Het Grote AutoWeek Offtopic-topic! - Terug van ver weggezakt…

Dat probleem heb ik ook met de Algarve - aangenaam klimaat en niet te warm, fantastisch om te wonen, hoge kwaliteit van leven MAAR van oktober tot maart kan je het schudden om er vlot te geraken tenzij via Zürich, Genève, München, Parijs etc en als je pech hebt nog eens extra overstappen in Lisboa ook voor een binnenlandse vlucht.
Met de auto is te ver voor mij.

Je kan toch direct naar faro via Charleroi?

Mijn Thai is niet zo goed maar als ik het goed begrijp komt zij een paar keer week het zwembad schoonmaken, toch? ;)

Hebben jullie dat ook wel eens, soms komt er iets voorbij dan kijk je daar even naar en voordat je het weet ben je er de hele week mee bezig?

Ik kwam eens een villa in Thailand tegen op m’n feed, nou zit ik de hele week al naar villa’s in Thailand te kijken om te kopen. Echt goedkoop daar man! :ROFLMAO:
Totdat de onrust daar ook uitbreekt, dan heb je er alleen maar stress en zorgen van. ;)

Je kan toch direct naar faro via Charleroi?
Ja, zo doen we dat ook al jaren naar Faro, maar is niet rechtstreeks buiten het seizoen en dan ben je snel 12-14h onderweg all in. Andorra is ook zo een ramp, of vliegen via Carcassonne (1 van mijn Franse lievelingssteden naast Beaune) of via El Prat BCN en dan 3h dokkeren op de bus.

Ik denk dat er in Zuid Oost Azië niet zo snel onrust uitbreekt. In ieder geval geen last van klima klevers daar :p
Natuurlijk niet bedoeld om paniek te zaaien, maar als de Russen en hun bondgenoten Europa iets aan gaan doen dan zit je daar als Europeaan niet lekker denk ik. ;)

Net even de Swift en Alto gewassen. De Swift grondig, de Alto alleen de vogelpoep er af gespoten. Maar wel op tijd...

Elk jaar weer als we er zijn
Snap ik, het is voor inmiddels al weer even geleden, maar echt wel mijn lievelings continent, ben er zoveel geweest. Denk af en toe er ook nog wel over na, maar dan moet het wel echt een heel erg goed aanbod en een uitdaging zijn.

Snap ik, het is voor inmiddels al weer even geleden, maar echt wel mijn lievelings continent, ben er zoveel geweest. Denk af en toe er ook nog wel over na, maar dan moet het wel echt een heel erg goed aanbod en een uitdaging zijn.

zit met 2 dingen vooral

1-healthcare, is niet overal even goed, maar zeker ook plaatsen waar dit wel heel goed is
2-onderwijs, kansen voor de kleine later.. een NL opleiding is wel een goede (internationale) basis..

Werk / business starten is denk ik wel te organiseren

Download de Idealista app! Maar ik waarschuw je wel.. het is erg verraderlijk.. hehe.
Ja die heb ik al haha! ;)

zit met 2 dingen vooral

1-healthcare, is niet overal even goed, maar zeker ook plaatsen waar dit wel heel goed is
2-onderwijs, kansen voor de kleine later.. een NL opleiding is wel een goede (internationale) basis..

Werk / business starten is denk ik wel te organiseren
Ligt een beetje aan waar inderdaad, maar kinderen naar een private international school, vaak wel prima ;)

Ga ik dus niet doen...... :rolleyes:
Hoewel we allebei graag in Toscane zouden willen wonen, hebben we ook besloten dat we niet (bij mijn pensioen) ineens totaal ergens anders willen gaan wonen dan waar onze kinderen leven.
Daar hebben we in ons huidige situatie zelf de last van ondervonden. Dat willen wij anders doen.

Zeg nooit nooit, maar de kans is klein dat ik zo'n stap zou nemen.

Goedemiddag. Lekker dagje met niks ingepland voor mij vandaag.
Kan dus doen wat ik wil.

Ik wil zelf trouwens naar Nieuw-Zeeland rond mijn 60e.
Mijn ouders leven nog, dus nu is het nog te vroeg.

