Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Heerlijk! Ik moet nog wat argumenten verzamelen naar m’n vrouw voor een lange afstand vakantieSfeerplaatje:
![]()
![]()
Ben met courgette goed verpest met die zompig gekookte blokjes die moeders vroeger meende te moeten voorschotelen..ik vind het niet te hachelen.In plakjes gesneden courgette royaal met olijfolie ingestreken direct op de grill en lekkere tomaten (Roma, Coeur de Boeuf of zo) met Provençaalse kruiden op een stukje ingeolied alufolie doen het hier ook goed.
Champignons doen ze hier niet aan jammer genoeg, ik vind het zelf heerlijk met wat lookboter maar de andere zijn geen fans.
Wedden dat Rembrandt al 'een hongerke' krijgt![]()
B
Heerlijk! Ik moet nog wat argumenten verzamelen naar m’n vrouw voor een lange afstand vakantie
Leuk waar in Toscane zit je?Effe pauze en dan het laatste stukkie zelf rijden. Van Verona naar de agri-turismo in Toscane.
Dat heeft niks met watjes te maken. Jij voelt het zo dat de stress-/spanningsboog te strak gespannen staat en degenen die dat signaal negeren, dat zijn in mijn ogen watjes. We hebben allemaal maar één lichaam, zeg ik wel eens, en het is aan ons om daar ieder voor zich goed voor te zorgen.Schitterend Rembrandt. Mijn werkweek zit er weer op, en dat is heel fijn. Laatste dag viel mee, rest van de week was chaos. Maar ik ben geen watje.
Haha!Guten morgen! Tekeningen weer voor de neus en gevraagde aanpassingen in de mail van vrijdag, de werkweek is weer van start
zoonlief gister 'Papa en Mama, waarom duurt het weekend maar zo kort?'
Dit is al langer dan het was kerel, je opa en oma moesten vroeger de zaterdag ook gewoon werken..
'Wat?!"![]()
Snap ik ook wel weer. Wat je zelf gemist hebt wil je dan graag wel zo goed mogelijk doorgeven en meegeven aan je kinderen en kleinkinderen, lijkt me.Als nakomer heb ik slechts 1 opa en geen oma's meegemaakt. En die opa woonde ook nog ver weg. Misschien dat ik daarom me extra betrokken voel bij mijn kleinkind.
Toch heb ik de burn-out komst door, neem ik vrij als ik daar tekenen van begin te zien. Weekend alleen maar uitrusten en geen leuke dingen doen bijvoorbeeld, dat is een grote waarschuwing.Dat heeft niks met watjes te maken. Jij voelt het zo dat de stress-/spanningsboog te strak gespannen staat en degenen die dat signaal negeren, dat zijn in mijn ogen watjes. We hebben allemaal maar één lichaam, zeg ik wel eens, en het is aan ons om daar ieder voor zich goed voor te zorgen.
Haha!Maar mooi dat ze opa en oma nog hebben, hopelijk kunnen ze er nog lang van genieten. Als je een goede band hebt met je opa en oma is het toch altijd iets bijzonders. Zelf ben ik intussen op een leeftijd dat ik ze 1 voor 1 moet loslaten, en dat is als oudste kleinkind aan beide kanten soms best lastig. Gelukkig heb ik nog een oma. Heb altijd veel aan ze gehad.
De sterkste mensen zijn de mensen die ketens doorbreken.Als nakomer heb ik slechts 1 opa en geen oma's meegemaakt. En die opa woonde ook nog ver weg. Misschien dat ik daarom me extra betrokken voel bij mijn kleinkind.
Precies. Balans is erg belangrijk. Verstandelijk en theoretisch kan ik dat voor mezelf ook best beredeneren, maar is een behoorlijke uitdaging.Toch heb ik de burn-out komst door, neem ik vrij als ik daar tekenen van begin te zien. Weekend alleen maar uitrusten en geen leuke dingen doen bijvoorbeeld, dat is een grote waarschuwing.
Da’s een mooie.De sterkste mensen zijn de mensen die ketens doorbreken.
![]()
Ander voorbeeld.
Lol moest lachen om de link met mij. Hopelijk niet al te pijnlijk?Ik had net een Dude-tje.
Bij de eerste wandeling hier op de agriturismo ben ik door een bij in mijn hoofd gestoken.
Wonderbaarlijk heeft het mijn brein gemist…..![]()
Klinkt heel goed, ik kom vandaag niet verder dan de supermarkt.Ok, bij jou was het een spin, maar ik zag wat overeenkomsten.
Hier verder geen last meer. Was even pijnlijk, maar ik heb een hard hoofd.
