Het Grote AutoWeek Offtopic-topic! - Terug van ver weggezakt…

Mijn cirkelzaag van de Aldi heeft net de geest gegeven. Na het bouwen van 4 tuinschuurtjes, 2 zolders. Een half huis, veel kozijnen vervangen....

Wij hebben het vorstvrije buitenkraantje lek, sluit niet meer af sinds paar dagen.
Te vaak te strak dichtgedraaid en da's nie goed nie...
Dus in de meterkast de afsluiter voor de buitenkraan dichtgedraaid.
Nu het binnenwerk/spindel er uitgehaald, vervolgens schoongemaakt met schoonmaakazijn.
Het rubbertje weer terug op z'n plek en de spindel weer terug in de behuizing...Nog lek! :confused:
Weer spindel eruit en nog eens weer het rubbertje schoon en op z'n plek.
Nog een keer met beleid, de spindel in juiste positie ingebracht en vastgezet...Nog lek! :confused:
Dan maar een geheel nieuwe spindel bestellen, kost je weer 4 tientjes....
En zo vliegt het geld erdoor.

Vanmiddag een verjaardag en dan morgen en maandag lekker niks op de planning.
Gister nog een goede daad verricht. 3 dames die hun station hadden gemist zaten nog in de trein. Dus maar bij mijn station uitlaten stappen en daar op de nachtbus terug naar Amsterdam gezet, waar ze dan zelf wel weer een nachtbus moeten zoeken voor naar Amsterdam Sloterdijk.
Topper!

Wij hebben het vorstvrije buitenkraantje lek, sluit niet meer af sinds paar dagen.
Te vaak te strak dichtgedraaid en da's nie goed nie...
Dus in de meterkast de afsluiter voor de buitenkraan dichtgedraaid.
Nu het binnenwerk/spindel er uitgehaald, vervolgens schoongemaakt met schoonmaakazijn.
Het rubbertje weer terug op z'n plek en de spindel weer terug in de behuizing...Nog lek! :confused:
Weer spindel eruit en nog eens weer het rubbertje schoon en op z'n plek.
Nog een keer met beleid, de spindel in juiste positie ingebracht en vastgezet...Nog lek! :confused:
Dan maar een geheel nieuwe spindel bestellen, kost je weer 4 tientjes....
En zo vliegt het geld erdoor.
Een gewone kraan is geen optie? Ik zet swinters de boel binnen dicht, kogelkranen buiten half open en geen problemen met kapot vriezen.

Vanmorgen heeft mevrouw SJ na 10 jaar haten op motorrijders een proefles gedaan. En ze vond het leuk. Benieuwd of ze doorzet voor lessen.

Gelunched met vrienden en nu ga ik alleen met de kleine naar een dieren theatervoorstelling. Hoop dat het wat is.. die theater shows kosten echt veel geld voor de tijd die je ermee vermaakt bent

Mijn cirkelzaag van de Aldi heeft net de geest gegeven. Na het bouwen van 4 tuinschuurtjes, 2 zolders. Een half huis, veel kozijnen vervangen....
Ik heb ergens ook zo’n ding liggen. Heeft tot rokens aan toe in balken liggen knagen, maar de motor geeft geen krimp. Indertijd (15jr) de sterkste klopboor die de gamma rijk was gekocht, ding klapt je pols nog dubbel.

Kom er inmiddels vrijwel nooit meer. Bouwbedrijf hier in de omgeving heeft ook een winkel. Professionele spullen voor minder dan de afknapschroeven bij de bouwmarktketens kosten

456!
retrospettiva-ferrari-456-gt.webp

Vanmorgen heeft mevrouw SJ na 10 jaar haten op motorrijders een proefles gedaan. En ze vond het leuk. Benieuwd of ze doorzet voor lessen.

Gelunched met vrienden en nu ga ik alleen met de kleine naar een dieren theatervoorstelling. Hoop dat het wat is.. die theater shows kosten echt veel geld voor de tijd die je ermee vermaakt bent

Was wel een leuke show! Nog lekker een ijsje en ijskoffie gehaald erna, liepen langs een kledingwinkel en mevrouwtje SJ is wel echt een dame - en ik kan geen nee zeggen. Zometeen aan m’n vrouw uitleggen dat ze nog meer kleding heeft.

Nu lekker in de tuin op slippertjes en korte broek chillen, krijten en wachten op mevr SJ die met eten thuis komt

Een gewone kraan is geen optie? Ik zet swinters de boel binnen dicht, kogelkranen buiten half open en geen problemen met kapot vriezen.
Nee dat is helaas geen optie.
Het is een Rada vorstvrije buitenkraan met een 35cm lange pijpstuk in de (spouw)muur. Daar aan vast zit dan weer een kniekoppeling met een flexibele leiding de kruipruimte in richting de meterkast. Kan de kraan met pijpstuk er niet af/uit halen, want dan maak ik de verbinding met die kniekoppeling en flexibele leiding IN de muur kapot.
Volgens de website van Rada moet het met een nieuwe spindel (€44,- incl verzending) goed komen.

Hier trekt het onweer over richting de Nederlandse grens op 10 km; rond 19h30 begon het al te druppelen, een uur later gieten, nu een lekkere malse regen - ideaal zodat het in de keiharde verdroogde bodem kan trekken ipv wegstromen.

Nee dat is helaas geen optie.
Het is een Rada vorstvrije buitenkraan met een 35cm lange pijpstuk in de (spouw)muur. Daar aan vast zit dan weer een kniekoppeling met een flexibele leiding de kruipruimte in richting de meterkast. Kan de kraan met pijpstuk er niet af/uit halen, want dan maak ik de verbinding met die kniekoppeling en flexibele leiding IN de muur kapot.
Volgens de website van Rada moet het met een nieuwe spindel (€44,- incl verzending) goed komen.
Ai, dat is minder. :censored:

Terug
Bovenaan