Het Grote AutoWeek Offtopic-topic! - Terug van ver weggezakt…

Veel plezier, maar ik vond het teleurstellend. Klein, vies en heel toeristisch. Staan ook veel gasten die je allemaal oregano en poedersuiker willen verkopen

Ja lol ben opgegroeid in AMS dus ze hoeven niet te beginnen haha

We zitten nu een sportsbar voetbal te kijken dat is wel lachen

Ik twijfel om dit hier te delen, maar echt politiek is het niet;
De voorman van 'Pro Duiven' (geen zetels behaald deze verkiezingen) vindt dat PvdA-GL "misbruik maakt van de naam Pro Duiven".

Heerlijk. Dat zal inderdaad precies de reden zijn waarom de partijbesturen voor 'Progressief Nederland' hebben gekozen. :ROFLMAO:

Vrouw en kinderen zijn naar bed. Ik zit hier alleen op de bank. Beetje forummen.
Ga zo ook maar pitten. 7.00uur kwali Japan. De jongens willen ook kijken. Ben benieuwd of we straks met z’n drieën zitten te kijken of dat ze toch afhaken en blijven liggen. ;)

Ik blijf ook in bed liggen, wat ik vandaag las… volgas blijven geven en toch 70km/h trager gaan op het rechte stuk. Wellicht goed voor het spektakel, maar dat soort verschillen qua snelheid kan eens fout aflopen.

O, dit is nog wel een aardige voor het Offtopictopic; vandaag een 'treinkaartje' gekocht voor Chicago-Los Angeles. Een goede 40 uur dwars door de VS. Ik weet niet helemaal wat te verwachten, maar ik zie er erg naar uit!
Sorry @Twix, ik ga compleet de verkeerde kant op voor je.

O, dit is nog wel een aardige voor het Offtopictopic; vandaag een 'treinkaartje' gekocht voor Chicago-Los Angeles. Een goede 40 uur dwars door de VS. Ik weet niet helemaal wat te verwachten, maar ik zie er erg naar uit!
Sorry @Twix, ik ga compleet de verkeerde kant op voor je.
Kost waarsch minder dan retourtje Amsterdam Rotterdam met de NS

Goedemorgen Allen!
Ik heb effe jullie mening nodig voor onderstaand:
Een EV6 met 97dkm op de klok heeft volgens een voertuigrapport van RDW al 10 Tellerstanden genoteerd! :unsure:
Daarbij is bijvoorbeeld van juli 2023 tot eind aug 2023 NIET gereden...
En daarna ook op hele onregelmatige datums, soms kort achter elkaar en dan weer 7 maand er tussen.

Wat denken jullie?

Goedemorgen Allen!
Ik heb effe jullie mening nodig voor onderstaand:
Een EV6 met 97dkm op de klok heeft volgens een voertuigrapport van RDW al 10 Tellerstanden genoteerd! :unsure:
Daarbij is bijvoorbeeld van juli 2023 tot eind aug 2023 NIET gereden...
En daarna ook op hele onregelmatige datums, soms kort achter elkaar en dan weer 7 maand er tussen.

Wat denken jullie?

Je kan op de NAP zien wat voor momenten het waren dat de stand is ingevoerd

Nu bij De Beer Kia in rotterdam voor de
" instapper".
Van een particulier geweest volgens rdw. Die zijn meestal wrl zuinig(er) op hun auto dan een gemiddelde leasert
Fout gedacht helaas! Met slechts 67500km al een accucapaciteit van 95%... duh!
De instelling voor DC laden stond ook tot 97% ingesteld. Maar heeft slechts 47x aan de snellader gestaan volgens de Car Scanner app.

Batterijcapaciteit en battery health zijn twee verschillende dingen. De capaciteit zal altijd afnemen. 95-96% is niet zo slecht.

Wat is het verschil?
De gezondheid/health heeft meer met de cellen zelf te maken, of ze niet kapot zijn ofd. De capaciteit is gewoon het percentage van wat er nog over is en dat degradeert altijd. Mijn Tesla had bij verkoop nog 499 km bereik van de 533 km, dus nog ca 94%

De gezondheid/health heeft meer met de cellen zelf te maken, of ze niet kapot zijn ofd. De capaciteit is gewoon het percentage van wat er nog over is en dat degradeert altijd. Mijn Tesla had bij verkoop nog 499 km bereik van de 533 km, dus nog ca 94%
Het enige wat kan degraderen zijn cellen toch?

Het enige wat kan degraderen zijn cellen toch?
Dat klopt, alleen zijn veel testen die uitgevoerd worden niet gefocused op de capaciteit of daadwerkelijke degradatie en dan heb je vaak als resultaat “100%”. Dat moet je dan met een korrel zout nemen want elke batterij degradeert.

In ieder geval niet blind op staren.

De SoH was nog 95%.

Ben wel geslaagd ondertussen!!
Een groene is het geworden met 40dkm, juni 2022. Kleine accu.
Van particulier geweest nu bij kia dealer te koop. Die man is daar wel héél zuinig op geweest.
In Schiedam bij zeeuw en zeeuw
Leuk ! Je zat lekker veel om de hoek bij mij zo te lezen. Groen altijd goed , heel veel plezier ermee

Ik maakte de kapitale fout om op zaterdagmiddag de auto te pakken voor m’n kind ophalen van een kinderfeestje en daarna direct boodschappen doen. Wat een gezeik, bijna 20 min bezig om nog geen 3 km te overbruggen.

Daarom ga ik dus nooit met de auto in het weekend… een grote stroom aan ouders van sporten, supermarkt, dagje weg in de stad etc etc etc.