Hoewel we allebei graag in Toscane zouden willen wonen, hebben we ook besloten dat we niet (bij mijn pensioen) ineens totaal ergens anders willen gaan wonen dan waar onze kinderen leven.
Nobel voornemen, maar niks zegt dat je kinderen in NL blijven wonen Rembrandt.

Van onze 3 (nu ja, eigenlijk 2+1 want we zijn een NSG) plant er geen één in BE te blijven wonen / werken & dat zien we ook bij vrienden met kinderen in dezelfde leeftijdscategorie en die vlot studeren... Willen hun hoger onderwijs / univ ook niet louter in BE doen. "Een kind kost een huis" luidt een oud Vlaams spreekwoord, zou wel eens pijnlijk duidelijk kunnen worden.

Neuh, vandaar “zeg nooit nooit”.
Als zij allemaal wel het buitenland opzoeken wordt het natuurlijk een ander verhaal.
Maar onze samenstelling is ook wel “apart”, waardoor ik dat van de oudste 2 al eigenlijk niet verwacht.

The world is your oyster, ik moedig het alleen maar aan thuis. Als de kleine toekomstige plannen heeft in het buitenland, go for it! Vanaf zn geboorte al een fondsje opgezet, dat vrij komt als hij 18 wordt en dat is juist voor dat soort activiteiten bedoeld.

Ik hoop dat ie het echter niet allemaal in een klap uitgeeft aan bijv...:

original-682-1483570798-2.jpg

The world is your oyster, ik moedig het alleen maar aan thuis. Als de kleine toekomstige plannen heeft in het buitenland, go for it! Vanaf zn geboorte al een fondsje opgezet, dat vrij komt als hij 18 wordt en dat is juist voor dat soort activiteiten bedoeld.
Hebben mijn opa en oma ook gedaan doormiddel van een spaarrekening. Toch een leuk bedrag aan overgehouden toen ik 18 werd.

Ja die heb ik al haha! ;)

Ligt een beetje aan waar inderdaad, maar kinderen naar een private international school, vaak wel prima ;)

We zijn de kleine al Engels aan het leren.. in CH al wel gekeken naar scholen. Misschien doen we 2-staps.. eerst CH, dan Azië.

Zeer verstandige mensen je grootouders - een bedrag dat je bij wijze van spreken niet voelt maandelijks opzijzetten, maakt een mooi bedrag tegen dat een kind meerderjarig (in BE is dat 18) is.

Volgend jaar is het hier zover, omdat de rekening op naam van mijn ex-vrouw en mezelf staat & het een vrij leuk bedrag is intussen zal dat nog een pittige discussie worden waar ik mijn huidige partner moet buitenhouden.
Op haar spaarrekening staat minder dan die op die van mijn zoon (weet ze niet, finance is 100% gescheiden maar ze flapte het er eens uit) & ik heb echt geen zin in oorlog op beide fronten

We zijn de kleine al Engels aan het leren.. in CH al wel gekeken naar scholen. Misschien doen we 2-staps.. eerst CH, dan Azië.
In CH is het openbare schoolsystem net zoals in NL gewoon goed en tevens relatief goedkoop, gesubsideerd door de overheid. De universiteiten staan tevens goed aangeschreven, dus het doel is om de kinderen hier op te voeden, maar uiteindelijk is het ook de keuze aan ze zelf.

Dat zijn soms idd gevoelige zaken @Niseko wijsheid voor als het zover is!

Wat de kids later gaan doen mogen ze zelf weten. Als we uit NL weg hadden gewild hadden we dat eigenlijk voor die tijd moeten doen, en als we ons pensioen halen gaan we eerder een beetje rondtoeren met NL als thuisbasis denk ik zo.

Wij zettenook geld op een aparte rekening voor de kleindochter. Of dat wat wordt weet je nooit, kan ook zijn dat ze er tegen die tijd slecht een tweedehands iphone van kan kopen. Als je de inflatie in sommige landen ziet...

