Het Grote AutoWeek Offtopic-topic! - Terug van ver weggezakt…

Normaal wel, maar als ik alleen afspoel niet. Voor het droogvegen wil ik de auto goed schoon, anders krassen. We hebben een ontharder thuis, dus amper vlekken. Soms een klein beetje op de vlakke stukken. Kijk morgen wel even.

Als ik onze Toon thermostaat mag geloven, dan heb ik af 01-01 tot nu slechts 50kWh van het net getrokken. Af week 9 wek ik al veel meer op dan ik verbruik, dus dat compenseert. Nu met meer zonnige dagen ben ik die -50kWh ook zo kwijt.
Heb net even gekeken via de P1. Over 2026 tot nu toe 2295 kWh van het net getrokken.
Eerder compenseerde ik ook op jaarbasis wel, maar met 2 EV's zal dat niet meer gebeuren. Tot nu toe 423 kWh teruggeleverd, dus balans staat op 1872 kWh.
Zelfconsumptie vind ik belangrijker/interessanter. Dat zit tot nu toe rond de 75% dit jaar. Daalt nu wel flink met deze zonnige dagen.

Ik denk dat het begon omdat hij op de derde zitrij op z’n telefoon zat. :rolleyes:

We hebben twee pogingen gedaan om weg te gaan (na het schoonmaken ging ie voorin zitten maar net onderweg ging ie nog een keer).
Bij terugkomst had ik meer in de accu en nog net zoveel totale range als voor het eerste vertrek. Werkt mooi, zo’n PHEV met regeneratie.:geek:

Of de mobiel of tablet weg. Klinkt hard, maar ben zelf ook gevoelig voor dergelijke klachten als ik langdurig lees of op mijn mobiel zit in de auto. Toen ik dat ontdekte ben ik maar vaker naar buiten gaan kijken onderweg. Dat hielp.

Of de mobiel of tablet weg. Klinkt hard, maar ben zelf ook gevoelig voor dergelijke klachten als ik langdurig lees of op mijn mobiel zit in de auto. Toen ik dat ontdekte ben ik maar vaker naar buiten gaan kijken onderweg. Dat hielp.
M’n jongste is ook heel gevoelig en de schermen achterin blijven daarom ook uit helaas. Als de jongste slaapt mag de oudste zelf kijken. Het is niet helemaal eerlijk maar voor de reis voor iedereen zijn gemoedstoestand wel beter

Ik denk dat het begon omdat hij op de derde zitrij op z’n telefoon zat. :rolleyes:
Na wat roadtrips met 6/7 man weet ik wel dat er een wereld verschil zit in hoe die 3e rij tov de achteras staat hoe je dat voelt.
Ben in een vauxhall zafira ook heel beroerd geworden, terwijl een santa fe (dacht ik) op dezelfde soort weggetjes no problemo was

Maar dat is nooit fijn in de auto..1 keer gehad, toen zat het meeste op het kinderstoeltje, daar kun je iig de spuit nog op zetten.

Bij terugkomst had ik meer in de accu en nog net zoveel totale range als voor het eerste vertrek. Werkt mooi, zo’n PHEV met regeneratie.:geek:
Ja dit weet ik nog wel met de Tesla destijds. Was echt lachen; zo hard mogelijk die bochten door en maximaal regenereren.

Ja dit weet ik nog wel met de Tesla destijds. Was echt lachen; zo hard mogelijk die bochten door en maximaal regenereren.
Sterk regenereren helpt ook wagenziekte in de hand zegt men. Omdat de passagiers zelf niet weten/aanvoelen wanneer de bestuurder het gas los laat en worden ze min of meer en keer op keer verrast door de (grote) vertraging. Men zegt dat het beter is de regeneratiestand iets lager te zetten bij passagiers.

Net een lekker stuk gefietst, alleen laatste 3 km kramp in mijn linker been.:rolleyes:

Maar toch zo'n 15 km gehaald, was lekker.
Ik werd vanacht wakker van hevig kramp in mijn rechter bovenbeen. Kon been niet meer strekken bij uit bed gaan. Pijn verbijtend, wilde vrouwlief niet wakker schreeuwen, naar de badkamer gehinkeld op linkerbeen. Daar een paar keer flink gegromd en langzaamaan mijn rechterbeen weer kunnen strekken dat ik weer rechtop stond. En toen was het over....zo gek! Daarna heerlijk geslapen tot half 9. Zeg het maar... :unsure:

En @Carkiller Goed bezig!

Ik werd vanacht wakker van hevig kramp in mijn rechter bovenbeen. Kon been niet meer strekken bij uit bed gaan. Pijn verbijtend, wilde vrouwlief niet wakker schreeuwen, naar de badkamer gehinkeld op linkerbeen. Daar een paar keer flink gegromd en langzaamaan mijn rechterbeen weer kunnen strekken dat ik weer rechtop stond. En toen was het over....zo gek! Daarna heerlijk geslapen tot half 9. Zeg het maar... :unsure:

Ik heb dit ook wel eens gehad. Heel vervelend ! Nu geen last meer ?

Sterk regenereren helpt ook wagenziekte in de hand zegt men. Omdat de passagiers zelf niet weten/aanvoelen wanneer de bestuurder het gas los laat en worden ze min of meer en keer op keer verrast door de (grote) vertraging. Men zegt dat het beter is de regeneratiestand iets lager te zetten bij passagiers.
Ik had toen nog geen klachten , maar m’n jongste was toen nog niet geboren :p

Kan me er wat bij voorstellen. Maar ik vind die hoge regeneratie-stand erg fijn. De auto is nogal zwaar. Zonder regeneratie moet je veel harder doortrappen om goed te remmen. Nu rem ik nauwelijks.
En we rijden hier al een weekje rond, dus het lijkt me meer een “schermpjes-probleem”. :p

Met iets vergelijkbaars zijn mijn huidige klachten ook begonnen vorig jaar juni. Hopelijk blijft het bij jou weg. ;)

Ouch.

Terug
Bovenaan