Het Grote AutoWeek Offtopic-topic! - Terug van ver weggezakt…

10 km hardgelopen, 20 km gefietst, over het strand gebanjerd en schatten gezocht.

Ik kan wel even een hazenslaapje gebruiken :D
1,2 km gesjokt ( de ouwe hond loopt maar 600m normaal door en staat daarna in de lage gearing), 8 km gefietst, daarna rundersoep gekookt nu twee koters int gareel houden tot de F1 begint

Ondanks dat het wat ondemocratische trekjes heeft is Singapore wel echt een fantastisch land (als vakantiebestemming). Ben er vorig jaar een aantal dagen geweest en ik zou er zo weer heengaan. Het is echt een aanrader en een fantastische introductie tot Azië!

Ondanks dat het wat ondemocratische trekjes heeft is Singapore wel echt een fantastisch land (als vakantiebestemming). Ben er vorig jaar een aantal dagen geweest en ik zou er zo weer heengaan. Het is echt een aanrader en een fantastische introductie tot Azië!

100%

Kom er graag

Er is 1 hawker centre waar ze cha siu noodles met truffel maken en dat is echt zo f## lekker

Een keertje geweest en in het Marina Bay Sands geslapen, was prima maar ik vind de stad veel te clean. Heb dan viel liever HK of iets dergelijks.

MBS area eens, heb je ook bij die Italiaan boven het gebouw gegeten? View vanuit het terras/zwembad is wel echt heel gaaf.

Meer richting het noorden heb je een Chinees gedeelte en nog iets verder een Indiaas gedeelte, daar is het al minder ‘clean’

Maar goed KL geeft dezelfde pluspunten met meer georganiseerde chaos - ik snap je wel

Ik ben op best wat plekken geweest, maar tussen Doha en Sydney nog niet :cool:
Azië trekt me op de een of andere manier ook niet, al ben ik wel benieuwd naar Japan.

MBS area eens, heb je ook bij die Italiaan boven het gebouw gegeten? View vanuit het terras/zwembad is wel echt heel gaaf.

Meer richting het noorden heb je een Chinees gedeelte en nog iets verder een Indiaas gedeelte, daar is het al minder ‘clean’

Maar goed KL geeft dezelfde pluspunten met meer georganiseerde chaos - ik snap je wel
Ja daar gegeten en in het zwembad gelegen en uiteraard meerdere delen van de stad gezien ;)

Ik vind de andere steden zoals je zegt meer georganiseerde chaos hebben en dat hoort wel een beetje bij Azië. Ik houd daar wel van!

Een keertje geweest en in het Marina Bay Sands geslapen, was prima maar ik vind de stad veel te clean. Heb dan viel liever HK of iets dergelijks.
Zoals @S J 1001 zei, het hangt echt af van het gebied waar je bent. Letterlijk de eerste 5 meter toen ik Little India in liep was er direct een vechtpartij gaande. Ook die marktjes daar waren echt :sick:. Overal ongekoeld vlees, vliegen en vogelschijt. Lokale bevolking op de blote voeten er tussendoor en slapend op de vloer.

Als je niet verder komt dan het toeristische stuk snap ik wat je bedoelt, maar dan heb je echt het authentiekere Singapore gemist.

Kuala Lumpur was ook heel gaaf trouwens!

Ik ben ook in Little India geweest, maar bij authentiek Singapore heb ik andere gedachte, de vibe was er gewoon niet in die stad, vind ik, zoals je die wel in andere steden in Azië hebt, bijvoorbeeld HK of Seoul. Daar hoef je niet naar een bepaalde wijk om leven te ervaren.

IMG-0665.jpg

Kleine sfeerimpressie van vandaag

Al die reizen hier.
Nou ja, mijn semester zit er bijna op en ik ga zowaar ook weer eens een flink stuk toeren met de Honda. Op naar DC eind van de week. Ik ben eigenlijk helemaal geen fan (meer) van lange tochten over de snelweg (suf wat tokkelen op CC), maar ik er zowaar naar uit. Het is ook best even geleden en sowieso wel fijn om er eindelijk even tussenuit te gaan.

Al die reizen hier.
Nou ja, mijn semester zit er bijna op en ik ga zowaar ook weer eens een flink stuk toeren met de Honda. Op naar DC eind van de week. Ik ben eigenlijk helemaal geen fan (meer) van lange tochten over de snelweg (suf wat tokkelen op CC), maar ik er zowaar naar uit. Het is ook best even geleden en sowieso wel fijn om er eindelijk even tussenuit te gaan.

Wat voor Honda ?

Ik ben ook in Little India geweest, maar bij authentiek Singapore heb ik andere gedachte, de vibe was er gewoon niet in die stad, vind ik, zoals je die wel in andere steden in Azië hebt, bijvoorbeeld HK of Seoul. Daar hoef je niet naar een bepaalde wijk om leven te ervaren.
In Azië ben ik niet verder dan Singapore en Maleisië gekomen, dus over het verschil met andere locaties kan ik niet meepraten!

