Het Grote AutoWeek Offtopic-topic! - Terug van ver weggezakt…

En dan ben je lekker op de brommer aan het rijden...

Motorrijder, ze waren hem aan het reanimeren...
Hij lag naast het (brom) fietspad, moest zo'n beetje om zijn voeten heen rijden...

Wow … heftig..!!

ben ook motorrijder.. je blijft toch zo kwetsbaar :-(

Daar krijg ik dus ijs en ijskoude rillingen van.

Iets anders, Porsche stopt met hun E-bikes en de batterijen (Cellforce) voor die dingen. 500 Jobs weg.
In een ernstige zakenkrant werd het bedrijf omschreven als “het zieltogende Porsche”. Lijkt me nu wel een paar bruggen te ver.

Ik ben oké, heb weggekeken toen ik langs de motorrijder reed. Morgen weer werken, goed voor de afleiding.
Gelukkig maar. ;)

Daar krijg ik dus ijs en ijskoude rillingen van.

Iets anders, Porsche stopt met hun E-bikes en de batterijen (Cellforce) voor die dingen. 500 Jobs weg.
In een ernstige zakenkrant werd het bedrijf omschreven als “het zieltogende Porsche”. Lijkt me nu wel een paar bruggen te ver.
Echt vernieuwend zijn ze nooit geweest qua 911-modellen. :ROFLMAO:

Over nooit geld gekregen hebben nog, is echt prima. Ik krijg uiteindelijk wel een erfenis, kwart van spaargeld en een afbetaald huis. Prima, maar als ik het niet krijg ook goed. Liever dat mijn ouders nog heel lang leven...

Muv rijbewijs alles op eigen kracht. Nou ja. Met beetje hulp van DUO. Die ik nu dus vrolijk afbetaal
Ik ben nog van de lichting die het omgezet kreeg naar gift als je het papiertje op tijd haalde.

Moeder is overleden toen ik 26 was, pa is hertrouwd en wat mij betreft gebruikt hij wat hij heeft om te genieten. Ik heb liever dat mn kinderen zo lang mogelijk opa's en oma's hebben.

Wat is “rijk zijn” hé Carkiller?
Wel heel erg chique dat je dat doet voor je collega en de spaarpot van zijn zoon (y).

Ik probeer het hier met wisselend succes ook goed in te prenten dat 2 huizen, 2 auto’s etc hebben niet de standaard is maar wel het resultaat van goed studeren, hard werken, offers brengen / keuzes maken en sparen.

Wat mij betreft is rijk zijn leuk kunnen leven met wat ruimte om anderen te helpen.
Uiteraard is gezondheid belangrijker, maar als we het puur over geld hebben.

Vandaag 5 minuten lang met de brommer achter een auto aan gereden, hij had de riem van zijn hond op zijn dak laten liggen en die was er af gevallen. Man was erg dankbaar, zijn hond heel enthousiast door uit het raam te springen en daarna er weer in.:D Mechelse herder.

Zoals Niseko al aangeeft, wat is rijk zijn? Geen villa met zwembad en een Bentley voor de deur in ieder geval toen ik nog klein was. Nee mijn vaders heeft altijd hard gewerkt, uiteindelijk goede carrière gemaakt en wat geluk/succes gehad met huizen. Ik heb zijn dreef en werk ambitie over genomen en doe sinds ik 14/15 ben (toen parttime) hetzelfde. Als je je daarbij je kinderen een zetje in de rug kunt geven dan is dat alleen maar mooi vind ik, ik zal hetzelfde voor m’n zoontje doen.

Zoals Niseko al aangeeft, wat is rijk zijn? Geen villa met zwembad en een Bentley voor de deur in ieder geval toen ik nog klein was. Nee mijn vaders heeft altijd hard gewerkt, uiteindelijk goede carrière gemaakt en wat geluk/succes gehad met huizen. Ik heb zijn dreef en werk ambitie over genomen en doe sinds ik 14/15 ben (toen parttime) hetzelfde. Als je je daarbij je kinderen een zetje in de rug kunt geven dan is dat alleen maar mooi vind ik, ik zal hetzelfde voor m’n zoontje doen.
He-le-maal niks mis mee.

