Het Grote AutoWeek Offtopic-topic! - Terug van ver weggezakt…

Maar vooral mijn jongste wil graag bloemkool met een papje.
De rest gaat trouwens wel de oven in: zowel de schnitzels als de aardappelpartjes.
Als ik bloemkool met ham / kaassaus in de oven en puree (en veel nootmuskaat) maak, wordt er net niet voor gevochten, er is altijd tekort!
Gek genoeg lust niemand hier bloemkoolsoep.

Vandaag met de Ford naar een fort geweest, Kijkduin. Interessant, was slecht weer dus fijn dat het grotendeels binnen was. Daarna nog even uitgewaaid en lekker gegeten. Hopelijk morgen beter weer, zondag via oma weer naar huis.

Een zeldzaamheid: de TV staat hier even aan. Koude wind buiten.

We kijken Ik Vertrek. En we kunnen weer vinkjes zetten
  • Spreken de taal niet
  • Spreken amper Engels
  • Weten vooraf niet wat er wel/niet gebouwd mag worden op het terrein
  • Bouwkundige verrassingen wat een onderzoek had kunnen voorkomen
Ze kunnen wel lekker klussen !

Laatst bewerkt:
Beetje boter smelten…bloem erbij. Even aan laten bakken, dan melk toevoegen. Peper, zout en nootmuskaat.
Voila! Voor over de bloemkool.
Roux, altijd een goede basis voor saus. Ik doe door bovenstaand recept altijd een beetje kaas als saus bij de bloemkool. Of bij de broccoli. Maar dat laatste is ook prima zonder saus overigens!

Een zeldzaamheid: de TV staat hier even aan. Koude wind buiten.

We kijken Ik Vertrek. En we kunnen weer vinkjes zetten
  • Spreken de taal niet
  • Spreken amper Engels
  • Weten vooraf niet wat er wel/niet gebouwd mag worden op het terrein
  • Bouwkundige Verassingen wat een onderzoek had kunnen voorkomen
Ze kunnen wel lekker klussen !
Verassingen zijn nooit leuke verrassingen! :p

#neuzelmodusoff

Wat een avond weer mannen... Mijn zus had een stroomstoring, belt ze net met het verkeerde bedrijf...
Bedrading in de muur moesten ze vervangen, zou 2000 Euro gaan kosten. (Alleen de bedrading van de keuken, 3 stopcontacten en een lamp) Zij balen, hoop geld.
Zeggen die werklui, het loopt uit, gaat je nu 4000 Euro kosten, en direct betalen.

Ik heb de politie gebeld, die is geweest en ze moeten nu een rekening sturen. Zus heeft nog niks betaald.
Stelletje oplichters.

Wat een avond weer mannen... Mijn zus had een stroomstoring, belt ze net met het verkeerde bedrijf...
Bedrading in de muur moesten ze vervangen, zou 2000 Euro gaan kosten. (Alleen de bedrading van de keuken, 3 stopcontacten en een lamp) Zij balen, hoop geld.
Zeggen die werklui, het loopt uit, gaat je nu 4000 Euro kosten, en direct betalen.

Ik heb de politie gebeld, die is geweest en ze moeten nu een rekening sturen. Zus heeft nog niks betaald.
Stelletje oplichters.
Je kon niet een drie á vier kameraden optrommelen om even met die 'heren' te gaan babbelen? misselijk volk

Stelletje oplichters.
Wowzers! Ik kan je aanbieden om een Zwitsers knokploegje op te sturen maar dan ben je ook al snel 4 mille kwijt :p

De rekening is uiteindelijk nog steeds hoog, maar 1000 Euro minder dan eerst.
Als hij klopt gaat ze die betalen en is het klaar.

Haar probleem is wel verholpen, ze heeft weer stroom.

Nee dat begrijp maar klinkt veel voor een stroomstoring, maar goed weet het fijne er niet van natuurlijk.

En wat was eigenlijk de aanleiding van de storing? Elec klapt er niet zomaar uit.

3.000€ is wel een stevige smak geld voor 2 mandagen; maar ook al is het officieel niet zo, voor veel mensen is vandaag een soort van verlofdag, zeker degene met kinderen. 1 dag verlof opnemen en 4 dagen thuis.
Bij ons quasi niemand op kantoor, vanochtend was er geen verkeer, vanavond wel van de dagjesmensen op weg naar huis.

Dat is recht in eigen hand nemen. Niet altijd een slim idee. ;)
Volkomen gelijk, zelfs nooit een slim idee.

Geen kwaad woord over politie en justitie hoor, laat dat voorop staan. Ze doen wat in hun vermogen ligt, maar kunnen helaas de hoeveelheid zaken en bureaucratie niet bolwerken.
Heb in de praktijk gezien wat het in een nep agent truc trappen voor effect op iemand heeft. Als politie dan eerlijk aangeeft dat pakkans niet erg hoog is en kans op veroordeling nog lager helpt dat niet mee om vertrouwen te houden dat de rechtstaat het voor zn rekening kan nemen..

En wat was eigenlijk de aanleiding van de storing? Elec klapt er niet zomaar uit.

3.000€ is wel een stevige smak geld voor 2 mandagen; maar ook al is het officieel niet zo, voor veel mensen is vandaag een soort van verlofdag, zeker degene met kinderen. 1 dag verlof opnemen en 4 dagen thuis.
Bij ons quasi niemand op kantoor, vanochtend was er geen verkeer, vanavond wel van de dagjesmensen op weg naar huis.
Draad in de muur stuk, het is verholpen met nieuwe bedrading.

Nee dat begrijp maar klinkt veel voor een stroomstoring, maar goed weet het fijne er niet van natuurlijk.
Is het ook, maar richting de Randstad is ook wel veel duurder dan hier in tarieven van loodgieters, installateurs en andere handwerk vakken. Kan rustig een keer over de kop gaan.

Wat kost een elektricien tegenwoordig? €80 per uur of €100? 16 uur (2 man a 8 uur), €1.280 - €1.600,- aan manuren. Paar honderd er boven op voor spoed, dan zit je op €1.700 - €2.000. Materiaal kost bijna niks… Hele dag echt 8 uur of minder? Met 2 man kunnen ze het halve huis opnieuw bedraden in een hele dag lijkt me!

Wat kost een elektricien tegenwoordig? €80 per uur of €100? 16 uur (2 man a 8 uur), €1.280 - €1.600,- aan manuren. Paar honderd er boven op voor spoed, dan zit je op €1.700 - €2.000. Materiaal kost bijna niks… Hele dag echt 8 uur of minder? Met 2 man kunnen ze het halve huis opnieuw bedraden in een hele dag lijkt me!
Ja, eens. Ik kwam bij spoed ook uit op zo'n 1800 Euro voor het werk en de materialen. En dan maken ze dus normale winst, niet om gelijk te spelen.

Draad in de muur stuk klinkt ook bijzonder, oud huis wellicht? Mag/kan niet zomaar gebeuren. En inderdaad, wat een werk, 2 man een hele dag en dan nog een flinke rekening. Heel zure appel, maar voor haar fijn dat er weer stroom is!

Terug
Bovenaan