Verder begrijp ik wel wat je bedoelt hoor. Sommige delen zijn heel erg ‘gemaakt’, maar we hebben het natuurlijk ook over een land dat ongeveer net zo oud is als Lelystad. In het Nationaal Museum lieten ze ook zien hoe het er vroeger heeft uitgezien, zo’n 100 jaar geleden, maar dat is ook bijna volledig verdwenen. Dus écht authentiek is het natuurlijk ook niet.

Ik vond het zelf in ieder geval een erg gave stad en bij een volgende reis naar Azië zou ik er absoluut nog een layover van 2 of 3 dagen boeken

Wat ik leuk vind aan Azië is de diversiteit en verschillende culturen, maar vooral de gastvriendelijkheid van de mensen. Je voelt je overal welkom, veilig en als je er voor open staat dan gaat er een hele nieuwe wereld voor je open. Het hoeft niet allemaal luxe en duur te zijn, het is juist ook leuk om op een straathoekje op een plastic stoel een noodle soep van een paar euro naar binnen te slurpen. Heerlijk!

Wat ik leuk vind aan Azië is de diversiteit en verschillende culturen, maar vooral de gastvriendelijkheid van de mensen. Je voelt je overal welkom, veilig en als je er voor open staat dan gaat er een hele nieuwe wereld voor je open. Het hoeft niet allemaal luxe en duur te zijn, het is juist ook leuk om op een straathoekje op een plastic stoel een noodle soep van een paar euro naar binnen te slurpen. Heerlijk!

Een paar euro? Je wordt afgezet :p

Voor mij is er nog een bonus.. ik blend er makkelijker dan in NL..

In januari in HCMC langs de weg gewoon goede portie avondeten (bbq pork, rijst, paksoi) voor 80ct

Koop je hier een zakje McDonald‘s saus voor

Een paar euro? Je wordt afgezet :p

Voor mij is er nog een bonus.. ik blend er makkelijker dan in NL..
Hahaha, voor mijn vriendin en mij het tegenovergestelde. Allebei 1,80m+ en blond, dus we zijn aardig vaak op de foto gevraagd in Maleisië. Zij nog wat vaker dan ik :ROFLMAO:

In januari in HCMC langs de weg gewoon goede portie avondeten (bbq pork, rijst, paksoi) voor 80ct

Koop je hier een zakje McDonald‘s saus voor
In Indo haalde ik altijd voor 12,000 IDR bij Warung. Altijd fantastisch, nooit last gehad. Omgerekend toen 90 ct ofzo. Waanzinnig

Zitten te dubben tussen Brazilië of weer Azië komende winter..

maat van me gaat met z’n vriendin oud en nieuw in rio vieren, lijkt me wel gaaf

Zo, da’s even een overgangetje: vakantie is afgelopen, kinderen weer naar school (al zijn ze morgen al weer vrij) en zelf meteen weer een drukke agenda.
Maar het was een lekkere vakantie……

Maairobot had even wat werk, en de heggen moeten ook even worden bijgewerkt. Het ziet er nu wat rommelig uit. Maar dat komt komende week allemaal wel.
Even rustig op gang komen vandaag met koffie.:coffee:

Morgen is op mijn werk een collectieve vrije dag, dus vandaag ook maar vrij gepakt.

Dochter moet wel werken dus dan wij maar met kleindochter naar de kinderboerderij. Wil ze de geitjes voeren, komt er een wat grotere bok aan die het kleintje aan de kant ramt. Dat gebeurt voortdurend maar nu bleef het kleine geitje liggen.

Schrik alom en later kwam men vertellen dat het jonkie was overleden. Gelukkig heeft kleindochter er niet zoveel van meegekregen. Pff hebben wij weer.

Thuis. Was 1 erin, 2 nog te gaan. Daarna alles weer inpakken -> morgen 10:00 naar Zuid Frankrijk.

De Tesla aan de lader, BMW nu opruimen en gereed maken voor de rit morgen.

Ik wilde FSD doen voor de terugweg maar moest een hele quiz doen voordat ik mocht rijden. Dacht laat maar :p

Las vanmorgen een artikel over een jonge vrouw in Zwitserland riskeert daar 4 jaar gevangenisstraf voor diverse, ernstige, verkeersovertredingen zónder ooit betrapt of staande te zijn gehouden.

Had o.a. 238km/u gereden waar 110 mocht en met het been uit het raam. Dat alles gefilmd op haar mobiel.
110 lijkt mij sterk want dat is geen tempo limiet hier. 100 of 120, maar er zijn wel meerdere idioten, vaak jong, die dat soort capriolen uithalen. Paar jaar in de gevangenis zal ze goed doen. Vaak meerdere duizenden euro’s aan rechtszaak kosten er bovenop en de auto die in beslag wordt genomen. Byyyeeeee

De vrouw had aangifte gedaan tegen haar ex-partner om iets (onbekend wat). Ze had bewijs op haar mobiel en die gaf ze aan de politie. Echter de politie vond ook meerdere opnamen van ernstige verkeersovertredingen waaronder 238km/u rijden met een been uit raam. Zodoende gepakt zonder ooit betrapt of staande te zijn gehouden.

Terug
Bovenaan