Het Grote AutoWeek Offtopic-topic! - Terug van ver weggezakt…

Quote nu even onze boekhouder..'Cash is King' :p

Jullie komen echt te weinig over de grens. Alleen al in Dutsland kom je niet ver zonder cash.

Tja, cash is zwart geld is de motor van de economie
De tijd dat ik regelmatig zwart in de knippe had is wel enigzins over. tegenwoordig ga ik vaker even tappen om de portemonee weer aan te vullen. Wil wel altijd wat cash in de pocket hebben.

Jullie komen echt te weinig over de grens. Alleen al in Dutsland kom je niet ver zonder cash.

Tja, cash is zwart geld is de motor van de economie
Ik heb altijd cash voor schoonmaker en de glazenwasser.

In buitenland altijd stapeltje maar meer voor gemak in bars, koffie tentjes etc

Goedemiddag. Gisteren tot laat op nog, wilde weten wat Trump ging doen. Gelukkig kwam er een bestand...
Enge tijden nu. Maar goed, wellicht stof voor een ander topic. Ik ga zo een klant uit de brand helpen, haar printer wil niet op de wifi...

Voor 2 weken terug 'Ding...dong!'...
Een boom van een (blonde) vrouw aan de deur, echt tegen de 2m aan. Bang van...
Met een rauwe stem "Heb je ook wat geld over voor de Oranje-vereniging in het dorp?" En zwaaide met een transparant plastic bak met deksel zo voor mij langs. Zag allemaal papiergeld in zitten. Dus ik ook maar bevend de portemonee getrokken en boven het bakje leeg geschud: 10 euro viel er uit...
BEDANKT!
Pfff....overleefd

Ik heb altijd wel wat cash bij me. Al is het alleen maar een paar muntstukken, maar kan zo altijd wat geven aan een dakloze/zwerver, collecte etc.

Ik heb al een jaar geen contant geld meer afgehaald. Inderdaad soms wel lastig, maar met ‘Zelle’ (een Amerikaanse Tikkie) red ik me eigenlijk best prima.

ferrari-f430-manual-pilota-ferrari-academy-a-fully-optioned-f430-delivered-as-marketing-to-ferrari.jpg

Als ik hier in Nederland nog ergens cash moet betalen, dan kan ik het niet laten om te denken dat ik met een witwasverhikel te maken heb. Volgens mij is dat ook gewoon zo. Er is geen enkele reden om cash-only aan te bieden.

@Frits79 Van de 360 Modena nog een 1:18 schaalmodel staan dat ik ooit van mijn Opa heb gehad als jong ventje. Bijna precies zoals hier getoond, twijfel alleen of de grijze inzetstukken in de ventilatiegaten onder standaard in het grijs zijn...

Edit: dit is natuurlijk een F430 ivm pagina 430 :p

Laatst bewerkt:
Ik heb al een jaar geen contant geld meer afgehaald. Inderdaad soms wel lastig, maar met ‘Zelle’ (een Amerikaanse Tikkie) red ik me eigenlijk best prima.
Heb ook al jaren geen contant geld meer. In mijn schooltijd vond ik de Chipknip nog wel eens handig om eens in de week een broodje te halen in de kantine of een flesje drinken tijdens een tussenuur. Er was dan ook een automaat waar je je Chipknip kon opwaarderen. Iedere maand ging daar een tientje op. Toen was dat nog genoeg. :p

Als ik hier in Nederland nog ergens cash moet betalen, dan kan ik het niet laten om te denken dat ik met een witwasverhikel te maken heb. Volgens mij is dat ook gewoon zo. Er is geen enkele reden om cash-only aan te bieden.

Komend weekend de trekkertrek hier is enkel contant. Kleinschalig, geen geregel met digitale infra, en de rij bij entree en muntjes gaat een stuk sneller.

Tav de pizzaboer die zogenaamd geen pin heeft geef ik je volkomen gelijk :)

Ik had goede vrienden met horeca zaken en dat was altijd veel zwart, al een tijdje niet meer gesproken maar het zal tegenwoordig wel lastiger zijn omdat de consument steeds minder cash betaald. Maar in de frituur was het vaak soms 40-50% cash en dan dus ook zwart, je staat er versteld van hoeveel geld je met een snackbarretje kunt verdienen!

Ik had goede vrienden met horeca zaken en dat was altijd veel zwart, al een tijdje niet meer gesproken maar het zal tegenwoordig wel lastiger zijn omdat de consument steeds minder cash betaald. Maar in de frituur was het vaak soms 40-50% cash en dan dus ook zwart, je staat er versteld van hoeveel geld je met een snackbarretje kunt verdienen!
vroegah had ik denk ~200 euro cash op €1500 omzet ofzo op een avond ? Was in restaurant / hotel.

Was altijd wel belangrijk om cash te hebben want anders kon je de fooi op de pin niet cashen ;)

vroegah had ik denk ~200 euro cash op €1500 omzet ofzo op een avond ? Was in restaurant / hotel.

