Het Grote AutoWeek Offtopic-topic! - Terug van ver weggezakt…

Nog zo eentje, net daarvoor hebben ze een nieuwe SLT functie (senior leadership team) online gezet, maar inclusief salaris niveau, wat uiteraard significant hoger is tov collega’s… toen ik dat zeg dacht ik echt, denken jullie op de HR afdeling echt helemaal niet na? :rolleyes:

Nog zo eentje, net daarvoor hebben ze een nieuwe SLT functie (senior leadership team) online gezet, maar inclusief salaris niveau, wat uiteraard significant hoger is tov collega’s… toen ik dat zeg dacht ik echt, denken jullie op de HR afdeling echt helemaal niet na? :rolleyes:
Is het benoemen van salaris in de vacatures niet verplicht in CH? Ik weet dat dat in buurland Oostenrijk wel zo is. En volgens mij in Duitsland ook.

Beterschap JW!!!
Hebben jullie in NL vandaag ook vrijaf @Dag van de Arbeid? Wel ideaal net nu met dit weer een dagje vrij, vanochtend toertje met de cabrio en aansluitend inkopen gedaan voor de BBQ

Kon (helaas) niet missen. Sterkte.
Sterkte dan JW! (Boks emoji)
Beterschap JW!!!
Hebben jullie in NL vandaag ook vrijaf @Dag van de Arbeid? Wel ideaal net nu met dit weer een dagje vrij, vanochtend toertje met de cabrio en aansluitend inkopen gedaan voor de BBQ
Beterschap, JW!

En neu, Niseko, daar doen die Nederlanders niet aan. De vakbond- en arbeidsbeweging is een stukje sterker in BE, heb ik de indruk.
Sterkte JW. En heel goed rest om gewoon je moment te pakken .

Ik ben gearriveerd in het huis wat we hebben gehuurd. Beentjes omhoog, wijntje en zon op je bakkes. Joe Joe

Dank allemaal. Komende week een thuisweek en dan een therapieweek van drie dagen in verband met Hemelvaartsdag.

Is het benoemen van salaris in de vacatures niet verplicht in CH? Ik weet dat dat in buurland Oostenrijk wel zo is. En volgens mij in Duitsland ook.
Nee dat is hier niet zo, sterker nog dat soort functie doe je dat vaak niet omdat het salaris verschil te groot is en daardoor maak je mensen sneller “jaloers” en/of verliezen ze hun motivatie. Zeker als je daarna mensen ontslaat, vervolgens een nieuwe baan aanbiedt met een nieuw salaris (hoger dan hun huidige) maar zo’n 80-90k lager als de manager :rolleyes:

Vandaag lekker een dagje vrij, nationale feestdag in CH, maar ik zie al dat er voor dinsdag een uitnodiging in de mailbox zit mbt resources and way forward… :LOL:

Nee dat is hier niet zo, sterker nog dat soort functie doe je dat vaak niet omdat het salaris verschil te groot is en daardoor maak je mensen sneller “jaloers” en/of verliezen ze hun motivatie. Zeker als je daarna mensen ontslaat, vervolgens een nieuwe baan aanbiedt met een nieuw salaris (hoger dan hun huidige) maar zo’n 80-90k lager als de manager :rolleyes:

Vandaag lekker een dagje vrij, nationale feestdag in CH, maar ik zie al dat er voor dinsdag een uitnodiging in de mailbox zit mbt resources and way forward… :LOL:

In NL zijn dat soort rollen ook vaak/bijna altijd nog undisclosed hoor

Ben ook lekker buiten geweest met m’n zoontje. Nu ff rust, straks de Bird ff wassen en dan een rondje rijden.

@S J 1001 nee ken ik niet, zal er eens naar kijken!

Een maat van me had laatst een cursus. En ik neem jullie oprecht niet in de malig: 'hoe om te gaan met gen-Z'; het moet niet gekker worden :ROFLMAO:
Dat soort begint inderdaad op te komen. Gelukkig tot nu toe enkel als e-learning voorbij zien komen, en zodra er mandatory bij komt te staan word het pas echt leuk. :)

Helaas iets met fluwelen handschoentjes; hij werkt voor een niet nader te noemen tech bedrijf in de rook van Eindhoven. En die hebben een tijdje iedereen aangenomen die zelfstandig naar de WC kon. Hopelijk levert de reorganisatie daar wat op...

