Het Grote AutoWeek Offtopic-topic! - Terug van ver weggezakt…

@Magnifieke malloot als je me tagged is het lastig om het niet te lezen! ;)

De Bird verbruikt zoiets wellicht, nooit naar gekeken eerlijk gezegd! De Benz doet over z’n lifetime gemiddeld 12.8L/100 km. Met beide zo’n 80 liter aan brandstof tanks aan boord plus dat ze graag euro 98 lusten ben ik inmiddels een belangrijke klant bij onze lokale pomphouder :p
Als die man over een tijdje voorbij rijd in een nieuwe Rolls weet je wie die betaald heeft :ROFLMAO:

@Magnifieke malloot als je me tagged is het lastig om het niet te lezen! ;)

De Bird verbruikt zoiets wellicht, nooit naar gekeken eerlijk gezegd! De Benz doet over z’n lifetime gemiddeld 12.8L/100 km. Met beide zo’n 80 liter aan brandstof tanks aan boord plus dat ze graag euro 98 lusten ben ik inmiddels een belangrijke klant bij onze lokale pomphouder :p
Hèhè, was ook wel flauw van mij, maar dat is wel de gang van zaken hier geloof ik met alle pubers... zelf ook nooit volwassen geworden qua humor.

Zolang je er zelf geen probleem mee hebt maakt het natuurlijk niet uit hoeveel zo'n auto verbruikt.

Hier staan inmiddels 10 wielen, de Tiger van de wederhelft lust ook graag 98. Gelukkig hadden we nog een tankpas van een pomp in de buurt waar ik altijd "voordelig" 98 tankte met de Focus. Scheelt weer met sparen, al zal dat niet zo hard gaan met de motor.

Hèhè, was ook wel flauw van mij, maar dat is wel de gang van zaken hier geloof ik met alle pubers... zelf ook nooit volwassen geworden qua humor.

Zolang je er zelf geen probleem mee hebt maakt het natuurlijk niet uit hoeveel zo'n auto verbruikt.
Geen probleem! En nee ik heb er geen problemen mee, maar ik moet ook niet gaan uitrekenen wat die 2 auto’s mij daadwerkelijk kosten want dan val ik flauw denk ik :ROFLMAO:

Als ik de Sport + stand aan zet dan haal ik dat gemiddelde ook niet hoor ;). Maar het gross van de tijd rijdt ik in de comfort stand dat is wel het voordeel van de 53 t.o.v. 63. Je kunt hem nog vrij “normaal” rijden, waarbij een 63 eigenlijk altijd wel “aan” staat.

Ja ik voorkom ook zoveel mogelijk dat soort ritjes, vooral ook voor de techniek. Van de week naar de stort heen en weer incl wachten daar net geen 20 l/100 km. Gaat dan echt hard.

In de koude winters hier met tragisch korte afstanden - probeer ik ook altijd wel te voorkomen - zitten wij ook diep in de 10L+-regionen en dat met een simpele 1.8.

Ja ik voorkom ook zoveel mogelijk dat soort ritjes, vooral ook voor de techniek. Van de week naar de stort heen en weer incl wachten daar net geen 20 l/100 km. Gaat dan echt hard.
Ik was net ook naar de stort. Ruim 250 kilo puin (stukken klinker, betontegel) en nog wat verf. Oftewel, even flink opgeruimd en die verf is of niet meer goed of gaan we toch niet meer gebruiken (restje kleur) en wellicht ook niet meer goed na 2 jaar in een koude garage.
Ritje van zo'n 17 km. Heen was het 14,5 kWh/100km, terug 12. Had terug ook nog de wind wat gunstiger.
Nadeel is dat vrijwel de hele kofferbak op of achter de achteras ligt bij de Capri. Dus 250 kilo zooi is wat anders dan 4 volwassenen, die tussen de assen liggen. Hoewel de auto duidelijk in een andere hoek stond, reed het prima.
"Meneer, hoeveel heeft u bij zich? Totaal is nu 2320 kilo."
"Ja, best wat, maar de auto weegt zelf ook iets van twee ton..."

Jup daarom staat hij nu ook veel stil.. maar af en toe moet hij echt rijden. Probeer hem dan op z’n minst warm te krijgen. Voorheen deed hij vaker 100-200km stukken.

Zo, da’s flink wat moeite im in een topic te komen, zeg.
Alleen als ik heel specifiek naar de pagina van een topic ga doet ie het.
Maar bij reageren geen smilies. Laden……..

Aan de wifi hier in Rome ligt het niet. De andere bookmarks vliegen over het scherm.

Zit hier in een appartement aan de Via del Babuino. Da’s vlak bij de Spaanse trappen en mijn buren zijn winkels van Armani, Dolce et Gabbana en meer van dat soort onbetaalbare merken.

Drie dagen vol cultuur snuiven. En daarna weer naar huis.
Het rijden is super. Wat een heerlijk comfortabele auto is die CX-80. En uniek. Heb er nog geen tweede van gezien hier in Italië. Zelfs niet bij de Mazda-showrooms onderweg. Vandaag wel een CX-60.

Ik geef het op.
Ik kom er niet tot nauwelijks door. Geen enkele link werkt. Alleen op een specifieke pagina klikken geeft wat resultaat.

Slaap lekker en (hopelijk) tot morgen.

Je workaround werkt bij mij ook JW. Maar wat een gedoe zeg...
Pff… inderdaad. Kon gisteravond een soort enquête invullen over wat ik van de website vind, maar heb daarbij wel eerlijk benoemd hoe ik het Forum ervaar op dit moment. En dan in de zin van dat er best wat technische problemen zijn.

Forum...Werkt echt slecht! Net gelezen dat je op de datum kan klikken, dat werkt. Gelukkig, jullie misten mij al.
Zeker weten. Hoe meer Malloten, hoe leuker het wordt hier. :p

Edit: Ik zag in een ander topic dat er aan het Forum gewerkt wordt, hier lijkt het op de iPad en de iPhone weer normaal te werken.

Laatst bewerkt:
Hier ook weer genoeg te beleven in de omgeving…

Ik kan het binnen op kantoor in Amsterdam inderdaad ruiken. De lucht begint ook zelfs wat grijs te worden!

Zo is mijn rooster, 4 dagen werken, 2 dagen vrij, 3 dagen werken, dan weer 2 dagen vrij. Dienst begint altijd met een ochtenddienst, soms 1 en soms 2. En soms ook een 3-daags weekend.

Ja zou in principe 80 liter moeten zijn maar ik ga er vanuit dat er dan nog een paar liter reserve boven op komt. Gelukkig onderweg een vrij goedkope pomp kunnen vinden, ik was met collega’s onderweg dus ik doe gewoon lekker km vergoeding verrekenen.

Terug
Bovenaan