Het Grote AutoWeek Offtopic-topic! - Terug van ver weggezakt…

Als je er een paar hebt, dan kun je de specs vergelijken en kijk tevens naar de SoH van de batterij. Als je eenmaal reparaties nodig hebt dan loont het zich vaak bij Apple net zo goed om iets nieuw te kopen.

Ja en wat kost zo een ding.. paar honderd piek

Jazeker! Zelf heb ik er een hoes bij gekocht waar een toetsenbord geïntegreerd zit. Dat toetsenbord gaat alleen enorm snel leeg dus die gebruik ik weinig.
Ah ik heb die zwevende van Belkin, die kan ik echt aanraden.

Wilde eerst gewoon magic keyboard maar die voor de gewone iPad zweeft niet en dat is juist stuk mooier plus scherm in betere hoek.

Deze heb ik nu 3x opgeladen en heb m sinds december..!

Alternatief is van Logitech die is volgens mij ook goed

Ok... blijkbaar denken jullie hier heel anders over. Refurbished kost een nieuwer model al vrij veel, in mijn ogen. Ik ben Android tabletjes gewend, die zijn echt veel goedkoper. Ik vind Apple dan echt te duur. Misschien dan maar eenvoudige, nieuwe Android kopen. Refurbished is een mooi idee, maar dan wil ik niet de hoofdprijs betalen...

Ok... blijkbaar denken jullie hier heel anders over. Refurbished kost een nieuwer model al vrij veel, in mijn ogen. Ik ben Android tabletjes gewend, die zijn echt veel goedkoper. Ik vind Apple dan echt te duur. Misschien dan maar eenvoudige, nieuwe Android kopen. Refurbished is een mooi idee, maar dan wil ik niet de hoofdprijs betalen...

Tjah mn MacBook was in 2016 ook 3k en alle Windows fans verklaren je dan voor gek

Maar die MacBook doet het nog steeds en de rest is al 3 laptops verder..

Nog geen 400 euro met a16 chip, hier ben je ook 5-10 jaar zoet mee..

Edit: 359 met onderwijskorting ;)

Edit2: kan me niet voorstellen dat een beetje Android tablet <200 is dus de ‘meerprijs’ is nog geen volle tank tegenwoordig

Ah ik heb die zwevende van Belkin, die kan ik echt aanraden.

Wilde eerst gewoon magic keyboard maar die voor de gewone iPad zweeft niet en dat is juist stuk mooier plus scherm in betere hoek.

Deze heb ik nu 3x opgeladen en heb m sinds december..!

Alternatief is van Logitech die is volgens mij ook goed

Ik heb deze van Buddi…

Ja en wat kost zo een ding.. paar honderd piek
Ja precies, loont zich niet, gewoon een nieuwe kopen en anders via de verzekering regeling.

Mijn frisbee van m’n zoon, uhh ik bedoel mijn iPhone 12, was volledig kapot. Nu een iPhone 16 Pro voor netto 300 euro ofzo. Prima upgrade :)

Ja precies, loont zich niet, gewoon een nieuwe kopen en anders via de verzekering regeling.

Mijn frisbee van m’n zoon, uhh ik bedoel mijn iPhone 12, was volledig kapot. Nu een iPhone 16 Pro voor netto 300 euro ofzo. Prima upgrade :)
Gooit net zo goed?

Een Samsung Tab A11, is voor dit gebruik prima.
Daar kijk ik ook naar, prima optie inderdaad.

Tjah mn MacBook was in 2016 ook 3k en alle Windows fans verklaren je dan voor gek

Maar die MacBook doet het nog steeds en de rest is al 3 laptops verder..

Nog geen 400 euro met a16 chip, hier ben je ook 5-10 jaar zoet mee..

Edit: 359 met onderwijskorting ;)

Edit2: kan me niet voorstellen dat een beetje Android tablet <200 is dus de ‘meerprijs’ is nog geen volle tank tegenwoordig
Dat is dus wel zo. Heb nu ook één uit de A-serie (A7) en die is prima. Gebruiken we ook nog voor streaming.

