verkopen
Kost waarsch minder dan retourtje Amsterdam Rotterdam met de NSO, dit is nog wel een aardige voor het Offtopictopic; vandaag een 'treinkaartje' gekocht voor Chicago-Los Angeles. Een goede 40 uur dwars door de VS. Ik weet niet helemaal wat te verwachten, maar ik zie er erg naar uit!
Sorry @Twix, ik ga compleet de verkeerde kant op voor je.
Mwah, een kleine $2000.Kost waarsch minder dan retourtje Amsterdam Rotterdam met de NS
Mwah, een kleine $2000.![]()
Ik mag best forummen van mijn moeder.En toen was het stil. Jullie mogen niet meer van jullie vrouwen?
En niet alleen Frits.Vind je dat grappig Frits![]()
WTF...Mwah, een kleine $2000.![]()

Nou weet niet wat die heeft gegeten maar erg gezellig is het nietEn toen was het stil. Jullie mogen niet meer van jullie vrouwen?
Voor 40 uur treinen zal daar catering en slaapplek wel bij in zitten lijkt me jaWTF...
Nou snap ik ook wel dat je failliet gaat op die manier bij een ziekenhuisopname. Maar 2000,- voor een treinrit? Zit daar bediening bij en all inclusief en zo? Of komen drank en eten daar bovenop?
Goedemorgen Allen!
Ik heb effe jullie mening nodig voor onderstaand:
Een EV6 met 97dkm op de klok heeft volgens een voertuigrapport van RDW al 10 Tellerstanden genoteerd!
Daarbij is bijvoorbeeld van juli 2023 tot eind aug 2023 NIET gereden...
En daarna ook op hele onregelmatige datums, soms kort achter elkaar en dan weer 7 maand er tussen.
Wat denken jullie?
Valt wel mee toch, dollar is ook niet zoveel waard meer en het zijn veel kilometers.Oké oké net ietsje duurder dan
Fout gedacht helaas! Met slechts 67500km al een accucapaciteit van 95%... duh!Nu bij De Beer Kia in rotterdam voor de
" instapper".
Van een particulier geweest volgens rdw. Die zijn meestal wrl zuinig(er) op hun auto dan een gemiddelde leasert
Maar 95% is toch niet zo slecht met die km stand? De afname is exponentieel dus vlakt nu uit.Fout gedacht helaas! Met slechts 67500km al een accucapaciteit van 95%... duh!
De instelling voor DC laden stond ook tot 97% ingesteld. Maar heeft slechts 47x aan de snellader gestaan volgens de Car Scanner app.
Wat is het verschil?Batterijcapaciteit en battery health zijn twee verschillende dingen. De capaciteit zal altijd afnemen. 95-96% is niet zo slecht.
De gezondheid/health heeft meer met de cellen zelf te maken, of ze niet kapot zijn ofd. De capaciteit is gewoon het percentage van wat er nog over is en dat degradeert altijd. Mijn Tesla had bij verkoop nog 499 km bereik van de 533 km, dus nog ca 94%Wat is het verschil?
Het enige wat kan degraderen zijn cellen toch?De gezondheid/health heeft meer met de cellen zelf te maken, of ze niet kapot zijn ofd. De capaciteit is gewoon het percentage van wat er nog over is en dat degradeert altijd. Mijn Tesla had bij verkoop nog 499 km bereik van de 533 km, dus nog ca 94%
Dat klopt, alleen zijn veel testen die uitgevoerd worden niet gefocused op de capaciteit of daadwerkelijke degradatie en dan heb je vaak als resultaat “100%”. Dat moet je dan met een korrel zout nemen want elke batterij degradeert.Het enige wat kan degraderen zijn cellen toch?
Leuk ! Je zat lekker veel om de hoek bij mij zo te lezen. Groen altijd goed , heel veel plezier ermeeDe SoH was nog 95%.
Ben wel geslaagd ondertussen!!
Een groene is het geworden met 40dkm, juni 2022. Kleine accu.
Van particulier geweest nu bij kia dealer te koop. Die man is daar wel héél zuinig op geweest.
In Schiedam bij zeeuw en zeeuw
De 10e april. Geen haastGefeliciteerd en een hele mooi kleur ook! Groen staat de EV6 heel erg goed. Wanneer mag je hem ophalen?