Mijn ouders lieten me dus zelf sparen, maar toen ik na 4 dagen mijn nieuwe brommer plat reed en voor 700 gulden schade had hebben zij dat betaald. Eerst moest ik de helft van mijn zakgeld inleveren om het terug te betalen, maar na 2 weken of zo zeiden ze laat maar zitten.(y)

Ik heb hem daarna niet meer plat gereden...:whistle:

Grootste luxes voor mij zijn gezondheid, gezin / familie / vrienden, leuke en zinvolle bezigheid @work en nog een beetje vrije tijd. Rest is bijzaak maar een goede basis hebben in het leven om te starten maakt veel zaken makkelijker.

Maar dan nog, genoeg collega expats gezien die hun geld erdoor gesmeten / gesnoven etc (ik blijf beleefd) hebben. Ik heb dat allemaal niet nodig.

Rijk..ik ben rijk dat ik me geen zorgen over eten of een dak hoef te maken. Ik voel me rijk als we bovenop een wagen hooibalen staan te laden en intussen ouwehoeren met mekaar. Als mn kinderen de trekker uit willen om het vers gemaaide gras te pakken en ruiken. Als ze naar mn kameraad toerennen omdat ze met hem mee mogen in de trekker. Als ik de zwaluwen weer de schuur in zie vliegen int voorjaar.

Dat soort dingen maakt dat ik me rijk gezegend voel

Ik dacht dat je niks gekregen had, nou komt de aap uit de mouw :p
De 2650 gulden die de nieuwe brommer kostte had ik zelf gespaard, ouders vonden het wel erg lullig dat ik dat voor niks gedaan zou hebben. Bij mijn eerste vaste baan moest ik ook kostgeld betalen, prima. Op mijn 24e had ik een eigen huurwoning, rest is geschiedenis.

Grootste luxes voor mij zijn gezondheid, gezin / familie / vrienden, leuke en zinvolle bezigheid @work en nog een beetje vrije tijd. Rest is bijzaak maar een goede basis hebben in het leven om te starten maakt veel zaken makkelijker.

Maar dan nog, genoeg collega expats gezien die hun geld erdoor gesmeten / gesnoven etc (ik blijf beleefd) hebben. Ik heb dat allemaal niet nodig.
Rijk..ik ben rijk dat ik me geen zorgen over eten of een dak hoef te maken. Ik voel me rijk als we bovenop een wagen hooibalen staan te laden en intussen ouwehoeren met mekaar. Als mn kinderen de trekker uit willen om het vers gemaaide gras te pakken en ruiken. Als ze naar mn kameraad toerennen omdat ze met hem mee mogen in de trekker. Als ik de zwaluwen weer de schuur in zie vliegen int voorjaar.

Dat soort dingen maakt dat ik me rijk gezegend voel
Dit!

Voor mij geldt ook: Je kunt het financieel nog zo goed hebben, maar als je niet gezond bent of dichtbij grote verliezen hebt meegemaakt is voor mij materie geen klap waard. Ervan genieten mag natuurlijk, maar je kunt het uiteindelijk niet meenemen tussen de zes plankjes. Behalve mijn familie en vrienden hecht ik ook veel waarde aan mijn geloofsovertuiging en de hoop en kracht die ik daardoor ervaar om door moeilijke periodes heen te komen. Dat is natuurlijk misschien voor iedereen anders, dat mag ook, maar voor mij werkt het. ;)

Laatst bewerkt:
Ik heb gister met m’n gezin van de zonsondergang op het strand kunnen genieten. Allemaal spullen gevonden die waren aangespoeld, daar een fort van gebouwd. Tikkertje gespeeld en zo nu en dan een slokje rosé met m’n vrouw. Om negen uur gingen we weer op huis aan.

Geen zorgen. Allemaal gezond. Levend in het moment en niet nadenken over wat er gister is gebeurd of wat er morgen zou kunnen komen.

Dat is voor mij rijk zijn.

Super, van genieten Dude!
Je leest vaak “ze zijn zo snel groot”. Awel (Vlaams woord :giggle:) dat klopt dus echt.
Nog een fijne vakantie gewenst, hetgeen je beschreef zijn de momenten om te koesteren.

Ok. Bedankt voor uitleg.