Kan ik voor €129 kopen. Dus 2 stuks is €258. Of twee keer een iPad voor €718...

€129 is echt niks nee

als je hem in de auto toch aan de lader hebt (batterijduur niet relevant) en alleen filmpjes kijkt (performance niet relevant) zal t wel ok zijn?

Kan ik voor €129 kopen. Dus 2 stuks is €258. Of twee keer een iPad voor €718...
Maar die stopt dan toch ook weer op den duur qua beveiligingsupdates ? Dan is goedkoop duurkoop imo, want dan doen bepaalde apps zoals Netflix of Disney het niet meer.

Kijk wil je echt alleen filmpjes in de auto dan is een 20-21 iPad prima.

Een iPad 2022 is EUR 250 refurbished en heeft de A14 chip. Daar kan je nog lang mee doen.

Vrouwen..

Vanmorgen de kleine samen weggebracht

Zegt m’n vrouw: wedstrijdje wie het eerst bij het raam is om te zwaaien?

Kleine rent en valt.. ik zeg mama had geen wedstrijdje moeten maken ervan

Nouuu op wandeling terug, dat ze gewoon lomp is en dat zij haar niet had laten vallen en dat ik niet de verantwoordelijkheid bij haar moet leggen etc

Als het andersom zou zijn.. ‘je weet dat ze onhandig is, je had geen wedstrijdje moeten doen, …’

Op de een of andere manier ben je altijd het lijdende voorwerp met deze discussies :unsure:

Vrouwen..

Nouuu op wandeling terug, dat ze gewoon lomp is en dat zij haar niet had laten vallen en dat ik niet de verantwoordelijkheid bij haar moet leggen etc

Als het andersom zou zijn.. ‘je weet dat ze onhandig is, je had geen wedstrijdje moeten doen, …’

Op de een of andere manier ben je altijd het lijdende voorwerp met deze discussies :unsure:
Herkenbaar uit mijn relatie. Ik blijf nog lekker even vrijgezellig denk ik. :ROFLMAO:

Deze week een korte therapieweek, woensdagmiddag mag ik weer naar huis. :p

@De Dude, zalig hé Carcassonne? Ik kom er ook minstens 1x per jaar in transit naar Andorra.
Omdat je kinderen nog kleiner zijn, het bordspel Carcassonne Junior hebben we hier talloze keren gespeeld.
En in de zomer komt die doos altijd weer uit de kast en spreken we af wat te doen qua strategie, de Mol uithangen en zoveel mogelijk saboteren met blokkeerkaarten, een gigantische cirkel maken enz.

Vrouwen..

Kerel, waarom zou jij het beter voor mekaar moeten hebben dan een ander? :ROFLMAO:

Idd herkenbaar;)

@De Dude, zalig hé Carcassonne? Ik kom er ook minstens 1x per jaar in transit naar Andorra.
Omdat je kinderen nog kleiner zijn, het bordspel Carcassonne Junior hebben we hier talloze keren gespeeld.
En in de zomer komt die doos altijd weer uit de kast en spreken we af wat te doen qua strategie, de Mol uithangen en zoveel mogelijk saboteren met blokkeerkaarten, een gigantische cirkel maken enz.
Hé wat leuk ik ken dit niet. Zo naar supermarkt, ik ga gelijk kijken of ze het hebben !

En ja echt onwijs leuke stad

Wat moet dat moet. Straks weer werken in de avonddienst, moet ook...
True, het was ID verificatie digitaal met een paar selfie filmpjes opsturen of langskomen met paspoort. Dat eerst ben ik (terecht of onterecht) nog niet zo'n grote liefhebber van. Dan maar die kant op

Hahaha De Dude!
De spelregels van Carcassonne Jr zijn zeer eenvoudig maar let wel ff op dat de handleiding ook in het Nederlands is. Jij zal allicht wel Frans lezen / begrijpen maar je kinderen niet.

