Het Grote AutoWeek Offtopic-topic! - Terug van ver weggezakt…

Dat is fijn!

Ik ben een dakhaas vandaag, shingles aan het leggen. Steeds een liedje in mijn hoofd..."all the shingle ladies"
20260421-114824.jpg
Legt er mooi strak op! (y)

En je vrouw om de haverklap: ‘Kom van dat dak af!’
Nee die was haar motorrijbewijs halen (geslaagd) en daarvoor gaat mijn "zooi" hierheen verhuizen.
Bij shingles krijg ik altijd die usa youtube filmpjes in mn hoofd waar ze dat spul bij rijen ineens er weer afsteken :ROFLMAO:

Maar je hut is bijna af dus? Stroom er naartoe, koelkast dr in en Keet op Noord staat:cool:
Yes, bijna klaar, alleen net te weinig kit dus morgenochtend nog even naar de Hornbach, kan mooi in één rit met de dochters naar school brengen. Maar misschien willen ze fietsen;
Vandaag is de jongste zelf heen en weer naar school gefietst. Vind ik netjes van haar, 2,5 km enkele rit met d'r korte beentjes. En onderweg nog hele verhalen vertellen ook. Oudste ging grotendeels zelf, alleen even wachten bij drukke punten. Doet ze netjes.

Nee die was haar motorrijbewijs halen (geslaagd) en daarvoor gaat mijn "zooi" hierheen verhuizen.
Oké! Leuk. Volgende zomer koop jij een oldtimer? :p

Yes, bijna klaar, alleen net te weinig kit dus morgenochtend nog even naar de Hornbach, kan mooi in één rit met de dochters naar school brengen. Maar misschien willen ze fietsen;

Vandaag is de jongste zelf heen en weer naar school gefietst. Vind ik netjes van haar, 2,5 km enkele rit met d'r korte beentjes. En onderweg nog hele verhalen vertellen ook. Oudste ging grotendeels zelf, alleen even wachten bij drukke punten. Doet ze netjes.
Mooi om ze zo te zien groeien naar steeds meer zelfstandigheid, lijkt me.

Zo om 20:00 de jaarlijkse VvE vergadering, ik ben bestuurslid. Altijd een vrij onvriendelijke sfeer, mensen die hun zin willen en niet krijgen omdat de meerderheid van stemmen de doorslag geeft.

Maar we gaan het meemaken...
Succes dan!
Jij met het mes op tafel de ingenomen standpunten verdedigen :ninja:

lekker bezig carkiller

dude/jay - werk steeds meer met claude en het is echt beter dan chat. Vooral omdat je keuzes krijgt als je een prompt invoert: dus je kan al randvoorwaarden stellen die hij zelf vooraf bedenkt. Je kan verschillende tools en databases aanspreken (atlassian, ERP, outlook (!)) en hij kan daar ook acties in uitvoeren (cq.. direct vanuit je prompt meeting invites en documentatiepagina's aanmaken.. )

binnenkort wel rommelen met de skills en projects, er kan sws nog veel meer maar kom tijd tekort om te experimenteren

Het is weer klaar, alles is goed gegaan. mensen die agressief waren via de mail deden nu wel normaal. Paar besluiten genomen, meerderheid beslist dus prima.
Heb afgelopen uren wel aan je gedacht. Het enige at je kunt doen is het in goede banen leiden, en zo te lezen is dat gelukt. Lijkt me ook best pittig naast wat er op je werk allemaal gaande is.

dude/jay - werk steeds meer met claude en het is echt beter dan chat. Vooral omdat je keuzes krijgt als je een prompt invoert: dus je kan al randvoorwaarden stellen die hij zelf vooraf bedenkt. Je kan verschillende tools en databases aanspreken (atlassian, ERP, outlook (!)) en hij kan daar ook acties in uitvoeren (cq.. direct vanuit je prompt meeting invites en documentatiepagina's aanmaken.. )

binnenkort wel rommelen met de skills en projects, er kan sws nog veel meer maar kom tijd tekort om te experimenteren
Mooi! Ik ben vooral met Canva bezig nu even, stukje designen, maar voor AI vind ik Claude wel erg goed inderdaad.

3D printen als ik het goed begrijp? Canva is vooral een alternatief voor de ontwerpsoftware van Adobe wat veel in de grafische sector gebruikt wordt om drukwerk vorm te geven. Adobe is nog uitgebreider en professioneler, maar ook flink duurder. Dat zijn dan programma’s als Photoshop, InDesign en Illustrator.

Laatst bewerkt:
Ja, klopt. Adobe vind ik vreselijk, moet ik voor mijn werk gebruiken.
Ow. :confused: Ik merk dat ik best een breed interessegebied heb, ook wat 3D-printen betreft wat ik best zou kunnen gebruiken voor mijn modelautohobby. Dan zou ik zelf onderdelen gaan printen omdat bepaalde onderdelen los gewoon niet te krijgen zijn. Ik heb alleen de rust niet om mezelf wat nieuws aan te leren.

