Het Grote AutoWeek Offtopic-topic! - Terug van ver weggezakt…

d7f062ac-0f92-487a-a690-fbe81ed7435e.jpg

Ik had wel even een zweet momentje vanmiddag. Dacht al met m’n smoel te eindigen op TikTok : Nederlandse toerist volgt blind z’n navigatie en rijdt zichzelf vast.

Met Dikke Bertha zat je denk daadwerkelijk vast @MACHINER want m’n spiegels moesten worden ingeklapt en de bocht 2x steken.

Aan m’n motorkap kunnen jullie overigens zien hoe het nu met mijn bolide gaat wat betreft stof en vuiligheid ;). Vogelpoep is het enige wat ik eraf haal, de rest geloof ik wel.

Ook hier nog geen 1 wasbox gezien. Wel van die horror borstels die helemaal zwart zijn geworden van de vuiligheid en slijtage

Maps vond vandaag dat ik wel even over het fietspad kon. Navigatie van de auto zelf had een beter idee. Gelukkig, want ik wilde erg graag naar de 35 ct laadpaal :ROFLMAO:

Ik heb zo'n stofzuiger voor het raam. Wel zelf boenen, maar daarna maak je het heel mooi schoon en weinig moeite. Één keer in de 3 maanden een glazenwasser aan huis.

Wij hebben zo een 'stofzuiger' voor glas van Kärcher, werkt echt top. Je moet wel zelf de ramen nog wassen maar dat ding zuigt het water op de ruit dan op.
40-45€/h per uur om schoon te maken, dat is veel geld...

Om een idee te geven, mijn zoon werkt als een soort flexijobber / jobstudent (hij is 16) in een WoonZorgCentrum aka Huize Avondrood. Die verdient 15€ per uur netto en ik kan zeggen dat die na een shift van 8 uur vrij moe thuis komt. Ze vinden niet genoeg regulier personeel voor die ondersteunende logistieke taken niet direct gelinkt aan zorg / medicatie, maar wel eten mee bereiden / opdienen en afruimen, afwassen, afval wegdoen, de gang / trap dweilen enz.

Ik wist niet eens dat 4-laags glas bestond. Only in Switserland.

Wij hebben met een aantal buren een soort "groepsaankoop" gedaan om de ramen te laten poetsen aan de straatzijde door een bedrijfje. Gelijkvloers en 1Ste V. 2de Verdieping en de tuinzijde doen we zelf wel. Maar niet mijn meest favoriete bezigheid.
Is 2 X dubbel glas met een gas er tussen.

d7f062ac-0f92-487a-a690-fbe81ed7435e.jpg

Ik had wel even een zweet momentje vanmiddag. Dacht al met m’n smoel te eindigen op TikTok : Nederlandse toerist volgt blind z’n navigatie en rijdt zichzelf vast.

Met Dikke Bertha zat je denk daadwerkelijk vast @MACHINER want m’n spiegels moesten worden ingeklapt en de bocht 2x steken.

Aan m’n motorkap kunnen jullie overigens zien hoe het nu met mijn bolide gaat wat betreft stof en vuiligheid ;). Vogelpoep is het enige wat ik eraf haal, de rest geloof ik wel.

Ook hier nog geen 1 wasbox gezien. Wel van die horror borstels die helemaal zwart zijn geworden van de vuiligheid en slijtage
Friggin….dat was niet goed gegaan nee. Ik gok dat jou bolide qua breedte de A4 niet veel ontloopt? Dan is Bertha inderdaad fors breder :rolleyes:

Wel jammer, in actiefilms komen al die dikke bodyguardbakken er altijd doorgeen zonder vast te komen zitten.. :)

Schoonmaakster overwegen we maar dat kost al snel 40-45 euro per uur. Mijn vrouw is “huisvrouw” dus ik heb zoiets van…

Taffes

Betaal de onze 20€ /u of 50 voor 3u. Wel allemaal cash natuurlijk. Glazenwasser is trouwens ook echt duur geworden

Maps vond vandaag dat ik wel even over het fietspad kon. Navigatie van de auto zelf had een beter idee. Gelukkig, want ik wilde erg graag naar de 35 ct laadpaal :ROFLMAO:

Ik heb zo'n stofzuiger voor het raam. Wel zelf boenen, maar daarna maak je het heel mooi schoon en weinig moeite. Één keer in de 3 maanden een glazenwasser aan huis.

35ct, goeiekoop

Wat een beest die x5. 11cm breder dan de ix3 en nog 8cm breder dan de Infiniti. 6cm breder dan een GLE!!
De tandjes..vandaar dat ik voorzichtig achteruit de carport in rijd waar ik de A4 er zonder veel opletten zo in druk :rolleyes:

De GLE is dan ook gewoon heel erg slank ;)
Die heeft het dikste blok..baas boven baas hé :)

@MACHINER blijkbaar

Dacht dat @JL86 maar blijkbaar is hij een kleine speler
Tot november, dan mag vrouwlief hopelijk weer rijden en word de sleutel weer geconfisqueerd, mag ik standaard met de 4 op pad….

Wat is dat, gedroogde ham?
‘Gedroogde ham is rauw varkensvlees (meestal de achterbout) dat geconserveerd is door middel van zouten en een langdurig droogproces, vaak maanden tot jaren rijpend. Dit proces resulteert in een stevige textuur en intense, zoute smaak zonder verhitting. Bekende soorten zijn Parmaham, Serranoham, Ardenner ham en Ibericoham.’ :p

De Bird heeft een 5.2L V8, maar goed dat is geen daily!

Dat was al een downsize van de uitgeboorde 5.7L V8 van de Corvette. Ook ik denk aan het milieu :p

Uitslover

Heb slechts een 3.0 zes lijn en 3.7 v6 :-(

Misschien toch tijd voor weer een v8

De 458 - 488 - F12 - 812 Superfast zijn voor mij de leukste “moderne Ferrari’s” . Daarna wordt het voor mij allemaal te extreem (over design) etc

Bootje lijkt me nog wel leuk, hoeft geen yacht te zijn. PJ hoeft voor mij niet, mag wel uiteraard, maar is niet realistisch en dat is prima.

Terug
Bovenaan