Helaas iets met fluwelen handschoentjes; hij werkt voor een niet nader te noemen tech bedrijf in de rook van Eindhoven. En die hebben een tijdje iedereen aangenomen die zelfstandig naar de WC kon. Hopelijk levert de reorganisatie daar wat op...
BAB?

Die dozen langs de A67? :p

IMG-8514.jpg

IMG-8515.jpg
IMG-8516.jpg

Die dozen langs de A67? :p

Meer zeg ik niet

Lekker sushi met de kleine gegeten en nog buitengespeeld

Beetje te laat geworden voor bedtijd maar goed mama is toch niet thuis
Haha, herkenbaar. Vriendin is weekend weg.
Vanavond flatbread met o.a. Halloumi. Lekker in de pan gebakken, heerlijk. Ook wel erg zout.
"Papa, mogen we morgen barbecueën?"
"Zeker een goed idee!"

Dus, morgen de BBQ aan. 's Ochtends inkopen doen, niet te gek met twee kinderen en één volwassene. Al kan die oudste flink eten, zeker als ze het lekker vindt.
Chef vega is weg, dus #teamvlees morgen haha.

“Stihl, Shterk werk” is de reclame slogan hier in BE. Heb er zelf 3 kettingzagen van, benzine, electriciteit en jaja op batterij de MSA160; verdomd handig machientje dat meer kan dan je denkt.

2 leuke nieuwe woorden geleerd in de laatste Posts : de “dagtas” van Rembrandt en #ChefVega van MagMal ;) Ideaal woord om haar eens op stang te jagen en klinkt beter dan #ChefFlexi, wat ze in de praktijk is.

Ik heb allerlei gereedschap van DeWalt. Mijn vriendin vindt dat onzin, want "dat gebruik je nooit". Gelukkig bewijs ik soms het tegendeel. Maar echt vaak gebruik ik de cirkelzaag niet, dat klopt. Net als de afkort-/verstekzaag. Maar het is gewoon mooi spul!

Ik heb allerlei gereedschap van DeWalt. Mijn vriendin vindt dat onzin, want "dat gebruik je nooit". Gelukkig bewijs ik soms het tegendeel. Maar echt vaak gebruik ik de cirkelzaag niet, dat klopt. Net als de afkort-/verstekzaag. Maar het is gewoon mooi spul!
Die laatste twee is mijn vader juist wel heel erg van. Vooral omdat we voor en achter best wel veel houtwerk hebben/ hadden. In de voortuin inmiddels minder vanwege het onderhoud.

Vanmiddag een verjaardag en dan morgen en maandag lekker niks op de planning.
Gister nog een goede daad verricht. 3 dames die hun station hadden gemist zaten nog in de trein. Dus maar bij mijn station uitlaten stappen en daar op de nachtbus terug naar Amsterdam gezet, waar ze dan zelf wel weer een nachtbus moeten zoeken voor naar Amsterdam Sloterdijk.

Die laatste twee is mijn vader juist wel heel erg van. Vooral omdat we voor en achter best wel veel houtwerk hebben/ hadden. In de voortuin inmiddels minder vanwege het onderhoud.
Hier weinig houtwerk, maar ik ben altijd blij dat ik het in huis heb. Kamer op zolder gemaakt bijvoorbeeld.
Heb nu wat pallets (geen statiegeld) en latten/balken over van de blokhut. Met de koevoet de pallets uit elkaar en dan met de afkortzaag in stukken zagen en een keertje vuurtje maken. Is niet heel mooi/schoon hout, maar voor buiten in de vuurschaal is dat prima.
En mijn jongste dochter had bij een kinderfeest "haar letter" van hout versierd, heb ik op haar kamerdeur geplakt. Oudste wil het ook graag, had nog multiplex, even uittekenen, zaag in de juiste hoek en gaan.
Kan dat ook met de hand? Jawel, maar dat is saai :p
Nu even schuilen voor de regen en dan weer verder.

Mijn broertje heeft alles van Festool, met automatische stofzuiger en zo, dat is echt top. Maar hij klust als zzp'er en dan wil je ook degelijk spul.

Terug
Bovenaan