Vooral nu genieten. Ik heb net een uurtje met de Subaru gereden, hij doet het nog goed. Wel veel insecten maar met een natte washandschoen is dat ook weer zo weggehaald.

Ik heb overigens nooit geld gekregen, alleen paar tientjes voor mijn verjaardag. Geen sparende ouders of grootouders, geen erfenis. Dat laatste ben ik uiteraard wel blij mee, dat iedereen nog leeft.
Maar elke cent dus zelf verdiend, gespaard en zonder enige hulp mijn huis gekocht. Op mijn 15e na school gaan werken inclusief de zaterdag, na mijn middelbare school meteen een goede baan... Achteraf vind ik het niet eens erg, het is goed om het zelf te leren doen.

Mijn broertje kreeg de kosten voor zijn rijbewijs vergoed, heb ik ook zelf betaald. Maar goed, die is 19 jaar jonger dan ik dus andere tijden.

En dan ben je lekker op de brommer aan het rijden...

Motorrijder, ze waren hem aan het reanimeren...
Hij lag naast het (brom) fietspad, moest zo'n beetje om zijn voeten heen rijden...

Hebben mijn opa en oma ook gedaan doormiddel van een spaarrekening. Toch een leuk bedrag aan overgehouden toen ik 18 werd.
Mijn schoonvader deed dat ook, 4 bankrekeningen geopend voor zijn kleinkinderen met mooi bedrag er op voor als ze 18 werden en daar hun rijbewijs van konden halen. Schoonvader heeft het zelf niet meer mee mogen maken, dat 3 van zijn kleinkinderen hun rijbewijs haalden. Voor nummer 4 hadden wij een mooie aanvulling voor zijn graf...

De motoragent zette zijn motor na mij daar neer.
En uiteraard geen foto van mij maar van het internet, ben snel doorgereden. Voor ramptoerist ben ik afgekeurd,
Nooit goed zoiets!
Idd voor ramptoeristen mogen ze van mij ook wel een media-straf bedenken; gewoon openbaar aan een schandpaal en dat ook delen met de rest van NL

Mijn oudere broer en zus kochten allebei een, in die tijd jaren 70 populaire, premie A woning. Mijn ouders droegen toen een leuk bedrag bij en voor mij werd eenzelfde bedrag op een spaarrekening gezet. Dat bedrag groeide vervolgens 20 jaar en was toen een riante bijdrage aan mijn 1e huis.

En dan ben je lekker op de brommer aan het rijden...

Motorrijder, ze waren hem aan het reanimeren...
Hij lag naast het (brom) fietspad, moest zo'n beetje om zijn voeten heen rijden...
Brr. Ik word altijd helemaal naar als ik het zie als toeschouwer.

Jij beetje oke eronder ? Hoe is het met de motorrijder afgelopen? Edit: zie na klikken op de link dat die is overleden. Spijtig :(

*** loop het gebouwd uit

En met m’n hoofd in gedachten naar de verkeerde parkeergarage

5min de verkeerde kant op

Gelukkig is het lekker weer.. maak er maar een avondwandeling van

Zo dat is een lelijke klap geweest. Vraag me wel af hoe precies, want ik krijg niet de indruk dat de auto af sloeg. Ik reed daar exact een week geleden en het is jarenlang mijn woon werk route geweest. Het meest gevaarlijke is de heuvel in de weg waar je met 80kmu los komt en de afslag bovenop die dijk.

Edit; Petershotnews meldt dat de auto afsloeg naar het weiland, voor de motorrijder langs. Die is dus met 80 in de zijkant gevlogen. Pfoh.

Zo dat is een lelijke klap geweest. Vraag me wel af hoe precies, want ik krijg niet de indruk dat de auto af sloeg. Ik reed daar exact een week geleden en het is jarenlang mijn woon werk route geweest. Het meest gevaarlijke is de heuvel in de weg waar je met 80kmu los komt en de afslag bovenop die dijk.

Edit; Petershotnews meldt dat de auto afsloeg naar het weiland, voor de motorrijder langs. Die is dus met 80 in de zijkant gevlogen. Pfoh.
Ja, dat las ik ook en daar leek het zeker op.

Terug
Bovenaan