Nu lekker bij het zwembad. Zon en 20 graden. Heerlijk!![]()
Ik heb me bij m’n kinderen vereeuwigd als Spider-Man. Is ook wat waardOk, bij jou was het een spin
Dus nu ben je Superpapa?Ik heb me bij m’n kinderen vereeuwigd als Spider-Man. Is ook wat waard![]()
Zoiets hahaDus nu ben je Superpapa?![]()
Sluit ik me volledig bij aan als kinderloze vrijgezellige forummer.En voor wie het interessant vind. Ik heb over niemand in dit topic die kinderen heeft ook maar 1% twijfel of ze een goede ouder (of grootouder) zijn. Lees alleen maar liefde en opoffering. En dat siert jullie.
Zelfde hier. Als ik een ander blij kan maken of kan delen doe ik dat, maar soms vergeet ik ook wel eens mezelf daardoor. Voor mezelf dus maar online twee nieuwe broeken gekocht, een leuke verpleegster wees me er afgelopen week liefdevol op dat dat een goed idee was, daarnaast iets in de Spaarpot gedaan en verder afwachten wat ik verder nog kan wegzetten eind van de week. € 41,99 over voor nu.Vandaag boodschappen gedaan en de tank van de Alto volgegooid. Banksaldo nu 96 Euro.
Hoef niks meer te kopen verder, 24e salaris dus ik lijk het weer gehaald te hebben.
Komende maand geen VvE kwartaalbijdrage, geen gemeentelijke belastingen dus zou het weer beter moeten gaan.
Ik laat overigens vrij weinig, maar ben wel heel bewust bezig met wat ik uitgeef. Dat maakt net het verschil in plus of min staan einde van de maand.
Bij mij de 23ste meestal, wanneer dat in een weekend valt eerder, maar tussen de 4de en de 20ste van de maand kijk ik het liefst ook zo min mogelijk.Hier komen de centjes altijd op de 20e weer op de rekening, dus dat maakte deze maandag weer wat draaglijker! Durfde vanochtend ook niet op de rekening te kijken.
En voor wie het interessant vind. Ik heb over niemand in dit topic die kinderen heeft ook maar 1% twijfel of ze een goede ouder (of grootouder) zijn. Lees alleen maar liefde en opoffering. En dat siert jullie.
Vrienden van mij hadden een pleegdochter. Meisje gaat nu goed, maar als je ziet wat die kinderen meemaken...Dank CK! Zelf zijn we vaak meer geneigd om te kijken naar wat we anders zouden moeten aanvliegen, dan helpt zo’n opmerking als de jouwe weer even realiseren dat het stiekem best goed gaat![]()
Ik ken hierin meerdere situaties van dichtbij, waarvan eentje bij mij op school zat. Gelukkig is deze persoon goed terechtgekomen en heeft echt wat van het leven kunnen maken. Respect voor alle pleegouders die dit op zich nemen en de kinderen hierin kunnen begeleiden.Vrienden van mij hadden een pleegdochter. Meisje gaat nu goed, maar als je ziet wat die kinderen meemaken...
Liefdevolle ouders of verzorgers is alles.
Super als dat kan! Krijg hier ook wel de verhalen mee, en thuis zit hier met onze twee aan de max, anders hadden we dat ook met liefde gedaan. Ik ga er best wel prat op een grote stoere kerel te zijn, maar als ik lees wat die jonge turfjes soms al meegemaakt hebben huilt mijn hart.Vrienden van mij hadden een pleegdochter. Meisje gaat nu goed, maar als je ziet wat die kinderen meemaken...
Liefdevolle ouders of verzorgers is alles.
Precies.Ja, mooi als zo'n traject goed gaat. Helaas gaat het ook wel eens mis, maar ja... Wat niet...
Heel herkenbaar dit plaatje.![]()
Ander voorbeeld.
Geniet ervan!Ok, bij jou was het een spin, maar ik zag wat overeenkomsten.
Hier verder geen last meer. Was even pijnlijk, maar ik heb een hard hoofd.
Nu lekker bij het zwembad. Zon en 20 graden. Heerlijk!![]()
Oké. De naam heb ik wel eens van gehoord. En dan bedoel ik buiten de Chevrolet om.Epica in Carre
Wat heftig, Robert.Heel herkenbaar dit plaatje.
Ik had een haat-liefde-verhouding met m'n vader tot zijn dood begin 2017. Heb er bijna geen traan om gelaten, mijn zus evenmin.
Mijn moeder overleed in augustus '95 aan een hersentumor (45). Ik was toen 25. Mijn moeder lag nog niet koud onder de grond of mijn vader ging al met een vriendin van mijn moeder. Trouwde met haar in '97 om een jaar later weer te scheiden, Fl 100k armer. En zo nog meer korte relaties gehad. Een echte egocentrische man. Nooit gevraagd hoe het met mij, vrouw of kids ging. Het autisme van Bastiaan zou hij er wel uitgeslagen hebben zei hij eens tegen zijn toen vriendin.
In alles wilde ik niet zijn zoals hij voor mij of m'n zus. Ik heb veel liefde en aandacht aan mijn kids gegeven, daarin ben ik geslaagd en trots op!