Nee, autodesk is een best of breed niche tool. Claude is een GPT-AI tool.

Autodesk is eerder vergelijkbaar met een SDWorx of Salesforce (CRM)
Autodesk zit toch wat meer in de ontwerphoek, met AutoCad, Inventor en Fusion? Ik gebruik Inventor voor modelbouw tekenen.

Ik werk bijna alleen nog maar met Claude idd - heb nu ook een pro abonnement.

Het is weer klaar, alles is goed gegaan. mensen die agressief waren via de mail deden nu wel normaal. Paar besluiten genomen, meerderheid beslist dus prima.
Bijzonder psychologisch fenomeen. Je ziet het ook in onze buurt app. Alsof we eerst met gestrekt been in er willen gaan en dan pas lief gaan doen.

Ik doe het liever andersom :p. Al is mijn gestrekt been vaak wel definitief en trek ik m niet meer terug. Mijn gebrek

Ik stap zo uit het bestuur als ze lelijk gaan doen. Kunnen ze een externe VvE nemen voor de dubbele maandprijs. Wellicht weten de bewoners dat, want iedereen deed dus zijn best.
Vroeger was ik daar anders in, maar tegenwoordig ben ik ook zo dat als iemand me niet mag dat het dan ook klaar is voor mij. :cool:

Laatst bewerkt:
Vanavond maar eens Penne met spaghettisaus maken, saus staat on mijn vriezer en nogal in de weg.
Heb nog wat geraspte kaas ook dus dat komt wel goed. Pasta kook ik altijd vers.
Lekker. Heb net zelf twee dagen macaroni gehad, ben benieuwd wat het vanavond wordt. Zondag in ieder geval sushi! :love:

Krijg je dat in de revalidatiekliniek? Klinkt goed.
Nee! Was het maar zo’n feest. :ROFLMAO: Heb een thuisweek nu, en ivm Koningsdag ben ik maandag ook nog vrij. Afgelopen donderdag hadden we wel friet. En 1x in de zes weken maken ze hetzelfde dus ik heb geluk. De groep in de oneven weken heeft dat niet op het menu. :p

Het kan echt wel hoor, lekker eten bij instanties. Een goede vriend van me zat een jaar in de Alphense gevangenis. Ik at daar af en toe samen met hem, dat mocht. Was prima.

Jammer alleen dat de deur steeds op slot zat...:unsure:

Het kan echt wel hoor, lekker eten bij instanties. Een goede vriend van me zat een jaar in de Alphense gevangenis. Ik at daar af en toe samen met hem, dat mocht. Was prima.

Jammer alleen dat de deur steeds op slot zat...:unsure:
Ja, valt me niks tegen. Er wordt elke dag vers gekookt en één van de koks komt standaard vragen of alles naar wens is. Dat maakt de beleving wel leuk. Eten met vrienden mag ook als ze zelf iets meenemen, maar dan is het op de eigen kamer of aan een tafel in de serre.

Oké, wie herkent dit. Ik heb zoals jullie weten een prille liefde, nieuwe vriendin.
Daarvoor had ik contact met een aantal vrouwen maar ik hoorde nooit wat, hoogstens een reactie op een berichtje van mij.

Nu ik iemand heb, bericht na bericht. Dames die ik al een jaar of langer niet sprak. Waarom nu wel?:unsure:

Oké, wie herkent dit. Ik heb zoals jullie weten een prille liefde, nieuwe vriendin.
Daarvoor had ik contact met een aantal vrouwen maar ik hoorde nooit wat, hoogstens een reactie op een berichtje van mij.

Nu ik iemand heb, bericht na bericht. Dames die ik al een jaar of langer niet sprak. Waarom nu wel?:unsure:
Jaloezie? :ROFLMAO:

Nou....ik merk dat dus ook. Helemaal nu ik een trouwring om heb.

Volgens mij is dat omdat dus blijkbaar een vrouw heeft bedacht dat jij waardig genoeg bent. Dat een teken is voor de rest om daar ook een stukje van te willen.

Blijkbaar, in waarde gestegen of zo.
Ik moet zeggen dat ik dat ook wel merkte toen ik een relatie had.

Nou....ik merk dat dus ook. Helemaal nu ik een trouwring om heb.

Volgens mij is dat omdat dus blijkbaar een vrouw heeft bedacht dat jij waardig genoeg bent. Dat een teken is voor de rest om daar ook een stukje van te willen.
Ja, sommigen leven blijkbaar ook met het idee van ‘alles kan kapot’, of iets in die richting.

Omdat je nu een mooi nieuw schuurtje hebt en een jaar geleden nog niet... ;)

Terug
Bovenaan