Het Grote AutoWeek Offtopic-topic! - Terug van ver weggezakt…

Wat balen!
De 'ik heb het niet gedaan maar ik ga het wel oplossen' houding is netjes, maar vind ik ook wat vreemd. Misschien ben ik te wantrouwend :D
Vind ik eigenlijk best attent en vriendelijk. De houding van velen ‘ik heb het niet gedaan, dus ik ga het niet oplossen’ vind ik soms best arrogant maar dat hangt af van de situatie.

Misschien heb ik het verkeerd geformuleerd, hij zei dat hij heel voorzichtig gedaan had, maar daarmee ontkende hij niet dat het niet was gebeurt. Hij baalde er van en zei gelijk dat hij dit netjes kon polijsten.

Laatst bewerkt:
Hoe is het nu bij jullie thuis @De Dude ?
Nu jullie je schatje hebben moeten laten gaan... :cry:
Ja kut gewoon. Was gister. Ben er goed verdrietig van en mis ‘m enorm. Zei al eerder , het was echt m’n maatje. Ben niet zo heel snel vh huilen maar heb toch aardig wat traantjes gelaten erom.

Vanochtend was ik thuis even aan het werk en alleen. Het huis is dan zo enorm stil.

Sterkte voor jullie allemaal, @De Dude! Iedere hond heeft zijn of haar eigen karakter, en als dat bij je past heb je een lot uit de loterij. Precies wat ik bij mijn laatste hond ook voelde. Dat krijg ik niet weer.

Ik heb zelf niks met huisdieren, maar om een "laffe" reden.
Ik ben niet iemand die alles er aan gaat doen om een dier beter te krijgen als ie ziek word, dat zou een goed baasje wel doen.
Dus vind ik mijzelf ongeschikt.

Ik heb zelf niks met huisdieren, maar om een "laffe" reden.
Ik ben niet iemand die alles er aan gaat doen om een dier beter te krijgen als ie ziek word, dat zou een goed baasje wel doen.
Dus vind ik mijzelf ongeschikt.
Dat is ook eerlijk en goed dat je dat van jezelf weet. Een huisdier is om meerdere redenen niet voor iedereen weggelegd. ;)

Tsja dit is ook sowieso lastig want bij een huisdier weet je niet hoeveel ze lijden / pijn hebben want ze kunnen dat niet zeggen.

En een dierenarts blijft wel medicatie voorschrijven hoor ;-).

Olly (m’n hond) bleef tot de laatste minuten met z’n staart kwispelen en achter mij aan hobbelen, maar tussen zn schouderbladen zat niks meer, was gewoon bot met vel eromheen.

Met medicatie hadden we nog wat kunnen rekken maar voor wie doe je het dan. Eigenlijk niet meer voor hem maar vooral voor jezelf.

Het leed van niet meer kunnen lopen of ontlasting binnen houden heb ik m bespaard en daarom keuze gemaakt om ‘m in te laten slapen.

Dus in die logica ben ik eigenlijk ook geen goed baasje. Of juist wel. Who knows.

Tsja dit is ook sowieso lastig want bij een huisdier weet je niet hoeveel ze lijden / pijn hebben want ze kunnen dat niet zeggen.

En een dierenarts blijft wel medicatie voorschrijven hoor ;-).

Olly (m’n hond) bleef tot de laatste minuten met z’n staart kwispelen en achter mij aan hobbelen, maar tussen zn schouderbladen zat niks meer, was gewoon bot met vel eromheen.

Met medicatie hadden we nog wat kunnen rekken maar voor wie doe je het dan. Eigenlijk niet meer voor hem maar vooral voor jezelf.

Het leed van niet meer kunnen lopen of ontlasting binnen houden heb ik m bespaard en daarom keuze gemaakt om ‘m in te laten slapen.

Dus in die logica ben ik eigenlijk ook geen goed baasje. Of juist wel. Who knows.
Ik zat ook al ergens op te broeden, maar beter kan ik het zelf niet omschrijven. Een goede baas bespaard in mijn ogen juist dat lijden, daarvoor draag je als mens de verantwoording, ook als dat zeer doet.

Hopelijk maakt dat niet veel lawaai midden in de nacht, aan de andere kant, ze staan doorgaans niet midden in een woonwijk!
Ik pak zo de hogedruk er even bij, ook best wat vogelpoep. En toch ook nog wel zand/pollen. Met al het werk in de tuin hier is het ook niet gek.

Ik hoop een leuk weekendje op het eurocircuit te hebben. Voelt wel wat dubbel want dit weekend is onze kleindochter op bezoek. Dat mis ik deels en tevens ligt al het gedoe eromheen nu bij mijn vrouw.

Ach ze gaan naar de dierentuin. Dus ik autotjes kijken en zij diertjes kijken.
Veel plezier. Ik snap het dubbele gevoel.

Ja prachtig weer, wederom. Staat al van alles aan om de zonnestroom te gebruiken. Eind april en ik geraak het nu al niet kwijt haha. Of meer gaan rijden :unsure:

Ik ben weer bezig in de tuin. Zo'n verschrikkelijke klus waar je wel eer van hebt, al is het kort. Voegen van het terras leeghalen, daarna gelijk invegen. Gelukkig zijn het 60x60 tegels en geen 30x30 bijvoorbeeld...