Je relaas maakt me weer blij buitenaf te zitten en hooguit nog het dorp in te moeten. Ik denk dat het intussen drie maand geleden is dat ik in een binnenstad geweest ben en dat was Kampen..Ik maakte de kapitale fout om op zaterdagmiddag de auto te pakken voor m’n kind ophalen van een kinderfeestje en daarna direct boodschappen doen. Wat een gezeik, bijna 20 min bezig om nog geen 3 km te overbruggen.
Daarom ga ik dus nooit met de auto in het weekend… een grote stroom aan ouders van sporten, supermarkt, dagje weg in de stad etc etc etc.
En als klap op de vuurpijl een pauper vrouw die bekant de zijkant van m’n auto eraf reed terwijl ik voorrang had en loopt te schreeuwen dat ik veel te hard kwam aanrijden. Ik reed stapvoets want ik had net een fietser voorrang gegeven …
De Dude is klaar met vandaag. Thuis nu. vanavond vrienden over de vloer waar nog eens de baco trein wordt gestart dus vrees voor morgenochtend…
WTF...
Nou snap ik ook wel dat je failliet gaat op die manier bij een ziekenhuisopname. Maar 2000,- voor een treinrit? Zit daar bediening bij en all inclusief en zo? Of komen drank en eten daar bovenop?
Ja het is vooral met de auto niet te doen en er is normaliter voor mij eigenlijk ook geen reden om de auto te pakken. Ik was nu eigenlijk vooral lui en het weer veranderd met de minuut naar harde wind en regen.Je relaas maakt me weer blij buitenaf te zitten en hooguit nog het dorp in te moeten. Ik denk dat het intussen drie maand geleden is dat ik in een binnenstad geweest ben en dat was Kampen..
Vanavond richting de onderkant veluwe/vallei voor een gezellig samenzijn met de old boys network. Lekker binnendoor heen en terug
Je kan het! Je bent nog jong...Ik maakte de kapitale fout om op zaterdagmiddag de auto te pakken voor m’n kind ophalen van een kinderfeestje en daarna direct boodschappen doen. Wat een gezeik, bijna 20 min bezig om nog geen 3 km te overbruggen.
Daarom ga ik dus nooit met de auto in het weekend… een grote stroom aan ouders van sporten, supermarkt, dagje weg in de stad etc etc etc.
En als klap op de vuurpijl een pauper vrouw die bekant de zijkant van m’n auto eraf reed terwijl ik voorrang had en loopt te schreeuwen dat ik veel te hard kwam aanrijden. Ik reed stapvoets want ik had net een fietser voorrang gegeven …
De Dude is klaar met vandaag. Thuis nu. vanavond vrienden over de vloer waar nog eens de baco trein wordt gestart dus vrees voor morgenochtend…
Heb je dan ook een coupé met een glazen koepel, zodat je mooi rondom ver van je af kan kijken?De 'grap' is dat als je voor gewoon een stoel zo'n $250-300 betaalt of soms zelfs $150 of zo. Maar ja, mijn vrouw en ik gaan niet 2 nachten op een stoel zitten. Dan kom je uit bij een 'roomette', idd met maaltijden (3x/dag en drank (hoewel alcoholisch alleen bij het diner)). Het prijsverschil vind ik ook tamelijk absurd, maar ik gok dat de stoelen zwaar gesubsidieerd worden en dat de 'slaapkamerpassagiers' op deze manier bijpassen.
Och, we doen dit nu een keer, het wordt toch wel een onvergetelijke reis. En, niet onbelangrijk, ik heb de Amtrak-creditcard en ik heb deze volledige reis met mijn punten kunnen betalen.
Edit. Bijv. op 26 mei, een stoel is $162 en een roomette $1005 (of 1311 voor 2). Dus het hangt ook wat af van de dag. Verder, ik woon niet in Chicago dus had eerst nog een treinreis (weer roomette) nodig voor het eerste stuk. Zo loopt de prijs wel op. Maar $1311 voor 40u treinen + eten + bed is op zich niet heel gek, wel fors duurder dan vliegen, dat wel.![]()