Het Grote AutoWeek Offtopic-topic! - Terug van ver weggezakt…

Zolang je vrij bent hoeveel geld je verpest aan een dure Duitse bolide heb je niet veel om over te klagen qua relatie :) .
Haha dat is ook helemaal zo. Al is het ook praktisch m’n enige ‘hobby’ waar ik geld tegenaan gooi.

Ik heb geen Carbon hardloopschoenen van 500 euro , geen fiets van 15k of héél dure horloges.

Mijn andere grote hobby los van gezin is met m’n vrouw samen: wijnen verzamelen.

Oh en concerten. Ook met mevrouw samen

Hier weer heerlijk dagje achter de rug. Zijn naar Béziers geweest , wat een prachtig stadje. Als kind geweest maar dan kijk je er door een hele andere bril naar.

IMG-1074.jpg

Parkeren wel bijna allemaal ondergronds en dat gaat met de nodige uitdagingen - man wat een krappe garage.

Gelukkig hebben we het onvolprezen extra te openen ruitje van de BMW touring !

Rond 2 terug en afgesloten in het zwembad. Nu chillen op bedje voor ons huisje.

Laatst bewerkt:
Wat is een blauwe 5-Touring zelfs in een lelijke parkeergarage mooi :love:
Ik vermoed dat jij meer in de Italiaanse hoek zit qua wijnen, ik ga met studievrienden al sinds 1996 jaarlijks naar Beaune @Bourgogne. Is wel prijzig geworden de voorbije 10 jaar.

Bij mij ook. Der broer had van het weekend even een rondje in de Striker gereden. Vraagt die aan mijn vrouw. Wil je er nu ook een. Heb er toch een zegt ze. :)

Ander topic....ik had afgelopen week een VW Taigo en een Audi Q2 als huurauto. De Q2 won die onderlinge battle.

De Megane wint hem met 2 vingers in zijn neus. Man wat een fijn ding blijft dat toch. Zo stabiel! Niet normaal. Zo vlot en dan stil.

Beetje dom zeuren hoort erbij, en dit kan ik iig met humor, zeuren over overheid oid een stuk minder :)

Intussen dik 15 jaar samen, als het niet goed zat tussen ons was dat ook niet gelukt
Zo bij ons ook! Al ruim 29 jaar verkering, waarvan 28 jaar onder één dak en alweer 26 jaar getrouwd.
En we lopen elkaar nog steeds niet in de weg! (= Twents om te zeggen: Ik hou van jou!)
Ook al 2 jongens groot gebracht, ook dat geeft soms wel druk op je relatie. Midlife al gehad met 36...
En het gemis van onze zoon nu, bracht ons ook meer bij elkaar i.p.v. uit elkaar.
Kan niet meer zonder haar!
En vooral humor is belangrijk, lekker kunnen lachen om elkaar saam.

Mooie post Robert69!

En ik wist niet eens dat jullie in NL het woord 'verkering' gebruikten, dacht echt dat het iets typisch Vlaams was; net zoals nog andere woorden redelijk van betekenis verschillen, maar ga ik nu niet noemen :)

Mooie post Robert69!

En ik wist niet eens dat jullie in NL het woord 'verkering' gebruikten, dacht echt dat het iets typisch Vlaams was; net zoals nog andere woorden redelijk van betekenis verschillen, maar ga ik nu niet noemen :)
Ik zie u graag! :ROFLMAO:

Zo bij ons ook! Al ruim 29 jaar verkering, waarvan 28 jaar onder één dak en alweer 26 jaar getrouwd.
En we lopen elkaar nog steeds niet in de weg! (= Twents om te zeggen: Ik hou van jou!)
Ook al 2 jongens groot gebracht, ook dat geeft soms wel druk op je relatie. Midlife al gehad met 36...
En het gemis van onze zoon nu, bracht ons ook meer bij elkaar i.p.v. uit elkaar.
Kan niet meer zonder haar!
En vooral humor is belangrijk, lekker kunnen lachen om elkaar saam.
Heel herkenbaar, Robert. Het verlies van een kind doet zeker wat met je gezin. Het heeft mijn ouders, maar ook ons hele gezin dichterbij elkaar gebracht. Heb ook een hele andere band met mijn andere broer gekregen daardoor. Mijn ouders zijn dit jaar 40 jaar getrouwd.

Laatst bewerkt:
Had vanochtend weer een knap staaltje inhaal-werk van een Porsche vastgelegd op camera...
Van de A1 linker rijbaan diagonaal naar de afrit Hoenderloo/Apeldoorn, om mij rechts in te halen en voor mij in te voegen en weer naar links te racen... Wat een knurft!

Ik krijg alleen de dashcam beelden niet via een USB stickie op de pc; pc herkent de usb poort niet...

Mooie post Robert69!

Dan leer je weer eens wat van ons Ollanders, want die term is bijna zo oud als de weg naar Vlaanderen :)

Heul vroeger was het ‘kennis hebben aan’, maar dat is uit de tijd dat men enkel onder ouderlijk toezicht mekaar mocht zien.

Ja Machiner, 'kennis hebben' en braaf handjes vasthouden & vervolgens "voor het zingen de kerk uit". Die kennen jullie vast niet :ROFLMAO:

Knurften vind je met eender welk merk Robert69, ik vind dat het overgrote deel van de Porsches (en andere dure auto's / merken) best netjes rijden. Hoeven zich niet meer te bewijzen.