Ik knutsel even een vlaggenstokhouder aan de voorgevel. Had eerst eentje met de steek van de schroeven niet goed; zouden de schroeven te dicht bij de voegen komen met kans op afbreken bakstenen. Opgeruild voor eentje met een andere steek, nu komen de schroeven mooi "vol" in de steen.

Kunnen we overmorgen de vlag uithangen.
En 4 en 5 mei idem

Hopelijk maakt dat niet veel lawaai midden in de nacht, aan de andere kant, ze staan doorgaans niet midden in een woonwijk!
Ik pak zo de hogedruk er even bij, ook best wat vogelpoep. En toch ook nog wel zand/pollen. Met al het werk in de tuin hier is het ook niet gek.
Wasbox is inderdaad op een industrieterrein, daar woont niemand.
Soms ook halve automeetings daar, inclusief muziek.

Ja prachtig weer, wederom. Staat al van alles aan om de zonnestroom te gebruiken. Eind april en ik geraak het nu al niet kwijt haha. Of meer gaan rijden :unsure:

Ik ben weer bezig in de tuin. Zo'n verschrikkelijke klus waar je wel eer van hebt, al is het kort. Voegen van het terras leeghalen, daarna gelijk invegen. Gelukkig zijn het 60x60 tegels en geen 30x30 bijvoorbeeld...
Idem, droger aan, auto en thuisaccu aant laden, en de panelen staan nog niet op vol vermogen :rolleyes:

Idem, droger aan, auto en thuisaccu aant laden, en de panelen staan nog niet op vol vermogen :rolleyes:
Ik heb meer dan 100 kWh met de twee auto's bij elkaar, maar als je niet veel rijdt kan je niet elke dagen laden hèhè. Heb ze beiden op 80%, meer laad ik niet, tenzij ik een lange rit heb. Vaatwasser is klaar, wasmachine draait nog... maar dat is het dan ook wel. Thuisaccu ga ik na de zomer eens naar kijken. Ik wil geen stopcontact geval. Denk dat ze dan in de garage komen

Voor mij is het hele zonnepanelengebeuren niet zo interessant. Ten eerste asbest, oude vrijstaande woning dus das lastig, maar mijn verbruik is ook niet zo dat het erg zou opleveren. Van het gas af is wel een overweging, moet ik me eens in verdiepen.

En dan loont een zonnepaneel wel :)
Valt mee volgens mij, verwarm nu ook al airco maar zelfs als die 24/7 aanstaan komt het in de winter neer op een paar honderd euro/mnd. Dan heb je ook niet veel aan je panelen. In de zomermaanden, is verbruik maar heel weinig en kost stroom nagenoeg niets, zeker als je ook nog dynamisch zou hebben.

Als ik onze Toon thermostaat mag geloven, dan heb ik af 01-01 tot nu slechts 50kWh van het net getrokken. Af week 9 wek ik al veel meer op dan ik verbruik, dus dat compenseert. Nu met meer zonnige dagen ben ik die -50kWh ook zo kwijt.

Goh. Eens ervaren hoe een steekvlam werkt op de bbq. De tandjes. Ik dekte m net op tijd af maar heb aardig wat verschroeide haren :ROFLMAO:. En ik was net naar de kapper geweest
Gas bbq die niet wou vonken?

Leuk he? Heb datzelfde gedaan met een stookton waar een restje aspen in zat en ik net te lang gewacht had met aansteken…als ik geen brildrager was weet ik nog zo net niet wat er met mn ogen gebeurd zou zijn..

Gas bbq die niet wou vonken?

Leuk he? Heb datzelfde gedaan met een stookton waar een restje aspen in zat en ik net te lang gewacht had met aansteken…als ik geen brildrager was weet ik nog zo net niet wat er met mn ogen gebeurd zou zijn..
Nee kamado, maar denk iets van vet wat lekte en iets teveel lucht erbij. Stond er echt van te kijken maar gelukkig instinctief gelijk de klep dicht. Schade beperkt tot m’n haren en stukje van m’n tshirt in de fik

Nee kamado, maar denk iets van vet wat lekte en iets teveel lucht erbij. Stond er echt van te kijken maar gelukkig instinctief gelijk de klep dicht. Schade beperkt tot m’n haren en stukje van m’n tshirt in de fik
Ja, vet fikt uitstekend inderdaad.
Maar zo’n kamado heeft geen lekbakje ergens? Tricky

Ai, ai, ai! Dus nu is het De Bald Dude? :p

Heb trouwens liever blikschade dan dit… :rolleyes:
De voorkant vooral. Stinkt wel zeg poe.

Ben er wel uit wat het heeft veroorzaakt : er zit een scheur in m’n binnenste keramiek. Waarschijnlijk bij openen van de klep is daar soort hele sterke aanzuigende werking ontstaan.

Wel matig want was een duur ding en hij staat al ruim 3j op dezelfde plek dus hoe die scheur is ontstaan..? Garantie helaas niet meer, heb m meer dan 8j.. toch maar voor green egg moeten gaan.

Verder zit ik nu buiten met een sigaar en een whisky / proost voor dat malle beest van me.

Sigaar buitenste laag niet goed, klere ding brand ongecontroleerd.

Het is niet mijn dag vandaag :p

Ik heb zojuist de auto even snel afgespoeld. Iets eerder op de avond dan anderen :p
Scheelt toch, zo'n shampoo met wax. Nu even snel met de tuinslang en dan is het schoon. Kan altijd beter natuurlijk, maar de vogels maken hem toch weer vies dit weekend.

Terug
Bovenaan