Het Grote AutoWeek Offtopic-topic! - Terug van ver weggezakt…

Leuk - helemaal naar boven gegaan? Dat gammele trapje op haha. M’n vrouw durfde niet dus stond daar lekker alleen ..
Ze hadden het onderste trappetje weggehaald. :p
Maar wat een gaaf huis. Veel groter dan je van buiten verwacht. Prachtige materialen (vooral de terracotta vloeren…:love:).
Ik zou zo willen ruilen!

Sowieso is San Gimignano mijn favoriet. En blijkbaar ook van de kinderen. En niet alleen vanwege het ijs. ;)
Al heb ik nog niet vaak €60,- aan ijs uitgegeven……:rolleyes:

Goedemorgen, @Frits79 hopelijk hebben ze zich een beetje gedragen vannacht in de blauwgele vriend?

Hier begonnen aan de vakantie voorpret. Nieuwe tafeltjes voor de kinderen achter en prullenbakjes besteld en kaartupdate auto gedownload.

Refresh m’n prompt van ChatGPT elke ochtend, Occitane/Provence lijkt de winnaar te worden.

Ik heb nog schermen achterin waar naast HDMI , USB en SD ook…. Ouderwetse DVDs in kunnen. Als ouder wel zo prettig want dat voorkomt dat hopeloos doorklikken en scrollen, iets wat je ook al bij kinderen ziet helaas.

Straks op de vrijmarkt maar wat DVDs scoren voor een appel en een ei.

Jammer dat het zo bewolkt is na gister zo’n topdag te hebben gehad.

Goedemorgen, @Frits79 hopelijk hebben ze zich een beetje gedragen vannacht in de blauwgele vriend?

Hier begonnen aan de vakantie voorpret. Nieuwe tafeltjes voor de kinderen achter en prullenbakjes besteld en kaartupdate auto gedownload.

Refresh m’n prompt van ChatGPT elke ochtend, Occitane/Provence lijkt de winnaar te worden.

Ik heb nog schermen achterin waar naast HDMI , USB en SD ook…. Ouderwetse DVDs in kunnen. Als ouder wel zo prettig want dat voorkomt dat hopeloos doorklikken en scrollen, iets wat je ook al bij kinderen ziet helaas.

Straks op de vrijmarkt maar wat DVDs scoren voor een appel en een ei.

Jammer dat het zo bewolkt is na gister zo’n topdag te hebben gehad.
Nice. Wij hebben nog twee oude DVD-schermen, hang je aan de hoofdsteun. In één gaat de DVD, de ander wordt verbonden. Moet nog even zien of ik die via USB-C kan voeden, want bij de Focus ging het ouderwets met de sigarettenplug. Bij de Capri achterin alleen USB-C.

Nice. Wij hebben nog twee oude DVD-schermen, hang je aan de hoofdsteun. In één gaat de DVD, de ander wordt verbonden. Moet nog even zien of ik die via USB-C kan voeden, want bij de Focus ging het ouderwets met de sigarettenplug. Bij de Capri achterin alleen USB-C.
Ja bij mij was het af fabriek dus ook mooi in de stoel verwerkt en daar op de voeding aangesloten. Het wordt niet echt veel gebruikt maar op vakantie wel fijn en wat ik zei een stuk gecontroleerder dan een iPad met Netflix, Disney etc

Tja, wat een verschil in generatie. Wij waren onderweg altijd bezig met in spelvorm de kinderen te wijzen op de mooie dingen waar we langskwamen. En toen ik jong was wie als 1e bij een tegemoetkomende auto kon zeggen wat het was.

Naar mijn idee maak je je als ouder het voor jezelf wel erg makkelijk met die schermpjes en krijgen de kinderen te weinig mee van de reis.

Jij liever dan ik, ik eet geen rauwe vis.
Voor mij ook geen sushi of vis...
Nostalgie voor ons ha ha...
Wij hadden ook zo'n refurbished DVD spelertje met 2e scherm. Volgens mij nog Philips ook.
Aan de hoofdsteunen vastmaken ja.
DVDtjes van de hele serie Buurman en Buurrman er in of Tom & Jerry.
Halverwege de vakantie Zuid-Duitsland ging die stuk :confused:. Mijn vrouw nog allerlei kleine cadeautjes kopen voor onderweg: playmobiel riddertjes, autootje etc. Om de anderhalf uur een cadeautje naar de achterbank doen en weer door...;)

Tja, wat een verschil in generatie. Wij waren onderweg altijd bezig met in spelvorm de kinderen te wijzen op de mooie dingen waar we langskwamen. En toen ik jong was wie als 1e bij een tegemoetkomende auto kon zeggen wat het was.

Naar mijn idee maak je je als ouder het voor jezelf wel erg makkelijk met die schermpjes en krijgen de kinderen te weinig mee van de reis.
Oh dat is bij ons ook hoor, oa ivm wagenziekte van m’n jongste. Maar een filmpje vlak voor einde bestemming heb ik 0 problemen mee.

Toen ik nog jong was , was het er ook al was nog geïntegreerd in het dak van de auto.

Mijn vrouw nog allerlei kleine cadeautjes kopen voor onderweg: playmobiel riddertjes, autootje etc. Om de anderhalf uur een cadeautje naar de achterbank doen en weer door.
Doen wij ook! Net als onze ouders dat vroeger deden. Gewoon kleine dingetjes, puzzeltje , boekje, potloodje

Was ook nog zo toen ik klein was. Nu was ik wel zo geïnteresseerd in auto’s dat ik genoeg te kijken had onderweg, maar toen mijn broers kwamen en groter werden kwamen de DVD-schermpjes op de markt. Heel wat Disney Pixar films gezien, en stiekem vind ik ze nog steeds leuk. :ROFLMAO: Kan wel enthousiast worden als ik dan lees dat er weer een nieuwe Toy Story en Cars-film komt. :p

Ik snap je punt, maar ik snap het vanuit de kinderen ook dat ze na een lange rit een beetje uitgekeken raken op de omgeving.
Ze mogen bij ons een goed uur kijken, meestal ergens in de middag. Voor de rest vermaken ze zich met andere dingen in de auto. Muziek, luisterboek, spelletjes voor onderweg. Maar zeker geen scherm de hele rit. Is ook alleen vakantie, ritten van 2-3u in Nederland blijft het gewoon thuis.

Ik kon vroeger altijd goed lezen, nodige boeken verslonden op de achterbank (y)
Ik ook, maar dan in vakanties vooral. Dat was over toen ik voor mijn schoolexamen meerdere boeken voor Nederlands, Engels en Duits móést gaan lezen in een bepaalde tijd. Toen was voor mij de lol eraf.

Daar had je uittreksels, samenvattingen en soms films voor. Ik las graag maar die leeslijsten waren soms echt wat teveel gevraagd ;)

Wie niet op die leeftijd.
Ik. :p

Over Duits gesproken…
4yrzi83M0sQAChgEg1EUMy-06080b5af51e3db7309ee52d688e8be1-mercedes-benz-450-back-1100.jpeg

Zojuist 2 lp"s gescoord op de Koningsdag-rommelmarkt! :)
Ennio had ik al op CD, maar geen CD-speler meer...
De Synthesizer is nostalgie: In ouderlijk huis hadden we deze op CD. Veel afgespeeld/beluisterd destijds als puber/twintiger.

Heb pas ook een cd-speler vervangen door een DAB-wekkerradio met Bluetooth voor Spotify, maar heb het nog geen moment gemist tot nu toe.

Terug
Bovenaan