Wat is een blauwe 5-Touring zelfs in een lelijke parkeergarage mooi :love:
Ik vermoed dat jij meer in de Italiaanse hoek zit qua wijnen, ik ga met studievrienden al sinds 1996 jaarlijks naar Beaune @Bourgogne. Is wel prijzig geworden de voorbije 10 jaar.
Ja ik blijf nog steeds omkijken als ik wegloop !

En klopt ik zit meer in Italiaanse hoek, maar we leren nu snel. Wat ik bij Frankrijk vooral lastig vind is dat het zo verschillend is qua stijl, druiven, regels etc per subgebied. Italië is net wat overzichtelijker.

Een witte Bourgogne richting Chablis of Poully-Fuissé is zo anders dan bijv een Cote de Beaune die jij aanhaalt. Die vind ik trouwens wel echt heel lekker dus snap je volkomen!

Heb nu een paar mooie hout gerijpte bij Limoux vandaan. Deze regio verbaast mij ook enorm, dacht vooral rose geweld maar echt verrassend lekkere rood en wit ook.

Hebben nu weer doosje of 4 geloof ik hier gesprokkeld. Hadden in Carcassonne dus echt hele leuke wijnproeverij.

Onze klimaatkast is alleen vol… dus hoe we dit gaan doen thuis geen idee. Heb plek voor ~70 flessen maar met wat serieuze jongens (Tignanello o.a.) gaat die niet zo snel leeg.

Heb wel wat flessen staan, iets van 20. Niet al te gek. Die gaan ook minder hard.

Wijn gaan er zeker wel 2-4 flessen per week doorheen dus meer dan 20 op voorraad komt hier niet vaak voor..
Ja maar hier is dus onze catch22.

Je koopt flessen die. Nou ja wel wat aan de prijs zijn. Zodra je m in NL hebt is die al meer waard. Wacht een jaar of wat, nog veel meer.

Dus zo heb je een fles die je voor zeg €40 kocht , in je hoofd opeens €80 waard is. Dat is die ook wel maar we verkopen geen flessen, die drinken we op. En dan denk je.. ja.. ga ik die nu hier voor openen? Of wacht ik nog even?

En voor je het weet heb je een volle wijnkast en haal je doordeweeks alsnog een nieuwe fles bij de slijterij .

ik vind dat het overgrote deel van de Porsches (en andere dure auto's / merken) best netjes rijden. Hoeven zich niet meer te bewijzen.
Ook dat is zo Niseko! Meerendeel rijdt gewoon en hoeven zich niet te bewijzen dat klopt.
Maar deze gedroeg zich aso door het verkeer naar voren, rechts inhalen en dat zal bij mij niet de enige keer zijn geweest die ochtend
Heb wel wat flessen staan, iets van 20. Niet al te gek. Die gaan ook minder hard.

Wijn gaan er zeker wel 2-4 flessen per week doorheen dus meer dan 20 op voorraad komt hier niet vaak voor..
Heeft u een alcohol probleem?
Nee hoor! Ik heb alles in huis... :whistle:

Eigenlijk verkeerde topic, maar hier vloog zondag met een noodgang een Bentley, in goudwrap met “Meat for More” op de zijkant, over de kruising. Echt asociaal hard.
De motoragent die er 4 auto’s achter zat vond het niet de moeite waard…… :rolleyes:

Verrek, die staat stond natuurlijk ook gewoon op de dashcam. :sneaky:

Ik had een mede student en stevige cantus-er (= studenten drinkgelag met de nodige gezangen) en die zei “een drankprobleem is er pas als er geen drank meer in huis is”.

In ons huis is de sauna eruit gesloopt en vervangen door een wijnkelder. Geen kast. Zware terracotta stenen met elk plaats voor 3 flessen. Bufferen temp en vochtigheid, in totaal voor 300 flessen.
Ook mijn Orval trappist laat ik daar rijpen.

Ik had een mede student en stevige cantus-er (= studenten drinkgelag met de nodige gezangen) en die zei “een drankprobleem is er pas als er geen drank meer in huis is”.

In ons huis is de sauna eruit gesloopt en vervangen door een wijnkelder. Geen kast. Zware terracotta stenen met elk plaats voor 3 flessen. Bufferen temp en vochtigheid, in totaal voor 300 flessen.
Ook mijn Orval trappist laat ik daar rijpen.
Ben jij die Belg met die garage vol speciaal bier ? Haha.

Ik kan echt genieten van zijn filmpjes. Instagram account Belgiumgarage.

Geniet maar nooit met mate ! Al moet ik zeggen het valt wel mee. Er gaat denk 1-2 flessen normaal doorheen per week met z’n 2 en dan drink ik er 1-2 speciaal biertje naast of een glas whisky.

Maar he in Frankrijk en Italië is het volgens mij 2 glazen per dag de maximum aanbevolen hoeveelheid.

In België 4 @Niseko ? :ROFLMAO:

Dat was hier een reclame slogan van Maes Pils, “Geniet met maten”. Das Vlaams voor vrienden.

Geen idee De Dude, toen ik als expat in Fra werkte (in een Seveso bedrijf nota bene…) was 2 glazen wijn tijdens de lunch de norm / gewoon gangbaar. Dat was begin deze eeuw in Zuid-Fra. De 1ste keer trok ik grote ogen.

Toen ik later in Nyon (CH) werkte - nee niet voor de UEFA JL86 - was wijn drinken ook vrij gangbaar tijdens de middagpauze.

Die lappen grond moet je in de context zien S J 1001. Percelen worden steeds kleiner hier, wij hebben een kleine hectare alles opgeteld, geen reden om te klagen.

Terug
Bovenaan