Was altijd wel belangrijk om cash te hebben want anders kon je de fooi op de pin niet cashen ;)
Ja in een restaurant zijn de rekeningen vaak wat hoger dan betaald men sneller met pin, maar de kleinere bedragen zoals bij afhaalzaken was/is vaak cash. Maar je moet wel willen beuken want dat is echt wel 6 dagen in de week elke avond werken, vaak binnen de familie meehelpen en studenten ter ondersteuning. Toen ik mijn eigen zaakje had, was het zelfs 7 dagen in de week en dat was alles zwart :ROFLMAO:

Heb ook al jaren geen contant geld meer. In mijn schooltijd vond ik de Chipknip nog wel eens handig om eens in de week een broodje te halen in de kantine of een flesje drinken tijdens een tussenuur. Er was dan ook een automaat waar je je Chipknip kon opwaarderen. Iedere maand ging daar een tientje op. Toen was dat nog genoeg. :p
Ha. De chipknip! Gut, dat voelt lang geleden. Ik geloof dat ik er ooit ook een tientje op heb gezet, maar ik vrees dat er ik nooit wat mee heb gedaan.

Als student werkte ik in een snackbar. En ja, ik kreeg cash uitbetaald.:LOL:
De eigenaar verdiende zeker goed. De marges op gefrituurde aardappelen waren bijzonder hoog. Maar idd, constant werken. Niks voor mij, ik wil m’n avonden en weekenden vrijhouden, maar leuk om die wereld eens gezien te hebben. En het was een prima zakcentje om in het weekend of na het werk in de kroeg te verbrassen, haha.

Heb ooit een motor gekocht bij een man, die had schijnbaar 3 frietzaken en die had een huis!!

Dacht toen.. hoe kan dit? Maar blijkbaar zit daar dus veel geld in.

Ha. De chipknip! Gut, dat voelt lang geleden. Ik geloof dat ik er ooit ook een tientje op heb gezet, maar ik vrees dat er ik nooit wat mee heb gedaan.
Ik weet ook niet meer of ik ‘m leeggehaald heb toen de service verdween, maar intussen heb ik er genoeg tientjes voor teruggekregen. :ROFLMAO:

Ik bak mijn eigen friet wel, te duur en die van mij smaakt minstens even goed of beter...
Nu ik weet wat Airfryerfriet is hoef ik geen frituur meer. :ROFLMAO:

De aardappels zijn nu zo’n beetje gratis vanaf de akkerbouwer… :rolleyes:

Maar het verschil tussen boer en bakje patat is omgerekend naar de prijs per gewicht bizar groot ja
Dus je gaat je eigen snackbar beginnen? :p

Ik weet ook niet meer of ik ‘m leeggehaald heb toen de service verdween, maar intussen heb ik er genoeg tientjes voor teruggekregen. :ROFLMAO:

Nu ik weet wat Airfryerfriet is hoef ik geen frituur meer. :ROFLMAO:

Dus je gaat je eigen snackbar beginnen? :p
Die van mij smaakt beter dan airfryer friet, maar airfryer friet is tegenwoordig prima te doen. Ik ben nog aan het koken, beetje laat vandaag...

Die van mij smaakt beter dan airfryer friet, maar airfryer friet is tegenwoordig prima te doen. Ik ben nog aan het koken, beetje laat vandaag...
‘Franse tijd’ noemen wij dat hier thuis. Als we op vakantie zijn geweest naar Frankrijk houden mijn ouders dat vaak nog een aantal weken vol. Doe mij maar gewoon 17.30. :ROFLMAO:

Ook ik heb jaren in een cafetaria gewerkt als bijbaan. Ik vond dat echt leuk. Begonnen in de spoelkeuken, daarna inpakken en omroepen (daar kwam mijn harde stem goed van pas) en uiteindelijk chef patat. Oftewel, als het druk was, stond ik patat te bakken.
Maar ook vaak genoeg alleen in de zaak. Vond dat echt leuk. Keihard werken maar wel waardering en 23u dicht is 23u dicht. Kassa, laatste doek erlangs en klaar. En dan nog even pilsje met een gehaktbal en daarna de kroeg in. Volgende dag was het op z'n vroegst 11u beginnen, dus kon prima zo!

Al die melkveehouders die zijn gestopt met hun koeien en wat ‘eenvoudigs’ de grond in douwen
Hier zien we dat ‘vrijkomende’ grond aan de bouwboeren verhuurd word, niet dat de mvh zelf gaat avonturen. Levert ruim meer op dan grasland en zonder risico.

Maar je hebt dr aardig kijk op krijg ik de indruk.

Keihard werken maar wel waardering en 23u dicht is 23u dicht. Kassa, laatste doek erlangs en klaar. En dan nog even pilsje met een gehaktbal en daarna de kroeg in.
Ik heb ook enorm warme herinneringen aan de horeca. Samen avond doorknallen ‘tot sluit’ , soms tot 2u ‘s nachts en dan biertjes doen tot de ontbijtchef kwam. Croissantje erin en naar huis

Terug van de sportschool en stront misselijk omdat je te hard bent gegaan.

Lekkerste wat er is. Althans. Nu even niet. Zometeen weltevree

Ben tevreden met het eindresultaat.
Ik dacht het “even” netjes te harken, maar dat viel inderdaad even tegen. Werd wel echt even met de kruiwagen erbij.

Terug
Bovenaan