Het Grote AutoWeek Offtopic-topic! - Terug van ver weggezakt…

Mooi Jules!! Geniet er van! (y)
Jules? :ROFLMAO:

Pagina 599…
260831718

Veel plezier met de mooie Fiat @JL86 - moge hij/zij je de nodige inspiratie geven om de AI nulpunter-val te ontwijken waar je steevast in trapt :)

Ook voor @Frits79 is het collecting day van zijn Mazda 3 - erg benieuwd naar de eerste rij-indrukken!!

Blijkbaar ook een BMW maar dat heb ik even gemist? S J 1001 of Machiner?

De verkoper woonde wel op een berg, dus werd meteen in het diepe gegooid, heuvelachtig landschap, met dat tussen gas geven en schakelen, hij is geen enkele keer afgeslagen maar heb wel wat tandjes gepoetst :ROFLMAO:
Keiharde tandwielen, die kunnen wel wat hebben.

Dat zijn de straat banden haha

Off road zijn echt noppen dat ga ik (nog) niet doen

Spaakvelgen worden nog gespoten
Nou, ik heb nog nooit een tourmotor in Nederland gezien met zulke grove straatbanden. Lijkt me ook onnodig, maar zal wel bij de motor huren of zo, enduro achtig.

Wat zijn dat voor banden, je gaat graag off road?
Precies of er is een RR Velar, BMW X5, Bentayga etc (de lijst is eindeloos) die ooit deftig off road is gegaan behalve een overijverige testrijder voor een autoblad.

Het leuke is dat dit soort motoren ideaal is om te commuten, je glipt er overal mee door files / stad want licht en zeer wendbaar. Zadelhoogte ook geschikt voor dames. Voor mij heeft ie gewoon veel te weinig power; los van mijn hobby racetweetakt ligt de ondergrens qua moto toch echt wel op 100-120PK, ook al gebruik je dat vermogen niet dagelijks. Alhoewel :oops:

Precies of er is een RR Velar, BMW X5, Bentayga etc (de lijst is eindeloos) die ooit deftig off road is gegaan behalve een overijverige testrijder voor een autoblad.

Het leuke is dat dit soort motoren ideaal is om te commuten, je glipt er overal mee door files / stad want licht en zeer wendbaar. Zadelhoogte ook geschikt voor dames. Voor mij heeft ie gewoon veel te weinig power; los van mijn hobby racetweetakt ligt de ondergrens qua moto toch echt wel op 100-120PK, ook al gebruik je dat vermogen niet dagelijks. Alhoewel :oops:

Ja dit ding weegt 178kg, zo wendbaar

Had vroeger een v twin superbike, niet helemaal standaard. 136pk en 120nm op t wiel. Kortere vertanding dus topte op 293. Geen rit waarin ik de 200 niet had gehaald..

20260801-145857.jpg

20260801-145906.jpg

Hier de eerste foto's
Hij rijdt heerlijk en hij is voor mij doen snel zat, in ieder geval niet trager dan de Mini. Automaat schakelt prima en vlot en ja het kan misschien sneller maar het is geen gti.
Head-up display is prettig. De ruimte is fijn, het nadeel is dat hij groter is maar dat is gewoon even wennen. De achteruitrijkamer is ook fijn, je mist toch een deel van de auto.
Alleen was het zo gauw nog niet gelukt om android auto te koppelen.

Onverhard en weiland, maar das geen echt off-road zoals ik het definieer.

Overigen, een goeie (approved) set AT’s voor een X5 ligt ook niet direct op het schap. Aanbod is knap beperkt..

Mazda Eternal Blue, staat hem beeldig!

CarPlay of AAuto? Even zien dat je de kabel in de juiste poort koppelt; 1 is gewoon USB en 1 is Carplay (aansluiting met een smartphone icoontje ernaast). Vervolgens weet ik niet uit het hoofd want eenmalig te doen, denk onder het "Applicaties" Menu in het infotainment.

Terug
Bovenaan