Het Grote AutoWeek Offtopic-topic! - Terug van ver weggezakt…

Zo wat een proat weer...
Hier druk geweest, kon het toch niet laten. Samen met m'n pa de tuin in. Terras aangepakt, daar had ik een border gemaakt met klinkers. Nu vervangen voor cortenstaal. Ziet er strak uit. Oude lavendel gratis vergeven via MP, gelijk al een deel afgehaald. Binnenkort zelf maar nieuwe alleen dan weer netjes bijhouden, oude was verhout en er groeide vanuit de tuin van alles bij hèhè...

EDIT en vrijwel alles met links, heel irritant, hopelijk heeft m'n schouder nog toekomst... 17 april afwachten, duurt lang...

Mijn ouweheer is intussen 78, die heeft de oldtimers nog meegemaakt int loonwerk toen ze nog verre van old waren. De beste man is 1,70 en niet bovenmatig van postuur, dus had aardig wat moeite om een Lanz aan geslingerd te krijgen. Hij sprong vanaf het spatbord op de stang om door de compressie te drukken. Nadeel was dat het ding ook terug kon slaan waarna de motor andersom ging lopen.

Daarna kwam er een Same. Die had een koppeling als vette klei, twee voeten erop en de pook met twee handen uit de ene en in de andere versnelling rammen.

En dan even bedenken dat ik 40 jaar later in een geveerde stoel slechts vier keer hoefde te koppelen om 16 versnellingen door te komen.

Ik ben een beetje door FB aan het scrollen en kom dit tegen, geen idee waarom, maar de eerst zichtbare reactie…. Je kunt niet blij zijn met bepaalde politiekers, maar zo komt het natuurlijk nooit goed met je. Ook nog eens een paar honderd likes, de samenleving glijdt steeds verder af.

Edit: dit is niet als politieke post bedoeld maar meer de schaamte die bij sommige mensen ontbreekt…

IMG-4402.jpg

LinkedIn is ook al niet meer wat het was met veel politiek gewauwel en ook gescheld.
Klopt en veel clickbait verhalen, vermoeiend!

Ik post wel op LinkedIn alleen zakelijk gerelateerd als wij bijv. een nieuwe vestiging openen, daar is mijn team verantwoordelijk voor en dan is dat wel leuk om te posten met foto’s.

Iemand ervaring met een screen protector voor het infotainment in de auto?
Wil voor de EV6 zo'n protector kopen, want ik zie bij de Niro nu op 4 plekjes echt vingerafdrukken/vlekjes, die er niet meer af gaan. Op de (snel)toetsen die je veelvuldig gebruikt.
Nu kun je een protector kopen voor EV6 voor nog geen 10 euro bij Temu of AliE, maar is dat wel zo goed? Of het kost dan €30+ bij webwinkel XYZ en is het alsnog een omgepakte 'chinees' stuk folie.

Ik zie zelfs hele pakketten van folie om elk stukje kunststof af te plakken, zelfs middenconsole, randjes en de knopjes+vlakken bij de 4 deuren...pfff.
Zoek alleen voor het infotainment. En het gaat van €7,- tot in de €60+.

Heel lastig om kwaliteit te bepalen. Feit is dat alles wat je ergens anders koopt toch uit China komt.

Ik weet bijv dat voor kabels en dat soort elektronica meuk het merk Baseus goed is. Kocht ik jaren geleden echt nog voor een prikkie maar is nu al wat ‘prijziger’. Al is het nog steeds maximaal de helft van NL prijzen via Ali.

Goedemorgen allen. Pas net wakker, het was 8:00..! Ik geef de schuld aan het uur tijdsverschil met Marokko ;) en sowieso slopende week gehad.

Gisteravond een hut beneden in de huiskamer gebouwd en met de kinderen daar geslapen. Blijer kun je ze niet maken. Dat logeerbed matras is alleen wel erg dun zo op de grond :ROFLMAO:. Mijn rug niet te doen joh

Ik was gisteren werken. Testje draaien op de uitlijnbank in de fabriek. Wilde eigenlijk met de Striker Sylva naar Eindhoven maar beetje bang voor regen. Uiteindelijk blij dat ik de Megane mee heb genomen want het regende best aardig door de hele dag.

