Het Grote AutoWeek Offtopic-topic! - Terug van ver weggezakt…

1 op 8 ongeveer, voor veel stop & go verkeer en de hele dag in comfort stand, niet heel slecht…

Ik kan dit toch allemaal verrekenen met expenses a €0,76 per km daar kan ik zowel de Benz als de Bird voor laten draaien :ROFLMAO:

Vorige maand al een aardig bedrag en de teller loopt deze maand ook al weer aardig op, daar zijn ze bij ons vrij makkelijk in :)

76ct

Ik ga maar eens om de tafel hier

Mijn beste vriend heeft een Levante om te pendelen tussen Andorra la Vella en Barcelona, minimaal 1x per week, vaker 2x. Is toch een goede 400 km H/T dus het is logisch een 3.0 Diesel. Ding heeft intussen iets van een 160K km en buiten de gewone beurten en banden etc. nog nooit een onverwacht garagebezoek gehad. Uurtarief is wel vrij hoog.
En ik hem maar uitlachen met zijn Maserati, z"n vorige was een GLE Coupé 350 diesel maar daar reed hij niet graag mee.

@Niseko je moet een beetje geluk hebben. De Trofeo is ook een performance V8 dus daar zal wel wat sneller stuk aan gaan, hij is in ieder geval al vaker in “contact” geweest met de garage…

Hier is CHF 0,60 - 0,70/km vergoeding vrij normaal. CHF 0,70 is omgerekend ca. €0,76 momenteel.

In ons bedrijf, mag ik de eerste 10.000 km in het jaar voor die CHF 0,70/km declareren en daarna zakt het naar 0,60/km.

Ik declareer eerlijk gezegd niet alles, omdat ik al een hele werknemer vriendelijke regeling mbt onkostenvergoedingen heb. Maar als we bezoek hebben uit het buitenland en ik “chauffeur” ben dan is het natuurlijk wel “uurtje factuurtje” :)

Zo maar even naar Amsterdam voor een paar uurtjes

Wat een week weer.. gisteravond toch nog wat werk gedaan, bleven wat zaken in mn hoofd zitten

Ik had eigenlijk een zakelijke lunch, maar die is net afgezegd, zakelijk gezien niks spannends, we doen zaken, maar weinig nieuws altijd. Wel twee mooie vrouwen... Is het erg dat ik het dan erg vindt dat het afgezegd is? :p

Ik heb nu een rammelbak. Wiellagers van mijn rolstoel kapotgereden. :ROFLMAO: Ach ja, qua frame/onderstel wordt het de eerste echte reparatie in 4 jaar dus mag niet klagen. :p

Tijd voor een upgrade?
Wat mij betreft wel, al ben ik over mijn huidige keuze nog steeds tevreden. Als het dit model weer wordt ga ik weer voor ongespoten geborsteld aluminium (DeLorean :cool:). Je ziet er amper schades op en met een kleurtje komt er weer een kilo bij heb ik me laten vertellen toen ik deze samenstelde. :oops:

Hoeveel inch heb je eronder liggen? ;)
Ik denk meer inch dan jouw auto...:unsure:
26 of 28. :p

Daarom vraag ik het, volgens mij heeft Jay gewoon de dikste wielen :p
En dan nog spaken van Carbon ook. :p

Laatst bewerkt:
Maar met Carbon spaken dan heb je wel een dikke versie schat ik zo in. Geen instappertje!
Valt mee, is bij ADL-stoelen (voor dagelijks intensief gebruik) eigenlijk wel standaard tegenwoordig. Standaard fietsspaken zoals vroeger knappen sneller of trekken makkelijk krom. Die zijn zover ik weet alleen nog te vinden onder transportrolstoelen in de zorg. Heb ze zelf in het verleden ook wel gehad onder mijn dagelijkse stoelen, maar sinds een jaar of 15-20 is Carbon vrijwel standaard.

In de basis heb ik deze…, maar bij mij is de voetensteun en ook de hoepels van de wielen zijn anders, en ik heb een op maat gemaakte kuip. Ook heb ik gevraagd om ‘m zonder bestickering te leveren en is mijn frame verlengd…
activator-2.5_N.webp

Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: JL86
Wat een vreselijk slordige lasnaden zijn me dat zeg.
Hopelijk is het snel weer gefixt Jay W en doe in de toekomst even voorzichtig met offroaden en stoepranden meepikken, vinden wiellagers niet zo tof ;)

Met bullbar zelfs.
Nee, die heb ik dus niet. ;)

Dat is ook wat mij enorm stoort. :ROFLMAO:

Hopelijk is het snel weer gefixt Jay W en doe in de toekomst even voorzichtig met offroaden en stoepranden meepikken, vinden wiellagers niet zo tof ;)
Ik denk dat ik afgelopen weken iets teveel geracet heb in het revalidatiecentrum. Het gerammel zit in de voorwielen. :p
20 mei gaat het gefixt worden omdat ik komende week geen tijd heb.

Vraag uit interesse Jay W (vanuit een hobby hier, rollerbladen), zijn dat ABEC lagers in de voorwielen en zo ja met welke ABEC spec?

Hebben jullie dat ook wel eens, soms komt er iets voorbij dan kijk je daar even naar en voordat je het weet ben je er de hele week mee bezig?

Ik kwam eens een villa in Thailand tegen op m’n feed, nou zit ik de hele week al naar villa’s in Thailand te kijken om te kopen. Echt goedkoop daar man! :ROFLMAO:

Hebben jullie dat ook wel eens, soms komt er iets voorbij dan kijk je daar even naar en voordat je het weet ben je er de hele week mee bezig?

Ik kwam eens een villa in Thailand tegen op m’n feed, nou zit ik de hele week al naar villa’s in Thailand te kijken om te kopen. Echt goedkoop daar man! :ROFLMAO:
Klinkt goed, heb je verhuisplannen of vast vakantie adres?

Dat probleem heb ik ook met de Algarve - aangenaam klimaat en niet te warm, fantastisch om te wonen, hoge kwaliteit van leven MAAR van oktober tot maart kan je het schudden om er vlot te geraken tenzij via Zürich, Genève, München, Parijs etc en als je pech hebt nog eens extra overstappen in Lisboa ook voor een binnenlandse vlucht.
Met de auto is te ver voor mij.

Klinkt goed, heb je verhuisplannen of vast vakantie adres?
Vakantie adres, maar ik denk eerlijk gezegd niet dat het Thailand wordt hoor hehe. Maar ik ken de gehele markt daar nu wel zo’n beetje :ROFLMAO:

Die kant op vliegen gaat nu ook niet zo lekker. Ik hoorde via via dat bezetting hotels daar nu onder de 20% is.

Gaat inmiddels wel weer maar is gewoon duur momenteel. Had tijdens de oorlog twee collega’s daar op verschillende reizen, toen de operation fury net uitbrak, die hadden wel moeite met terug komen!

Dat is mijn leven :rolleyes:
Dit dan weer niet.

Mijn huidige hoofdproject is een thuisaccu

Terug
Bovenaan