Hier de 30 graden was al gedaan en opgehangen. Nu de 40 er in, gratis op de zonnestroom.
Ga straks proberen de buitenkraan te fiksen met de nieuwe spindel.
En dan naar de begraafplaats, want een groot knaagdier (rat?) heeft een groot gat gegraven (gangenstelsel/hol) in het graf tussen de beplanting. Ik zal m leren! Gat dichten met nieuwe tuinaarde en aandrukken. Mag die lekker blijven :ninja::devilish:

Hier de 30 graden was al gedaan en opgehangen. Nu de 40 er in, gratis op de zonnestroom.
Ach shoot…..hier ook fanatiek wassen aan het draaien zodat het lekker buiten kan hangen. Maar ik heb gratis stroom vanaf 12.00uur. :rolleyes:
Nou ja, vrouw is weg met de auto. Die kan dan zo aan de lader. Is dubbel verdienen.:p

Ach shoot…..hier ook fanatiek wassen aan het draaien zodat het lekker buiten kan hangen. Maar ik heb gratis stroom vanaf 12.00uur. :rolleyes:
Nou ja, vrouw is weg met de auto. Die kan dan zo aan de lader. Is dubbel verdienen.:p
Waarom pas vanaf 12u? Gisteren begon hier de auto al te laden om half 9, schijnbaar toen al genoeg vermogen van de pv. Maar ja, auto's zijn aardig vol en de wasjes gedaan, dus dan maar teruglevering. Gelukkig nog salderen, maar ben dus wel serieus aan het kijken naar een accu. Wel veel bomen!

Net even een uurtje Franse les gehad, de kleine was afgeleid met z’n tekenfilmpjes en de vrouw heeft even een rust momentje.

Waarom pas vanaf 12u? Gisteren begon hier de auto al te laden om half 9, schijnbaar toen al genoeg vermogen van de pv. Maar ja, auto's zijn aardig vol en de wasjes gedaan, dus dan maar teruglevering. Gelukkig nog salderen, maar ben dus wel serieus aan het kijken naar een accu. Wel veel bomen!
Ik heb geen zonnepanelen. Is gewoon een actie van de energieleverancier.
Sinds april alle zaterdagen en zondagen tussen 12.00 en 17.00 uur gratis stroom. Tot en met september geloof ik.

Soms zou je ze wat...

De leverancier heeft de verkeerde spindel geleverd!
Op de pakbon staat keurig wel het juiste artikelnummer en omschrijving, maar het is 'm toch echt niet!
Waarschijnlijk de orderpicker uit de naastgelegen stelling-vak het artikel gepickt. Er staat ook geen artikelnummer op de plastic verpakking...dom dom.

Maar ik zit er nu mooi mee! Kan nu niet verder en moet nu reclameren en de verkeerde terugsturen.

Soms zou je ze wat...

De leverancier heeft de verkeerde spindel geleverd!
Op de pakbon staat keurig wel het juiste artikelnummer en omschrijving, maar het is 'm toch echt niet!
Waarschijnlijk de orderpicker uit de naastgelegen stelling-vak het artikel gepickt. Er staat ook geen artikelnummer op de plastic verpakking...dom dom.

Maar ik zit er nu mooi mee! Kan nu niet verder en moet nu reclameren en de verkeerde terugsturen.
Zucht!

En dan ook 8 euro verzendkosten betalen. Komt in een grote doos geleverd.
De spindel gaat gewoon in een envelop met bubbelfolie terug, past door de brievenbus.

Ze hebben al wel gereageerd op mijn mail en erkennen de fout.
Maar ja, je bent weer dagen verder eer je de juiste spindel hebt.

Dus... Ik maak op mijn werk hulpstoffen voor medicijnen, vandaag was ik de In-Process tester dus monsters nemen en metingen doen. Krijg ik een waarde, binnen specificatie maar raar. Ik trek dus aan de bel, nee hoor is binnen specificatie dus goed.
Ik ga kijken waar de hulpstof gemaakt word, 17 bakken met elk 10 kg grondstof zou er gestort zijn.
Alle labels waren van de bakken af, alles toegevoegd volgens de operator.

Ik voel aan de bakken, de onderste nog zwaar. Operator was 1 zak vergeten toe te voegen dus alles kon het afvoerputje in...

Ja echt....
Ik voel met je mee...
Maar is er niet een checklist die een collega miet doen voordat je op Start drukt van het proces. Dit was niet goedkoop namelijk.

Zie nu dat de kilometerstand bij mijn review van zowel de Zoe als de Capri 0 is gebruikersreviews. Terwijl ik de stand wel opgeef. Iemand een idee waarom dat misgaat?

Die Bmw staat er meer buiten dan in…

IMG-4989.jpg

Terug
Bovenaan