Nu maar ff hobby bob spelen en een warmtepomp setje configureren.

Goedemorgen allen. Pas net wakker, het was 8:00..! Ik geef de schuld aan het uur tijdsverschil met Marokko ;) en sowieso slopende week gehad.

Gisteravond een hut beneden in de huiskamer gebouwd en met de kinderen daar geslapen. Blijer kun je ze niet maken. Dat logeerbed matras is alleen wel erg dun zo op de grond :ROFLMAO:. Mijn rug niet te doen joh
Kids blij, ouder gesloopt. Eindconclusie van de meeste geslaagde weekenden volgens mij :)

Pasen deel 2, straks brunch bij mijn moeder.
Schoonmoeders komt vanmiddag bij ons. Dan gaan wij ge-3en lopen naar een snackbar voor een lekkere puntzak patat. Tot die tijd niet veel. Vrouwlief is net de deur uit voor haar maandagse potje tennis.
En ik ga straks de tuinmeubels van onder de afdekhoezen halen, schoonmaken en installeren. Zon is bijna in de achtertuin.

Voor mijn doen vroeg vandaag. Zo meteen naar Venhuizen voor de oldtimerbeurs.
Veel plezier! Ga je nog voor iets specifieks kijken of zoeken?

Heb effe gegoogled voor Venhuizen: dorp met 4300 inw en ligt bij Enkhuizen in de buurt. Al een oude geschiedenis vanaf 1200 als Huizen in het Veen.

Veel positieve reviews & veel verkocht op Ali is een indicator of het oké is..
Inderdaad daar maar op af gegaan...Veel verkocht (bijna 500st) en positieve reviews.
En ook besteld zo'n kunststof 'organizer' voor onder de middenconsole, bijna op de bodem. Dat is nu één groot vak, daar gaan straks kleine 'dingetjes' hun eigen leven leiden en dat moet niet.

Het is vandaag wat minder warm dan gisteren, maar 18 a 19 graden, maar het is vooralsnog helder blauw dus zometeen maar weer even naar buiten. Lekker naar het meer denk ik! Als de zon de hele dag blijft schijnen slinger ik uiteraard de Bird ook weer aan :)

Paaseieren zoeken in het jeugdspeelpark hier in de buurt

Veel te warm gekleed voor dit lekkere weer! Dacht 13 graden en grauw maar het zonnetje staat er heerlijk op

Veel plezier! Ga je nog voor iets specifieks kijken of zoeken?

Heb effe gegoogled voor Venhuizen: dorp met 4300 inw en ligt bij Enkhuizen in de buurt. Al een oude geschiedenis vanaf 1200 als Huizen in het Veen.
Veenhuizen is erg leuk en bijzonder om te zien. Ook even langs Maallust (brouwerij) - hebben leuke biertjes

Het zonnetje schijnt, dus ik duik lekker de tuin in. Beetje opruimen.
Oprit ligt klaar voor het grind. Dat komt woensdag. Ik ga zo Yuka even opnieuw “inleren” op de nieuwe situatie. Kan-ie het strookje gras naast de oprit in het vervolg weer meenemen met de maaibeurt.

Effe bezig met de tuinmeubels. En de terrastegels er onder gesopt met anti-groen zodat het hele terras weer mooi egaal is.
Ook weer te warm gekleed natuurlijk, plakt me op de rug.
House Manager zit in een tuinstoel met kop thee en d'r mobiel in de zon...Moe van het tennissen.
Iets met werkpaarden en luxe paarden :unsure:

Ja hier is mevr de ochtend was spa dinges aan het doen en in de middag lunchen met vriendinnen

Papa maar met de kleine op pad, super gezellig. Vroeg wat ze wilde lunchen.. ‘uhhhmmm.. pizza! Nee ! Pasta pesto! … mag ik sushi? Die roze met de rijst’

Dusss we zijn sushi gaan lunchen :ROFLMAO:

Hier heeft junior zitmaaierles gehad, nog een jaartje en dan ben ik van dat klusje af :)

Nu de stookton aan. Even wat ruimte maken voor een extra parkeerplek, houden de koters straks mooi een leeg erf om te voetballen, quad rijden en meer van die ongein.

Terug
Bovenaan