En als klap op de vuurpijl een pauper vrouw die bekant de zijkant van m’n auto eraf reed terwijl ik voorrang had en loopt te schreeuwen dat ik veel te hard kwam aanrijden. Ik reed stapvoets want ik had net een fietser voorrang gegeven …

De Dude is klaar met vandaag. Thuis nu. vanavond vrienden over de vloer waar nog eens de baco trein wordt gestart dus vrees voor morgenochtend…

Ik maakte de kapitale fout om op zaterdagmiddag de auto te pakken voor m’n kind ophalen van een kinderfeestje en daarna direct boodschappen doen. Wat een gezeik, bijna 20 min bezig om nog geen 3 km te overbruggen.

Daarom ga ik dus nooit met de auto in het weekend… een grote stroom aan ouders van sporten, supermarkt, dagje weg in de stad etc etc etc.

En als klap op de vuurpijl een pauper vrouw die bekant de zijkant van m’n auto eraf reed terwijl ik voorrang had en loopt te schreeuwen dat ik veel te hard kwam aanrijden. Ik reed stapvoets want ik had net een fietser voorrang gegeven …

De Dude is klaar met vandaag. Thuis nu. vanavond vrienden over de vloer waar nog eens de baco trein wordt gestart dus vrees voor morgenochtend…
Je relaas maakt me weer blij buitenaf te zitten en hooguit nog het dorp in te moeten. Ik denk dat het intussen drie maand geleden is dat ik in een binnenstad geweest ben en dat was Kampen..

Vanavond richting de onderkant veluwe/vallei voor een gezellig samenzijn met de old boys network. Lekker binnendoor heen en terug

WTF...
Nou snap ik ook wel dat je failliet gaat op die manier bij een ziekenhuisopname. Maar 2000,- voor een treinrit? Zit daar bediening bij en all inclusief en zo? Of komen drank en eten daar bovenop?

De 'grap' is dat als je voor gewoon een stoel zo'n $250-300 betaalt of soms zelfs $150 of zo. Maar ja, mijn vrouw en ik gaan niet 2 nachten op een stoel zitten. Dan kom je uit bij een 'roomette', idd met maaltijden (3x/dag en drank (hoewel alcoholisch alleen bij het diner)). Het prijsverschil vind ik ook tamelijk absurd, maar ik gok dat de stoelen zwaar gesubsidieerd worden en dat de 'slaapkamerpassagiers' op deze manier bijpassen.
Och, we doen dit nu een keer, het wordt toch wel een onvergetelijke reis. En, niet onbelangrijk, ik heb de Amtrak-creditcard en ik heb deze volledige reis met mijn punten kunnen betalen. :)

Edit. Bijv. op 26 mei, een stoel is $162 en een roomette $1005 (of 1311 voor 2). Dus het hangt ook wat af van de dag. Verder, ik woon niet in Chicago dus had eerst nog een treinreis (weer roomette) nodig voor het eerste stuk. Zo loopt de prijs wel op. Maar $1311 voor 40u treinen + eten + bed is op zich niet heel gek, wel fors duurder dan vliegen, dat wel. :)

Laatst bewerkt:
Je relaas maakt me weer blij buitenaf te zitten en hooguit nog het dorp in te moeten. Ik denk dat het intussen drie maand geleden is dat ik in een binnenstad geweest ben en dat was Kampen..

Vanavond richting de onderkant veluwe/vallei voor een gezellig samenzijn met de old boys network. Lekker binnendoor heen en terug
Ja het is vooral met de auto niet te doen en er is normaliter voor mij eigenlijk ook geen reden om de auto te pakken. Ik was nu eigenlijk vooral lui en het weer veranderd met de minuut naar harde wind en regen.

Dat is dan ook weer het voordeel juist van in een stad of stedelijk gebied te wonen, ik doe alles op de fiets of OV. Mn auto staat vanaf donderdag eigenlijk niks te doen.

Veel plezier vanavond met de maten ! Klinkt goed, waar ga je naar toe ?

Je kan het! Je bent nog jong...(y)

De 'grap' is dat als je voor gewoon een stoel zo'n $250-300 betaalt of soms zelfs $150 of zo. Maar ja, mijn vrouw en ik gaan niet 2 nachten op een stoel zitten. Dan kom je uit bij een 'roomette', idd met maaltijden (3x/dag en drank (hoewel alcoholisch alleen bij het diner)). Het prijsverschil vind ik ook tamelijk absurd, maar ik gok dat de stoelen zwaar gesubsidieerd worden en dat de 'slaapkamerpassagiers' op deze manier bijpassen.
Och, we doen dit nu een keer, het wordt toch wel een onvergetelijke reis. En, niet onbelangrijk, ik heb de Amtrak-creditcard en ik heb deze volledige reis met mijn punten kunnen betalen. :)

Edit. Bijv. op 26 mei, een stoel is $162 en een roomette $1005 (of 1311 voor 2). Dus het hangt ook wat af van de dag. Verder, ik woon niet in Chicago dus had eerst nog een treinreis (weer roomette) nodig voor het eerste stuk. Zo loopt de prijs wel op. Maar $1311 voor 40u treinen + eten + bed is op zich niet heel gek, wel fors duurder dan vliegen, dat wel. :)
Heb je dan ook een coupé met een glazen koepel, zodat je mooi rondom ver van je af kan kijken?
Ik had ooit zo'n rijtuig bij m'n modeltrein als kind.

Ritje Rotjeknor Zuid en Schiedam vv. was 310km in totaal. Met de accu 90% vol was het net te doen. Laatste stuk A50 Grijsoord richting Zwolle effe achter Walter Koops 'geplakt' voor 20km, anders zou ik het net wel/niet halen thuis. :whistle:

Terug
Bovenaan