In hetzelfde genre, de kolonisten van Catan Junior (iets complexer, meer strategie) is hier ook bij wijze van spreken kapotgespeeld.

Vrouwen..

Weet je wat mij altijd zo verbaast? Als je naar een terras, restaurant, bedje zwembad, parkeerplaats zoekt.

Er een uit kiest.

En dat dan NOOIT de juiste is. Nooit.

Altijd: waarom kies je nou deze? Of waarom niet daar?

En als ik dan zeg vooraf: kies jij even waar we gaan zitten, dan is het “maakt mij niet uit”.

Maar die stopt dan toch ook weer op den duur qua beveiligingsupdates ? Dan is goedkoop duurkoop imo, want dan doen bepaalde apps zoals Netflix of Disney het niet meer.
Dat doet Samsung wel steeds beter, maar wel de reden dat ik bij Samsung bijvoorbeeld geen refurbished koop. De A11 is nieuw (10-2025) en tot '32 ondersteuning, dat is wel prettig!
Kijk wil je echt alleen filmpjes in de auto dan is een 20-21 iPad prima.
Ja en lichte (online) spellen, maar dat kan prima lijkt mij.
Een iPad 2022 is EUR 250 refurbished en heeft de A14 chip. Daar kan je nog lang mee doen.
Nog steeds dubbele van de Samsung, maar te overzien.

Weet je wat mij altijd zo verbaast? Als je naar een terras, restaurant, bedje zwembad, parkeerplaats zoekt.

Er een uit kiest.

En dat dan NOOIT de juiste is. Nooit.

En als ik dan zeg vooraf: kies jij even waar we gaan zitten, dan is het “maakt mij niet uit”.
Heel eerlijk gezegd heb ik hier wat minder mee te maken, wel dat je net een parkeerplek in zicht hebt en de passagiere vrolijk vermeld 'daar is ook nog een plek' wijzend naar iets verderop.

Of, als zij ergens beter bekend is 'moeten we hier naar rechts?'

'Ja, je kunt naar rechts, maar als je links gaat en dan via daar daar daar en daar kom je er ook, dat is misschien minder druk'

En intussen ben je de desbetreffende plek al voorbij gereden.. :ROFLMAO:

Weet je wat mij altijd zo verbaast? Als je naar een parkeerplaats zoekt.

Er een uit kiest.
Zo bij ons ook als we samen boodschappen doen. Kleine insteekhaventjes voor één auto langs een smalle weg nabij de supermarkten.
"Lekker dichtbij" zegt ze dan en ik zeg "Nee" en rij door naar het grotere parkeerterrein en rij zo recht in een vak.
Vrouwlief gaat later met de Panda wel effe vlug in zo'n insteekhaventje voor één auto staan, effe vlug 1 ding kopen en komt terug: spiegel er afgereden...
"Daarom dus!..." zei ik, "Daarom parkeer ik daar niet!".

Over dat 2de kan ik niet oordelen, maar hier wordt dat asociaal parkeren hard aangepakt.
116€ minnelijke schikking (of 160€ dokken als je niet akkoord gaat haha :LOL: ) en met "ja maar ja, het was maar voor efkes" kom je niet weg.
Recidive -> politierechtbank en da's doorgaans vrij pijnlijk. En boete en rijverbod. En advocaat- en rechtsgangkosten.

Over dat 2de kan ik niet oordelen, maar hier wordt dat asociaal parkeren hard aangepakt.
116€ minnelijke schikking (of 160€ dokken als je niet akkoord gaat haha :LOL: ) en met "ja maar ja, het was maar voor efkes" kom je niet weg.
Recidive -> politierechtbank en da's doorgaans vrij pijnlijk. En boete en rijverbod. En advocaat- en rechtsgangkosten.
Volgens mij is parkeren op een invalide parkeerplaats bij ons in NL wel €300+, misschien wel €400,- inmiddels.

IMG-1069.jpg

Bon soir! Tout se passe bien ici, en France

Terug
Bovenaan